Ухвала
від 11.06.2012 по справі 2а-2696/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-2696/12/1070    КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі 11 червня 2012 року                               2а-2696/12/1070           Суддя Київського окружного адміністративного суду Спиридонова В.О., перевіривши матеріали справи № 2а-2696/11/1070 за позовом комунального підприємства «Васильківтранссервіс»до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби, Державної податкової адміністрації в Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення та акту фактичної перевірки, В С Т А Н О В И В: 08.06.2012 комунальне підприємство «Васильківтранссервіс»звернулось до суду з адміністративним позовом до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби, Державної податкової адміністрації в Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення форми «С»від 09.02.2012 №0000062330, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 98 190,00 грн. та акту фактичної перевірки від 25.01.2012 №000094. Відповідно до частини першої ст. 107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства і чи підсудна позовна заява даному адміністративному суду. З позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що посадовими особами ДПА в Київській області проведено фактичну перевірку КП «Васильківтрансервіс»з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 18.01.2012 по 25.01.2012. За результатами вказаного заходу складено акт фактичної перевірки від 25.01.2012 №000094, яким зафіксовано порушення з боку позивача пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою правління НБ України від 15.12.2004 №637. На підставі виявлених та зафіксованих в оскаржуваному акті порушень Васильківська ОДПІ прийняла податкове повідомлення-рішення форми «С»від 09.02.2012 №0000062330. Зі змісту прохальної частини позовної заяви вбачається, що Комунальне підприємство «Васильківтранссервіс» просить, зокрема, скасувати акт фактичної перевірки від 25.01.2012 №000094. Відповідно до п. 1 частини першої ст. 3 КАС України, справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Частиною другою ст. 4 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення. Згідно з пунктом 1 частини другої ст. 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Таким чином, рішення суб`єкта владних повноважень у контексті положень КАС України необхідно розуміти як нормативно - правові акти, так і правові акти індивідуальної дії. Нормативно-правові акти - це рішення, дію яких поширено на невизначене або визначене загальними ознаками коло осіб і які призначені для неодноразового застосування щодо кола цих осіб. Правові акти індивідуальної дії - рішення, дію яких поширено на конкретних осіб або які стосуються конкретної ситуації, і які є актом одноразового застосування. Акт державного чи іншого уповноваженого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Правовідносини, з яких виникають публічно –правові спори, завжди побудовані на принципі владного підпорядкування. Ознакою публічно –правового спору є участь у ньому з однієї сторони суб`єкта, наділеного владними повноваженнями, який здійснює владну управлінську функцію, тобто, формує волевиявлення держави, яке є обов`язковим для зобов`язаної особи. Воля суб`єктів владних повноважень оформлюється в адміністративних актах (рішеннях), які є обов`язковими до виконання суб`єктами, яким вони адресовані. В той же час, акт фактичної перевірки - це службовий двохсторонній документ, який стверджує факт проведення перевірки і є лише носієм інформації про результати перевірки. Метою документування контрольних дій та їх результатів є надання суттєвої, повної і обґрунтованої інформації про достовірність обліку і звітності, способи документального викриття недостач, розтрат, привласнень коштів та матеріальних цінностей, попередження фінансових зловживань. За таких обставин, акти перевірки господарської діяльності не мають обов'язкового характеру та лише висвітлюють фактичні обставини. В такому розумінні не є тими рішеннями суб'єкта владних повноважень, на спір з оскарження яких поширюється компетенція судів, передбачена пунктом 1 частини другої ст. 17 КАС України. Крім того, відповідно до позиції Вищого адміністративного суду України, викладеної в листі від 30.11.2009 №1619/10/13-09, акти перевірки не є рішеннями суб'єкта владних повноважень, не спричиняють виникнення будь-яких прав і обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, а отже, не породжують правовідносин, що можуть бути предметом спору. Відтак, суд не повинен розглядати справу в тому разі, якщо пред'явлені позивачем вимоги не випливають із певних правовідносин, а отже, не підпадають під судову юрисдикцію. Таким чином, якщо предметом позову є скасування акта перевірки суб'єкта владних повноважень, то судам слід відмовляти у відкритті провадження в адміністративній справі на підставі пункту 1 частини першої статті 109 КАС України. Пункт 1 частини першої статті 109 КАС України встановлює, що  суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства Наведені обставини виключають можливість розгляду позовних вимог про скасування акту фактичної перевірки від 25.01.2012 №000094 за правилами, передбаченими КАС України. З огляду на викладене, у відкритті провадження в адміністративній справі в цій частині позовних вимог слід відмовити на підставі пункту 1 частини першої статті 109 КАС України. Керуючись ст. 107, п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суд У Х В А Л И В: Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом комунального підприємства «Васильківтранссервіс» до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби, Державної податкової адміністрації в Київській області в частині позовних вимог про скасування акту фактичної перевірки від 25 січня 2012 №000094. Копію ухвали направити комунальному підприємству «Васильківтранссервіс» до відома.    Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Ухвала може бути оскаржена у порядку і строки, встановлені ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Суддя                                                                                 Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2012
Оприлюднено20.06.2012
Номер документу24689594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2696/12/1070

Ухвала від 22.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні