Копія
Справа № 2270/3683/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіШевчука О.П. при секретарі Заїці О.В. за участі:представника позивача представника відповідачаОСОБА_3 ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Францішек" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Францішек" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальній сумі 10311,45 грн.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що порушення відповідачем положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» в установлені строки та в повному обсязі призвело до виникнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій, яка складає 10256,10 грн. та пені в сумі 55,35 грн. В зв'язку з цим, позивач просить стягнути з відповідача вказану заборгованість в повному обсязі.
Представник позивача позов підтримала в повному обсязі, та посилаючись на обставини, викладенні в позовній заяві, просить суд задовольнити вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав і надав суду письмове заперечення та пояснив, що на виконання вимог законодавства, приватне підприємство "Францішек" щомісячно, протягом 2011 року подавало до Хмельницького районного центру зайнятості звіти за формою 3-ПН про наявність 1-ї вакантної посади для працевлаштування інвалідів, однак робоче місце залишалось вакантним у зв`язку з не направлення інвалідів уповноваженими органами. Згідно довідки Хмельницького районного центру зайнятості № 19-02/119 від 21.05.2012 року на вакансії, які подавав відповідач інваліди з числа безробітних не направлялись, а також відсутні в 2011 році безпосередні звернення інвалідів з проханням їх працевлаштування на приватне підприємство "Францішек".
Представник відповідача вважає, що в діях відповідача відсутній склад правопорушення, за яке застосовуються адміністративно-господарські санкції та нараховується пеня згідно чинного Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», тому в задоволенні позову просить відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог необхідно відмовити з наступних підстав.
Суд встановив, що відповідач - приватне підприємство "Францішек", ідентифікаційний код 30876471, зареєстроване 28.03.2000 року Хмельницькою районною державною адміністрацією як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 16.05.2012 року.
Статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року №875-XII, із змінами та доповненнями, (далі - Закон) передбачено обов'язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 19 Закону для підприємств установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Як встановлено в судовому засіданні та вбачається з поданих відповідачем до Хмельницького районного центру зайнятості звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів форми №3- ПН за 2011 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу приватного підприємства "Францішек" у 2011 році становила 41 чоловік, кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідачем в 2011 році складає дві особи, одне з яких вакантне.
Відповідно до ст. 20 Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно п. 3 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1995 року № 314, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Державна служба зайнятості повинна вести облік інвалідів, які звернулися за допомогою у працевлаштуванні, сприяти працевлаштуванню інвалідів, які звернулися з проханням, з урахуванням рекомендацій СМЕК та щоквартально подавати місцевим органам соціального захисту населення інформацію про працевлаштування інвалідів.
Пунктами 5, 14 Положення, підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів, у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів
Згідно ч.1 ст. 238 ГК України адміністративно-господарські санкції - заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків, застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання.
Санкції, які просить стягнути позивач, застосовані саме за неналежне виконання відповідачем обов'язку, передбаченого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
В той же час, в судовому засіданні встановлено, що відповідач повідомив позивачу про наявність вакантного місця для працевлаштування у 2011 році інваліда шляхом подачі Хмельницькому відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми № 10-ПІ.
Крім того, відповідачем щомісячно в 2011 році подавалась інформація в Хмельницький центр зайнятості про наявність вакантного місця для інваліда, що підтверджується звітами форми №3-ПН, проте інваліди на протязі 2011 року для працевлаштування на підприємство не направлялись, що підтверджується довідкою Хмельицького районного центру зайнятості № 19-02/119 від 21.05.2012 року.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи те, що відповідачем вжито всіх необхідних заходів для недопущення господарського правопорушення, суд приходить до висновку про відсутність вини відповідача щодо не працевлаштування інваліда, у зв'язку з чим не вбачає підстав до застосування адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць та нарахування пені та вважає необхідним у задоволенні позову відмовити.
Керуючись ст.ст. 158 - 163, 186, 254 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства "Францішек", ідентифікаційний код 30876471, про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальній сумі 10311 (десять тисяч триста одинадцять гривень ) 45 коп., залишити без задоволення в повному обсязі.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 07 червня 2012 року
Суддя /підпис/О.П. Шевчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2012 |
Оприлюднено | 18.06.2012 |
Номер документу | 24700311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні