Рішення
від 30.05.2012 по справі 14/23/5022-294/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"30" травня 2012 р.Справа № 14/23/5022-294/2012

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Руденка О.В.

розглянув матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Проект Л", вул. Стрийська, 121, м. Львів, 79026

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Теркурій-2", вул. Текстильна, 28ч, м. Тернопіль, 46010

про стягнення заборгованості в сумі 113000.00 грн.

за участю представника позивача: ОСОБА_2, довіреність від 03.05.2012р.

Суть справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Проект Л" звернулося в господарський суд Тернопільської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Теркурій-2" про стягнення заборгованості в сумі 113000.00 грн.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги, позивач посилається на порушення відповідачем договірних зобов'язань щодо оплати отриманих на підставі акта приймання-передачі виконаних робіт №04/02 від 09.04.2009р. послуг, внаслідок чого у останнього виникла заборгованість, стягнення якої і є предметом спору у даній справі.

Відповідач обґрунтованого відзиву на позов суду не представив, причин не повідомив, хоча повноважний представник був присутній в судовому засіданні 23.05.2012р. та був проінформований про вимоги суду належним чином.

За таких обставин, зважаючи на неподання відповідачем витребуваних судом документів, розгляд справи здійснюється за правилами ст.75 ГПК України, за наявними в ній матеріалами.

В процесі вирішення спору розгляд справи відкладався, з підстав, викладених у відповідних ухвалах.

В судових засіданнях представникам сторін процесуальні права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22, 81-1 ГПК України, роз'яснено.

За відсутності відповідного клопотання, в порядку ст. 81-1 ГПК України, технічна фіксація судового процесу не здійснювалась.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарським судом встановлено наступне:

Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України (далі ЦК України), цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією їх породжують. Зокрема, підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.

18 червня 2008р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "Теркурій-2" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Комфорт-проект Л" (Виконавець) укладено договір на виконання проектних робіт №0206/08-Г (далі Договір).

Згідно умов даного правочину Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов'язання щодо виконання власними або залученими силами проектних робіт у відповідності до ДБН А.2.2-3-2004, які визначено завданням на проектування на реконструкцію інженерно-лабораторного корпусу під готель на вул. Текстильній у м. Тернополі, у відповідності до Додатку №2 договору, що відбувається у два етапи: проект (далі "П") та робоча документація (далі "Р").

Пунктом 2.1 Договору та протоколу угоди про договірну ціну на науково-технічну продукцію (Додаток №1) сторони погодили загальну вартість виконання проектних робіт, яка склала один мільйон гривень.

Початок проектних робіт здійснюється Виконавцем після отримання авансу від Замовника в сумі 180000.00 грн. на протязі 14-ти робочих днів з моменту підписання даної угоди (п. 2.2).

Крім того, контрагенти досягли домовленості про те, що Замовник сплачує Виконавцю 180000.00 грн. на протязі 3-х робочих днів після завершення виконання стадії "П" та підписання сторонами акта виконаних робіт. Наступну оплату в сумі 320000.00 грн. Замовник сплачує Виконавцю на протязі 20 календарних днів після підписання сторонами акта виконаних робіт стадії "П".

В подальшому розрахунок в сумі 300000.00 грн. здійснюється у 5-ти денний термін після завершення робіт та підписання сторонами акта виконаних робіт стадії "Р".

Остаточний розрахунок у сумі 20000.00 грн. здійснюється після здачі об'єкта в експлуатацію але не пізніше 31.12.2009р. (п. 2.3).

Додатковими угодами 09.07.2008р. та 30.09.2008р. сторони погодили, що у зв'язку із необхідністю виконання додаткових робіт, слід збільшити загальну вартість договору і як наслідок змінити п. 2.1, 2.2 та 3.3 Договору.

Враховуючи погоджені зміни, загальна вартість виконання проектних робіт визначена учасниками спору в розмірі 1405000.00 грн. Вказана сума підлягає сплаті поетапно у наступні терміни: термін виконання І етапу розробки дизайн-проекту становить 2 тижні з моменту сплати авансу; ІІ етап -5 тижнів з моменту погодження Замовником результатів І етапу; ІІІ етап -5 тижнів з моменту погодження Замовником результатів ІІ етапу, а саме:

- Замовник сплачує Виконавцю 180000.00 грн. на протязі 3-х робочих днів після завершення виконання стадії "П" та підписання сторонами акта виконаних робіт стадії "П". Наступну оплату у сумі 320000.00 грн. Замовник сплачує Виконавцю на протязі 20 календарних днів після підписання сторонами акта виконаних робіт стадії "П".

- подальший розрахунок у сумі 300000.00 грн. здійснюється у 5-ти денний термін після завершення робіт та підписання сторонами акта виконаних робіт стадії "Р".

- остаточний розрахунок у сумі 20000.00 грн. здійснюється після здачі об'єкта в експлуатацію (після реконструкції інженерно-лабораторного корпусу під готель), але не пізніше 31.12.2009р.

Крім того, Замовник сплачує за розробку дизайн-проекту аванс в сумі 118000.00 грн. на протязі 7 днів з моменту підписання додаткової угоди №2 від 30.09.2008р. Перед початком ІІІ етапу дизайн-проекту Замовник сплачує 130000.00 грн. у п'ятиденний термін після затвердження робіт ІІ етапу дизайн-проекту. Після завершення ІІІ етапу і отримання повного комплекту креслень дизайн-проекту Замовник сплачує 112000.00 грн. на протязі 10 днів із моменту підписання сторонами акту приймання-передачі виконаних робіт по дизайн-проекту. Після завершення авторського нагляду за виконанням дизайн-проекту замовник сплачує 20000.00 грн. на протязі 10 днів із моменту підписання сторонами відповідного акту приймання-передачі виконаних робіт по авторському нагляду.

У відповідності до ч. 1 ст. 173 Господарського кодексу України (далі ГК України) господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Відповідно до ст.ст. 509, 526 ЦК України, в силу зобов'язання одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Взаємовідносини, що склалися між сторонами у справі суд кваліфікує як правовідносини, що випливають із договору підряду на проведення проектних та пошукових робіт, згідно якого та в силу ст. 887 ЦК України, підрядник зобов'язується розробити за завданням замовника проектну або іншу технічну документацію та (або) виконати пошукові роботи, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити їх.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Як вбачається із матеріалів справи, позивач, згідно умов Договору виконав, а Замовник прийняв проектні роботи, що підтверджується актами приймання-передачі виконаних робіт №08/01 від 14.08.2008р., №08/03 від 29.08.2008р., №09/02 від 30.09.2008р., №12/05 від 26.12.2008р., №12/06 від 30.12.2008р., №04/02 від 09.04.2009р. , а також актами прийому-передачі технічної документації №0206/08-1 від 10.08.2008р., №02-06/08-2 від 29.08.2008р. та №0206/08-3 від 24.09.2008р., без зауважень та заперечень.

Вартість наданих Виконавцем послуг контрагентом оплачено частково, за винятком послуг наданих згідно акта приймання-передачі виконаних робіт №04/02 від 09.04.2009р. на суму 113000.00 грн.

Згідно ч. 1 п. 1 ст. 889 ЦК України Замовник зобов'язаний сплатити підрядникові встановлену ціну після завершення усіх робіт чи сплатити її частинами після завершення окремих етапів робіт або в іншому порядку, встановленому договором або законом.

Пунктом 3.1 Договору відповідач зобов'язався: прийняти від Виконавця всі роботи, виконані ним згідно Договору та оплатити їх у відповідності до п. 2.2 і 2.3 Договору.

У відповідності до ч.1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Зважаючи на наведені обставини, суд констатує що відповідач в установлений Договором строк грошові зобов'язання по оплаті вартості отриманих послуг в повному обсязі не виконав, внаслідок чого станом на день розгляду спору за ним рахується заборгованість в сумі 113000.00 грн., вимогу про стягнення якої в судовому порядку слід задовольнити, як обґрунтовано заявлену та у встановленому порядку доведену.

Відповідно до ст. 44, 49 ГПК України, судові витрати по справі відшкодовуються за рахунок відповідача.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 1, 2, 32-34, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Теркурій-2" (вул. Текстильна, 28ч, м. Тернопіль, ідентифікаційний код 30345236) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Проект Л" (вул. Стрийська, 121, м. Львів, ідентифікаційний код 32800430) -113000 (сто тринадцять тисяч) грн. 00 коп. заборгованості, 2260 (дві тисячі двісті шістдесят) грн. 00 коп. судового збору.

3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, протягом десяти днів з дня підписання рішення через місцевий господарський суд.

Суддя О.В. Руденко

Повний текст рішення складено

" 15 " червня 2012р.

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення30.05.2012
Оприлюднено26.06.2012
Номер документу24882735
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/23/5022-294/2012

Ухвала від 27.07.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 23.05.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 18.07.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 04.05.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 12.04.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Рішення від 30.05.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні