Постанова
від 19.04.2012 по справі 2а-1487/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 квітня 2012 року 2а-1487/12/1070

Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Щавінського В.Р. розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції в Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Аларіт Пром», Державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації про скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу, -

ВСТАНОВИВ:

Сквирська МДПІ в Київській області звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до ТОВ «Аларіт Пром», державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області з вимогами:

- скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «Аларіт Пром»код ЄДРПОУ 33968140, щодо зміни місцезнаходження з адреси: 03069, м. Київ, Голосіївський район, вул. Кіровоградська, буд. 38/58, л.Б, на адресу:- 09000 Київська область, Сквирський р-н, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, б.66, копр. Літ. А, та запис, за №10681050024027470 від 13.12.2011 р.;

- скасувати запис про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ «Аларіт Пром», що не пов'язані зі змінами в установчих документах за №10681070018027320 від 13.12.2011 р.;

- зобов'язати державного реєстратора Сквирської РДА внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ «Аларіт Пром»та внесення змін до відомостей про юридичну особу -ТОВ «Аларіт Пром», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, та зняти його з обліку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Державним реєстратором на підставі рішення ТОВ «Аларіт Пром»внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо місцезнаходження підприємства. Проте, за результатами виходу посадових осіб податкового органу за новою адресою місцезнаходження ТОВ «Аларіт Пром», а саме - Київська область, Сквирський район, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. А, встановлено відсутність підприємства за вказаною адресою. Таким чином, на думку позивача, документи щодо зміни місцезнаходження та реєстраційна картка, які подавалися державному реєстратору, містили неправдиві відомості, тому реєстраційні дії підлягають скасуванню.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність та просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає, з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Аларіт Пром»зареєстроване Сквирською районною державною адміністрацією Київської області за адресою Київська область, Сквирський район, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. А, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 02.02.2012 р. за № 12943001.

В подальшому, Дочірнє підприємство „-Ромашка-" товариства з обмеженою відповідальністю «А.Б.В. Маш»було зареєстроване за адресою місто Київ, вул. Кіровоградська, буд. 38/58, літ. А.

У грудні 2011 року ТОВ «Аларіт Пром»прийнято рішення змінити місцезнаходження та встановити нове місцезнаходження ТОВ «Аларіт Пром»за адресою: 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. А.

У зв'язку з цим, 13.12.2011 р. ТОВ «Аларіт Пром»подано до державного реєстратора Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації документи для проведення реєстраційних змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи та щодо внесення відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах.

За результатами розгляду поданих ТОВ «Аларіт Пром»документів, державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації 13.12.2011 р. вчинено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційний запис № 10681070025027470, згідно з яким зокрема, визначено нову юридичну адресу ТОВ «Аларіт Пром», а саме - 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. А.

У подальшому, державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації знято з обліку ТОВ «Аларіт Пром»та передано реєстраційну справу до державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області.

Після отримання документів реєстраційної справи, 19.01.2012 р. ТОВ «Аларіт Пром»взято на облік за новою юридичною адресою державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області.

При цьому, 20.01.2012 р. посадовими особами ВПМ Білоцерківської ОДПІ Київської області здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ «Аларіт Пром»та встановлено відсутність підприємства за адресою реєстрації, про що складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 20.01.2012 р. №59/7/2601.

26.01.2012 р. державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області внесено до Єдиного державного реєстру запис №13461430026000957 про відсутність ТОВ «Аларіт Пром»за юридичною адресою.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним Законом, який регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців є Законом України від 15.05.2003 р.№ 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі -Закон №.755-IV)

Відповідно до частині 1 ст. 4 Закону №.755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону №.755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Статтею 29 Закону №.755-IV встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Пунктом 14 вказаної статті передбачено, що Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Враховуючи, що державному реєстратору були подані усі необхідні документи для внесення відомостей про зміну місцезнаходження, що підтверджується документами, які наявні в матеріалах реєстраційної справи ТОВ «Аларіт Пром», дії державного реєстратора щодо внесення змін до установчих документів є правомірними.

В силу вимог ч.11 ст. 29 Закону №.755-IV Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 цього Закону; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Таким чином, законодавцем визначений вичерпний перелік підстав, за наявності хоча б однієї з яких, державний реєстратор має право залишити подані юридичною особою документи для реєстрації змін до установчих документів без розгляду.

Проте, позивач, не надав суду доказів, які б свідчили про невідповідність поданих ТОВ «Аларіт Пром»документів щодо зміни місцезнаходження підприємства.

Крім того, суд звертає увагу, що ст. 31 Закону №.755-IV встановлено підставу для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, якою є судове рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. Суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Однак, позивачем не надано суду доказів наявності судового рішення, яке набрало законної сили про скасування рішення ТОВ «Аларіт Пром»про зміну місцезнаходження або судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів підприємства.

Твердження податкового органу про те, що ТОВ «Аларіт Пром»подано державному реєстратору неправдиві відомості, не приймаються судом до уваги, оскільки підстави для неприйняття документів, залишення їх без розгляду та скасування рішення про внесення змін до установчих документів чітко визначені вимогами Закону №.755-IV, проте така підстава, як надання неправдивих відомостей у даному нормативно-правовому акті відсутня.

Згідно з ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Водночас, докази подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.124 Конституції України, ст..ст. 11, 14, 69, 70, 71, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Щавінський В. Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2012
Оприлюднено25.06.2012
Номер документу24838026
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1487/12/1070

Ухвала від 01.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Старова Н.Е.

Постанова від 19.04.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні