ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 травня 2012 року 16:19 № 2а-5770/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., за участю секретаря судового засідання Мосійчук І.М. та представників: позивача -Собковича О.В., відповідача - Шкодича Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма .I.K. SCHORR GmbH» до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення від 27 березня 2012 року № 0001062204, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
24 квітня 2012 року до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»(далі -ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва (далі -ДПІ у Печерському районі м. Києва) про скасування податкового повідомлення-рішення від 27 березня 2012 року № 0001062204.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 квітня 2012 відкрито провадження у справі № 2а-5770/12/2670, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 30 травня 2012 року.
30 травня 2012 року у судовому засіданні протокольною ухвалою замінено неналежного відповідача -ДПІ у Печерському районі м. Києва на належного відповідача - ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»(ідентифікаційний код 20028360) зареєстровано 13 грудня 2001 року Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією (реєстраційний номер 1 070 120 0000 006345). Вказане товариство розташоване за адресою: 01133, м. Київ, бул. Лесі Українки, 19/16 «А».
ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»перебуває на податковому обліку у ДПІ у Печерському районі м. Києва.
ДПІ у Печерському районі м. Києва проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»(код за ЄДРПОУ 20028360) з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Орітам»(код за ЄДРПОУ 37450520), ТОВ «Крокекс Нова»(код 37194913), ТОВ «Парітет -Трейд»(код за ЄДРПОУ 37256879) за період з 01.02.2011 року по 30.04.2011 року, за результатами якої було складено акт від 13 березня 2012 року № 23/22-4/20028360.
В ході перевірки відповідачем встановлено факт відсутності надання послуг та поставки товару з боку ТОВ «Парітет -Трейд», ТОВ «Орітам», ТОВ «Кростек Нова», що свідчить про укладення угод (домовленостей) без мети настання реальних наслідків, що свідчить про нікчемність укладених договорів та призвело до заниження податку на додану вартість.
Зокрема, ДПІ у Печерському районі м. Києва зроблено висновок про порушення пункту 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 1 541 395, 00 грн., в тому числі за лютий 2011 року на суму 758 200, 00 грн., за березень 2011 року на суму 227 350, 00 грн., за квітень 2011 року на суму 555 845, 00 грн.
На підставі вказаного Акта перевірки ДПІ у Печерському районі 27 березня 2012 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001062204, яким згідно з підпунктом 54.3.1, 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України за порушення п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1 541 396, 00 грн., у тому числі 1 541 395, 00 грн. -основний платіж, 1, 00 грн. -штрафні (фінансові) санкції.
Не погоджуючись з вказаним рішенням та висновками податкового органу ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»звернулась до суду з адміністративним позовом про скасування зазначеного вище податкового повідомлення-рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ним були виконані усі законодавчі умови для формування податкового кредиту, а тому спірне податкове повідомлення -рішення є протиправним та підлягає скасуванню .
Спірні правовідносини, що склалися між сторонами регулюються нормами Конституції України, Податкового кодексу України, законами України та іншими нормативно-правовими актами.
Податковим кредитом в розумінні підпункту 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01 січня 2011 року, визнається сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до підпункту «а»п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
В силу п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
В силу положень п. 200.1, п. 200.2, п. 200.3 та п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України правомірність формування суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість безпосередньо залежить від правомірності формування податкового кредиту.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України) (п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України).
Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом державної податкової служби (п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України).
В силу п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з п. 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України 21 грудня 2010 року № 969, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 року за № 1401/18696, (який діяв на момент виписки податкової накладної від 01 лютого 2011 року № 1 контрагентом позивача)(далі -Порядок) податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Пунктом 4 Порядку встановлено, що сплачена (нарахована) сума податку на додану вартість у податковій накладній повинна відповідати сумі податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг продавця у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.
В силу п. 5 Порядку податкова накладна вважається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж зазначена у пункті 2 цього Порядку.
Податкова накладна є підставою на віднесення до податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку (п. 6.2 Порядку).
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16 липня 1999 року № 996 - ХІV (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі -Закон № 996 -ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
В розумінні Закону № 996 -ХІV первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 996 -ХІV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону № 996 -ХІV).
Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704 (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі -Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (установи), первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. (п. 2.2 Положення).
В силу п. 2.4 Положення первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.
Усі первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою. Поряд з українською мовою може застосовуватися інша мова у порядку, визначеному статтею 11 Закону України «Про мови в Україні»(п. 1.3 Положення).
Аналіз викладених норм свідчить про те, що витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Позивачем на підтвердження права на формування податкового кредиту надано договір поставки № Т-11/71 від 14 лютого 2011 року, укладеного між ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»(далі -покупець) та ТОВ «Парітет -Трейд» (далі -Постачальник), за умовами якого постачальник зобов'язується передати (поставити) у власність Покупця освітлювальне обладнання та меблі, асортимент, якість, кількість, інші характеристики, якого вказані у Специфікаціях (Додатки до Договору) (далі -Товар), а покупець у свою чергу зобов'язується оплатити та прийняти товар відповідно до умов договору (п. 1.1 Договору).
Відповідно до п. 1.2 договору додатками до цього договору є специфікації, доповнення, додатки й інші документи за узгодженням сторін. Такі документи підписуються сторонами на виконання, зміну та/чи доповнення умов цього договору та є невід'ємною частиною останнього.
Загальна вартість товару за цим Договором складається за цим договором з вартості окремих партій товару згідно з специфікаціями, які є невід'ємними додатками до договору. Покупець здійснює оплату вартості товару шляхом безготівкового переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок покупця, якщо про інше сторони не домовились окремо ( п. 3.1, 3.2 договору).
Приймання-передача товару оформлюється накладними на приймання-передачу (або іншим документом), який підписується уповноваженими на це представниками сторін і підтверджує відповідність кількісних та якісних характеристик товару умовам цього договору (п. 5.2 договору).
Даний договір набуває чинності відповідно до п. 8.1 договору з моменту його підписання сторонами та діє до повного виконання сторонами своїх обов'язків за цим договором. Термін дії договору -до 31.12.2011 р.
Факт виконання вказаного договору відповідно до додатку до договору поставки № Т-11/71 від 14 лютого 2011 року підтверджується виписаною ТОВ «Парітет -Трейд»податковою накладною від 21 лютого 2011 року № 1 на загальну суму 4 549 200, 00 грн., в тому числі 758 200, 00 грн. -податок на додану вартість та видатковою накладною від 05 квітня 2011 року № 5 на загальну суму 4 549 200, 00 грн., в тому числі 758 200, 00 грн. -податок на додану вартість.
Вказані податкові накладні мають усі законодавчо встановлені обов'язкові реквізити, тобто оформлені належним чином.
Оплата послуг за вказаним договором підтверджується платіжним дорученням № 19 від 21 лютого 2011 року на суму 4 549 200, 00 грн. та виписками по особовому рахунку ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»за 26.05.2011 р., за 27.05.2011 р., за 30.05.2011 р., за 31.05.2011 р., за 01.06.2011 р., за 02.06.2011 р., за 03.06.2011 р., за 06.06.2011 р. - наявними в матеріалах справи.
Позивачем надано також договір поставки № 16-3 від 01 березня 2011 року, укладеного між ТОВ «Орітам» (далі -постачальник) та ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»(покупець), за умовами якого постачальник зобов'язується передати (поставити) у власність Покупця освітлювальне обладнання та меблі, асортимент, якість, кількість, інші характеристики, якого вказані у Специфікаціях (Додатки до Договору) (далі -Товар), а покупець у свою чергу зобов'язується оплатити та прийняти товар відповідно до умов договору (п. 1.1 Договору).
Відповідно до п. 1.2 договору додатками до цього договору є специфікації, доповнення, додатки й інші документи за узгодженням сторін. Такі документи підписуються сторонами на виконання, зміну та/чи доповнення умов цього договору та є невід'ємною частиною останнього.
Загальна вартість товару за цим Договором складається з вартості окремих партій товару згідно з специфікаціями, які є невід'ємними додатками до договору. Покупець здійснює оплату вартості товару шляхом безготівкового переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок покупця, якщо про інше сторони не домовились окремо ( п. 3.1, 3.2 договору).
Приймання-передача товару оформлюється накладними на приймання-передачу (або іншим документом), який підписується уповноваженими на це представниками сторін і підтверджує відповідність кількісних та якісних характеристик товару умовам цього договору (п. 5.2 договору).
Даний договір набуває чинності відповідно до п. 8.1 договору з моменту його підписання сторонами та діє до повного виконання сторонами своїх обов'язків за цим договором. Термін дії договору -до 31.12.2011 р.
Факт виконання вказаного договору відповідно до додатку № 1 специфікація товару (меблі) та додатку № 2 специфікація товару (світильники) підтверджується виписаними ТОВ «Орітам»податковими накладними від 16 березня 2011 року № 1602 на загальну суму 1 214 100, 00 грн., в тому числі 202 350, 00 грн. -податок на додану вартість, від 31 березня 2011 року № 3103 на загальну суму 102 000, 00 грн., в тому числі 17 000, 00 грн. -податок на додану вартість, від 01 квітня 2011 року № 103 на загальну суму 851 047, 03 грн., в тому числі 141 841, 17 грн. -податок на додану вартість, від 30 березня 2011 року № 3001 на загальну суму 48 000, 00 грн., в тому числі 8 000, 00 грн. -податок на додану вартість, видатковими накладними від 01 квітня 2011 року № 103 на загальну суму 851 047, 03 грн., в тому числі 141 841, 17 грн. -податок на додану вартість, від 10 квітня 2011 року № 15 на загальну суму 1 364 100, 00 грн., в тому числі 227 350, 00 грн. -податок на додану вартість.
Вказані податкові накладні мають усі законодавчо встановлені обов'язкові реквізити, тобто оформлені належним чином.
Оплата послуг за вказаним договором підтверджується платіжним дорученням № 903 від 16 березня 2011 року на суму 65 100, 00 грн., № 4 від 16 березня 2011 року на суму 1 149 000, 00 грн., № 950 від 30 березня 2011 року на суму 48 000, 00 грн., № 953 від 31 березня 2011 року на суму 102 000, 00 грн., № 6 від 01 квітня 2011 року на суму 1 800 000, 00 грн., № 961 від 05 квітня 2011 року на суму 348 000, 00 грн., № 963 від 07 квітня 2011 року на суму 300 000, 00 грн., № 964 від 13 квітня 2011 року на суму 210 000, 00 грн., № 20 від 21 квітня 2011 року на суму 500 070, 00 грн., № 987 від 22 квітня 2011 року на суму 177 000, 00 грн., № 986 на суму 300 000, 00 грн. - наявними в матеріалах справи.
В підтвердження формування податкового кредиту надано договір поставки товару № КН8-11 від 11 березня 2011 року, укладеного між ТОВ «Кростек Нова» (далі -продавець) та ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH», за умовами якого продавець зобов'язується поставити та передати у власність покупця товар у відповідності з умовами даного договору, продавець зобов'язується продати, а покупець прийняти і оплатити товар в асортименті, кількості та по цінам, вказаним у товарних накладних на кожну окрему партію товару ( п. 1 договору).
Загальна вартість товару, що поставляється за цим договором (ціна договору) складається з вартості окремих партій товару згідно товарних накладних. Сума договору може бути збільшена за узгодженням сторін, що має бути оформлено додатковою угодою (п. 2.1, п. 2.3 договору).
Поставка товару вважається здійсненою належним чином після підписання товарних накладних (п. 3.5 договору).
Відповідно до п. 7.1 договір набуває чинності з моменту підписання сторонами та діє до 31 грудня 2011 року.
Факт виконання вказаного договору підтверджується виписаними ТОВ «Кростек Нова»податковими накладними від 07 квітня 2011 року № 704 на загальну суму 300 000, 00 грн., в тому числі 50 000, 00 грн. -податок на додану вартість, від 21 квітня 2011 року № 2101 на загальну суму 500 070, 00 грн., в тому числі 83 345, 00 грн. -податок на додану вартість, від 22 квітня 2011 року № 2201 на загальну суму 477 000, 00 грн., в тому числі 79 500, 00 грн. -податок на додану вартість, від 13 квітня 2011 року № 1302 на загальну суму 210 000, 00 грн., в тому числі 35 000, 00 грн. -податок на додану вартість, від 05 квітня 2011 року № 501 на загальну вартість 348 000, 00 грн., в тому числі 58 000, 00 грн. -податок на додану вартість, від 01 квітня 2011 року № 102 на загальну суму 948 952, 97 грн., в тому числі 158 158, 83 грн. -податок на додану вартість, видатковими накладними від 01 квітня 2011 року № 102 на загальну суму 948 952, 97 грн., в тому числі 158 158, 83 грн. -податок на додану вартість, від 05 квітня 2011 року № 501 на загальну вартість 348 000, 00 грн., в тому числі 58 000, 00 грн. -податок на додану вартість, від 07 квітня 2011 року № 704 на загальну суму 300 000, 00 грн., в тому числі 50 000, 00 грн. -податок на додану вартість, від 13 квітня 2011 року № 1302 на загальну суму 210 000, 00 грн., в тому числі 35 000, 00 грн. -податок на додану вартість, від 21 квітня 2011 року № 2101 на загальну суму 477 000, 00 грн., в тому числі 79 500, 00 грн. -податок на додану вартість, від 22 квітня 2011 року № 2201 на загальну суму 477 000, 00 грн., в тому числі 79 500, 00 грн. -податок на додану вартість.
Вказані податкові накладні мають усі законодавчо встановлені обов'язкові реквізити, тобто оформлені належним чином.
Оплата послуг за вказаним договором підтверджується платіжним дорученням № 32 від 27 травня 2011 року на суму 201 200, 00 грн., № 38 від 30 травня 2011 року на суму 164 000, 00 грн., № 39 від 31 травня 2011 року на суму 254 000, 00 грн., № 40 від 01 червня 2011 року на суму 474 000, 00 грн., № 41 від 02 червня 2011 року на суму 254 000, 00 грн., № 42 від 03 червня 2011 року на суму 631 000, 00 грн., № 43 від 06 червня 2011 року на суму 670 000, 00 грн., № 44 від 07 червня 2011 року на суму 135 822, 97 грн. - наявними в матеріалах справи.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Посилання ДПІ у Печерському районі м. Києва в обґрунтування своєї позиції на відсутність необхідних умов для ведення господарської діяльності, відсутність основних фондів, технічного персоналу, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів у контрагентів судом не береться до уваги, оскільки, такі висновки ґрунтуються лише на підставі актів проведених перевірок ТОВ «Парітет -Трейд», ТОВ «Орітам», ТОВ «Кростек Нова». Тому, на думку суду, такі висновки, без інших додаткових доказів, не можуть бути достатніми для визнання угод між позивачем та зазначеними контрагентами нікчемними.
Окрім цього, ТОВ «Парітет -Трейд», ТОВ «Орітам», ТОВ «Кростек Нова»на момент здійснення операцій були зареєстровані як платники податків, як суб'єкти підприємницької діяльності.
Суд також звертає увагу, що відповідачем проводилась перевірка не повно, без врахування всіх необхідних первинних документів фінансово-господарської діяльності, зокрема, не досліджувалися платіжні документи, які були наданні в судовому засіданні позивачем.
Водночас, реальність господарських операцій позивача з ТОВ «Парітет -Трейд», ТОВ «Орітам», ТОВ «Кростек Нова»були підтверджені в судовому засіданні належними податковими, видатковими накладними, розрахунковими та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Позивачем в підтвердження реальності господарських операцій надано в судовому засіданні також докази використання складських приміщень.
Так, згідно позиції Вищого адміністративного суду України, викладеної оглядовому листі від 06.07.2009 р. № 982/13/13-09 та доведеної до адміністративних судів України з метою інформування і врахування під час розгляду справ за участю органів державної податкової служби, - правильність формування платником податків валових витрат та податкового кредиту вимагає наявності зв'язку витрат платника податків на придбання послуг з його господарською діяльністю, що полягає у намірі платника податку отримати користь від придбаних послуг. За відсутності ж останнього, відсутні підстави для зменшення бази оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість за рахунок валових витрат та податкового кредиту.
В інформаційному листі Вищого адміністративного суду України № 742/11/13-11 від 02.06.2011 р. зазначено, що судам належить звертати особливу увагу на дослідження обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку, на підставі яких таким платником були сформовані дані податкового обліку. При цьому приймати на підтвердження даних податкового обліку можна лише достовірні первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, рух активів у процесі здійснення господарської операції.
При цьому, дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо.
Отже, позивачем було доведено суду реальність здійснення господарських операцій із контрагентами ТОВ «Парітет -Трейд», ТОВ «Орітам», ТОВ «Кростек Нова», що підтверджується наявними матеріалами справи первинними документами.
Окрім цього, позивачем в судовому засіданні надано постанову ГВПМ ДПІ у Печерському районі м. Києва про відмову в порушенні кримінальної справи від 06 квітня 2012 року відносно директора та головного бухгалтера ТОВ «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»ОСОБА_6. за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України під час фінансового-господарських взаємовідносин з ТОВ «Парітет -Трейд», ТОВ «Орітам», ТОВ «Кростек Нова», які викладені в акті перевірки № 23/22-4/20028360 від 13 березня 2012 року.
Крім того, згідно з практикою Європейського суду з прав людини у справі «БУЛВЕС» АД проти Болгарії» (заява № 3991/03) Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ вдруге, а також сплачувати пеню.
Отже, Європейський суд з прав людини чітко визначає правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто, добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення з боку його контрагентом.
З огляду на те, що по справі було встановлено реальне здійснення господарської операції, наявність належним чином оформлених первинних документів, податкових накладних, виданими зареєстрованими платниками податку на додану вартість, суд дійшов висновку про правомірність формування позивачем податкового кредиту та про протиправність донарахування позивачу податку на додану вартість.
Виходячи зі змісту статей 109-113 ПК України, відповідальність платника податків у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій можлива лише за умови вчинення ним порушень, визначених законами з питань оподаткування.
Приймаючи до уваги те, що у судовому засіданні встановлено правомірність дій під час формування податкового кредиту позивача, застосування суб'єктом владних повноважень штрафних (фінансових) санкцій в податковому повідомленні-рішенні від 27 березня 2012 року № 000106220 у розмірі 1, 00 грн. є незаконним.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною третьою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, відповідач в обґрунтування правомірності своїх висновків не надав достатніх доказів порушень закону позивачем, а тому суб'єктом владних повноважень не доведено своєї правоти.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Приймаючи до уваги викладене вище, керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»задовольнити повністю.
2. Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 27 березня 2012 року № 0001062204.
3. Присудити з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань за зобов'язаннями Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма .I.K. SCHORR GmbH»(код за ЄДРПОУ 20028360) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 146, 00 грн. (дві тисячі сто сорок шість гривень, 00 копійок).
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя І.М. Погрібніченко
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 05.06.2012 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2012 |
Оприлюднено | 18.06.2012 |
Номер документу | 24690757 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні