Справа № 2а/2570/1609/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 червня 2012 року Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої-судді Житняк Л.О.
при секретарі Журбі Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу № 2а/2570/1609/2012
за позовом Державної фінансової інспекції в Чернігівській області
до Приватного підприємства «Укрбудінвест-2»
про зобов'язання виконати пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Чернігівській області від 17.01.2012 № 25-05-18-14/259, -
В С Т А Н О В И В:
14.05.2012 Державна фінансова інспекція в Чернігівській області (далі - ДФІ в Чернігівській області) звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Укрбудінвест-2» (далі - ПП «Укрбудінвест-2») про зобов'язання виконати пункт 2 вимоги від 17.01.2012 № 25-05-18-14/259, а саме: відобразити в обліку кредиторську заборгованість за не виконані роботи, не надані послуги (різницю у вартості виконаних робіт, послуг) та відшкодувати зайво отримані кошти у сумі 250 524,79 грн. шляхом їх повернення до місцевого бюджету.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позові.
Представники відповідача проти позову заперечили та просили у його задоволенні відмовити.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, ПП «Укрбудінвест-2» (ід. код 35714349) зареєстровано як юридичну особу 08.04.2008 та внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (Спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 13773382, а. с. 64-66).
Відповідно до постанови Бахмацького районного суду Чернігівської області від 13.12.2011 (в матеріалах справи) та на підставі направлень від 19.12.2011 № 813, № 814, ДФІ в Чернігівській області проведено позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП «Укрбудінвест-2» за травень-листопад 2008 року.
Ревізію проведено з 21.12.2011 по 12.01.2012 у відповідності до питань програми ревізії з відома фінансового директора ПП «Укрбудінвест-2» Блудова О.В.
В ході проведення ревізії виявлено ряд порушень чинного законодавства з боку відповідача, які були викладені в Акті ревізії від 12.01.2012 № 25-05-21/02 (підписаний фінансовим директором ПП «Укрбудінвест-2» Блудовим О.В. без заперечень та зауважень, другий примірник Акту ревізії отримано - 12.01.2012, а. с. 5-14).
В ході ревізії було встановлено, що всі ремонтно-будівельні роботи на об'єктах, функції замовника яких виконувала Батуринська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат 1-2 ступеня Чернігівської обласної ради (далі - Батуринська ЗОШ-Інтернат) протягом травня-листопада 2008 року, та які оплачені за рахунок коштів місцевого бюджету по КФК 070304, КЕКВ 2133 «Капітальний ремонт» здійснювались у відповідності з наступними договорами:
- договір підряду від 05.05.2008 № 1/1 на виконання капітального ремонту їдальні Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 290 527,00 грн., договірна ціна - динамічна;
- договір підряду від 05.05.2008 № 1/2 на виконання капітального ремонту даху учбового корпусу Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 256 367,00 грн., договірна ціна - динамічна;
- договір підряду від 04.06.2008 № 1/3 на виконання робіт по капітальному ремонту фасаду будівлі учбового корпусу Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 299 940,00 грн., договірна ціна - динамічна;
- договір-додаток від 04.07.2008 № 1 до договору підряду від 05.05.2008 № 1/1 на виконання робіт по капітальному ремонту фасаду їдальні Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 72 942,00 грн., договірна ціна - динамічна;
- договір підряду від 09.07.2008 № 1/4 на виконання робіт по ремонту внутрішнього приміщення їдальні Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 194 022,00 грн., договірна ціна - динамічна;
- договір підряду від 29.10.2008 № 1/6 на виконання робіт по капітальному ремонту огорожі їдальні Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 47 260,00 грн., договірна ціна - динамічна;
- договір підряду від 05.11.2008 № 1/6 на виконання робіт по капітальному ремонту санітарного вузла учбового корпусу Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 60 766,00 грн., договірна ціна - динамічна;
- договір-додаток від 10.11.2008 № 1 до договору підряду від 09.07.2008 № 1/4 на виконання робіт по капітальному ремонту внутрішнього приміщення їдальні Батуринської ЗОШ-Інтернат на суму 105 176,00 грн., договірна ціна - тверда.
Загальна вартість робіт з капітального ремонту об'єктів Батуринської ЗОШ-Інтернат за вищевказаними договорами складає 1 327 000,00 грн.
Так, при визначенні вартості будівництва, ревізією встановлено порушення при виплаті заробітної плати працівникам ПП «Укрбудінвест-2», а саме: в актах приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в завищено суму заробітної плати, суму відрахувань до відповідних фондів.
Загальна сума бюджетних коштів, що врахована в наданих до ревізії актах приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в в розділах прямі витрати у статті «Заробітна плата» складає 195 677,60 грн., яка оплачена Батуринською спеціальною загальноосвітньою школою-інтернат 1-2 ступеня Чернігівської обласної ради (замовник) ПП «Укрбудінвест-2» (підрядна організація) в повному обсязі.
Відповідно відомостей системи персоніфікованого обліку Управління Пенсійного фонду України в м. Прилуки Чернігівської області про заробіток (дохід) працівників ПП «Укрбудінвест-2» (лист від 22.06.2011 № 7832/06) фактично нарахована та виплачена сума заробітної плати працівникам ПП «Укрбудінвест-2» (за виконання умов договорів підряду), з якої здійснюються відрахування у відповідні державні фонди складає за 2008 рік 35 720,51 грн.
Різниця між сумою заробітної плати врахованої в актах приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в та фактично виплаченої заробітної плати працівникам ПП «Укрбудінвест-2» за 2008 рік становить 159 957,09 грн. (195 677,60 грн. - 35 720,51 грн.).
Таким чином, ДФІ в Чернігівській області дійшла висновку, що у зв'язку із нарахуванням працівникам ПП «Укрбудінвест-2» заробітної плати в розмірах менших від суми заробітної плати врахованої в актах приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в на суму 159 957,09 грн., підприємством завищено вартість виконаних підрядних робіт та нанесено збитки (шкоду) місцевому бюджету на вказану суму, а зайве врахування (внесення недостовірних даних) у актах приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в витрат на вказану суму призвело до викривлення фінансової звітності ПП «Укрбудінвест-2» та замовника - Батуринської ЗОШ-Інтернат, що є порушенням вимог ст. 3, п. 5 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ст. 94 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322, ст. 17 Закону України від 18.09.1991 № 1560 «Про інвестиційну діяльність», п. 5 та п. 8 Пояснення щодо заповнення «Акту приймання виконаних підрядних робіт», затвердженого спільним наказом Держкомстату України та Держбуду України від 21.06.2002 № 237/5 «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві», п. 3.2.6.3, п. 3.2.6.5, п. 3.3.3.3, п. 3.3.6 та п. 3.3.10.2 Правил визначення вартості будівництва (ДБН.Д.1.1-1-2000), затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 № 174.
Також, у зв'язку із нарахуванням працівникам ПП «Укрбудінвест-2» заробітної плати, які виконували будівельні роботи згідно умов договорів підряду, в розмірах менших від суми заробітної плати врахованої в актах приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в на суму 159 957,09 грн., державними фондами не доотримано грошових коштів на загальну суму 90 567,70 грн., у тому числі: від не сплачених нарахувань до відповідних фондів на не виплачену заробітну плату в сумі 60 975,64 грн. та не сплачених утримань (податків, відрахувань та зборів) на не виплачену заробітну плату в сумі 29 592,06 грн., що є порушенням вимог ст. 3, ст. 20 Закону України від 09.07.2003 № 1058 «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування», ст. 8 Закону України від 22.05.2003 № 889 «Про податок з доходів фізичних осіб», ст. 19 Закону України від 18.01.2001 № 2240 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування в зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», ст. 5, ст. 46 Закону України від 23.09.1999 № 1105 «Про загальнообов'язкове соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», ст. 16 Закону України від 02.03.2000 № 1533 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
Враховуючи встановлені порушення, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», - ДФІ в Чернігівській області пред'явлено до ПП «Укрбудінвест-2» вимоги від 17.01.2012 № 25-05-18-14/259, пункт 2 яких є вимоги відобразити в обліку кредиторську заборгованість за не виконані роботи, не надані послуги (різницю у вартості виконаних робіт, послуг) та відшкодувати зайво отримані кошти у сумі 250 524,79 грн. шляхом їх повернення до місцевого бюджету, із встановленням терміну виконання до 20.02.2012 (а. с. 15-17).
Перевіряючи підстави встановлення відповідачу вищезазначених порушень, суд враховує лист Мінрегіонбуду України від 15.02.2008 № 7/8-154, в якому зазначено, що для визначення вартості будівництва обґрунтований рівень середньомісячної заробітної плати у 2008 році розрахунково складає 2 300,00 грн., що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві - 3,8 і враховує основну та додаткову заробітну плату, у тому числі кошти на оплату відпусток, заохочувальні та компенсаційні виплати при роботі в звичайних умовах будівництва. Цей показник розрахований, виходячи з рівня мінімальної заробітної плати та прожиткового рівня, передбаченого Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», прогнозованого рівня споживчих цін на 2008 рік, колективних договорів та галузевих угод між роботодавцями та профспілками, розрахункових даних будівельних організацій, Кодексу законів про працю, Зміною № 6 до ДБН Д.1.1-1-2000, затвердженою наказом Мінрегіонбуду України від 19.03.2009 № 114.
У відповідності до спільного наказу Держкомстату України та Держбуду України від 21.06.2002 № 237/5 «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві» акт приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в та довідка про вартість виконаних підрядних робіт форми № КБ-3 є типовими формами державної статистичної звітності, обов'язковими у використанні, які поширюються на всі будівельні підприємства та будівельні структурні підрозділи підприємств усіх видів економічної діяльності незалежно від форм власності, що виконують будівельні та монтажні роботи, роботи з капітального та поточного ремонту будівель і споруд та інші підрядні роботи із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної форми власності. Зазначені типові форми КБ-2в та КБ-3 відносяться до форм первинної облікової документації в будівництві.
При цьому, згідно вказаного Наказу акт приймання виконаних підрядних робіт (форми КБ-2в) складається для визначення достовірної вартості фактично виконаних обсягів підрядних робіт та проведення розрахунків за виконані підрядні роботи та відображає собою фактично понесені достовірні витрати підрядника в грошовому та кількісному виразі, які мають бути відображені по бухгалтерському обліку виконавця робіт.
У пункті 8 Пояснення щодо заповнення «Акту приймання виконаних підрядних робіт» типової форми № КБ-2в, затвердженого спільним наказом Держкомстату України та Держбуду України «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві», витрати на будівництво - прямі, загально виробничі, інші та адміністративні визначаються згідно з чинними Державними будівельними нормами України (ДБН Д.1.1-1-2000), затвердженими наказом Держбуду України від 27.08.2000 № 174.
У відповідності з п. 3.1.10 та п. 3.1.10.2 зазначених Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000) прямі витрати враховують у своєму складі заробітну плату робітників, яка поділяється на основну та додаткову.
Згідно п. 3.2.6.3 Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000) по будовах (об'єктах), будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, вартість людино-години відповідного розряду робітників-будівельників, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, визначається з урахуванням показників, рекомендованих Держбудом.
Згідно Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату України від 13.01.2004 № 5, яка поширюється на всіх юридичних осіб та їх відокремлені підрозділи незалежно від форм власності і організаційно-правових форм господарювання до фонду оплати праці включаються нарахування найманим працівникам у грошовій та натуральній формі (оцінені в грошовому вираженні) за відпрацьований та невідпрацьований час, який підлягає оплаті, або за виконану роботу незалежно від джерела фінансування цих виплат. Фонд оплати праці складається з фонду основної заробітної плати, фонду додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат.
У відповідності до п. 1.4 Інструкції у формах державних статистичних спостережень відображаються нарахування працівникам підприємства у відповідності до розрахунково-платіжних документів незалежно від терміну їхніх фактичних виплат. Зазначені суми наводяться до утримання прибуткового податку та внесків працівників обов'язкове державне соціальне страхування.
За вказаних обставин, суд визнає, що передбачені чинним законодавством заходи не привели до виконання вимоги ДФІ в Чернігівській області від 17.01.2012 № 25-05-18-14/259. Сума боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена, та в судовому порядку не оскаржена, а тому підстави звернення до суду виникли у позивача саме внаслідок несплати відповідачем узгодженого зобов'язання.
Тобто, оскільки за встановленого ДФІ в Чернігівській області порушення відповідачем вищезазначених норм законодавства і відповідно нарахуванням працівникам ПП «Укрбудінвест-2» заробітної плати в розмірах менших від суми заробітної плати врахованої в актах приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в на суму 159 957,09 грн., суд визнає, що підприємством завищено вартість виконаних підрядних робіт та нанесено збитки (шкоду) місцевому бюджету на вказану суму в силу несплати відповідачем узгодженого зобов'язання.
Дослідивши фактичні обставини справи, перевіривши підстави проведення ревізії, судом встановлено, що позивач діяв відповідно до вимог ч. 2 ст. 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», оскільки законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються. А згідно п. 10 ст. 10 Закону Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Враховуючи викладене, оскільки встановлено, що станом на момент звернення до суду пункт 2 вимоги ДФІ в Чернігівській області від 17.01.2012 № 25-05-18-14/259 відповідачем не виконаний, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Зобов'язати Приватне підприємство «Укрбудінвест-2» (ід. код 35714349) виконати пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Чернігівській області від 17.01.2012 № 25-05-18-14/259.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2012 |
Оприлюднено | 22.06.2012 |
Номер документу | 24809980 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Житняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні