ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 червня 2014 року м. Київ К/9991/70941/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючої: Гончар Л.Я.,
Суддів: Конюшка К.В.,
Чалого С.Я.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою акціонерного товариства закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 травня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 вересня 2012 року у справі за позовом акціонерного товариства закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії» до Державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, третя особа - ОСОБА_2, про зобов'язання вчинити дії,
в с т а н о в и л а:
Акціонерне товариство закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії» звернулось до суду з позовом до Державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, третя особа ОСОБА_2, про зобов'язання відповідача провести державну реєстрацію ТОВ «АНПІК», що створюється внаслідок перетворення Акціонерного товариства закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії»(код ЄДРПОУ 16484000), на підставі документів, поданих представником учасника 17.03.2011, а саме реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої юридичної особи; Статут ТОВ «АНПІКК»; копії квитанції, виданої банком; протокол №1 установчих зборів ТОВ «АНПІКК»від 10.03.2011; передавальний акт, затверджений рішенням загальних зборів акціонерів АТЗТ «АНПІКК» від 10.03.2011.
Позовні вимоги мотивовано, що відповідачем неправомірно залишено без розгляду подані позивачем документи для проведення державної реєстрації товариства, що створюється внаслідок перетворення, оскільки Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» не передбачає обов'язкового підписання установчих документів товариства всіма учасниками (засновниками) товариства.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 травня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 27 вересня 2012 року, у задоволенні позову відмовлено.
У поданій касаційній скарзі акціонерне товариство закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії» із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просило скасувати рішення судів попередніх інстанцій та постановити нове, про задоволення позову.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що загальними зборами акціонерів АТЗТ «АНПІКК» 28 грудня 2010 року прийнято рішення про реорганізацію товариства шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю «АНПІКК», припинення товариства та обрання комісії з припинення.
Станом на дату проведення зборів у позивача обліковувалось 4 акціонери - громадяни України, а саме: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6
Відповідно до статті 41 Закону України «Про господарські товариства» всі акціонери були повідомлені про проведення загальних зборів.
Для участі у зборах зареєструвались та брали участь 3 акціонера, а саме: ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5, які в сукупності володіють 82% акцій (голосів) товариства.
04 січня 2011 року державному реєстратору подані документи, визначені частиною першою статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи, яке пов'язане з реорганізацією.
На загальних зборах акціонерів, що відбулись 10.03.2011, товариством прийнято рішення про створення ТОВ «АНПІКК», затвердження його статуту та обрання директора, а також винесено питання про затвердження передавального акту активів та пасивів товариства до створюваного в результаті перетворення ТОВ. В зборах брали участь -3 акціонера.
17.03.2011 державному реєстратору товариством подані документи на проведення державної реєстрації припинення АТЗТ «АНПІК»в результаті перетворення та державної реєстрації ТОВ «АНПІК», що створюється внаслідок перетворення, а саме: статут (два примірники); копія квитанції, виданої банком; документ, що підтверджує внесення засновником (засновниками) вкладу (вкладів) до статутного або складеного капіталу (статутного фонду) юридичної особи в розмірі, який встановлено законом; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; протокол №1 установчих зборів від 10.03.2011.
За результатами розгляду документів відповідачем до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення товариства в результаті перетворення, а документи, що подавались для державної реєстрації ТОВ, що створюється внаслідок перетворення, залишені без розгляду на підставі частини п'ятої статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», а саме: статут юридичної особи підписаний трьома засновниками (учасниками) юридичної особи, хоча відповідно до його положень засновниками (учасниками) юридичною особи є 4 фізичні особи, крім того, документи подані не в повному обсязі, а саме: відсутня довіреність від фізичної особи, яка виступала одним з часників товариства.
Відповідачем запропоновано позивачу усунути вказані недоліки та повторно звернутись для проведення державної реєстрації товариства, що створюється шляхом перетворення, згідно з вимогами статей 24-25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців».
Вказуючи на протиправність дій державного реєстратора із залишення поданих документів без розгляду, акціонерне товариство закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії» звернулось до суду із зазначеним позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив із правомірності дій державного реєстратора по залишенню без розгляду поданих позивачем документів для проведення державної реєстрації товариства, що створюється внаслідок перетворення, як таких, що вчинено, у тому числі, із урахуванням вимог статті 87 Цивільного кодексу України, за змістом яких установчі документи юридичної особи мають бути підписані усіма учасниками (засновниками).
Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, погоджується із вказаними висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на наступне.
Відповідно до частини третьої статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Частиною п'ятою статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади.
Згідно з частиною першою статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник); документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. У разі подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб.
Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються засновником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється його паспорт.
Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються особою, уповноваженою засновником (засновниками) юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється її паспорт та надається документ, що засвідчує її повноваження або в разі подання електронних документів документ, що засвідчує повноваження цієї особи, в електронній формі залучається до документів, передбачених частинами першою - сьомою цієї статті.
Частиною одинадцятою зазначеної статті Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо, зокрема: документи подані не в повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмо і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.
Колегія суддів погоджується із позицією судів попередніх інстанцій щодо необґрунтованості посилання позивача на положення статті 60 Закону України "Про господарські товариства", відповідно до яких загальні збори учасників товариства з обмеженою відповідальністю вважаються повноваженими, якщо на них присутні учасники, що володіють у сукупності більш як 60 відсотків голосів, оскільки зазначеними положеннями врегульовано порядок прийняття рішень загальними зборами учасників вже створеного товариства з обмеженою відповідальністю, а не порядок прийняття рішення про його заснування.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що статут юридичної особи, поданий для проведення реєстраційної дії щодо внесення до єдиного державного реєстру відомостей про створення юридичної особи, не підписаний усіма засновниками юридичної особи.
За вказаних обставин, колегія суддів вказує на обґрунтованість висновків судів попередніх інстанцій щодо правомірності залишення державним реєстратором поданих документів без розгляду, у зв'язку з чим погоджується із позицією судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позову.
Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують.
Правова оцінка встановлених обставин справи судами першої та апеляційної інстанцій дана вірно, порушень норм матеріального чи процесуального права при ухваленні оскаржуваного судового рішення судами не допущено.
Відповідно до частини третьої статті 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись статтями 160, 167, 220, 220-1, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів ,-
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу акціонерного товариства закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії» відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 травня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 вересня 2012 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку ст.ст.235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2014 |
Оприлюднено | 26.06.2014 |
Номер документу | 39439549 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Гончар Л.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні