ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 квітня 2012 р. Справа №2а-6173/11/0170/3
(16:10) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в АР Крим
до Приватного підприємства "Фейворі Фрут"
про стягнення
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Державна інспекція з контролю за цінами в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Приватного підприємства "Фейворі Фрут" про стягнення суми економічних санкцій у розмірі 31535,00 грн. та штрафу за порушення державної дисципліни цін у розмірі 63070,00 грн., що у загальній сумі складає 94605,00 грн.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на підстави, викладені в позовній заяві, основні з яких такі, що відповідачем протягом періоду з 03.07.2010 р. по 30.03.2011 р. збільшено оптово-відпускні ціни більше ніж 1%, що є порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України № 1222 від 17.10.2007 р. "Про затвердження порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, постанови Кабінету Міністрів України № 373 від 17.04.2008 р. "Порядок формування цін на продовольчі товари, щодо яких запроваджено державне регулювання".
Відповідачем надані письмові пояснення за позовом, яких він посилається на відсутність порушень законодавства в частині врегулювання оптово-відпускних цін на продовольчі товари, що були реалізовані ним у перевіряємий період.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням принципу розумності строку розгляду адміністративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС України, вивчивши обставини справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
21.04.2011 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в АР Крим відповідно до ст.13 Закону України "Про ціни і ціноутворення", п.4, 5 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р. № 1819 проведена планова перевірка Приватного підприємства "Фейворі Фрут"з питань дотримання порядку формування та застосування цін на окремі види продовольства відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2008 року №709 "Про внесення змін до Порядку декларування зміни до оптово-роздрібних цін на продовольчі товари", за результатами якої встановлено порушення відповідних вимог чинного законодавства, а саме:
- порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, а саме збільшення відпускних цін на цукор-пісок, свинину, протягом місяця більше ніж на 1% без їх обов'язкового декларування, в результаті чого за період з 03.07.2010 р. по 30.03.11 р. ПП "Фейворі Фрут"необґрунтовано отримало суму виручки у розмірі 21218,64 грн.;
- державного регулювання цін -граничного розміру торгівельної надбавки, що призвело до завищення оптово-відпускної ціни на соціально-значущі продукти харчування в періоді з 14.09.2010 р. по 30.03.2011 р. сума необґрунтовано отриманої виручки -10316,71 грн.;
- п. 5-1 постанови КМУ № 373 від 17.04.2008 р. "Порядок формування цін на продовольчі товари, щодо яких запроваджено державне регулювання" -у первинних документах (накладних) не зазначається розмір застосованої підприємством постачальницько-збутової надбавки.
27.04.11 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в АР Крим вилучено у ПП "Фейворі Фрут"в дохід Державного бюджету України 31535,00 грн. економічних санкцій, 63070,00 грн. штрафу, про що винесено рішення № 35 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Згідно ст. 192 Господарського Кодексу України політика ціноутворення, порядок встановлення та застосування цін, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо встановлення та регулювання цін, а також контролю за цінами і ціноутворенням визначаються законом про ціни і ціноутворення, іншими законодавчими актами.
Відповідно ст. 12 Закону України "Про ціни та ціноутворення" № 507 від 03.12.1990 року координація роботи по здійсненню політики цін, проведення економічного аналізу рівня та динаміки цін і вжиття заходів щодо регулювання цін і тарифів здійснюються відповідними державними органами управління України та їх структурними підрозділами.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого указом Президента України № 236 від 30.03.2012 р. державна інспекція України з контролю за цінами (Держцінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі України.
Держцінінспекція України входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику з контролю за цінами.
Відповідно до абз. 6) п. 4 Положення № 236 Держцінінспекція відповідно до покладених на неї завдань надає висновки щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування оптово-відпускних цін для суб'єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які підлягають декларуванню.
Відповідно до п. 1 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, затвердженого Наказом Державної інспекції з контролю за цінами 29.07.2009 року, в редакції на час виникнення спірних правовідносин, Державна інспекція з контролю за цінами в АРК є територіальним органом Державної інспекції з контролю за цінами у складі Міністерства економіки України і підпорядковується їй.
Відповідно до п. 5 зазначеного Положення Держцінінспекція має право проводити в органах виконавчої влади, підприємствах, установах, організаціях, незалежно від форм власності, перевірки, пов'язані з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів, а також приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою та організацією суми виручки; звертатись до суду про стягнення зазначених коштів у разі невиконання ними рішень державних інспекцій з контролю за цінами.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про ціни і ціноутворення" Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін; визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій, електроенергетики, централізованого теплопостачання, водопостачання та водовідведення; визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).
Відповідно до абз. 29 п.12 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 №1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)", Рада Міністрів Автономної Республіки Крим регулює (встановлює): граничні торговельні (постачальницько-збутові) надбавки до оптової ціни виробника (митної вартості) на борошно, хліб, макаронні вироби, крупи, цукор, яловичину, свинину і м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметану, масло вершкове, олію соняшникову, яйця курячі не вище 15 відсотків без урахування витрат з їх транспортування у міжміському сполученні.
Відповідно до п.п.1.1 Постанови Ради Міністрів АР Крим № 57 від 10.02.2009 р. "Про регулювання цін на окремі види соціально значущих продовольчих товарів" на час виникнення спірних правовідносин встановлений граничний розмір торгівельної надбавки у розмірі 10%.
Відповідно до п.1.5. Постанови Ради Міністрів АР Крим № 57 від 10.02.2009 р. граничний (максимальний) рівень постачальницько-збутової надбавок встановлений в размірі 5 відсотків до оптової ціни виробника або митної вартості товарів при оптовій реалізації продовольчих товарів, вказаних в п.п. 1.1, 1.2, 1.3 пункта 1 постанови.
Ст. 240 Господарського кодексу України встановлює, що прибуток (доход), одержаний суб'єктом господарювання внаслідок порушення встановлених законодавством правил здійснення господарської діяльності, а також суми прихованого (заниженого) прибутку (доходу) чи суми податку, несплаченого за прихований об'єкт оподаткування, підлягають вилученню в доход відповідного бюджету в порядку, встановленому законом.
Згідно ст. 14 Закону України "Про ціни та ціноутворення" вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" (далі -Постанова КМУ № 1548), затверджені повноваження центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щодо регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торгівельних (постачальницько-збутових) надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов'язкового декларування зміни) цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг згідно з додатком.
Відповідно до п. 12 Постанови КМУ № 1548 Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації регулюють (встановлюють), зокрема, оптово-відпускні ціни на борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичину, свинину, м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметану, масло вершкове, яйця курячі, цукор, олію соняшникову шляхом декларування їх зміни.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2007р. №1222 затверджено порядок декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, який визначає механізм декларування суб'єктами господарювання зміни оптово-відпускних цін на борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичину, свинину, м'ясо птиці (тушка), ковбасні вироби варені, крім вищого сорту, молоко коров'яче питне з вмістом жиру до 2,5 відсотка, сир кисломолочний з вмістом жиру до 9 відсотків, сметану з вмістом жиру до 20 відсотків, масло вершкове з вмістом жиру до 72,5 відсотка, яйця курячі, цукор-пісок, олію соняшникову.
Згідно до п.2 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, декларуванню підлягають зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зазначені у пункті 1 цього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшуються протягом місяця більш як на 1 відсоток, що кореспондується з нормами постанови Ради міністрів АР Крим від 10.01.2008р. №4 "Про декларування зміни оптово - відпускних цін на основні групи продовольчих товарів".
Пунктом 7 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари встановлено, що для декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з виробництва або реалізації продовольчих товарів, подають до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - уповноважені органи) такі документи:
- проект декларації зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари для суб'єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва продовольчих товарів, - за формою згідно з додатком 1, для суб'єктів господарювання, які провадять діяльність з реалізації продовольчих товарів, - за формою згідно з додатком 2;
- висновок територіального органу Держцінінспекції.
Пунктом 9 вказаного порядку встановлено, що оптово-відпускні ціни на продовольчі товари вважаються задекларованими на день набрання чинності розпорядженням (рішенням) уповноваженого органу щодо здійснення повноважень, наданих абзацом тридцять восьмим пункту 12 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)".
Підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Порушенням порядку встановлення і застосування цін, за яке накладаються економічні санкції, є, зокрема, застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов'язкового декларування їх зміни.
З акту перевірки відповідача № 0121 від 21.04.2011 р. вбачається, що за наданими підприємством до перевірки документами в порушення вимог Постанови КМУ № 1222 від 17.10.2007 р. у період з 03.07.2010 р. по 30.03.2011 р. підприємство змінювало (збільшувало) оптово-відпускні ціни більше, ніж на 1%, на цукор-пісок, тушки курячі 1 категорії, яйце 2 категорії, яловичину блочну, м'ясо свинини в обрізі 50/50 заморожене, олії рослинної "Стожар"1 л. без їх обов'язкового декларування.
Крім того, в описовій частині акту перевірки № 0121 від 21.04.2011 р. зазначено про те, що відповідачем порушено державну дисципліну цін, а саме перевищення гранично встановленого розміру 5% розміру постачальницько-збутової надбавки при формуванні оптово-відпускної ціни на соціально-значущі продукти харчування.
В акті перевірки зазначено, що в періоді з 14.09.10 р. до 30.03.11 р. ПП "Фейворі Фрут"застосовувались постачальницько-збутові надбавки до оптово-відпускної ціни виробника при реалізації цукру-піску з торгівельною надбавкою до 30,1%, макаронні вироби з торгівельною надбавкою до 10% при встановленому 5% граничному рівні.
Також в описовій частині акту перевірки № 0121 від 21.04.11 р. вказано, що ПП "Фейворі Фрут"порушені вимоги п. 5.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2008 р. № 373, якою затверджений Порядок формування цін на продовольчі товари, щодо яких запроваджено державне регулювання, зокрема в частині того, що суб'єкти господарювання, що провадять діяльність з оптової реалізації продовольчих товарів, у первинних документах під час визначення одиниці виміру господарської операції у вартісному виразі зазначають також розмір застосованої ними постачальницько-збутової надбавки.
Відповідно до ст. 14 Закону України "Про ціни та ціноутворення" вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
По даній справі для з'ясування питання про правильність формування відповідачем оптово-відпускних цін та граничного рівня торгівельної надбавки до вказаних цін на продовольчі товари, про що зазначено в акті перевірки позивача № 0121 від 21.04.11 р., було призначено комплексну судову економічно-технічну експертизу, по якій згідно з повідомленням експертної установи про неможливість дачі висновку № 28-09/12 у зв'язку з ненаданням сторонами по справі необхідних для проведення експертизи документів дача висновку експерта є неможливою.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до частин 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Матеріалами справи, в тому числі -наданими відповідачем первинними документами, висновки акту перевірки позивача № 0121 від 21.04.11 р. -не спростовані.
Інших доказів, які свідчать про відсутність порушення з боку відповідача порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, а саме збільшення відпускних цін на цукор-пісок, свинину, протягом місяця більше ніж на 1% без їх обов'язкового декларування; державного регулювання цін -граничного розміру торгівельної надбавки; незазначення у первинних документах (накладних) розміру застосованої підприємством постачальницько-збутової надбавки -відповідачем не надано.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
Постанову у повному обсязі складено 19.04.12 р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 Кас України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Фейворі Фрут" (ЄДРПОУ 33118032) 31535,00 грн. економічних санкцій, 63070,00 грн. штрафу за порушення державної дисципліни цін в дохід Державного бюджету України (р/р 31112106700002, УДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, код платежу 21081100).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2012 |
Оприлюднено | 14.06.2012 |
Номер документу | 24574637 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні