Справа № 1570/3243/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2012 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.
розглянувши у скороченому проваджені адміністративну справу за адміністративним позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Стандартний резерв" про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулася Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Стандартний резерв" про стягнення штрафу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами проведеної фахівцями Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України перевірки ТОВ "Фінансова компанія "Стандартний резерв" був складений акт перевірки №392/41/05-ФК від 12.12.2011 року, відповідно до висновків якого за відповідачем були встановлені порушення вимог п. 6.12 розділу 6 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, в частині невиконання вимог Розпорядження про усунення порушень вимог законодавства про фінансові послуги від 28.12.2010 року №1746/41/05/03-ФК, а саме: в звітності товариства за 3 -квартал 2011 року (вх. від 31.10.2011 року №5443 з/фк) відображено власний капітал у розмірі не менший ніж 5 млн. грн., відповідно до вимог даного Розпорядження. Товариством порушено вимогу п. 13 розділу 1 Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.2003 року №41, в частині не виконання протягом усього строку перебування інформації про фінансову установу в Реєстрі вимог установлених нормативно-правовими актами Держфінпослуг до фінансових компаній, а також п. 2.1.4 та п. 2.3 Розділу 2 Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній затверджених Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, в частині відсутності власного капіталу в розмірі не менше ніж 5 млн. грн. станом на 30.09.2011 року. На підставі зазначеного акту перевірки, відносно відповідача була прийнята постанова №392/41/05/01-ФК від 22.12.2011 року про накладення на ТОВ "Фінансова компанія "Стандартний резерв" штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 2550 грн. та запропоновано перерахувати його у десятиденний термін з дня отримання постанови до Державного бюджету України, та про виконання або відмову від виконання повідомити Держфінпослуг до 23.01.2012 року. Відповідач отримав зазначену постанову 13.01.2012 року, але самостійно та у встановлені строки її не виконав, що стало підставою звернення позивача до суду з позовом про її стягнення у судовому порядку.
Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
З огляду на викладене, ухвалою судді від 30.05.2012 року було відкрите скорочене провадження по адміністративній справі за позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Стандартний резерв" про стягнення штрафу, в якій відповідачу було запропоновано надати на адресу суду заперечення проти позову та докази, які у нього є або заяву про визнання позову у десятиденний строк з дня одержання даної ухвали безпосередньо до канцелярії суду або шляхом надіслання поштою.
Вказана ухвала була одержана відповідачем 06 червня 2012 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення.
Станом на 18 червня 2012 року (десятиденний строк після отримання відповідачем ухвали) на адресу суду не надійшли від відповідача заперечення на позов або заява про визнання позову.
Відповідно до ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було надано заперечення відповідача, за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. В даному випадку місце проживання відповідача є м. Одеса.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі та враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, суддя прийшов до висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Стандартний резерв", 22 лютого 2006 року зареєстроване в якості юридичної особи, якому присвоєно код ЄДРПОУ 34252055, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Судом встановлено, що 12.12.2011 року посадовими особами Держфінпослуг був складений акт про порушення ТОВ «ФК «Стандартний резерв»законодавства про фінансові послуги № 392/41/05-ФК, яким встановлено порушення відповідачем вимог п. 6.12 розділу 6 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, в частині невиконання вимог Розпорядження про усунення порушень вимог законодавства про фінансові послуги від 28.12.2010 року №1746/41/05/03-ФК, а саме: в звітності товариства за 3 -квартал 2011 року (вх. від 31.10.2011 року №5443 з/фк) відображено власний капітал у розмірі не менший ніж 5 млн. грн., відповідно до вимог даного Розпорядження. Товариством порушено вимогу п. 13 розділу 1 Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.2003 року №41, в частині не виконання протягом усього строку перебування інформації про фінансову установу в Реєстрі вимог установлених нормативно-правовими актами Держфінпослуг до фінансових компаній, а також п. 2.1.4 та п. 2.3 Розділу 2 Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній затверджених Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, в частині відсутності власного капіталу в розмірі не менше ніж 5 млн. грн. станом на 30.09.2011 року.
22.12.2011 року в.о. директора Департаменту пруденційного нагляду Держфінпослуг Калінін О.М. на підставі вищезазначеного акту виніс постанову № 392/41/05/01-ФК, якою застосував до ТОВ «ФК «Стандартний резерв» штраф у розмірі 2550 грн.
Підставою для застосування до ТОВ «ФК «Стандартний резерв»штрафних санкцій стало невиконання вимог Розпорядження про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги від 28.12.2010 року №1746/41/05/03-ФК, щодо приведення власного капіталу в розмір не менший ніж 5 млн. грн.
Доказів оскарження постанови № 392/41/05/01-ФК про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг в адміністративному та судовому порядку, або сплати штрафу суду не надані.
Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12 липня 2001 року № 2664-III (далі по тексту -Закон № 2664-III), державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється, зокрема, спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг.
Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 157 від 03 лютого 2010 року, визначено, що Держфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону № 2664-III, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України було проведено перевірку відповідача, за результатами якої був складений акт про порушення ТОВ «ФК «Стандартний резерв» законодавства про фінансові послуги № 392/41/05-ФК від 12.12.2011 року.
Згідно даного акту встановлено порушення ТОВ «ФК «Стандартний резерв»вимог: пункту 6.12 розділу 6 Положення про застосування Державною комісії з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003 №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.2003 за №1115/8436, у частині невиконання рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності.
Зміст встановлених порушень полягає в тому, що товариством станом на 22.05.2012 року не виконано Розпорядження про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги від 28.12.2010 року №1746/41/05/03-ФК, щодо приведення власного капіталу в розмір не менший ніж 5 млн. грн.
На підставі вказаного акту та встановлених порушень Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України ТОВ «ФК «Стандартний резерв»винесено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 392/41/05/01-ФК від 22.12.2011 року у розмірі 2550 грн.
Відповідно до резолютивної частини Постанови, відповідача було зобов'язано повідомити Держфінпослуг про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів, що підтверджують його сплату в термін до 23.01.2012 року.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачу було надіслано листа №15899/41-8 від 26.12.2011 щодо виконання вимог Постанови.
Проте, документів, які б підтверджували виконання Постанови, до Держфінпослуг не надходило, сума штрафу у розмірі 2550 грн. перерахована до Державного бюджету України, не була.
Статтею 39 Закону передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Статтею 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», уповноважений орган застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушень щодо надання фінансових послуг - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.
Згідно з п. 6.1, 6.2. Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, рішення про застосування заходів впливу можуть бути оскаржені до Держфінпослуг або до суду. Рішення про застосування заходів впливу, крім рішень, передбачених підпунктами 4-5 пункту 2.1 цього Положення, можуть бути оскаржені Голові Держфінпослуг протягом 15 календарних днів з дня отримання рішення.
Пунктом 4.20 вищевказаного Положення встановлено, що рішення про застосування заходів впливу, крім тих, що підлягають схваленню Комісією, набирають чинності через 10 днів після дня їх прийняття або в інший строк, передбачений самим рішенням.
Відповідно до п. 12 Положення, рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності є обов'язковими до виконання особами. У разі невиконання Держфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішення у порядку, визначеному законодавством.
Суду не надано доказів оскарження відповідачем у встановленому законом порядку постанови Держфінпослуг № 392/41/05/01-ФК від 22.12.2011 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, тому визначена ним сума штрафу у розмірі 2550 грн. підлягає сплаті в обов'язковому порядку.
Доказів сплати зазначеної суми штрафу станом на день розгляду цього спору відповідачем не надано.
Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
В зв'язку з чим, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог.
З урахуванням встановлених фактів, оцінюючи надані позивачем докази у сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, такими, які підтверджені доказами та відповідають чинному законодавству України, а отже сума заборгованості у розмірі 2550 грн. повинна бути стягнута з відповідача.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного та положень Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», керуючись ст.ст. 7, 8,9,14, 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Стандартний резерв" про стягнення штрафу -задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Стандартний резерв" (юридична адреса: 65010, м. Одеса, просп. Адміральський, 33-А, код ЄДРПОУ 34252055) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф у сумі 2550,00 грн. (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят гривень).
Відповідно до ст. 256 КАС України постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
:Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. /но:
Суддя: /підпис/
З оригіналом згідно:
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2012 |
Оприлюднено | 21.06.2012 |
Номер документу | 24788163 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні