Справа № 1570/2703/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2012 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.
при секретарі судового засідання: Легенченко О.А.
за участю сторін:
від прокурора, представник - Ракович М.М., за посвідченням
від позивача, представник - ОСОБА_2, за довіреністю
від відповідачів, представники - не з'явилися
від третьої особи - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом прокурора Фрунзівського району Одеської області в інтересах держави в особі Головного управління Держкомзему у Одеській області до Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області, Відділу Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області, Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»за участю третьої особи, що не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на боці відповідачів ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування рішень державної районної адміністрації, визнання незаконними дії, скасування реєстрації в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних про право власності на земельну ділянку,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов прокурора Фрунзівського району Одеської області в інтересах держави в особі Головного управління Держкомзему у Одеській області до Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області, Відділу Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області, Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»за участю третьої особи, що не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на боці відповідачів ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування розпорядження Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 18.01.2010 року № 03/2010 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 земельних ділянок для створення фермерського господарства»в частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність ОСОБА_4 -17,95 га земельних ділянок із земель запасу сільськогосподарського призначення для створення фермерського господарства, розпорядження Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 02.12.2010 року № 631/2010 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 у власність на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області" в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в розмірі 17, 95 га для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 у власність на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області, визнання незаконними дії Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області щодо видачі державного акту на право власності від 15.03.2012 року серії ЯЛ № 724330, виданого ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 512520001000461, зобов'язання Відділ Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області скасувати в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі запис за № 512520001000461 та в Державному земельному кадастрі відповідні записи про реєстрацію державного акту від 15.03.2012 року серії ЯЛ № 724330, виданого ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства, зобов'язання Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру»в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр держвного земельного кадастру»скасувати реєстрацію в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних про право ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства, що посвідчене державним актом серії ЯЛ № 724330від 15.03.2012 року на право власності на земельну ділянку.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що Фрунзівською районною прокуратурою в лютому-березні 2012 року проведено перевірку щодо додержання органами державної влади земельного законодавства, під час якої встановлено, що розпорядженням голови Фрунзівської районної державної адміністрації № 03/2010 від 18.01.2010 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою та передачі у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_4 земельних ділянок для створення фермерського господарства зі складу земельних ділянок сільськогосподарського призначення на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області загальною площею 50 га. Розроблений проект відведення земельних ділянок затверджено розпорядженням голови Фрунзівської районної державної адміністрації від 02.12.2010 року № 631/2010, згідно з яким вказані земельні ділянки передані у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_4 та прийнято рішення про видачу державних актів на право власності на земельні ділянки. Між тим, вказані рішення прийняті з порушенням ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України в редакції від 01.05.2009 року та ч. 1 ст. 7 Закону України «Про фермерські господарства»в редакції від 21.10.2009 року, в частині, що стосується ОСОБА_4, що стало підставою звернення до суду з дійсним позовом.
Представник прокуратури у відкритому судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю та просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник позивача підтримав позов заявлений прокуратурою в інтересах держави та в її особі та просив задовольнити позовні вимоги повністю.
Представник Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області у відкрите судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Через канцелярію суду поступила заява за підписом голови Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області про визнання позовних вимог та розгляд справи за відсутністю його представника.
Представник Відділу Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області у відкрите судове засідання також не з'явився, був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Через канцелярію суду за підписом начальника Відділу Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області надійшла заява про визнання позовних вимог та розгляд справи за відсутністю його представника.
Представник Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»у відкрите судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, про що свідчить поштове повідомлення про вручення судової повістки, про причини не з'явлення суд не повідомив, письмові заперечення на адміністративний позов не надав.
Третя особа, що не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на боці відповідачів ОСОБА_4 у відкрите судове засідання не з'явилась, належним чином повідомлена про дату, час та місце судового засідання, про що свідчить поштове повідомлення про вручення судової повістки.
Вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників прокурора, позивача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та перевіривши їх доказами, допитавши в якості свідка ОСОБА_7, судом встановлені наступні факти та обставини.
Фрунзівською районною прокуратурою в лютому-березні 2012 року проведено перевірку щодо додержання органами державної влади земельного законодавства.
Під час вказаної перевірки встановлено, що на підставі заяв про вибір місця розташування земельної ділянки, поданих до Фрунзівської районної державної адміністрації ОСОБА_4 (а.с. 30), ОСОБА_6 (а.с. 33), ОСОБА_5 (а.с.34), ОСОБА_8 (а.с.118), які зареєстровані в канцелярії Фрунзівської районної державної адміністрації 06.10.2009 року та доданих до неї документів, та протоколу засідання професійної комісії з питань створення фермерських господарств від 28.08.2009 року (а.с. 114), розпорядженням голови Фрунзівської районної державної адміністрації № 03/2010 від 18.01.2010 року (а.с. 119) було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою та передачі у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_4 земельних ділянок для створення фермерського господарства з складу земельних ділянок сільськогосподарського призначення на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області загальною площею 50 га.
Відповідно до договору на проведення робіт по розробленню проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № 56 від 12.08.2010 року, укладеного між ОСОБА_7 (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Вектор»(Виконавець), були виконані проектно -вишукувальні роботи з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_7, ОСОБА_6 та ОСОБА_5 для організації фермерського господарства із земель запасу сільськогосподарського призначення на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області (а.с. 45).
Розроблений проект відведення земельних ділянок затверджено розпорядженням голови Фрунзівської районної державної адміністрації від 02.12.2010 року № 631/2010 (а.с.120), згідно з яким вказані земельні ділянки передані у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_4 та прийнято рішення про видачу державних актів на право власності на земельні ділянки.
Судом встановлено, що на підставі розпорядження голови Фрунзівської районної державної адміністрації від 02.12.2010 року № 631/2010, Фрунзівською районною державною адміністрацією був виданий ОСОБА_4 державний акт на право власності на земельну ділянку Серія ЯЛ № 724330 від 15.03.2012 року на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства (а.с. 26).
Вказаний державний акт на право власності на земельну ділянку зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 512520001000461.
Судом досліджена належним чином засвідчена копія протоколу засідання професійної комісії з питань створення фермерських господарств від 28.08.2009 року (а.с. 114) та достовірно встановлено, що вказаним протоколом внесені пропозиції райдержадміністрації надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки загальною площею 50,0 га ріллі, в тому числі у власність громадянам ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_5 Також, виходячи із наданих відповідачем Фрунзівською районною державною адміністрацією документів, що стали підставою для прийняття розпорядження Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 18.01.2010 року № 03/2010 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 земельних ділянок для створення фермерського господарства», судом достовірно встановлено, що підставою для прийняття вказаного розпорядження був саме вищезазначений протокол, відповідно до якого комісією не надавалися пропозиції райдержадміністрації відносно ОСОБА_4
Судом досліджені пояснення, відібрані помічником прокурора Фрунзівського району Одеської області у ОСОБА_7 (а.с. 41), відповідно до яких він пояснив, що особисто ОСОБА_4 або він за її довіреністю документи до комісії не подавав.
Також судом досліджені пояснення, відібрані помічником прокурора Фрунзівського району Одеської області у ОСОБА_9, який працював з 26.06.2008 року по 14.05.2010 року головою Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, які були членами комісії у розглядаємий період та пояснили, що ОСОБА_4 до комісії із заявою про створення фермерського господарства та отримання земельної ділянки не зверталась (а.с. 47-56).
Також судом досліджені пояснення, відібрані помічником прокурора Фрунзівського району Одеської області у ОСОБА_4 (а.с. 57), відповідно до яких ОСОБА_4 пояснила, що вона працює асистентом в Одеському національному морському університету з 2000 року, освіта інженер, нею була надана батькові (ОСОБА_7.) довіреність на оформлення земельної ділянки, чим він й займався.
У відкритому судовому засіданні судом в якості свідка був допитаний ОСОБА_7, який пояснив, що бажав замінити себе на доньку ОСОБА_4 у документах на створення фермерського господарства та отримання земельної ділянки у власність, оскільки на той час був державним службовцем, однак на підтвердження цьому документи не має.
Проаналізувавши положення законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, та досліджені докази, які є в матеріалах справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю з наступних підстав.
Створення фермерського господарства регулюється Законом України «Про фермерське господарство».
Відповідно до преамбули вказаного Закону, в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин від 07.05.2009 року, цей Закон спрямований на створення умов для реалізації ініціативи громадян щодо виробництва товарної сільськогосподарської продукції, її переробки та реалізації на внутрішньому і зовнішньому ринках, а також для забезпечення раціонального використання і охорони земель фермерських господарств, правового та соціального захисту фермерів України.
Згідно з ст. 1 цього Закону, фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону. Фермерське господарство може бути створене одним громадянином України або кількома громадянами України, які є родичами або членами сім'ї, відповідно до закону.
Відповідно до ст. 5 цього Закону, право на створення фермерського господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку, виявив бажання та пройшов професійний відбір на право створення фермерського господарства.
Статтею 6 вказаного Закону передбачено, що професійний відбір громадян, які виявили бажання створити фермерське господарство, проводить районна (міська) професійна комісія з питань створення фермерських господарств, склад якої формується і затверджується районною (міською) радою. Висновок професійної комісії з питань створення фермерських господарств про наявність у громадянина достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарської кваліфікації є умовою для державної реєстрації фермерського господарства і надання (передачі) громадянину у власність або оренду земельних ділянок для ведення фермерського господарства із земель державної і комунальної власності відповідно до Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 7 цього Закону, для отримання (придбання) у власність або в оренду
земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.
У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додається рішення професійної комісії з питань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарської кваліфікації. Заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельних ділянок розробляється за рахунок Українського державного фонду підтримки фермерських господарств. Проект відведення земельної ділянки погоджується та затверджується відповідно до закону.
Аналогічне положення передбачено ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України.
Матеріалами справи підтверджено, що до заяв ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_4 був доданий протокол засідання професійної комісії з питань створення фермерських господарств від 28.08.2009 року (а.с. 114), в якому відсутні пропозиції райдержадміністації щодо надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки ОСОБА_4 та відповідно не перевірена наявність у ОСОБА_4 достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарської кваліфікації.
Разом з тим, із пояснень, наданих ОСОБА_4 прокуратурі під час перевірки, судом встановлено, що ОСОБА_4 не має достатнього досвіду роботи у сільському господарстві та необхідної сільськогосподарської кваліфікації.
Враховуючи, що розпорядження голови Фрунзівської районної державної адміністрації № 03/2010 від 18.01.2010 року (а.с. 119), в частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність громадянки ОСОБА_4 земельної ділянки для створення фермерського господарства з складу земельних ділянок сільськогосподарського призначення на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області було прийнято без рішення професійної комісії з питань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарської кваліфікації у ОСОБА_4, що є обов'язковим, згідно з вимогами ст.ст. 6, 7 Закону України «Про фермерське господарство», суд приходить до висновку, що Фрунзівська районна державна адміністрація при прийнятті вказаного розпорядження в цій частині діяла не у спосіб та порядку, встановленому законодавством України, тому суд приймає визнання позовних вимог Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області та позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування розпорядження голови Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 18.01.2010 року № 03/2010 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 земельних ділянок для створення фермерського господарства»в частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність ОСОБА_4 -17,95 га земельних ділянок із земель запасу сільськогосподарського призначення для створення фермерського господарства, є законними та обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи, що суд вважає розпорядження голови Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 18.01.2010 року № 03/2010 у вищезазначеній частині протизаконними та таким, що підлягає скасуванню, суд приходить до висновку, що й слід прийняти визнання позовних вимог Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області та позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування розпорядження Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 02.12.2010 року № 631/2010 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 у власність на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області" в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в розмірі 17, 95 га для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 у власність на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області, також підлягають задоволенню.
Судом встановлено, що на підставі розпорядження Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 02.12.2010 року № 631/2010 , Фрунзівською районною державною адміністрацією був виданий ОСОБА_4 державний акт на право власності на земельну ділянку Серія ЯЛ № 724330 від 15.03.2012 року на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства (а.с. 26).
Вказаний державний акт на право власності на земельну ділянку зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 512520001000461.
Враховуючи, що судом визнано протиправним та таким, що підлягає скасуванню вказане розпорядження в частині, що стосується ОСОБА_4, суд вважає можливим прийняти визнання позовних вимог Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області та позовні вимоги щодо визнання незаконними дії Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області щодо видачі державного акту на право власності від 15.03.2012 року серії ЯЛ № 724330, виданого ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних акті на право власності та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 512520001000461, задовольнити.
Враховуючи, що ОСОБА_4 було безпідставно отримано право на безоплатну приватизацію земельної ділянки загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області, суд вважає, що порушені права позивача повинні бути поновлені шляхом зобов'язання Відділу Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області скасувати в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі запис за № 512520001000461 та в Державному земельному кадастрі відповідні записи про реєстрацію державного акту від 15.03.2012 року серії ЯЛ № 724330, виданого ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства та зобов'язання Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру»в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр держвного земельного кадастру»скасувати реєстрацію в автоматизовані системі державного земельного кадастру даних про право ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства, що посвідчене державним актом серії ЯЛ № 724330від 15.03.2012 року на право власності на земельну ділянку.
Тому, суд приймає визнання позовних вимог Відділом Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області.
Відповідно до вимог ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
За таких обставин, суд, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 2, 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
З огляду на вищевикладене, відповідно до положень Земельного кодексу України, Закону України «Про фермерське господарство», та керуючись ст. ст. 2,4, 69,71, 94,158,160, 162, 163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Фрунзівського району Одеської області в інтересах держави в особі Головного управління Держкомзему у Одеській області до Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області, відділу Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області, державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»за участю третьої особи, що не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на боці відповідачів ОСОБА_4 про визнання незаконним та скасування рішень державної районної адміністрації, визнання незаконними дії, скасування реєстрації в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних про право власності на земельну ділянку -задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 18.01.2010 року № 03/2010 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність громадянам ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 земельних ділянок для створення фермерського господарства»в частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою та передачі у власність ОСОБА_4 - 17,95 га земельних ділянок із земель запасу сільськогосподарського призначення для створення фермерського господарства.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 02.12.2010 року № 631/2010 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 у власність на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області»в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в розмірі 17, 95 га для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 у власність на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області.
Визнати незаконними дії Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області щодо видачі державного акту на право власності від 15.03.2012 року серії ЯЛ № 724330 ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних акті на право власності та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 512520001000461.
Зобов'язати Відділ Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області (код 23218859, 66700, Одеська область, Фрунзівський район, смт Фрунзівка, вул. 1-го Травня, 37) скасувати в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі запис за № 512520001000461 та в Державному земельному кадастрі відповідні записи про реєстрацію державного акту від 15.03.2012 року серії ЯЛ № 724330, виданого ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства.
Зобов'язати Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру»в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру»(65078, м. Одеса, вул. Космонавтів, 32, пов. 7) скасувати реєстрацію в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних про право ОСОБА_4 на земельну ділянку загальною площею 17, 95 га, яка розташована на території Войничівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області та призначена для ведення фермерського господарства, що посвідчене державним актом серії ЯЛ № 724330від 15.03.2012 року на право власності на земельну ділянку.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений та підписаний 05 червня 2012 року .
Суддя: /підпис/
З оригіналом згідно:
Суддя: Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 14.06.2012 |
Номер документу | 24575862 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні