Постанова
від 09.04.2012 по справі 2а-1490/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 квітня 2012 року 2а-1490/12/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу

за позовомСквирської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби доТовариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна", державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області проскасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу,

в с т а н о в и в:

Сквирська міжрайонна державна податкова інспекція Київської області Державної податкової служби звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна", державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області про скасування записів від 08 грудня 2011 року № 10681050019027552 про державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562 щодо зміни місцезнаходження з адреси: 03069, м. Київ, Голосіївський район, вул. Кіровоградська, буд. 38/58, літ. А, на адресу: 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. В, та № 10681070020027552 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а також про зобов'язання державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562 та внести зміни до відомостей про юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, та зняти його з обліку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Державним реєстратором на підставі рішення Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо місцезнаходження підприємства. Проте, за результатами виходу посадових осіб податкового органу за новою адресою місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна", а саме - Київська область, Сквирський район, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. В, встановлено відсутність підприємства за вказаною адресою. Таким чином, на думку позивача, документи щодо зміни місцезнаходження та реєстраційна картка, які подавалися державному реєстратору, містили неправдиві відомості, тому реєстраційні дії підлягають скасуванню.

09 квітня 2012 року представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, в порядку письмового провадження.

Відповідачі у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, але про причини своєї неявки суд не повідомили.

Згідно з вимогами частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин, судом визнано за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає, з таких підстав.

Відповідно до матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" зареєстроване Сквирською районною державною адміністрацією Київської області за адресою Київська область, Сквирський район, місто Сквирка, вул. К.Лібкнехта, буд. 27, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 02 лютого 2012 року за № 12942844.

В подальшому, Товариство з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" було зареєстроване за адресою місто Київ, вул. Кіровоградська, буд. 38/58, літ. А.

У грудні 2011 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" прийнято рішення змінити місцезнаходження та встановити нове місцезнаходження ТОВ "Аларіт Україна" за адресою: 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. В.

У зв'язку з цим, 08 грудня 2011 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" подано до державного реєстратора Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації документи для проведення реєстраційних змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи та щодо внесення відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах.

За результатами розгляду поданих ТОВ "Аларіт Україна" документів, державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації 08 грудня 2011 року вчинено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційний запис № 10681070020027552, згідно з яким зокрема, визначено нову юридичну адресу ТОВ "Аларіт Україна", а саме - 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. В

У подальшому, державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації знято з обліку ТОВ "Аларіт Україна" та передано реєстраційну справу до державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області.

Після отримання документів реєстраційної справи, 20.12.2011 року ТОВ "Аларіт Україна" взято на облік за новою юридичною адресою державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області.

При цьому, 20 січня 2012 року посадовими особами ВПМ Білоцерківської ОДПІ Київської області здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ "Аларіт Україна" та встановлено відсутність підприємства за адресою реєстрації, про що складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 20.01.2012 №49/7/2601.

26 січня 2012 року державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області внесено до Єдиного державного реєстру запис №13461430021000945 про відсутність ТОВ "Аларіт Україна" за юридичною адресою.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Спеціальним Законом, який регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців є Законом України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідно до частині першої статті 4 зазначеного Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Статтею 29 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Пунктом 14 вказаної статті передбачено, що Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Враховуючи, що державному реєстратору були подані усі необхідні документи для внесення відомостей про зміну місцезнаходження, що підтверджується документами, які наявні в матеріалах реєстраційної справи ТОВ "Аларіт Україна", дії державного реєстратора щодо внесення змін до установчих документів є правомірними.

В силу вимог частини одинадцятої статті 29 Закону України від 15.05.2003 року №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 цього Закону; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Таким чином, законодавцем визначений вичерпний перелік підстав, за наявності хоча б однієї з яких, державний реєстратор має право залишити подані юридичною особою документи для реєстрації змін до установчих документів без розгляду.

Проте, позивач, не надав суду доказів, які б свідчили про невідповідність поданих ТОВ "Аларіт Україна" документів щодо зміни місцезнаходження підприємства.

Крім того, суд звертає увагу, що статтею 31 Закону України від 15.05.2003 року №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено підставу для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, якою є судове рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. Суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Однак, позивачем не надано суду доказів наявності судового рішення, яке набрало законної сили про скасування рішення ТОВ "Аларіт Україна" про зміну місцезнаходження або судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів підприємства.

Твердження податкового органу про те, що ТОВ "Аларіт Україна" подано державному реєстратору неправдиві відомості, не приймаються судом до уваги, оскільки підстави для неприйняття документів, залишення їх без розгляду та скасування рішення про внесення змін до установчих документів чітко визначені вимогами Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", проте така підстава, як надання неправдивих відомостей у даному нормативно-правовому акті відсутня.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що здійснюючи державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, державний реєстратор діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством, тому вимоги Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби про скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562 щодо зміни місцезнаходження з адреси: 03069, м. Київ, Голосіївський район, вул. Кіровоградська, буд. 38/58, літ. А, на адресу: 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. В та зобов'язання державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" задоволенню не підлягають.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Водночас, докази подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог.

З огляду на зазначене та беручи до уваги достатній і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є не обґрунтованими, а його вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 11, 14, 69, 70, 71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2012
Оприлюднено25.06.2012
Номер документу24868773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1490/12/1070

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні