Ухвала
від 28.11.2013 по справі 2а-14698/10/6/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

УХВАЛА

м. Сімферополь

28 листопада 2013 р.Справа № 2а-14698/10/6/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., розглянувши подання відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим про роз'яснення порядку виконання виконавчого листа ОСОБА_1

до Управління державного комітету по земельних ресурсах в м. Ялта АР Крим Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Кримської регіональної філії

про зобов'язання вчинити певні дії.

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до відповідача про зобов'язання вчинити певні дії..

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.07.2011 року позов задоволений у повному обсязі, зобов'язано Управління Держкомзему у м. Ялта АР Крим вчинити дії з оформлення та видачі ОСОБА_1 державного акту на право власності на земельну ділянку (кадастровий номер 0111947100:01:003:0309) загальною площею 0,0600 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруд, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.04.2013р. апеляційну скаргу залишено без задоволення, Постанову суду від 22.07.11 по справі № 2а-14698/10/6/0170 залишено без змін.

31.10.2012 року у справі 2а-14698/10/6/0170 виданий виконавчий лист.

19.11.2013 року відділ примусового виконання рішень ГУ юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим звернувся до суду з заявою про роз'яснення порядку виконання виконавчого листа.

Ухвалою суду від 20.11.2013 року було призначене судове засідання для розгляду заяви про роз'яснення постанови.

Представники сторін у судове засідання не з'явились, про час та день розгляду питання про заміну сторони виконавчого провадження були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

Отже, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представників сторін, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КАС України якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.

Подання заяви про роз'яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання (ч. 2 ст. 170 КАС України).

Судом встановлено, що постановою суду від 22.07.2011 року по даній справі Управління Держкомзему у м. Ялта АР Крим зобов'язано вчинити дії з оформлення та видачі ОСОБА_1 державного акту на право власності на земельну ділянку.

Зазначене подання обумовлене тим, що державний виконавець не може вчинити дії щодо примусового виконання зазначеного судового рішення, так як п. 5 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачає повноваження необхідних дій органів державної реєстрації прав МЮ України.

Вирішуючи подання, суд виходить з наступного.

З аналізу ст. 170 КАС України вбачається, що судове рішення підлягає роз'ясненню, якщо воно є незрозумілим. Інші підстави законодавством не передбачені.

Оскільки судове рішення містить обов'язок боржника здійснити оформлення та видати стягувачу державний акт на земельну ділянку, а на даний час існують норми Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», яким визначено певні особливості провадження зазначених дій, тому підстави для роз'яснення судового рішення відсутні.

Однак слід зазначити, що Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", який регулює відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, в редакції, яка діє з 01.01.2013 року, встановлені підстави та орган, що вчиняє дії з реєстрації речових прав.

Статтею 2 цього Закону, визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав;нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.

Постановою Кабінету Міністрів України № 703 від 22.06.2011 р., було затверджений Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі Порядок №703), який визначає процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру встановлені в Законі України "Про Державний земельний кадастр", у розділі II якого, визначені органи ведення Державного земельного кадастру.

У ст. 7 Закону України "Про Державний земельний кадастр" зазначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить, зокрема, ведення поземельних книг та надання витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

На даний час діє Порядок ведення Державного земельного кадастру затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 р. (далі Порядок №1051).

Відповідно до ч. 9 Порядку № 1051, до повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення належать, зокрема, здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації; формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання поземельних книг.

Крім того, управління Держкомзему у м. Ялта АР Крим реорганізовано в Управління Держземагенства у місті Ялті АР Крим на підставі Указу Президента України від 08.04.2011 № 445/2011 13.04.2011 року "Про Державне агенство земельних ресурсів України".

Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Таким чином, державний виконавець має право звернутися до суду з поданням про встановлення способу і порядку виконання судового рішення та заміною сторони виконавчого провадження, на підставі та у порядок передбачений КАС України.

Отже, підстави для роз'яснення судового рішення відсутні, а тому у задоволенні подання ВПВР управління ДВС ГУ ЮМЮУ в АР Крим слід відмовити.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 160, 165, 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. У задоволені подання відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим відмовити.

Ухвала набирає законної сили протягом 5 днів з дня її проголошення. Якщо справу розглянуто у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, ухвала набирає законної сили через 5 днів з дня її отримання. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує,, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.11.2013
Оприлюднено12.02.2014
Номер документу37104527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14698/10/6/0170

Ухвала від 29.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні