Постанова
від 13.06.2012 по справі 5017/872/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" червня 2012 р.Справа № 5017/872/2012 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Аленіна О.Ю.

суддів : Сидоренко М.В., Філінюка І.Г.

(склад судової колегії змінено згідно з розпорядженням голови суду)

при секретарі судового засідання Щербатюк О.В.

за участю представників сторін:

від ДПІ у Малиновському районі м. Одеси - ОСОБА_1, довіреність №254/10-10 від 03.03.2012 р.

від ПП "Стройнорма Плюс" - ОСОБА_2, довіреність б/н від 03.04.2012

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси

на постанову господарського суду Одеської області від 05.04.2012 р.

у справі №5017/872/2012

за заявою приватного підприємства "Стройнорма Плюс"

ліквідатор Луцанов Ігор Володимирович

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ

Ліквідатор приватного підприємства "Стройнорма Плюс" (далі-ПП „Стройнорма плюс"), діючий на підставі рішення засновника від 29.12.2011 р. №3 „Про ліквідацію підприємства", за яким прийнято рішення про припинення діяльності ПП „Стройнорма плюс" шляхом його ліквідації та призначено ліквідатора -Луцанова І.В., звернувся до господарського суду Одеської області із заявою про визнання боржника -ПП „Стройнорма плюс" -банкрутом у порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оскільки останній неспроможний виконати свої грошові зобов'язання перед кредитором у сумі 35500 грн. 00 коп. та у зв'язку з недостатністю майна для задоволення вимог кредитора.

Постановою господарського суду Одеської області від 15.03.2012 р. у справі №5017/872/2012 (суддя Зеленов Г.М.) було визнано банкрутом ПП „Стройнорма плюс", відкрито ліквідаційну процедуру ПП „Стройнорма плюс" передбачену ст.ст. 22-26, 29-34, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", призначено ліквідатором ПП „Стройнорма плюс" Луцанова Ігоря Володимировича, визначено, що власник майна боржника (уповноважена ним особа), керівник боржника, голова ліквідаційної комісії (ліквідатор), які допустили порушення вимог частини першої статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", несуть солідарну відповідальність по незадоволеним вимогам за грошовими зобов'язаннями та зобов'язаннями щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) боржника, відповідно до п. п. 3,5 ст.ст. 23, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зобов'язано ліквідатора опублікувати відомості про визнання банкрутом ПП „Стройнорма плюс" і відкриття ліквідаційної процедури у офіційних друкованих органах (газети "Голос України" чи "Урядовий кур`єр") за рахунок банкрута у п'ятиденний строк із дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, зобов'язано ліквідатора подати до господарського суду докази публікації оголошення про визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури ПП „Стройнорма плюс" у офіційних друкованих органах та примірник газети з надрукованим оголошенням, зобов'язано ліквідатора надати суду персональний склад членів ліквідаційної комісії для затвердження, зобов'язано ліквідатора не рідше одного разу на місяць надавати до суду та кредиторам письмову інформацію щодо проведення ліквідаційної процедури ПП „Стройнорма плюс" та після завершення всіх розрахунків із кредиторами подати до господарського суду Одеської області письмовий звіт та ліквідаційний баланс на затвердження, зобов'язано ліквідатора на вимогу господарського суду або державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури, визначено, що строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав, зобов'язано ліквідатора у процесі ліквідаційної процедури виявляти ознаки фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства боржника, про що повідомляти суд та правоохоронні органи, припинено нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута, скасовано арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника, визначено, що накладання нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається, визначено, що вимоги та зобов'язання боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедури банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури, визначено, що виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом здійснювати у випадках і порядку, передбаченому Розділом ІІІ - (Ліквідаційна процедура), Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", припинено повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядженням його майном, а також припинити повноваження власника (власників) майна банкрута.

Вказана постанова мотивована тим, що ліквідаційна комісія боржника звернулась до суду із заявою про порушення справи про банкрутство ПП „Стройнорма плюс" з дотриманням положень ч. 1 ст. 51 Закону України про банкрутство, оскільки при проведенні нею (ліквідаційною комісією) ліквідації боржника встановлена неможливість задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі в зв'язку з недостатністю майна для задоволення наявних боргів останнього.

Не погоджуючись з цією постановою, ДПІ у Малиновському районі м. Одеси звернулась до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову господарського суду Одеської області від 05 квітня 2012 року у справі №5017/872/2012 про визнання ПП „Стройнорма плюс" банкрутом. Свої вимоги скаржник обґрунтовує тим, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. На думку скаржника ПП „Стройнорма плюс" було визнано банкрутом без фактичного проведення перевірки господарської діяльності підприємства, перевірки законності нарахувань та сплати до бюджету податків та зборів, підтвердження неплатоспроможності боржника та не вжито заходів щодо сприяння проведення податкової перевірки згідно діючого законодавства, а також проігноровано той факт, що ліквідатор підприємства не сповістив ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про проведення ліквідаційної процедури та не надав до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси документи для проведення податкової податкової перевірки адже це є його прямий обов'язок.

12.06.2012 р. до канцелярії Одеського апеляційного господарського суду надійшли заперечення на апеляційну скаргу від представника ПП „Стройнорма плюс" в якій зазначено, що боржник просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, як необґрунтовану, а рішення господарського суду Одеської області від 05.04.2012 р. без змін, яка таке, що прийнято з повним дотриманням норм матеріального та процесуального права.

У судовому засіданні представник скаржника підтримав вимоги апеляційної скарги та наполягав на їх задоволенні.

Представник ПП „Стройнорма плюс" у судовому засіданні надав пояснення, згідно з якими не погоджується з апеляційною скаргою ДПІ у Малиновському районі м. Одеси вважає, що її слід залишити без задоволення, а рішення господарського суду Одеської області від 05.04.2012 р. без змін.

Відповідно до ст. 85 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши представників сторін та перевіривши наявні матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга ДПІ у Малиновському районі м. Одеси не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Згідно частини 2 статті 4 1 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України про банкрутство, норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами ГПК України.

Відповідно до п. 1 ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою встановлені особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом.

У разі виявлення обставин, зазначених у абзаці першому цієї частини, після прийняття рішення про ліквідацію до створення ліквідаційної комісії (призначення ліквідатора) заява про порушення справи про банкрутство подається власником майна боржника (уповноваженою ним особою).

У відповідності до приписів ст. 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Також, статтею 60 Господарського кодексу України, яка визначає загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання встановлено, що ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.

Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.

Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби, про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.

Як вбачається з матеріалів справи, 29.12.2011р. рішенням власника №3 було прийнято рішення про ліквідацію ПП „Стройнорма плюс", призначено ліквідатором ПП „Стройнорма плюс" Луцанова І.В., вирішено, що вимоги кредиторів розглядаються до 01.03.2012 р., а у разі недостатності активів для погашення вимог кредиторів звернутися до господарського суду Одеської області з заявою про порушення справи про банкрутство. (а.с. 28).

На виконання норм ст. 105 Цивільного Кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" 29.12.2011р. головою ліквідаційної комісії до державного реєстратора було надано для проведення реєстраційної дії „Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи" рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. Про що державним реєстратором у Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців зроблено запис 9, а саме „Дата проведення, номер запису та назва реєстраційної дії: 29.12.2011, 1 556 110 0008 029341, Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи".

30.12.2011р. в Бюлетені державної реєстрації Державного комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва №200 (35) було надруковано оголошення про ліквідацію ПП „Стройнорма плюс" (а.с. 26-27).

10.01.2012р. головою ліквідаційної комісії ПП „Стройнорма плюс" Луцановим І.В. було подано до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси заяву про припинення платника податку по формі № 8-ОПП від 10.01.2012 р. на якій міститься штамп ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про отримання, який датується 10 січня 2012 р. (а.с. 37).

Відповідно до вимог ст.111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

12.03.2012р. за даними бухгалтерського обліку та результатами проведеної роботи головою ліквідаційної комісії ПП „Стройнорма плюс" складено проміжний ліквідаційний баланс боржника та проведений аналіз фінансово-економічних показників, які свідчать про відсутність у боржника майна, грошових коштів та інших активів для задоволення вимог кредиторів. (а.с. 38-50).

За результатами публікації оголошень згідно вимог ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України та ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до боржника звернулась фізична особа -підприємець ОСОБА_4 (далі -ФОП ОСОБА_4) з претензією до ПП „Стройнорма плюс" у сумі 35500 грн. 00 коп. (а.с. 29).

Як вбачається з матеріалів справи, у боржника перед ФОП ОСОБА_4 рахується заборгованість за надані послуги у розмірі 35500,00 грн., на підставі укладеного між сторонами договору №1 від 07.07.2011р. та рахунку-фактури №СФ-1088/2011 від 11.07.2011р. (а.с. 17-18, 19-20).

Відповіддю на заявлені кредиторські вимоги від 12.03.2012 р. голова ліквідаційної комісії ПП „Стройнорма плюс" Луцанов І.В. повідомив ФОП ОСОБА_4 про те, що його кредиторські вимоги у сумі 35500 грн. розглянуті та згідно з рішенням ліквідатора від 12.03.2012 р. його визнано кредитором із сумою заборгованості у розмірі 35500 грн. (а.с. 30).

12.03.2012 р. затверджено реєстр вимог кредиторів ПП „Стройнорма плюс" та визнано грошові вимоги ФОП ОСОБА_4 на суму 35500 грн.

Відповідно до довідки ПП „Стройнорма плюс" згідно бухгалтерського обліку підприємства, на балансі не рахується рухомого та нерухомого майна. (а.с. 45).

З акту перевірки інвентаризації та оцінки майна ПП „Стройнорма плюс" від 12.03.2012 р. вбачається, що майно та цінності в наявності не значаться. (а.с. 46).

Відповідно до фінансового звіту ПП „Стройнорма плюс" баланс станом на 12.03.2012 р. баланс активів дорівнює 0, баланс пасивів дорівнює 0. (а.с.38-39).

Згідно з звітом про фінансові результати від 12.03.2012 р. форма №2-м чистий прибуток ПП „Стройнорма плюс" дорівнює 0.

Відповідно до ч. 3 ст. 110 ЦК України, оскільки активів ПП „Стройнорма плюс" недостатньо для задоволення виявлених вимог кредиторів, 19.03.2012 р. голова ліквідаційної комісії боржника звернувся до господарського суду Одеської області із заявою про визнання ПП „Стройнорма плюс" банкрутом.

Отже, з матеріалів справи вбачається, що голова ліквідаційної комісії боржника звернувся до господарського суду із заявою про банкрутство за правилами ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" із дотриманням строку, передбаченого частиною 4 статті 105 ЦК України, оскільки інформація про прийняття засновником боржника рішення про ліквідацію товариства, розмішена у Бюлетені державної реєстрації Державного комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва 30.12.2011р., а заяву про банкрутство ПП „Стройнорма плюс" було подано до господарського суду 19.03.2012 р., тобто більш ніж через 3 місяці з моменту розміщення засновником боржника оголошення у Бюлетені державної реєстрації.

На підставі зазначеного, судова колегія вважає, що ствердження скаржника про недотримання ліквідатором ПП „Стройнорма плюс" вимог ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, спростовуються наявними у справі доказами.

Твердження ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, стосовно того, що до заяви про порушення справи про банкрутство ПП „Стройнорма плюс" не надані докази повідомлення боржником явних кредиторів, зокрема державну податкову службу за місцем реєстрації боржника, як платник податків, про його ліквідацію та про порядок і строки заявлення кредиторами претензій, судовою колегією не приймається, оскільки скаржник не звернув увагу на те, що Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси була повідомлена 10.01.2012 р. - персонально у письмовій формі (заява про припинення платника податків за формою№ 8-ОПП) та 30.12.2011 р. - у спеціалізованому засобі масової інформації Бюлетені державної реєстрації Державного комітету України з питань регуляторної політики і підприємництва.

Посилання ДПІ у Малиновському районі м. Одеси в апеляційній скарзі на позбавлення її можливості провести перевірку ПП „Стройнорма плюс", відхиляються судовою колегією, з огляду на те, що жодними нормативним актом не передбачено обмежень щодо проведення перевірок органами податкової служби у разі введення процедури банкрутства суб'єкта господарської діяльності, що додатково підтверджується приписами Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011 р., про що не може бути не відомо ДПІ у Малиновському районі м. Одеси.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що позбавлення права на проведення податкової перевірки не є належним аргументом та підставою для скасування постанови господарського суду Одеської області про визнання ПП „Стройнорма плюс" банкрутом, оскільки податкові органи не обмежені в проведенні вказаної перевірки стосовно боржника під час здійснення ліквідаційної процедури -після прийняття постанови про визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

При цьому слід додати, що виходячи з положень ч. 3 ст. 51 Закону про банкрутство, яким встановлений місячний термін для подання кредиторами своїх заяв із вимогами до боржника, у ліквідаційній процедурі боржника орган державної податкової служби не позбавлений та має право здійснити податкову перевірку та у разі виявлення порушень вимог податкового законодавства та заборгованості боржника по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів) заявити свої претензії до такого боржника шляхом подачі заяви із кредиторськими вимогами. Також, державна податкова служба, у разі незгоди з відмовою ліквідатора товариства надати документи для перевірки, не позбавлена права оскаржити відповідні дії у встановленому законом порядку (в порядку адміністративного судочинства або у межах справи про банкрутство).

Аналізуючи матеріали справи, судова колегія доходить до висновку про те, що судом першої інстанції цілком вірно встановлені обставини справи, ним дана правильна юридична оцінка із застосуванням належних норм матеріального права з дотриманням норм процесуального права.

Доказів зворотного або документів, які б свідчили про наявність у банкрута майна для задоволення вимог кредиторів, скаржником надано не було.

За таких обставин, твердження ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про порушення і неправильне застосування господарським судом норм матеріального та процесуального права при прийнятті постанови господарським судом Одеської області не знайшли свого підтвердження та суперечать матеріалам справи.

За таких обставин, судова колегія вважає, що постанова господарського суду Одеської області від 05.04.2012 р. відповідає закону та обставинам справи, а тому підстав для її скасування не вбачається.

Керуючись ст.ст. 99, 103-105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів -

ПОСТАНОВИЛА:

Постанову господарського суду Одеської області від 05.04.2012р. у справі 5017/872/2012 залишити без змін, а апеляційну скаргу ДПІ у Малиновському районі м. Одеси - без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку.

Повний текст постанови складено 18.06.2012 р.

Головуючий суддя Аленін О.Ю.

Суддя Сидоренко М.В.

Суддя Філінюк І.Г.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення13.06.2012
Оприлюднено21.06.2012
Номер документу24795918
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/872/2012

Постанова від 05.12.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Ухвала від 21.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Ухвала від 21.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зеленов Г.М.

Ухвала від 11.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зеленов Г.М.

Ухвала від 14.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зеленов Г.М.

Ухвала від 04.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зеленов Г.М.

Ухвала від 27.07.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Постанова від 13.06.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 14.05.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Постанова від 05.04.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зеленов Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні