Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-9662/11/0170/1
18.04.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Яковенко С.Ю.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Санакоєвої М.А.
розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 2а-9662/11/0170/1 за апеляційною скаргою Кримського республіканського відділення Фонду Соціального захисту інвалідів на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р. ) від 03.10.11
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду Соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, буд.133, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)
до Адвокатських інших об'єднань юридичних осіб Юридичної консультації Центрального району м. Сімферополь (вул. Кірова, 28, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.10.11 у задоволенні позовних вимог відмовлено у повному обсязі.
Не погодившись з рішенням суду, Кримське республіканське відділення Фонду Соціального захисту інвалідів звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.10.11 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Позивач зазначає, що відповідач повинен сплатити 1313,00 гривень адміністративно - господарських санкцій за робочі місця, не зайняті інвалідами у 2010 році
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Розглянувши справу в порядку статей 195,197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права , вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Адвокатське об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»є юридичною особою, добровільним адвокатським об'єднанням, заснованому на принципах добровільності, професіоналізму, законності, самоуправління, незалежності та рівноправ'я адвокатів, що підтверджується статутом Адвокатського об'єднання Юридичної консультації Центрального району м. Сімферополя, затвердженого протоколом загальних зборів членів адвокатського об'єднання № 5 від 12.08.1994 року.
Адвокатське об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»є юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
21.05.2011 на адресу відповідача направлено повідомлення № 04-4/3458 від 20.05.2011 про проведення позапланової невиїзної перевірки виконання ст.19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»за звітний 2010 рік.
Початок перевірки - 07.06.2011.
З повідомлення вбачається, що керівнику та головному бухгалтеру необхідно з'явитися 07.06.2011 з печаткою підприємства для ознайомлення, підписання та отримання екземпляру акту перевірки за адресою: м.Сімферополь, вул.Крилова,133.
Зазначене повідомлення було отримано відповідачем 23.05.2011.
Керуючись Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 року, «Порядком проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю», затвердженим Постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70, п.5 Положення «Про Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів»і на підставі наказу відділення Фонду № 31 від 19.05.2011 року головним спеціалістом відділу забезпечення надходжень адміністративно - господарських санкцій та пені Бахаревою Н.Ю. була проведена позапланова невиїзна перевірка, на підставі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів»за 2010 рік вх. № 4068 від 05.04.2011 щодо заповнення форми № 10 ПІ «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42, відповідно вимог «Інструкції щодо заповнення форми № 10 ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів», за результатами якої складено акт перевірки виконання ст.19,20 ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
У ході перевірки виявлені розбіжності у показниках рядків 04, 05,06. Кількість інвалідів, що повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог Закону 1 особа (03 р. = 16 осіб х 4 %). Фонд оплати праці 21000 гривень (04 р.). Середньорічна заробітна плата становить 1313 гривень розрахована відповідно до п.3.6 Інструкції (05 р. = 04 р./01 р.).
Сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів відповідно ч.1 ст.20 Закону та згідно п.3.7 Інструкції становить 1313,00 гривень.
З надпису на акті вбачається, що відповідач для підписання акту від 07.06.2011 не з'явився, два примірника акту для підписання направлені на адресу підприємства рекомендованим листом 07.06.2011 . Від підписання акту перевірки відповідач відмовився.
Порядок, підстави та умови участі суб'єктів господарювання в реалізації державних гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875.
Відповідно до частини 1 статті 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно із частиною 2 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону (ч.3 ст.19 Закону).
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним (ч.5 ст.19 Закону).
Відповідно до частини 9 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини 1 статті 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Частиною 4 статті 20 Закону встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Відповідно до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007р. №70, Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Таким чином, надання до Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів є обов'язковим.
З листа Сімферопольського міського центру зайнятості керуючому Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів Підаєву О.В. від 13.09.2011 № 05-2740 вбачається, що за період з 01.01.2010 по 01.01.2011 підприємство АОЮО Юридична консультація ЦР м.Сімферополь (ЄДРПОУ 02903232) інформацію про наявність вакантних робочих місць для працевлаштування інвалідів за формою № 3 ПН «Звіт про наявність вакансій»не надавало.
05.04.2011 Адвокатським об'єднанням «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»надано звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік, в якому зазначено середньооблікова кількість штатних працівників особового складу - 16 осіб, кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»-1, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - 0.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про адвокатуру»адвокатура України є добровільним професійним громадським об'єднанням, покликаним згідно з Конституцією України сприяти захисту прав, свобод та представляти законні інтереси громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, юридичних осіб, подавати їм іншу юридичну допомогу.
Згідно зі ст.4 Закону України «Про адвокатуру»адвокатські об'єднання діють на засадах добровільності, самоврядування, колегіальності та гласності. Реєстрація адвокатських об'єднань проводиться у порядку, визначеному законом. Адвокатські об'єднання набувають статусу юридичної особи з моменту їх державної реєстрації відповідно до закону. Дані державної реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Порядок утворення, діяльності, реорганізації та ліквідації адвокатських об'єднань, структура, штати, функції, порядок витрачання коштів, права та обов'язки керівних органів, порядок їх обрання та інші питання, що належать до їх діяльності, регулюються статутом відповідного об'єднання.
З п.1.1 статуту Адвокатського об'єднання Юридичної консультації Центрального району м. Сімферополя, затвердженого протоколом загальних зборів членів адвокатського об'єднанням № 5 від 12.08.1994 року, вбачається, що Адвокатське об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»є добровільним адвокатським об'єднанням, заснованим на принципах добровільності, професіоналізму, законності, самоуправління, незалежності та рівноправ'я адвокатів.
З довідки Адвокатського об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»№ 191 від 09.08.2011, яка адресована керуючому Кримським республіканським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів Підаєву О.В., вбачається, що згідно штатного розкладу відповідача у складі Адвокатського об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»є тільки один найманий працівник - бухгалтер ОСОБА_4, інші члени консультації - адвокати, які є самозайнятими особами.
Зазначена довідка була отримана позивачем 30.09.2011, що підтверджується штампом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на довідці.
Таким чином, відповідач - Адвокатське об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»є добровільним адвокатським об'єднанням, яке діє на принципах самоуправління.
Відповідно до ст.12 Закону України «Про адвокатуру»оплата праці адвоката здійснюється на підставі угоди між громадянином чи юридичною особою і адвокатським об'єднанням чи адвокатом.
Отже, адвокатське об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»не є роботодавцем адвокатів, які входять до її складу. Адвокати, які входять до складу адвокатського об'єднання, не є найманими працівниками відповідача, а являються самозайнятими особами.
Судом першої інстанції встановлено, що бухгалтером відповідача було помилково зазначено в звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік інформацію про кількість працівників та кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Так, в звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік відповідачем помилково зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу складає 16 осіб.
Згідно штатного розкладу відповідача у складі Адвокатського об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»є тільки один найманий працівник - бухгалтер ОСОБА_4.
Частиною 1 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Враховуючи, що адвокати не включаються до середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу Адвокатського об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь», нормативом робочих місць для працевлаштування інвалідів для відповідача при середньооблікової чисельності штатних працівників 1 становить 0.
Судова колегія зазначає, що відповідачем неврахована специфіка статусу Адвокатського об'єднання «Юридична консультація Центрального району м. Сімферополь»та статусу її членів при вирішенні питання про включення до середньооблікової чисельності штатних працівників адвокатів.
З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що підстав для стягнення з відповідача 1313,00 гривень адміністративно - господарських санкцій за робочі місця, не зайняті інвалідами у 2010 році немає, та висновок суду першої інстанції щодо необґрунтованості позовних вимог є правильним.
Рішення суду першої інстанції вважає прийнято з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Згідно статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду Соціального захисту інвалідів залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.10.11 у справі № 2а-9662/11/0170/1 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис С.Ю. Яковенко
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис М.А.Санакоєва
З оригіналом згідно
Головуючий суддя С.Ю. Яковенко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2012 |
Оприлюднено | 20.06.2012 |
Номер документу | 24758389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні