Постанова
від 17.05.2012 по справі 2а-3703/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 травня 2012 року 12:13 № 2а-3703/12/2670

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шарпакова В.В., при секретарі судового засідання Висоцькій Ю.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАРАОН-ВМС" до Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 17 травня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва (далі по тексту - відповідач) про скасування рішення № 355/29-306 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 квітня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-3703/12/2670 та призначено до розгляду у попередньому судовому засіданні на 24 квітня 2012 року, яке відкладалося на 10 травня 2012 року у зв'язку з неявкою сторін у судове засідання.

Враховуючи, що у попередньому судовому засіданні 10 травня 2012 року представником позивача підтримано позовні вимоги, надано на виконання вимог ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва про відкриття провадження необхідні документи, а представником відповідача надано заперечення на адміністративний позов, судом вжито всіх заходів для забезпечення повного, всебічного та об'єктивного розгляду справи, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від10 травня 2012 року закінчено підготовче провадження та призначено справу № 2а-3703/12/2670 до розгляду у судовому засіданні на 17 травня 2012 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2012 року заміено неналежного відповідача Державну податкову інспекцію у Оболонському районі міста Києва на належного - Державну податкову інспекцію у Оболонському районі міста Києва Державної податкової служби.

У судовому засіданні 17 травня 2012 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх в повному обсязі. В обґрунтування адміністративного позову зазначив, що рішення відповідача про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 14 червня 2011 року № 355/29-306 порушує права та законні інтереси товариства, винесене всупереч приписам чинного законодавства, а тому підлягає скасуванню.

Представник відповідача адміністративний позов не визнав, з посиланням на безпідставність позовних вимог просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. Мотивуючи заперечення зазначив, що на момент складання Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за № 355/29-306 Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» в Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва була наявна інформація про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, що є достатньою підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість згідно з підпункту «ж» пункту 184.1 статі 184 Податкового кодексу України.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» (ідентифікаційний код 36439003) зареєстровано як юридична особа Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією 06 квітня 2009 року, місцезнаходження юридичної особи: 04074, місто Київ, вул. Лугова, будинок 2 (свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 481504).

Згідно Довідки серії АА № 278377 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України до основних видів діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» за видами КВЕД відносяться: інші види оптової торгівлі (51.90.0); виробництво синтетичного каучуку (24.17.0.); Виробництво гумових шин, покришок та камер (25.11.0); відновлення протектора гумових шин та покришок (25.12.0); виробництво інших гумових виробів (25.13.0); оптова торгівля автомобільними деталями та приладдям (50.30.1).

Рішенням Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 355/29-306 від 14 червня 2011 року, на підставі внесення інформації до ЄДР про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, анульовано реєстрацію свідоцтва платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС».

Представник позивача стверджує, що вищезазначене рішення прийняте на підставі внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу, на підтвердження чого надає копію постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2011 року (яка набрала законної сили) у справі № 2а-11232/11/2670 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» до Державного реєстратора Оболонської районної у м. Києві державної адміністрації Тавлуй Л.П. про зобов'язання відповідача вчинити дії, якою встановлено наступні обставини:

10 травня 2011 року на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» надійшов лист за підписом державного реєстратора Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації - Тавлуй Л.П. про надання заповненої картки підтвердження реєстраційних відомостей у якому зазначено, що у зв'язку із настання строку проведення щорічного підтвердження відомостей Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» протягом місяця до 06 червня 2011 року повинне підтвердити реєстраційні відомості про юридичну особу. Також, було проінформовано про можливість подання заповненої реєстраційної картки форми № 6 поштовим відправленням при умові нотаріального посвідчення підпису уповноваженої особи, що підписала таку картку.

03 червня 2011 року позивач цінним листом з описом вкладення на адресу державного реєстратора Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації відправив супровідний лист та оригінал Форми № 6 реєстраційної картки, підписаної директором Васильєвим О.Б., підпис якого засвідчено нотаріально.

Проте, у зв'язку із ненаданням позивачем реєстраційної картки на підтвердження відомостей про юридичну особу в зазначений термін, тобто до 06 червня 2011 року, державним реєстратором було внесено запис до Єдиного державного реєстру щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.

Листом від 18 липня 2011 року № А -1246 Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація повідомила позивача про те, що державний реєстратор при внесенні запису щодо відсутності підтвердження відомостей до ЄДР не знав і не міг знати, що реєстраційна кратка про підтвердження відомостей була відправлена поштою 03 червня 2011 року, так як надійшла до державного реєстратора тільки 17 червня 2011 року.

Відповідно, державний реєстратор вніс запис про підтвердження відомостей про Товариство з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» до ЄДР саме 17 червня 2011 року - датою отримання рекомендованного листа з реєстраційною карткою форми № 6.

Вищезазначені обставини встановлені постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2011 року у справі № 2а-11232/11/2670 (яка набрала законної сили), а тому, керуючись частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, якою визначено, що встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, та враховуючи їх визнання сторонами, в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин.

Слід зазначити, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2011 року (яка набрала законної сили) у справі № 2а-11232/11/2670 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано внесений державним реєстратором Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації - Тавлуй Л.П. запис до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 17 червня 2011 року про підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» та зобов'язано державного реєстратора Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації - Тавлуй Л.П. внести до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України запис про внесення змін, змінивши дату підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» з 17 червня 2011 року на дату 07 червня 2011 року.

З матеріалів справи вбачається, що 01 лютого 2012 року позивачем направлено до Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва заяву із проханням скасувати рішення № 355/29-306 від 14 червня 2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» на підставі постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2011 року, яка відповідно додавалась до зазначеного листа (доказ направлення листа до податкового органу міститься в матеріалах справи та свідчить про його отримання 03 лютого 2012 року).

Рішенням Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва від 22 лютого 2012 року № 705/10/18-305 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» залишено без розгляду та повідомлено, що подальшому адміністративному оскарженню рішення Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 355/29-306 від 14 червня 2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість не підлягає.

Представник позивача зазначає, що підстави для прийняття спірного рішення усунені, а тому рішення Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 355/29-306 від 14 червня 2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість підлягає скасуванню.

Ознайомившись із матеріалами справи, заслухавши пояснення позивача та представника сторін, пояснення свідка, дослідивши встановлені обставини справи, Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується із доводами позовної заяви з огляду на наступне.

Пунктом 1.1. Податкового кодексу України встановлено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість здійснюється за наявності підстав передбачених статтею 184 розділу V Кодексу, та в порядку, визначеному розділом V Положення. Анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість може здійснюватись безпосередньо за заявою платника податку на додану вартість на підставах, визначених у підпунктах "а" - "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, та за ініціативою відповідного податкового органу на підставах, визначених у підпунктах "б" - "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу.

Зокрема, пунктом 184.1. статті 184 Податкового кодексу України встановлено вичерпний перелік підстав анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

Пунктом 337.3 статті 337 розділу XVIII Кодексу передбачено особливості анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість - інвестора. Так, відповідно до вказаної норми, якщо інвестор (його постійне представництво), який є платником податку на додану вартість, подає податковому органу декларацію (податковий розрахунок) з податку на додану вартість, яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок/придбання протягом дванадцяти послідовних податкових місяців, анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість не відбувається.

Відповідно до підпункту «ж» 184.1. статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до пункту 184.2. статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "и" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Таким чином, з аналізу вищезазначених правових норм вбачається, що повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу є підставами для прийняття рішення податковим органом про анулювання реєстрації свідоцтва платника податку на додану вартість.

Відповідно ст.1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі по тексту - Закон № 755-IV), Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Державний реєстратор вказаною нормою Закону № 755-IV визначається як посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно абзацу 8 частини 1 статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України № 755-IV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

З частини 1 статті 17 Закону України № 755-IV вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Частиною 1 статті 18 Закону України № 755-IV встановлено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Частиною 11 статті 19 Закону України № 755-IV встановлено обов'язок юридичної особи подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2011 року в межах адміністративної справи № 2а-11232/11/2670 встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» при підтвердженні відомостей про юридичну особу дотрималось всіх норм чинного законодавства, а дії державного реєстратора по внесенню такої інформації до реєстру відбулися з порушенням Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Відповідно до статті 19 Закону України № 755-IV строк який надається позивачу для підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу становить 1 місяць з дня отримання повідомлення від державного реєстратора.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу (абзац 2 частина 12 -частина 14 статті 19 Закону України № 755-IV).

Слід зазначити, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2011 року у справі № 2а-11232/11/2670, яка набрала законної сили, вказано про обов'язок виконання такого рішення, зобов'язано державного реєстратора Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації - Тавлуй Л.П. внести до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України запис про внесення змін, змінивши дату підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» з 17 червня 2011 року на дату 07 червня 2011 року, а оскаржуване рішення № 355/29-306 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість винесено Державною податковою інспекцією у Оболонському районі міста Києва 14 червня 2011 року, що, також, свідчить про безпідставність анулювання такої реєстрації.

Враховуючи, що підстави, встановлені підпунктом «ж» пункту 184.1. статті 184 Податкового кодексу України, для винесення оскаржуваного рішення скасовані, наявність в матеріалах справи копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 27 березня 2012 року, який свідчить про підтвердження відомостей про юридичну особу, суд вважає рішення Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 355/29-306 від 14 червня 2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість прийняття спірного рішення, тому з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 84 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» задовольнити повністю.

2. Скасувати рішення Державної податкової інспекції в Оболонському районі м. Києві Державної податкової служби від 14 червня 2011 року № 355/29-306 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС».

3. Судові витрати в сумі 32,19 грн. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фараон-ВМС» за рахунок Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили в строки та порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Шарпакова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.05.2012
Оприлюднено15.06.2012
Номер документу24608857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3703/12/2670

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Постанова від 17.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шарпакова В.В.

Ухвала від 09.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шарпакова В.В.

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шарпакова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні