СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-14698/10/6/0170
25.04.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Привалової А.В. ,
Щепанської О.А.
при секретарі судового засідання Саматової М.А.
за участю сторін:
представник позивача, ОСОБА_2- ОСОБА_3, довіреність № 54 від 28.03.12
представник відповідача, Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник третьої особи, Кримської республіканської філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
заявник апеляційної скарги, Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення - не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про відкладення розгляду справі,
розглянувши матеріали справи № 2а-14698/10/6/0170 за апеляційною скаргою Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Латинін Ю.А. ) від 22.07.11 у справі № 2а-14698/10/6/0170
за позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_1
до Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим (вул. Руданського, буд. 7, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)
третя особа:
Кримська республіканська філія Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" (вул. Київська, 77/4,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)
про зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.07.11 у справі № 2а-14698/10/6/0170 позовні вимоги ОСОБА_2 задоволені, а саме: зобов'язано Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим вчинити дії з оформлення та видачі ОСОБА_2 державного акту на право власності на земельну ділянку (кадастровий номер 0111947100:01:003:0309( загальною площею 0,0600 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруд, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 стягнуто з Державного бюджету України на користь ОСОБА_2 3,40грн. судового збору.
Не погодившись з зазначеною постановою Державна адміністрація Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення звернулась до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.07.11 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального права. А саме, апелянт, посилається на те, що надана у власність ОСОБА_2 земельна ділянка, належить до земель природного-заповідного фонду Місхорського парку, який охороняється як національне надбання, а землекористувачем є Державна адміністрація Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення. За таких підстав, на виконання охорони зазначеної території, на думку апелянта при відмові у видачі державного акту на право власності на землю ОСОБА_2, Управління Держкомзему в м. Ялта АР Крим діяло у межах повноважень та у відповідності до норм діючого законодавства.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09.12.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення.
Відповідач, апелянт та третя особа в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового розгляду сповіщені належним чином та своєчасно.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що відповідач, апелянт та третя особа викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності нез 'явившихся відповідача, апелянта та третьої особи.
24.04.2012 року представник Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення надав клопотання про зупинення провадження по справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 2а-11414/11/0170/3, в рамках якого проводиться судова комплексна експертиза.
Судова колегія зазначає, що зазначене клопотання не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.
Однак, доводи апелянта про неможливість розгляду даної справи без проведення експертизи по справі № 2а-11414/11/0170/3 не відповідає дійсності, оскільки по справі № 2а-14698/10/6/0170 підлягає оцінці дії відповідача по відмові в оформленні та видачі державного акту на право власності на земельну ділянку, а спір по справі № 2а-11414/11/0170/3 заснований на оцінці входження проектуємої земельної ділянки до меж земель природно-заповідного фонду, при цьому по справі № 2а-14698/10/6/0170 проект землеустрою по відводу та передачі земельної ділянки позивачу вже розроблен та затверджен та ні є предметом спору.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
Рішенням 9-ої сесії Кореїзької селищної ради 5 -го скликання від 29.11.2006 року № 215 ОСОБА_2 надано дозвіл на складання проекту землеустрою з відводу земельної ділянки, розташованої за адресою; АДРЕСА_2 орієнтовною площею 0,0600 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруд.
Рішенням 57-ої сесії Кореїзької селищної ради 5-го скликання від 18.12.2009 № 173" проект землеустрою, який пройшов обов'язкову державну землевпорядну експертизу (позитивний висновок Рескомзему № 8044/25 від 26.12.2007), був затверджений органом місцевого самоврядування, та земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_2 площею 0,0600 га передано ОСОБА_2 у приватну власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруд (кадастровий номер земельної ділянки 0111947100:01:003:0309). Межі вказаної земельної ділянки винесено в натуру, про що складено акт від 07.02.2010, підписаний у встановленому порядку й начальником Ялтинського міського управління земельних ресурсів.
При оформлені позивачем державного акту на право власності на земельну ділянку відповідачем надано лист від 27.09.2010 про те, що Управління Держкомзему у м. Ялта не отримало бланку державного акту на право власності на земельну ділянку, передану у власність ОСОБА_2, у зв'язку з тим, що висновок державної землевпорядної експертизи був відізваний Рескомземом АР Крим.
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст.78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.
Відповідно до ст. 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом (ч. 1 ст.126 ЗК України).
Стаття 116 ЗК України передбачає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, в тому числі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Стаття 123 ЗК України визначає порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування. Частина 1 згаданої статті передбачає, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
З досліджених матеріалів вбачається, що проект землеустрою вищевказаної земельної ділянки погоджено з відповідними органами на виконання норм діючого на час спірних правовідносин законодавства України, відповідає встановленим нормам і правилам, що спростовує підставу відмови позивачу у справі в оформленні документа, який посвідчує право власності на земельну ділянку.
Акт вибору та обстеження вищевказаної земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 15.01.07 складений та узгоджений відповідно до законодавства (а.с.21-22).
13.12.07 Ялтинським міським управлінням земельних ресурсів за вихідним № 28015-2/10-25 надано умови відводу земельної ділянки гр. ОСОБА_2 Пункт 2 умов відводу земельної ділянки зазначає, що умови вилучення відсутні (а.с. 13).
Про можливість цільового використання вищевказаної земельної ділянки відповідно до генерального плану Великої Ялти надано висновок Управління головного архітектора Ялтинської міської ради № 05/139 від 23.01.2007р (а.с.16-18).
Управління екологічної інспекції Південно-Кримського регіону довідкою № 0860-53/3 від 20.06.2007 посвідчило, що вищевказана земельна ділянка не є об'єктом природно-заповідного фонду та іншого природно-охоронного значення, не зарезервована до заповідання, її використання можливе для будівництва житлового будинку та господарчих будівель за умови дотримання правил утримання зелених насаджень (а.с.15).
Можливість відведення вказаної земельної ділянки підтверджується також висновками Алупкінської міської СЕС № 799 (вихідний № 02/1-2626 від 03.12.2007), Рескому з охорони культурної спадщини № 7291 від 09.11.2007 (а.с.14, 19).
Згідно довідки Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення від 08.12.2006 за (вихідним № 212, яка є складовою проекту землеустрою, витребувана земельна ділянка не входить в межі Місхорського парку (а.с.12).
Відповідно до ст. З Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, в тому числі передача земельних ділянок комунально власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.
Ст.26 п.34 ч. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»встановлює, о виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Як зазначалося вище, статті 116,118,121 ЗК України встановлюють порядок безоплатної приватизації земельних ділянок певного цільового призначення для громадян України згідне певних норм, в тому числі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель і споруд площею не більш 0,1500 га в селищах.
Встановлені норми права були дотримані при зверненні ОСОБА_2 до розпорядника землі територіальної громади Кореїз, при прийнятті рішень Кореїзькою селищною радою, при розробці та затвердженні проекту землеустрою щодо відведення.
Кореїзька селищна рада в межах закону розпорядилась земельною ділянкою площею 0,0600 га за вказаною адресою, яка знаходиться в межах селища Кореїз, не була раніше передана у власність чи надана у користування, на підставі розробленого та затверджено проекту землеустрою щодо відведення, який отримав позитивний висновок державної землевпорядної експертизи.
Відповідно до ст. 62 Закону України «Про землеустрій»документація із землеустрою підлягає державній експертизі з метою забезпечення її відповідності вихідним даним та технічним умовам, вимогам законів України, іншим нормативно-правовим актам. Порядок здійснення державної експертизи документації із землеустрою визначається законом, а саме Законом України «Про державну експертизу землевпорядної документації».
Згідно вимогам ст. ст. 9,13 цього Закону проведено обов'язкову первинну експертиз землевпорядної документації вказаної ділянки.
Інших видів експертиз, як повторна чи додаткова, в порядку ст. ст. 14, 15 вказаного Закону не проводилось.
Відповідно до ст.37 цього Закону висновки державної експертизи можуть бути. скасовані органом, який їх видав, у разі виявлення обставин, що могли вплинути на об'єктивність оцінки висновку.
Як свідчать матеріали справи, відповідач в обґрунтування своїх дій послався на інформацію Управління екологічної інспекції Південно-Кримського регіону від 27.11.08 №476-53 про відкликання свого Висновку від 20.06.07 №0860-53/3 з питання погодження проекту землеустрою з відводу земельної ділянки розташованої за адресою: АДРЕСА_2, ОСОБА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруд, яка стала підставою для відкликання держземексперизи від 27.12.07 №8044/25 з проекту землеустрою (а.с.56).
Але такі обставини не виявлені, а позитивний висновок державної землевпорядної експертизи № 8044/25 від 26.12.2007 не скасовано (а.с.24).
Інших дій, наслідком яких може стати недійсність висновку державної землевпорядної експертизи, законом не передбачено, в тому числі така дія, як відкликання позитивного висновку.
Крім того, слід зазначити, що відповідно до Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 року N 174, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за К 641/796 встановлено наступний порядок.
Виконавець робіт (розробник документації із землеустрою) формує та надає реєстратору (відповідному-структурному підрозділу ДП «ЦДЗК») обмінний файл разом з технічною документацією.
Реєстратор здійснює процедуру перевірки та приймання обмінного файлу, у тому числі порівняння з технічною документацією. У разі відповідності обмінного файлу відомостям, які наведено в технічній документації, та вимогам до структури, змісту та формату обміну даними, за результатами перевірки та приймання реєстратором робиться відмітка на титульному аркуші технічної документації про приймання обмінного файлу, після чого заповнюється реєстраційна картка.
У разі негативного висновку щодо результатів перевірки та приймання обмінного файлу виконавцю робіт для доопрацювання надається список конкретних вимог та зауважень у вигляді протоколу перевірки, відповідно до якого необхідно внести зміни і доповнення.
Реєстраційна картка заповнюється реєстратором та містить підпис з зазначенням прізвища, ініціалів керівника виконавця робіт та печатку. Заповнена реєстраційна картка разом з технічною документацією передаються виконавцем робіт безпосередньо до територіального органу земельних ресурсів для погодження.
Після підписання реєстраційної картки територіальним органом земельних ресурсів та підготовки відповідних рішень органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо надання або передання земельної ділянки у власність або користування, технічна документація разом з підписаними реєстраційними картками передається виконавцю робіт для передачі реєстратору для формування заявки та отримання бланків державних актів.
Згідно з наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 26 березня 2009 року N 160 «Про отримання бланків державних актів для їх заповнення»за наявності технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на земельну ділянку, зобов'язано філії ДП «ЦДЗК»забезпечити щодекадне формування заявок про необхідну кількість бланків державних актів на право власності на земельну ділянку та державних актів на право постійного користування земельною ділянкою (далі - державні акти) окремо для кожного району (міста) та їх подання відповідним управлінням (відділам) Держкомзему у районах (містах) та головним управлінням Держкомзему в містах Києві та Севастополі.
Управлінням (відділи) Держкомзему у районах (містах) зобов'язані не пізніше трьох робочих днів від дня одержання заявок від філій Центру ДЗК забезпечити проведення їх аналізу та надання копій заявок разом із супровідними листами до Республіканського комітету із земельних ресурсів Автономної Республіки Крим, головних управлінь Держкомзему в областях.
Республіканський комітет із земельних ресурсів Автономної Республіки Крим, головні управління Держкомзему в областях зобов'язані відповідно до одержаних документів від управлінь (відділів) Держкомзему у районах (містах) не пізніше трьох робочих днів від дня їх одержання забезпечити передачу бланків державних актів управлінням (відділам) Держкомзему у районах (містах) з дотриманням норм законодавства з питань бухгалтерського обліку та обігу документів суворої звітності.
Управлінням (відділам) Держкомзему у районах (містах) наказано не пізніше наступного робочого дня після одержання бланків державних актів, а головним управлінням Держкомзему у містах Києві та Севастополі - не пізніше п'яти робочих днів від дня одержання заявок від філій Центру ДЗК з урахуванням їх аналізу забезпечити, з дотриманням норм законодавства з питань бухгалтерського обліку та обігу документів суворої звітності, передачу відповідної кількості бланків державних актів філіям Центру ДЗК для їх заповнення, реєстрації та видачі державних актів.
Повноваження щодо заповнення державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою покладені на Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" та його структурні підрозділи відповідно до п. 2.9. Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 травня 19 року N 43, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 р. за N354/3647.
Заповнення державних актів на право власності на земельні ділянки проводиться у відповідності з Наказом Держкомзему України «Про затвердження Інструкції про заповнення бланків державних актів на право власності на земельну ділянку і на право постійного користування земельною ділянкою»від 22.06.2009 р. N325.
Згідно з п.1.3. вказаної Інструкції, заповнення бланків здійснюється визначені Держкомземом державним підприємством, що належить до сфери його управління.
Організація підписання заповнених бланків здійснюється територіальними органам Держкомзему, які протягом 5 робочих днів з дня отримання передають такі бланки, підписані начальником відповідного територіального органу Держкомзему, для підписання орган місцевого самоврядування або органу виконавчої влади (п.1.7 Інструкції).
Отже, до повноважень Управління Держкомзему у м. Ялта АР Крим, який територіальним органом Держкомзему України віднесено, у тому числі видача і збереження бланків державних актів на право власності на земельну ділянку та державних актів на праві постійного користування земельною ділянкою.
Згідно з інформації отриманої від третьої особи, у базі даних Автоматизованої системи державного земельного кадастру наявні відомості щодо приймання обмінного файлу, сформованого на земельну ділянку кадастровий номер 0111947100:01:003:0309 на ім'я ОСОБА_2 для отримання державного акта на право власності на земельну ділянку площею 0,0600 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2. Зміни до базі даних Автоматизованої системи державного земельного кадастру стосовно даної земельної ділянки не вносились (а.с. 90-92).
На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки відповідач посилаючись на неможливість вчинення дій пов'язаних з видачею та оформленням позивачу державного акту на праве власності на земельну ділянку з підстав відкликання Управлінням екологічної інспекції Південно-Кримського регіону від 27.11.08 №476-53 Висновку від 20.06.07 №0860-53/3 з питання погодження проекту землеустрою з відводу земельної ділянки, яке стало підставою для відкликання висновку держземексперизи від 26.12.07 №8044/25 з проекту землеустрою, діяв без достатніх правових підстав, що у сукупності потягнуло порушення прав позивача на отримання земельної ділянки, яку передано у власність рішенням органу місцевого самоврядування. За таких підстав, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем безпідставно відмовлено позивачу в оформленні та видачі державного акту на право власності на вказану земельну ділянку, яку позивач намагається отримати у власність, а тому повинен вчинити вказані вище дії з оформлення та видачі ОСОБА_2 державного акту на право власності на земельну ділянку загальною площею 0,0600 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруд, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 (кадастровий номер 0111947100:01:003:0309).
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.07.11 у справі № 2а-14698/10/6/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 03 травня 2012 р.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис А.В.Привалова
підпис О.А.Щепанська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2012 |
Оприлюднено | 02.07.2012 |
Номер документу | 24936528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні