14/2438
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(8-0412) 48-16-02
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" червня 2007 р. Справа № 14/2438
Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Веденяпіна О.А.
суддів: Іоннікової І.А.
Черпака Ю.К.
при секретарі Гаврилюк Т.В. ,
за участю представників сторін:
від позивача: Варянка Р.Я. (довіреність №14-11/1555 від 26.06.2007 року),
від відповідача: не з'явився,
від третьої особи: Поліщук Н.В. (довіреність №06-11-15/3196 від 31.05.2007 року),
від прокуратури: Чирко Н.В. (посвідчення №43),
розглянувши апеляційну скаргу приватної агрофірми "Лан" (с.Бабушки
Чуднівського району Житомирської області)
на постанову господарського суду Житомирської області
від "10" листопада 2006 р. у справі
за позовом прокурора Чуднівського району Житомирської області в інтересах держави в особі Відділення Державного казначейства у Чуднівському районі (смт.Чуднів Житомирської області), правонаступником якого є Головне управління Державного казначейства у Чуднівському районі
до приватної агрофірми "Лан" (с.Бабушки Чуднівського району Житомирської області)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - контрольно-ревізійний відділ у Чуднівському районі (смт.Чуднів Житомирської області)
про стягнення 4878,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Чуднівського району Житомирської області в інтересах держави в особі Відділення Державного казначейства у Чуднівському районі звернувся до господарського суду Житомирської області з позовом до приватної агрофірми "Лан" про стягнення 4878,00 грн., які використані не за цільовим призначенням.
Постановою господарського суду Житомирської області від 10 листопада 2006 року у справі №14/2438 позов задоволено.
Стягнуто з приватної фірми "Лан" на користь держави в особі Відділення Державного казначейства у Чуднівському районі 4878,00 грн.
Не погоджуючись із прийнятою постановою, приватна агрофірма "Лан" подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати зазначену постанову та прийняти нове судове рішення, яким відмовити в задоволенні позову, посилаючись на порушення норм чинного законодавства.
Не заперечуючи факту нецільового використання коштів в сумі 4878,00 грн., відповідач в апеляційній скарзі вказує, що в важкий фінансовий період підприємство провело сівбу ярих зернових культур, збір урожаю та працівники мали право на компенсацію за працю.
Позивач та третя особа письмових заперечень на апеляційну скаргу не подали.
Представник відповідача в судове засідання не з"явився.
Колегія суддів вважає, що неприбуття в судове засідання представника відповідача не перешкоджає судовому розгляду справи, оскільки відповідача належним чином повідомлено про дату, час і місце апеляційного розгляду.
Прокурор, представники позивача та третьої особи в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечують, просять залишити її без задоволення, а судове рішення - без змін.
Задовольняючи позов, господарський суд Житомирської області виходив з того, що позовні вимоги є обгрунтованими, підтверджуються документальними доказами, у зв"язку з чим підлягають задоволенню.
Заслухавши прокурора, представників позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, апеляційний господарський суд приходить до висновку про необгрунтованість скарги.
При цьому колегія суддів виходить з наступного.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2004 року №96 затверджено "Порядок використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств з посіву ярих зернових культур".
Відповідно до вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України часткова компенсація сільськогосподарським підприємствам витрат з посіву ярих зернових здійснюється пропорційно фактичній площі посіву.
Сільськогосподарські підприємства незалежно від організаційно-правової форми та форми власності подають до комісії, яка утворюється управлінням сільського господарства і продовольства райдержадміністрації заяву на отримання компенсації з копіями підтверджуючих документів, а саме: форми державної статистичної звітності №Зсг "Сівба ярих культур", затвердженої наказом Держкомстату від 06 червня 2003 року №165, спеціалізованих бухгалтерських форм первинного обліку, №119 "Акт витрат насіння і садивного матеріалу", №118 "Акт про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив, отрутохімікатів і гербіцидів", довідки районної державної податкової інспекції щодо відсутності (наявності) заборгованості за податковими зобов'язаннями. Комісія розглядає подані документи та приймає рішення про включення сільськогосподарських підприємств, які мають право на компенсацію до реєстру, який в подальшому направляється в Міністерство аграрної політики України.
Мінагрополітики України на підставі отриманої інформації подає відповідно до бюджетного розпису Державному казначейству розподіл цих коштів, яке в подальшому здійснює перерахування зазначених коштів сільськогосподарським підприємствам.
Відповідно до вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України, відповідач згідно платіжних доручень №142 від 04 червня 2004 року та №409 від 16 листопада 2004 року (а.с.34,35) отримав з Державного бюджету України через управління сільського господарства компенсацію витрат за посіяні ярі зернові в розмірі 14112,00 грн.
Крім того, відповідач згідно до постанови Кабінету Міністрів України №13 від 14 січня 2003 року "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва" згідно платіжного доручення №210 від 12 липня 2004 року отримав з Державного бюджету України через управління сільського господарства компенсацію вартості мінеральних добрив в розмірі 6400,00 грн.
Відповідно до п. 10 постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2004 року №96 (в редакції, яка діяла до 22.09.2004 року) та п.10 постанови Кабінету Міністрів України №13 від 14 січня 2003 року, сільськогосподарські підприємства спрямовують отримані бюджетні кошти як першочергові платежі на погашення заборгованості з виплати заробітної плати та платежів до бюджетів усіх рівнів.
Проте, проведеною прокуратурою Чуднівського району перевіркою цільового використання бюджетних коштів, виділених ПАФ "Лан" відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №96 від 30 січня 2004 року "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств з посіву ярих зернових культур" встановлено, що кошти в сумі 3878,00 грн. в порушення п.10 вищезазначеної постанови та кошти в сумі 1000,00 грн. в порушення п.10 постанови Кабінету Міністрів України №13 від 14 січня 2003 року "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва" відповідач використав не за цільовим призначенням, а саме платіжним дорученням № 102 від 08 червня 2004 року та платіжним дорученням №111 від 23 липня 2004 року перерахував вищезазначені кошти для акумуляції податку на додану вартість, при наявності заборгованості по заробітній платі відповідно до реєстру сум заборгованості по заробітній платі за 2004 рік.
Зазначене також підтверджується актом перевірки використання коштів дотацій та компенсацій, виділених із Державного бюджету України на часткову компенсацію витрат з посіву зернових культур за 2003 - 2005 роки в ПАФ "Лан" від 08 листопада 2005 року за №22-24/53, складеного за результатами ревізії КРВ у Чуднівському районі (а.с. 8-11), який підписаний уповноваженим представником відповідача без зауважень.
Отримані відповідачем бюджетні кошти в сумі 4878, 00 грн. у зв"язку з їх нецільовим використанням підлягають стягненню до Державного бюджету України.
Враховуючи викладене, апеляційний господарський суд погоджується з висновком місцевого господарського суду про обгрунтованість позовних вимог.
За таких обставин, постанова господарського суду Житомирської області від 10 листопада 2006 року у справі №14/2438 прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстави для її зміни чи скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254, п.п.6,7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу приватної агрофірми "Лан" залишити без задоволення, а постанову господарського суду Житомирської області від 10 листопада 2006 року - без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя Веденяпін О.А.
судді:
Іоннікова І. А.
Черпак Ю.К.
Віддрук. 6 прим.:
1 - до справи
2,3 - сторонам
4 - третій особі
5- прокуратура Чуднівського району
6 - прокуратура Житомирської області
7 - в наряд
Суд | Житомирський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 774291 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Житомирський апеляційний господарський суд
Веденяпін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні