Копія
Справа № 2270/3681/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 червня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКозачок І.С. при секретарі Русіновій М.М. за участі: представника позивача представників відповідача Кошелюк О.В. Ратушного С.М. Ратушного М.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 117 709 грн. 32 коп., -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 117 709 грн. 32 коп. В обґрунтування позову зазначає, що підприємством не виконаний норматив працевлаштування інвалідів, оскільки на підприємстві працює 5 інвалідів, хоча згідно з нормативом чисельності повинно працювати 11 чоловік.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечили, просять суд відмовити у задоволенні позову. Зазначають, що підприємством протягом 2011 року щомісяця подавались звіти форми 3-ПН, у яких зазначалась інформація про можливість працевлаштування 12 інвалідів. Однак, протягом 2011 року центром зайнятості інваліди для працевлаштування на підприємство не направлялись.
Позивач зазначає, що у 2011 році підприємство власними силами працевлаштувало 5 безробітних даної категорії. Крім того на підприємстві створена постійно діюча комісія по прийому на роботу, працевлаштуванню та створенню належних умов праці для працюючих інвалідів. Відповідачем також протягом 2011 року публікувались оголошення в районній газеті "Новий шлях" з запрошенням інвалідів для працевлаштування.
На думку відповідача, ним вжиті усі можливі заходи з метою недопущення порушення вимог законодавства у сфері працевлаштування інвалідів, тому підстави для стягнення адміністративно-господарських санкцій відсутні.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши обставини справи та докази, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" є юридичною особою, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (код ЄДРПОУ 34847670).
Відповідно до статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Підприємства самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до вказаного нормативу і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70 встановлює, що інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Отже, обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів та інформування відповідних органів про створені робочі місця не супроводжується його обов'язком самостійно працевлаштовувати інвалідів на створені ним робочі місця. Однак, це є правом підприємства.
За змістом ст.18 Закону підприємства повинні надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що у 2011 році відповідач щомісяця інформував Полонський районний центр зайнятості щодо наявності вакансій (за професіями швачки, прасувальника), які можуть бути зайняті інвалідами, шляхом подання щомісячних звітів форми 3-ПН від 17.01.2011 р., 14.02.2011 р., 07.03.2011 р., 11.04.2011 р., 16.05.2011 р., 13.06.2011 р., 11.07.2011 р., 15.08.2011 р., 12.09.2011 р., 10.10.2011 р., 18.11.2011 р., 12.12.2011 р. Оригінали звітів (примірник підприємства) оглянуті судом в судовому засіданні, а їх копії є у матеріалах справи.
Отже, відповідачем дотриманий порядок інформування Державної служби зайнятості щодо наявності робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, встановлений нормами чинного законодавства України.
За інформацією Полонського районного центру зайнятості, наданою листом №22-03/556 від 25.04.2012 року, у 2011 році товариство щомісяця повідомляло центр зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів в кількості 12 осіб, однак центром зайнятості у 2011 році інваліди на підприємство не направлялись зважаючи на те, що на обліку у центрі зайнятості не перебували особи вищезазначеної категорії за професією швачка.
Суд бере до уваги те, що на підприємстві відповідача створена постійно діюча комісія по працевлаштуванню на підприємстві інвалідів, що підтверджується копією наказу № 1а-к від 04.01.2010 року. Крім цього, у 2011 році підприємство власними силами працевлаштувало 5 безробітних інвалідів, що позивачем в судовому засіданні не спростовано.
Також суд враховує те, що відповідачем протягом 2011 року неодноразово публікувались оголошення в районній газеті "Новий шлях" з запрошенням інвалідів для працевлаштування. Судом оглянуті випуски даного друкованого видання за № 43 від 03.06.2011 року, № 45 від 10.06.2011 року, № 75-76 від 04.10.2011 року, № 95 від 09.12.2011 року, копії оголошень приєднані до матеріалів справи.
Отже, на думку суду, відповідачем надана вичерпна кількість доказів на підтвердження того, що на підприємстві створені робочі місця для інвалідів у необхідній кількості, про що відповідач у встановленому порядку інформував Полонський районний центр зайнятості та громадськість. Випадки безпідставної відмови відповідачем у прийнятті інвалідів на роботу не зафіксовані. Тому суд вважає, що відповідачем були вжиті усі передбачені законом заходи для забезпечення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
На думку суду, позивач не надав до суду докази того, що відповідач вчинив будь-які протиправні дії або бездіяльність, які призвели до порушення порядку працевлаштування інвалідів, а отже свідчать про наявність підстав для застосування адміністративно-господарських санкцій
З врахуванням цього, суд вважає, що позивачем не доведено, а судом не встановлено порушення відповідачем вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", тому підстави для задоволення позову відсутні.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 117 709 грн. 32 коп. - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 19 червня 2012 року
Суддя /підпис/І. С. Козачок "Згідно з оригіналом" Суддя І. С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2012 |
Оприлюднено | 26.06.2012 |
Номер документу | 24891849 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні