Постанова
від 31.05.2012 по справі 2а-17922/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 травня 2012 року № 2а-17922/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомАкціонерного товариства закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії» до третя особаДержавного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Світличний Петро Миколайович прозобов'язання вчинити дії,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Акціонерне товариство закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії»(далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту - відповідач), третя особа Світличний Петро Миколайович про зобов'язання відповідача провести державну реєстрацію ТОВ «АНПІК», що створюється внаслідок перетворення Акціонерного товариства закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії»(код ЄДРПОУ 16484000), на підставі документів, поданих представником учасника 17.03.2011р., а саме реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої юридичної особи; Статут ТОВ «АНПІКК»; копії квитанції, виданої банком; протокол №1 установчих зборів ТОВ «АНПІКК»від 10.03.2011р.; передавальний акт, затверджений рішенням загальних зборів акціонерів АТЗТ «АНПІКК»від 10.03.2011р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем неправомірно залишенні подані позивачем документи для проведення державної реєстрації товариства, що створюється внаслідок перетворення, без розгляду, оскільки Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»не передбачає обов'язкового підписання установчих документів товариства всіма учасниками (засновниками) товариства.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти позову заперечив посилаючись на те, що під час залишення поданих позивачем документів без розгляду діяв відповідно до вимог чинного законодавства, а саме статті 87 Цивільного кодексу України, яка передбачає, що для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмо і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

Третя особа в судовому засіданні проти позову заперечила з тих підстав, що між засновниками існує не порозуміння з приводу проведення державної реєстрації юридичної особи, що створюється в результаті перетворення.

В судовому засіданні 28 травня 2012 року судом постало на обговорення питання щодо можливості переходу по справі в письмове провадження у зв'язку з неявкою в судове засідання відповідача.

Представники позивача та третя особа не заперечили.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Загальними зборами акціонерів АТЗТ «АНПІКК»28 грудня 2010 року прийнято рішення про реорганізацію товариства шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю «АНПІКК», припинення товариства та обрання комісії з припинення.

Станом на дату проведення зборів у позивача обліковувалось 4 акціонери -громадяни України, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5

Відповідно до статті 41 Закону України «Про господарські товариства»всі акціонери були повідомлені про проведення загальних зборів.

Для участі у зборах зареєструвались та брали участь 3 акціонера, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, які в сукупності володіють 82% акцій (голосів) товариства.

4 січня 2011 року державному реєстратору подані документи, визначені частиною першою статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи, яке пов'язане з реорганізацією.

На загальних зборах акціонерів, що відбулись 10 березня 2011 року товариством прийнято рішення про створення ТОВ «АНПІКК», затвердження його статуту та обрання директора, а також винесено питання про затвердження передавального акту активів та пасивів товариства до створюваного в результаті перетворення ТОВ. В зборах брали участь -3 акціонера.

17 березня 2011 року державному реєстратору товариством подані документи на проведення державної реєстрації припинення АТЗТ «АНПІК»в результаті перетворення та державної реєстрації ТОВ «АНПІК», що створюється внаслідок перетворення, а саме:

статут (два примірники);

копія квитанції, виданої банком;

документ, що підтверджує внесення засновником (засновниками) вкладу (вкладів) до статутного або складеного капіталу (статутного фонду) юридичної особи в розмірі, який встановлено законом;

документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи;

протокол №1 установчих зборів від 10.03.2011р.

За результатами розгляду документів відповідачем до ЄДР внесено запис про припинення товариства в результаті перетворення, а документи, що подавались для державної реєстрації ТОВ, що створюється внаслідок перетворення, залишені без розгляду на підставі частини п'ятої статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», а саме: статут юридичної особи підписаний трьома засновниками (учасниками) юридичної особи, хоча відповідно до його положень засновниками (учасниками) юридичною особи є 4 фізичні особи , крім того, документи подані не в повному обсязі, а саме: відсутня довіреність від фізичної особи, яка виступала одним з часників товариства.

Відповідачем запропоновано позивачу усунути вказані недоліки та повторно звернутись для проведення державної реєстрації товариства, що створюється шляхом перетворення, згідно з вимогами статей 24-25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців».

На думку позивача, відповідачем протиправно залишені подані позивачем документи без розгляду, оскільки статтею 60 Закону України «Про господарські товариства»передбачено, що загальні збори учасників товариства з обмеженою відповідальністю вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60% голосів. На загальних зборах учасників ТОВ «АНПІКК»були присутні учасники, що володіли 82% статутного капіталу (голосів) товариства. Таким чином, рішення про затвердження статуту прийнято повноважними зборами.

Відповідач проти позову заперечив з тих підстав, що у відповідності до частини першої статті 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Подані позивачем документи, підписані лише трьома учасниками (засновниками) товариства.

Так, відповідно до частини третьої статті 8 Закону України від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Часиною п'ятою статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", передбачено, що установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади.

Згідно з частиною першою статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи;

примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом;

два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник);

документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. У разі подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом;

інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб.

Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються засновником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється його паспорт.

Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються особою, уповноваженою засновником (засновниками) юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється її паспорт та надається документ, що засвідчує її повноваження або в разі подання електронних документів документ, що засвідчує повноваження цієї особи, в електронній формі залучається до документів, передбачених частинами першою - сьомою цієї статті.

Частиною одинадцятою зазначеної статті Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо, зокрема: документи подані не в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмо і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у правах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Акціонерному товариству закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії»відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлений 31.05.2012р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.05.2012
Оприлюднено15.06.2012
Номер документу24609174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17922/11/2670

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Харченко В.В.

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні