Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 червня 2012 року Справа № 2а/1270/4255/2012
Луганський окружний адміністративний суд в складі:
судді: Ципко О.В.
при секретарі судового засідання: Гаркуші Ю.О.,
за участю прокурора-заявник: Голоденко К.О. (посвідчення № 143),
представника позивача: ОСОБА_2 (довіреність 05.01.12р. № 33/07-12),
представника відповідача: ОСОБА_3 (довіреність № 03/5-543 від 30.12.2011року),
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська до ДП "Луганськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Управління з охорони природи" про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ
31.05.2012 року Прокурор Артемівського району м.Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська
звернувся до суду з позовом, в якому зазначив, що ДП "Луганськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Управління з охорони природи" є платником збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська та має заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 в сумі 11 598,31 грн., таким чином, просив стягнути з відповідача вищевказану суму боргу.
Прокурор у судовому засіданні дав пояснення по суті позовних вимог, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити позов.
Представник позивача у судовому засіданні дав пояснення по суті позовних вимог, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити позов. Крім того, надав суду заяву, в якій вказав, що в адміністративному позові є описка, а саме в періоді стягнення заборгованості, тому просив суд вважати вірним період з 20.11.2011 року по 20.04.2012 року.
Представник відповідача у судовому засіданні дав пояснення по суті позовних вимог, адміністративний позов визнав в повному обсязі та не заперечував проти задоволення позову.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судовчинства встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно п.2 Заключних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" підприємства та організації з грошових коштів, які призначені на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду України плату, яка покриває витрати на виплату та доставку пенсій. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату та доставку цих пенсій передбачений ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», а саме платники збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відшкодовують фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій до досягнення працівниками пенсійного віку.
Установлено єдиний порядок для відшкодування пенсій, призначених за пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відповідно до наказу Державного комітету зв'язку та інформатизації України «Про затвердження тарифів на оплату послуг, пов'язаних з виплатою та доставкою державних пенсій та грошової допомоги» від 22.07.2004 року за №166, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.08.2004 року за № 976/9575, тарифи на оплату послуг, пов'язаних з виплатою і доставкою державних пенсій та грошової допомоги складають:
- у місті - 0,79 (розмір плати у відсотках від суми);
- у селі (смт) - 1,56 (розмір плати у відсотках від суми).
Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.03р. плату Пенсійному фонду на покриття фактичних витрат на виплату пенсій за віком на пільгових умовах вносять підприємства незалежно від форми власності та господарювання.
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду витрат на виплату та доставку пенсій регулюється пунктами 6 та 6.8 Інструкції «Про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.03 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 16.01.04р. № 64/8663.
Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається на підставі відомостей відділів з призначення пенсій відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються підприємствам до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.
Підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Таким чином витрати по оплаті пільгових пенсій відшкодовуються Пенсійному фонду за рахунок відповідних підприємств.
Підставою для нарахування пільгових пенсій є не тільки запис у трудовій книжці щодо праці на даному підприємстві, а й довідка підприємства яка уточнює характер роботи з зазначенням періоду роботи, що зараховується до спеціального стажу; професії або посади; характеру виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка, яка оцінюється управлінням Пенсійного фонду з урахуванням вимог Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.06.02 за № 536/6824. Відповідальність за представлення таких документів покладається на адміністрацію підприємств, установ, організацій, згідно ст. 101 Закону "Про пенсійне забезпечення" № 1788- ХІІ.
В судовому засіданні встановлено, що ДП "Луганськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Управління з охорони природи" зареєстроване в управлінні Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується повідомленням про взяття на облік юридичної особи (а.с.8).
Як вбачається з матеріалів справи, управлінням Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська на адресу відповідача були надіслані розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за списком № 2, в яких вказані місячні розміри сум для відшкодування ДП "Луганськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Управління з охорони природи" на загальну суму 11 598, 31 грн. (а.с.10-15).
Отримавши розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, не надавши на них до УПФУ заперечень та не оскарживши розрахунки в суду, відповідач фактично узгодив такі розрахунки.
Також, заборгованість відповідача по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за списком № 2 за період з 20.11.2011 року по 20.04.2012 року у розмірі 11 598,31 грн. підтверджується розрахунком заборгованості (а.с.5).
Таким чином, позовні вимоги Прокурора Артемівського району м.Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська до ДП "Луганськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Управління з охорони природи" про стягнення заборгованості документально обґрунтовані, визнані відповідачем та підтверджені матеріалами справи.
За таких обставин, позовні вимоги слід визнати обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись Законом України «Про пенсійне забезпечення», п. 2 Заключних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
ПОСТАНОВИВ
Позовні вимоги Прокурора Артемівського району м.Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська до ДП "Луганськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Управління з охорони природи" про стягнення заборгованості задовольнити повністю.
Стягнути з ДП "Луганськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Управління з охорони природи" (91000, м. Луганськ, с. Ювілейне, пр. Будівельний, 1а, р\р 26002301140170 в ВАТ «Ощадбанк» МФО 304308, код ЄДРПОУ 24185501) на користь управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі міста Луганська (91021, м. Луганськ, вул. Ліньова,106, р\р 25607303723 в ЛОУ ВАТ Державний Ощадний банк України, МФО 304665, код 21792301) заборгованість по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій за період з 20.11.2011 року по 20.04.2012 року за списком № 2 у сумі 11 598,31 грн. (одинадцять тисяч п'ятсот дев'яносто вісім грн. 31 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова в повному обсязі складена та підписана 18.06.2012 року.
СуддяО.В. Ципко
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2012 |
Оприлюднено | 22.06.2012 |
Номер документу | 24787894 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ципко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні