Ухвала
від 02.10.2012 по справі 2а-1490/12/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-1490/12/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Балаклицький А.І.

Суддя-доповідач: Шостак О.О.

У Х В А Л А

Іменем України

"02" жовтня 2012 р. м. Київ

Головуючий суддя Шостак О.О.

Судді: Романчук О.М

Желтобрюх І.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві, без фіксування технічними засобами, в порядку ст. 41 КАС України, апеляційну скаргу Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби на постанову Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 року по справі за адміністративним позовом Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Аларіт Україна», державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області про скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу,-

ВСТАНОВИЛА:

У березня 2012 року Сквирської МДПІ Київської області ДПС звернулася до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Аларіт Україна», державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області, у якому просила скасувати записи від 08 грудня 2011 року № 10681050019027552 про державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562 щодо зміни місцезнаходження з адреси: 03069, м. Київ, Голосіївський район, вух Кіровоградська, буд. 38/58, літ. А, на адресу: 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. В, та № 10681070020027552 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а також про зобов'язання державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562 та внести зміни до відомостей про юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" код ЄДРПОУ 31222562, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, та зняти його з обліку.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 року в задоволенні вказаного адміністративного позову було відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове рішення про задоволення позову. Свої вимоги обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Зокрема апелянт вказує на те, що Державним реєстратором на підставі рішенні Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна" внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо місцезнаходженні підприємства. Проте, за результатами виходу посадових осіб податкового органу за новою адресою місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Аларіт Україна", а саме - Київська область, Сквирський район, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. В, встановлено відсутність підприємства за вказаною адресою. Таким чином, на думку позивача, документи щодо зміни місцезнаходження та реєстраційна картка, які подавалися державному реєстратору, містили неправдиві відомості, тому реєстраційні дії підлягають скасуванню.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Сквирської МДПІ Київської області ДПС -задовольнити частково, постанову Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 року -скасувати та прийняти нове рішення про закриття провадження у справі виходячи із наступного.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

У відповідності до ч. 1 ст. 203 КАС України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції скасовує рішення суду першої інстанції та закриває провадження у справі з підстав, встановлених ст. 157 цього Кодексу.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позовних вимог Сквирської МДПІ Київської області ДПС суд першої інстанції виходив з того, що здійснюючи державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, державний реєстратор діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.

Колегія суддів не погоджується із зазначеним висновком суду першої інстанції, оскільки він не відповідає вимогам процесуального права.

Справою адміністративної юрисдикції, згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України, є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

У відповідності до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин.

Натомість суб'єкт владних повноважень, яким є Сквирська МДПІ Київської області ДПС, має право звернутися до адміністративного суду, згідно ч. 3 ст. 6 КАС України, лише у випадках, що прямо передбачені Конституцією та законами України.

Положення ч. 3 ст. 6 КАС України кореспондуються із п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, який вказує на те, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Таким чином, позов про вирішення публічно-правового спору, поданий суб'єктом владних повноважень, буде належати до юрисдикції адміністративного суду лише в тому випадку, якщо право суб'єкта владних повноважень на звернення з такими вимогами прямо передбачене спеціальних законом. На вирішення інших публічно-правових спорів за позовом суб'єкта владних повноважень юрисдикція адміністративного суду - не поширюється.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені у Законі України «Про державну податкову службу в Україні».

Функції та права державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій перелічені у ст.ст. 10, 11 вказаного Закону.

Згідно ст.ст. 10, 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби мають право звертатися до суду з позовом до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна; про застосування санкцій, пов'язаних із забороною організації і проведення азартних ігор на території України; про стягнення сум фінансових санкцій за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності та про застосування санкцій, пов'язаних із забороною організації і проведення азартних ігор на території України.

Разом з тим, право податкового органу на звернення до суду з позовною заявою про скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну адресу Законом України «Про державну податкову службу в Україні»-не передбачено.

У зв'язку з цим колегія суддів приходить до висновку про те, що вирішення даного публічно-правового спору не належить до компетенції адміністративного суду.

Звернення до адміністративного суду з позовом, який не підлягає розгляду та вирішенню в порядку адміністративного судочинства, у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, має наслідком закриття провадження у справі.

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було порушено норми процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Сквирської МДПІ Київської області ДПС -задовольнити частково, постанову Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 року -скасувати та закрити провадження у справі.

Керуючись ст.ст. 41, 157, 160, 167, 195, 196, 198, 203, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Сквирської МДПІ Київської області ДПС -задовольнити частково.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 року -скасувати.

Провадження у справі за адміністративним позовом Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Аларіт Україна», державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області про скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу -закрити.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2012
Оприлюднено24.10.2012
Номер документу26514017
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1490/12/1070

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні