ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"21" травня 2012 р.Справа № 7/11/5022-98/2012 Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Стадник М.С.
розглянув справу
за позовом: Шумського комбінату комунальних підприємств, вул. Б. Хмельницького, 10, м.Шумськ, Шумський район, Тернопільська область, 47100 (вул. Лучаківського, 5/1, м.Тернопіль, 46027 - поштова адреса)
до відповідача 1: Вишнівецького комбінату комунальних підприємств, вул. Шевченка, 23, смт. Вишнівець, Збаразький район, Тернопільська область, 47313
відповідача 2: Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області, Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Котляревського, 24, 46003
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Відділ державної виконавчої служби Збаразького районного управління юстиції, вул. Ш. Алейхема, 19,м.Збараж, Збаразький район, Тернопільська область,47300
За участю представників:
позивача: Зубик Ю. 3. -ліквідатор (ліцензія НОМЕР_2 від 28.09.09р.);
відповідача 2: ОСОБА_2 - довіреність № б/н від 18.05.2012р.
Суть справи:
Шумський комбінат комунальних підприємств звернувся з позовом до Вишнівецького комбінату комунальних підприємств та Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Відділ державної виконавчої служби Збаразького районного управління юстиції, про визнання права власності на транспортний засіб ГАЗ-5319 (сміттєвоз) 1992 року випуску, двигун №0168506, транзит "20АЕ2311" та про зобов'язання здійснити заходи по його реєстрації за позивачем.
Учасникам судового процесу в засіданні оголошено склад суду та роз'яснено їх права і обов'язки передбачені ст. 22 ГПК України.
Сторони повідомлені про час та місце розгляду справи відповідно до ст. 64 ГПК України.
Ліквідатор Шумського комбінату комунальних підприємств позовні вимоги підтримав в повному обсязі, в обґрунтування позовних вимог посилається на документи, які є правовстановлюючими, а саме: - протокол аукціону №6200021 від 16.06.2006р. проведеного Тернопільською філією ТОВ "Мультимедіа софт" згідно якого переможцем став комбінат; - докази оплати комбінатом коштів в сумі 6200,00грн. вартості лота, що підтверджується відміткою казначейства; - акт про проведений аукціон з реалізації рухомого майна від 18.08.2011р., затверджений начальником відділу ДВС Збаразького РУЮ Шелестом В.Г. Крім того, просить суд звернути увагу на наступне: за зверненням покупця спірного майна, державним виконавцем відділу ДВС Збаразького РУЮ 18.08.2011р. винесено постанову про доручення ліквідатору зняти з обліку транспортний засіб (ГАЗ-5319 (сміттєвоз)); ліквідатором вчинено ряд заходів щодо зняття з обліку спірного автомобіля, та 20.09.2011р. Кременецьким відділом реєстраційно-екзаменаційної роботи №2 при Управлінні Державтоінспекції УМВС України в Тернопільській області вищезгаданий транспортний засіб знятий з обліку для реєстрації в межах України, та видано транзит "20 АЕ 2311"; на звернення ліквідатора зареєструвати транспортний засіб ГАЗ -5319 (сміттєвоз) "транзит "20АЕ 2311" за комбінатом, Управління надало відмову в такій реєстрації (лист №13/4401 від 16.05.2012р.), яку позивач вважає неправомірною, враховуючи, що згідно "Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, ІНШИХ прирівняних до них транспортних засобів та мопедів" передбачено можливість надання інших засвідчених в установленому порядку документів, що встановлюють право власності на транспортні засоби, якими є протокол та докази оплати, які надавалися Управлінню.
Ліквідатор Вишнівецького комбінату комунальних підприємств, Суслов Р.В., подав відзив на позовну заяву, у якому визнав позовні вимоги та пояснив, що згідно протоколу проведення аукціону №6200021 від 16.06.2006р. реалізовано сміттєвоз ГАЗ-5319, переможцем аукціону став Шумський комбінат комунальних підприємств, який здійснив повний розрахунок за придбане майно.
Відділ державної виконавчої служби Збаразького районного управління юстиції повідомив, що станом на момент проведення прилюдних торгів на виконанні у відділі ДВС Збаразького РУЮ перебувало зведене виконавче провадження про стягнення із Вишнівецького комбінату комунальних підприємств боргів, виконавче провадження по якому завершено у 2006р. Також, повідомив суд, що Шумський комбінат комунальних підприємств як переможець аукціону не звертався до відділу ДВС щодо видачі акта про проведений аукціон з реалізації арештованого майна Вишнівецького комбінату комунальних підприємств, а тому такий виданий тільки 18.08.2011р. за зверненням ліквідатора покупця, та що інших документів, які підтверджують факт придбання позивачем транспортного засобу в процесі виконавчого провадження та проведеного аукціону позивачу не видавалися, а тому такі є правовстановлюючими в силу чинного законодавства.
Представник Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області в судовому засіданні пояснив, що подані позивачем документи не є підставою для взяття на облік придбаного автомобіля ГАЗ 5319, оскільки не значаться в переліку документів встановлених "Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів". Проти позовних вимог заперечень не заявив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши в процесі розгляду справи пояснення учасників судового процесу, встановлено:
- у межах відкритого Збаразьким районним управлінням юстиції виконавчого провадження, проведено 16.06.2006р. товариством з обмеженою відповідальністю «Мультимедіа софт»(код ЄДРПОУ 33395681) аукціон з реалізації майна належного Вишнівецькому комбінату комунальних підприємств (Тернопільська область, Збаразький район, смт. Вишнівець, майдан Шевченка, будинок 23, код ЄДРПОУ 21132680), а саме: сміттєвоз ГАЗ-5319 з механічною боковою загрузкою КО-4В, 1992року випуску, шасі-1379181, двигун -0168506, держ. № НОМЕР_1;
- переможцем аукціону став Шумський комбінат комунальних підприємств, який придбав лот №10 - сміттєвоз ГАЗ-5319 за ціною 6200,00 грн., що підтверджується протоколом проведення аукціону № 6200021 від 16.06.2006 року, який затверджений директором Тернопільської філії ТОВ "Мультимедіа софт" Палій В.І. та підписаний від Шумського ККП директором Мельничук І.І., та ліцитатором ОСОБА_7;
- державним виконавцем ДВС Збаразького районного управління юстиції Найком В.О., 20.06.2006р. складено Акт державного виконавця про те, що при примусовому виконанні виконавчого листа № 2-214 від 01.04.2003р. виданого Збаразьким районним судом (про стягнення з Вишнівецького комбінату комунальних підприємств на користь ОСОБА_9 - 5679 грн. заборгованості по заробітній платі, а також по інших виконавчих документах на користь інших осіб) на аукціоні, який проводився 16.06.2006р. ТОВ "Мультимедіа софт», придбано Шумським комбінатом комунальних підприємств в особі директора Мельничука І.І., автомобіль ГАЗ-5319 (сміттєвоз), який вилучено у Вишнівецького комбінату комунальних підприємств та передано Шумському ККП, про що свідчать підписи повноважних осіб;
- ухвалою господарського суду Тернопільської області від 19.11.2007р., за заявою Управління Пенсійного фонду України в Шумському районі, та Кременецької міжрайонної державної податкової інспекції, порушено провадження у справі № 8/Б-983 про банкрутство Шумського комбінату комунальних підприємств (м. Шумськ, вул. Б. Хмельницького, 10, ідентифікаційний код 03353489);
- постановою господарського суду Тернопільської області від 21.04.2008р. (п.п. 3,4 постанови) Шумський комбінат комунальних підприємств, визнано банкрутом та припинено повноваження органів управління банкрута та власників його майна щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, а ухвалою суду від 11.05.2011р ліквідатором Шумського комбінату комунальних підприємств призначено арбітражного керуючого Зубик Ю. 3. (ліцензія серії НОМЕР_3 від 28.09.2009 р. видана Державним департаментом з питань банкрутства);
- державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Збаразького районного управління юстиції винесено постанову від 18.08.2011р. про зняття з обліку транспортного засобу, яка затверджена начальником відділу ДВС Збаразького районного управління юстиції, та якою доручено ліквідатору Шумського комбінату комунальних підприємств Зубик Ю.З. зняти з обліку автомобіль ГАЗ -5319 (сміттєвоз), держ.номер 3022 ТЕО, що належав Вишнівецькому комбінату комунальних підприємств, здійснення даних заходів доручено провести Кременецькому ВРЕР №2 при УДАІ МВС України у Тернопільській області;
- транспортний засіб 20.09.2011р. знятий з обліку Кременецьким ВРЕР №2, державно-номерні знаки здані, та видано транзит "20 АЕ 2311", про що зроблено відмітку у технічному паспорті серії ВЦ № 327361, власник транспортного засобу -Вишнівецький комбінат комунальних підприємств.
Арбітражний керуючий Зубик Ю.З. звернувся 10.05.2012р. з листом №46 до Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській про реєстрацію транспортного засобу ГАЗ -5319 (сміттєвоз) за Шумським комбінатом комунальних підприємств, подавши правовстановлюючі документи: протокол №6200021 проведення аукціону з реалізації рухомого майна від 16.06.2006р. з відміткою казначейства про проведення оплати 25.07.2006р.; акт державного виконавця від 20.06.2006р. про вилучення транспортного засобу від Вишнівецького ККП та передачу його переможцю аукціону Шумського ККП, який підписаний представниками сторін; акт про проведений аукціон з реалізації арештованого майна від 18.08.2011р.
Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області, на звернення позивача листом №13/4401 від 16.05.2012р. відмовило у реєстрації транспортного засобу за комбінатом, пославшись на те, що надані документи не підтверджують правомірність придбання чи розпорядження транспортним засобом відповідно до п.8 "Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388 (в редакції змін згідно постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2012р. № 87, далі Порядок державної реєстрації та обліку автомобілів ).
Суд, на підставі ст. 43 ГПК України, давши оцінку поданих учасниками судового процесу доказам та наведеним доводам, прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення.
При цьому суд виходив з наступного:
- згідно ст. 316 Цивільного Кодексу України визначено, що право власності - це врегульовані законом суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження майном, яке охороняється законом;
- право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом (ст.328 ЦК України).
Однією з підстав набуття права власності на майно є придбання його на аукціоні в процесі реалізації арештованого майна.
Так, відповідно до ст.61 Закону України "Про виконавче провадження" реалізація арештованого майна, за винятком майна, виключеного за законом з обігу, здійснюється державним виконавцем шляхом його продажу на прилюдних торгах, аукціонах, якщо інше не передбачено законом. Продаж майна боржника, за винятком нерухомого майна, здійснюється спеціалізованою організацією на комісійних та інших договірних началах, передбачених законом в порядку визначеному Міністерством юстиції України.
Порядок продажу рухомого майна здійснюється у відповідності до "Порядку реалізації арештованого майна" затвердженого наказом Міністерства юстиції України №42/5 від 15.07.1999р. (в редакції від 13.04.2005р., далі Порядок реалізації арештованого майна) розробленого на виконання ст.61 Закону України "Про виконавче провадження".
Відповідно до п.п. 4.8, 4.9 Порядку реалізації арештованого майна під час аукціону ведеться протокол проведення аукціону, форма якого затверджена Додатком 4 до Порядку реалізації арештованого майна , до змісту якого заносяться: номер лота, назва лота, стартова ціна та продажна ціна майна, пропозиції покупців і відомості про покупця, який запропонував у ході аукціону найвищу ціну (переможець аукціону), розмір коштів, які має внести переможець аукціону, номер рахунку та адреса банку, інші відомості. Протокол підписують ліцитатор та переможець аукціону. Керівник організації, яка проводила аукціон затверджує протокол у день проведення аукціону, копії якого видаються переможцю аукціону, а також державному виконавцеві. Після повного розрахунку за придбане майно, на підставі протоколу державний виконавець складає акт про проведений аукціон і подає його на затвердження начальнику відповідного органу державної виконавчої служби.
На підставі копії затвердженого протоколу переможці аукціону протягом десяти днів з дня затвердження протоколу, не враховуючи дня проведення аукціону, вихідних і святкових днів, здійснюють розрахунки за придбані на аукціоні товари (п.6.1 Порядку реалізації арештованого майна).
Право власності на майно переходить до переможця аукціону відповідно п. 7.1 Порядку реалізації після повного розрахунку за придбане майно.
Отже, відповідно до Порядку реалізації правовстановлюючим документом про набуття права власності на придбане на аукціоні майно є протокол проведення аукціону, докази оплати коштів за товар, оформлення інших документів які підтверджують придбання майна покупцем Порядок реалізації арештованого майна не передбачає.
Процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлена Порядком державної реєстрації та обліку автомобілів, норми якого є обов'язковими для всіх юридичних та фізичних осіб, що є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх.
Так, згідно з п. 8 Порядку державної реєстрації та обліку автомобілів, державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є засвідчені підписом відповідної посадової особи, що скріплений печаткою, серед яких: - договори та угоди, укладені на товарних біржах на зареєстрованих у Департаменті Державтоінспекції бланках, інші засвідчені в установленому порядку документи, що встановлюють право власності на транспортні засоби; - копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин (абз. 2, 4, 5 п.8 Порядку державної реєстрації та обліку автомобілів).
Як встановлено матеріалами справи, ліквідатором надано Управлінню заяву від 10.05.2012р. для взяття на облік придбаного транспортного засобу з доданими документами: протокол проведення аукціону №6200021 затверджений директором Тернопільської філії ТОВ "Мультимедіа софт" від 16.06.2006р. з вказівкою про суму коштів (6200грн.), які необхідно внести включно до 27.06.2006р. на рахунок в Київській регіональній дирекції АППБ "Аваль" №26004101015006, МФО 322904 ЄДРПОУ 25635917 (одержувач -ТОВ "Мультимедіа софт"), та з відміткою Відділення державного казначейства у Шумському районі про проведення оплати 25.07.2006р.; акт державного виконавця від 20.06.2006р. про передачу транспортного засобу покупцю, складеного відповідно до ч.1 ст.64 ЗУ "Про виконавче провадження"; акт про проведення аукціону з реалізації арештованого рухомого майна від 18.08.2011р. затвердженого начальником відділу ДВС Збаразького районного управління юстиції. Тобто, позивачем надано всі необхідні документи для взяття транспортного засобу на облік, які в розумінні п. 8 Порядку державної реєстрації та обліку автомобілів, є іншими засвідченими в установленому порядку документами, що встановлюють право власності на транспортні засоби.
Управління листом від 16.05.2012р. №13/4401 відмовило в державній реєстрації транспортного засобу пославшись на те, що додані документи не є такими що підтверджують правомірність придбання та розпорядження транспортним засобом, оскільки не значаться в переліку документів передбачених п.8 Порядку державної реєстрації та обліку автомобілів, якими є:
- довідка-рахунок за формою згідно з додатком 1, видана суб'єктом господарювання, діяльність якого пов'язана з реалізацією транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
- договори та угоди, укладені на товарних біржах на зареєстрованих у Департаменті Державтоінспекції бланках, інші засвідчені в установленому порядку документи, що встановлюють право власності на транспортні засоби ;
- копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;
- акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;
- вантажна митна декларація на паперовому носії або електронна вантажна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в підрозділах Державтоінспекції транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
- договір фінансового лізингу.
Відмовляючи в реєстрації транспортного засобу, Управління посилається на можливість реєстрації в тому числі на підставі інших документів, при цьому не обґрунтувало чинним законодавством підстави відмови в реєстрації у відповідності до протоколу аукціону, який є правовстановлюючим документом згідно нормативного акту -Порядку реалізації арештованого майна.
Слід зазначити, що з аналогічних підстав відмовило в державній реєстрації ліквідатору Кременецьке відділення реєстраційно - екземенаційної роботи №2 Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області (не є юридичною особою) в листі від 22.11.2011р. №2583, на якого, як на територіальний підрозділ Державтоінспекції, відповідно до п.6 Порядку державної реєстрації та обліку автомобілів, покладено повноваження здійснювати реєстрацію транспортних засобів за юридичними та фізичними особами (за їх місцезнаходженням).
Порядок захисту права власності на майно встановлений ст. 392 ЦК України, згідно якої власник майна може пред'явити позов про визнання права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою.
Відповідно до ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, при цьому обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
В процесі розгляду справи встановлено, що Шумський комбінат комунальних підприємств, набув транспортний засіб на законних підставах, в даний час володіє ним, інше господарським судом не встановлено, а тому позовні вимоги про визнання права власності на транспортний засіб ГАЗ - 5319 (сміттєвоз з механічною боковою загрузкою КО - 4В), 1992 року випуску, двигун №0168506, шасі №1379181, транзит "20АЕ2311" обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Доводи Управління судом відхиляються, як такі, що не підтверджують підстави правомірності відмови в державній реєстрації транспортного засобу, а тому позовні вимоги в частині зобов'язання Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області здійснити заходи по державній реєстрації транспортного засобу ГАЗ - 5319 (сміттєвоз з механічною боковою загрузкою КО - 4В), 1992 року випуску, двигун №0168506, шасі №1379181, транзит "20АЕ2311", технічний паспорт ВЦ в„–327361 , за Шумським комбінатом комунальних підприємств, вул. Б. Хмельницького, 10, м.Шумськ, Шумського району, Тернопільської області, підлягають також до задоволення, як обґрунтовано заявлені та підтверджені матеріалами справи.
Судовий збір в сумі 1609,50грн., відповідно до ст. 49 ГПК України, покладається на Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області.
Враховуючи викладене керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 82, 84 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати за Шумським комбінатом комунальних підприємств, вул. Б.Хмельницького, 10, м.Шумськ, Шумського району, Тернопільської області, ідентифікаційний код - 03353489, право власності на рухоме майно: транспортний засіб ГАЗ - 5319 (сміттєвоз з механічною боковою загрузкою КО - 4В), 1992 року випуску, двигун №0168506, шасі №1379181, транзит "20АЕ2311", технічний паспорт ВЦ № 327361.
3. Зобов'язати Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області, Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Котляревського, 24 здійснити заходи по державній реєстрації транспортного засобу ГАЗ - 5319 (сміттєвоз з механічною боковою загрузкою КО - 4В), 1992 року випуску, двигун №0168506, шасі №1379181, транзит "20АЕ2311", технічний паспорт ВЦ в„–327361 , за Шумським комбінатом комунальних підприємств, вул. Б.Хмельницького, 10, м.Шумськ, Шумського району, Тернопільської області, ідентифікаційний код - 03353489.
4. Стягнути з Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Тернопільській області, Тернопільська обл., м.Тернопіль, вул. Котляревського, 24 на користь Шумського комбінату комунальних підприємств, вул. Б.Хмельницького, 10, м.Шумськ, Шумського району, Тернопільської області, ідентифікаційний код - 03353489 - 1609,50грн. судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня підписання рішення (01.06.2012року), через місцевий господарський суд.
Суддя М.С. Стадник
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2012 |
Оприлюднено | 15.06.2012 |
Номер документу | 24599030 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні