Рішення
від 03.11.2008 по справі 32/457
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

32/457

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  32/457

03.11.08

За позовом          Товариства з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС”   

До             1.  Головного Управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації

2.     Київської міської ради

Про                           укладення договору оренди земельної ділянки

Суддя Хрипун О.О.

Представники сторін: Від позивача              Михайличенко А.О. –предст., Від відповідача-1       Яроцька Е.М. –заст.нач.,Від відповідача-2       Безносик А.О. –гол.спец.,

Обставини  справи:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідачів та просить визнати право товариства з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” на оренду земельної ділянки на проспекті Московському, 20-а в Оболонському районі м. Києва  згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому чинним законодавством; вважати укладеним договори оренди земельних ділянок для будівництва,   експлуатації   та   обслуговування   адміністративного   будинку   на  проспекті Московському, 20-а в Оболонському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” та Київською міською радою в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220, та переданими дані земельні ділянки на умовах, викладених у договорі, з моменту набрання чинності судовим рішенням; зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” у встановленому порядку.             

Відповідачі надали відзиви на позовну заяву відповідно до яких Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) позов не визнають та просять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог в повному обсязі. Відповідач-1 стверджує, що позивач не звертався з приводу державної реєстрації зазначеної вище угоди до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації). Відповідач-2 зазначив, що Київська міська рада рішення про передачу в оренду земельної ділянки позивачу не приймала, а тому у позивача відсутні підстави для укладення договору оренди земельної ділянки.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 1 статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно частини 5 статті 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Стаття 16 Закону України „Про оренду землі”  визначає, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного  кодексу України  громадяни та юридичні  особи  набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 26 червня 2003 року № 512/672 та рішенням Київради від 15 липня 2004 року                    № 457/1867.

На виконання зазначених вимог законодавства товариство з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” 15.11.2004 звернулось до Київської міської ради з клопотанням про виділення в оренду земельної ділянки на проспекті Московському, 20-а в Оболонському районі              м. Києва для будівництва виставково-торговельно-офісної будівлі.

На підставі даного клопотання 11.02.2005 Київським міським головою надано згоду  на розроблення проекту відведення земельної ділянки для будівництва виставково-торговельно-офісної будівлі.

На підставі даної згоди товариство з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” замовило розробку відповідного проекту відведення у ПП. „Смерічка”, яке має відповідні ліцензії на землевпорядні роботи.

В результаті роботи ПП. „Смерічка” підготовлено проект відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС”  на проспекті Московському,  20-а в Оболонському районі м. Києва для будівництва виставково-торговельно-офісної будівлі.

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

На виконання цієї норми законодавства зазначений проект відведення був погоджений із зазначеними органами, про що свідчать їх позитиві висновки:

·          Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища (висновки від 15.02.2007 №19-1181, від 11.06.2007 №09-5608);

·          Київської міської санепідстанції (висновок від 18.03.2005 №1781);

·          Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м.Києві (висновок від 17.05.2007 №05-08/2934);

·          Головного управління охорони культурної спадщини (висновки від 28.03.2005 №001-09/1681, від 06.11.2006 №5832);

·          Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської держаної адміністрації) (висновок від 27.07.2007 №05-1020);

·          Дочірнього підприємства „Інститут генерального плану міста Києва” (висновок  від 11.07.2005 №1468);

·          ВАТ „Київгаз” (висновок  від 21.10.2005 №2640/08);

·          АК „Київводоканал” (висновок  від 16.08.2005 №05/10-2262);

·          ДКП „ПЛЕСО” (висновок  від 25.07.2005 №960).

Також даний проект землеустрою, відповідно до вимог Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації” отримав позитивний висновок державної землевпорядної експертизи Головного управління земельних ресурсів у місті Києві Державного агентства земельних ресурсів України, про що свідчить позитивний висновок від 25.10.2007                 № 51/05-06.

Матеріалами справи підтверджується, що всі вищезазначені документи знаходяться в матеріалах кадастрової справи № Д-0980, яка сформована у Головному управлінні земельних ресурсів за результатами підготовки проекту відведення земельної ділянки на проспекті Московському, 20-а в Оболонському районі м. Києва для будівництва виставково-торговельно-офісної будівлі.

Відповідно до Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867, Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) здійснює комплексний аналіз документації із землеустрою, готує проект рішення Київської міської ради та подає на розгляд Київради.

Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Тобто законодавець в імперативній формі встановив, що при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства рада (в даному випадку Київська міська рада) приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Одним із принципів земельного законодавства, який визначений статтею 5 Земельного кодексу України є забезпечення гарантій прав на землю.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” звернулось до Київської міської ради з пропозицією (вх. № Київської міської ради 37600 від 18.09.2008) укласти договір оренди земельної ділянки, надіславши два примірники підписаних з свого боку договору оренди вказаних земельних ділянок. Таким чином, товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київської міської ради на оформлення землі.  

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.  

Зазначена норма Земельного кодексу встановлює, що у випадку встановлення відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства, питання про передачу земельної ділянки вирішується судом.

Відповідно до ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом  визнання прав. Статтею 1 Закону України „Про оренду землі” визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

Також важливо зазначити, що на сьогоднішній день з боку Київської міської ради не надано жодних зауважень до договору оренди землі.

Приймаючи до уваги вищевикладене, є всі підстави стверджувати, що договір оренди земельної ділянки між товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” та Київською міською радою є укладеним, однак йому не надано письмової форми, оскільки товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” не отримано свого примірника договору оренди землі.

Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки на проспекті Московському, 20-а в Оболонському районі м. Києва для будівництва виставково-торговельно-офісної будівлі, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору. Ні протоколу розбіжностей до договору оренди земельної ділянки, ні заперечень щодо редакції угоди, яка була надана позивачем до суду, Київською міською радою надано не було.

Відповідно до ст. 10 Господарсько процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі, якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Відповідно до ч. 5 ст. 188 Господарського кодексу України визначено, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Ст. 8 Цивільного кодексу України визначає, якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).

Зважаючи на зазначені норми законодавства доходимо, що визнання права - це визнання права користування або власності у випадках, визначених законодавством, і за умови що особа яка звертається до суду має всі підстави вважати та просити суд визнати таке право.   

Враховуючи те, що відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України  та ст. 15 Закону України „Про оренду землі” товариство з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” вчинило всі передбачені законодавством дії, спрямовані на оформлення землі, а відповідно до               ст. 125 Земельного кодексу України право користування посвідчується договором оренди землі, то за наявності всіх підстав для укладання договору (в даному випадку всі підстави є), та зважаючи на те, що одна із сторін ухиляється від укладання договору, інша сторона чиє право на оформлення землі порушується може звернутись до суду та просити суд визнати право користування на землю.

Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем - товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

Згідно статті 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 № 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України на відповідачів покладаються витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу порівну.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати право товариства з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” (03127, м. Київ, пр-т 40-річчя Жовтня, 120, корп.1, код 31863285) на оренду земельної ділянки на проспекті Московському, 20-а в Оболонському районі м. Києва  згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому чинним законодавством.

3. Вважати укладеним договори оренди земельних ділянок для будівництва, експлуатації   та обслуговування адміністративного будинку  на проспекті Московському, 20-а в Оболонському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” (03127,   м. Київ, пр-т 40-річчя Жовтня, 120, корп.1, код 31863285) та Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та переданими дані земельні ділянки на умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності судовим рішенням:

ДОГОВІР

оренди земельної ділянки

Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) - далі у тексті - „Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" - з однієї сторони, та директор товариства з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” В.Каналош (03127, м.Київ, пр-т 40-річчя жовтня, 120, корп.1) - далі у тексті - „Орендар", - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті -Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі - об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.

2. Об'єкт оренди

2.1.          Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:

-          місце розташування –проспект Московський, 20-а в Оболонському районі м. Києва;

-          розмір –0,52 га;

-          цільове призначення – для будівництва виставково-торговельно-офісної будівлі;

-          код - 8 000 000 000: 78: 191: 0033.

2.2.          Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з витягом з технічної

документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3.          Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

                    

3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 1 (один рік).

4. Орендна плата

4.1.          Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2.          Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі 4 (чотирьох)

відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3.          Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4.          Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5.Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.  

4.6.Зміна  отримувача  орендної  плати  та  його  банківських  реквізитів  може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7.          Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8.          За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста

двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9.          Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

5.1.Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;

5.2.Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.

6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1.Земельна ділянка є переданою з моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2.Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельної ділянки

7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостеіі орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

-          дотримання місцевих правил забудови;

-          своєчасного внесення орендної плати;

-          дострокового розірвання цього Договору;

-відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2.Орендодавець зобов'язаний:

-          повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

-          не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;

-передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього

Договору.

8.3.Орендар має право:

-          самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

-          за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку  будівлі і споруди;

-          у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

-          після закінчення строку, на який було укладено цей Договір при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим

Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;

-          використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

-          своєчасно вносити орендну плату;

-          забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;

-          повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшоговикористання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими

органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації

існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;

-          вирішити питання пайової участі відповідно до рішення Київради від 27.02.2003

№271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні

соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва";

-          виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 15.02.2007 №19-1181, Головного державного санітарного лікаря м.Києва від 05.08.2005 №5232, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 18.10.2005 №06-6-25/5631, Департаменту експлуатації водопровідного господарства від 16.08.2005 №05/10-2262;

-          у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати  копію  цього  Договору до  районного  податкового  органу  за місцем розташування земельної ділянки.

8.5.   Сторони  також  мають   інші  права  і   несуть   інші   обов'язки,   визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

                                                        

10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

                                        

11.Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1 Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін.

Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору,

сплачує Орендар.

11.3 Договір оренди припиняється в разі:

-          закінчення строку, на який його було укладено;

-          викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження

Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому

законодавством України;

-          поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;

-          ліквідації юридичної особи - орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4.          Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

-          за взаємною згодою сторін;

-          за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

-          в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі, коли Орендар використовує земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування земельною ділянкою третім особам;

11.5.          Договір може бути достроково розірваний у разі не виконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 8.4 та 5.1 цього Договору.

11.6.          Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір

вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.

11.7.          Поновлення Договору:

-          Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

-          У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8.          У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9.Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1.          У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2.          У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3.          Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельної ділянки

13.1.          Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2.          Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.

13.3.Умови договору суборенди земельної ділянки повніші обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1.Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник - для зберігання у

Орендаря, один - для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

14.2.Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план земельної ділянки;

-          кадастровий план земельної ділянки;

-          акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)

-          акт приймання-передачі земельної ділянки.

Орендодавець –Київська міська рада

Орендар –

Директор товариства

з обмеженою відповідальністю

„УКРПРОМІМПЕКС”                                                


В.Каналош

4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” (03127, м. Київ, пр-т 40-річчя Жовтня, 120, корп.1, код 31863285) у встановленому порядку.             

5. Стягнути з Київської міської ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” (03127, м. Київ, пр-т 40-річчя Жовтня, 120, корп.1, код 31863285)  85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

6. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „УКРПРОМІМПЕКС” (03127, м. Київ, пр-т            40-річчя Жовтня, 120, корп.1, код 31863285) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та може бути оскаржене у порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя                                                                                                                      О.О.Хрипун

Дата підписання рішення:07.11.2008

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.11.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2469500
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/457

Ухвала від 04.12.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Постанова від 15.04.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Шаргало В.Ш.

Постанова від 25.11.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Кузьменко М.В.

Ухвала від 10.11.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Кузьменко М.В.

Ухвала від 06.11.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Кузьменко М.В.

Постанова від 24.07.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Моторний О.А.

Рішення від 03.11.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Постанова від 05.10.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Остапенко М.І.

Ухвала від 25.09.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Остапенко М.І.

Ухвала від 15.06.2006

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні