Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/3849/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Крилової М.М.
при секретарі Полежай Ю.В.
розглянувши позовну заяву Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Інститут земельних інвестицій» про стягнення заборгованості за адміністративним договором по орендній платі,-
за участю:
представника позивача ОСОБА_1, діє за довіреністю від 01.08.2011;
представники відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3, діє за довіреністю від 20.12.2011, -
ВСТАНОВИВ:
Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Інститут земельних інвестицій» про стягнення заборгованості за адміністративним договором по орендній платі.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області та ТОВ «Інститут земельних інвестицій» укладено адміністративний договір - договір оренди від 27.09.2011 року №4951/2011 на нерухоме державне майно - нежитлове вбудоване приміщення на першому поверсі адміністративної будівлі площею 28,1 кв.м., розташоване за адресою: м. Донецьк, вул.. Буковинська, 2, яке знаходиться на балансі Управління Держкомзему у м. Донецьку. Пунктом 3.1, 3.6 вищевказаного договору оренди встановлено, що орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати та перераховується орендарем щомісяця не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним. 12.01.2012 року дію зазначеного договору було припинено, майно повернуто балансоутримувачу.
Разом з тим, відповідачем вимоги ч.3 ст. 18, ч. 1 ст.19 Закону України «Про оренду землі» не виконуються, внаслідок чого за період з 27 вересня 2011 року по 12 січня 2012 року утворилась заборгованість по орендній платі в розмірі 1556,61 грн. З огляду на фактичну наявність у відповідача заборгованості з орендної плати, позивачем була нарахована пеня за період з 16.10.2011 року по 20.02.2012 року у сумі 40,98 грн. та штраф у сумі 155,66 грн. Відповідним листом позивач повідомив позивача про необхідність погашення заборгованості по орендній платі, пені та штрафу за договором оренди, однак заборгованість до теперішнього часу не сплачена.
На підставі викладеного позивач просив стягнути з відповідача на користь Державного бюджету заборгованість за адміністративним договором по орендній платі в розмірі 1556,61 грн., пеню у розмірі 40,98 грн. та штраф у розмірі 155,66 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити їх у повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували, просили відмовити в задоволені позову.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.
Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Положенням про регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 року № 412, Законом України «Про оренду державного та комунального майна» та наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України №281-к від 01.12.2010 року повноваження.
Відповідно до Положення про регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 року № 412, регіональне відділення Фонду державного майна України (далі - відділення) є державним органом, який створюється Фондом державного майна (далі - Фонд) і йому підпорядковується.
Відділення в межах повноважень, визначених Фондом, і повноважень, делегованих Верховною Радою Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською Радою народних депутатів, здійснює державну політику у сфері приватизації майна, що перебуває у загальнодержавній власності, у власності Республіки Крим, комунальній власності області, мм. Києва і Севастополя (далі - державна власність) і є орендодавцем цілісних майнових комплексів державної власності.
Основними завданнями відділення є: організація та проведення приватизації майна, яке перебуває у державній власності, згідно з державною, республіканською (Республіки Крим) та місцевою програмою приватизації; здійснення повноважень власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих ним рішень; здійснення повноважень орендодавця державного майна; організація діяльності представництв Фонду в районах і містах (далі - представництва); забезпечення роботи єдиної комп'ютерної інформаційної мережі органів приватизації.
Згідно п. 11 ч. 4 цього Положення відділення відповідно до покладених на нього завдань і в межах своїх повноважень, зокрема, виступає орендодавцем цілісних майнових комплексів підприємств і організацій, їх структурних підрозділів, що перебувають у державній власності, окремого індивідуально визначеного майна державних підприємств, організацій.
Організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності регулюються Законом України «Про оренду державного та комунального майна», Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва є орендодавцями щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відносини, пов'язані з орендою земельних ділянок, на яких розташовані цілісні майнові комплекси підприємств, установ і організацій державної або комунальної власності, а також заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим, та їх структурних підрозділів, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про оренду державного та комунального майна».
Приписами статті 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
У відповідності до статті 13 цього Закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно із статтею 15 Закону України «Про оренду землі» істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди; строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.
Судом встановлено, що між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю «Інститут земельних інвестицій» (орендар) укладено договір оренди №4951/2011 від 27.09.2011р. (далі за текстом - Договір) нерухомого майна, що належать до державної власності, предметом якого є нежитлове вбудоване приміщення на першому поверсі адміністративної будівлі площею 28,1 кв.м., розташоване за адресою: м. Донецьк, вул.. Буковинська, 2, яке знаходиться на балансі Управління Держкомзему у м. Донецьку.
Пунктом 3.1, 3.6 вищевказаного договору оренди встановлено, що орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати та перераховується до державного бюджету та балансоутримувачу у співвідношенні 50% та 50% відповідно щомісяця не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним.
Пунктом 3.7 Договору встановлено, що орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується до бюджету та балансоутримувачу у визначеному пунктом 3.6 співвідношені відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення, включаючи день оплати.
Пунктами 5.4, 5.11 Договору встановлені обов'язки орендаря, до яких відносяться обов'язок своєчасно й у повному обсязі сплачувати орендну плату та щомісяця до 15 числа надавати орендодавцеві інформацію про перерахування орендної плати.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди . Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що в порушення підпунктів 5.4 та 5.11 пункту 5 договору оренди №4951/2011 від 27.09.2011р. та норм чинного законодавства, відповідачем не сплачується орендна плата, внаслідок чого утворилась заборгованість по орендній платі за період з 27 вересня 2011 року по 12 січня 2012 року в розмірі 1556,61 грн.
За несплату суми заборгованості з орендної плати позивачем відповідно до приписів п. 3.6 договору оренди, відповідачу було нараховано пеню за період з 16.10.2011 року по 20.02.2012 року у сумі 40,98 грн. та штраф у сумі 155,66 грн.
Зазначена заборгованість у відповідача з орендної плати підтверджена розгорнутими розрахунками боргу та пені за договором оренди від №4951/2011 від 27.09.2011р.
Таким чином, оскільки заборгованість по орендній платі, пеня та штраф відповідачем до теперішнього часу не сплачені, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Донецькій області позовних вимог, у зв'язку із чим задовольняє позов у повному обсязі.
Відповідно до ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 45-46, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Інститут земельних інвестицій» про стягнення заборгованості за адміністративним договором по орендній платі - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Інститут земельних інвестицій» (ЄДРПОУ 35952001) на користь Державного бюджету (р/р 31117093700002, МФО 834016, код бюджетної класифікації 22080200, отримувач м. Донецьк ГУДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 37967785) заборгованість за адміністративним договором по орендній платі в розмірі 1556,61 грн., пеню у розмірі 40,98 грн. та штраф у розмірі 155,66 грн.
У судовому засіданні 07 червня 2012 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови. Постанова виготовлена в повному обсязі 12 червня 2012 року.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надісланням апеляційної скарги особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складання постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Крилова М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2012 |
Оприлюднено | 19.06.2012 |
Номер документу | 24688591 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Крилова М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні