Постанова
від 01.03.2012 по справі 0670/89/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 0670/89/12

категорія 8.2.2

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2012 р. м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Іваненко Т.В. ,

при секретарі - Духновській В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу

за позовом Відкритого акціонерного товариства "Лезниківський кар'єр"

до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва

про визнання дій незаконними, скасування податкового повідомлення-рішення № 0002500703 від 21.12.2011 р.,-

встановив :

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати незаконними дії ДПІ у Печерському районі м. Києва по проведенню з 25.11.2011р. по 28.11.2011р. позапланової невиїзної документальної перевірки ВАТ «Лезниківський кар'єр» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий, березень, квітень, травень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року; визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0002500703 від 21.12.2011 року ДПІ у Печерському районі м. Києва, відповідно до якого зменшено суму бюджетного відшкодування сум ПДВ на розрахунковий рахунок Відкритого акціонерного товариства «Лезниківський кар'єр» у розмірі 1511393,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі 28175,00 грн.

Позивач зазначає, що відповідачем порушено порядок проведення перевірки, оскільки Наказ про її проведення отриманий після його реалізації; порушено строк проведення, оскільки відповідно до п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки, яка, в свою чергу, проводиться на протязі 30 календарних днів, що настають за граничним терміном подання декларації з ПДВ. Проте позапланова невиїзна документальна перевірка фактично проведена через 10 місяців після декларування останньої суми бюджетного відшкодування. Підставою для проведення перевірки зазначено п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України - платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Проте питання правомірності відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок ВАТ «Лезниківський кар'єр» за лютий - травень, вересень - грудень 2010 року вже неодноразово перевірялася, тому дана перевірка, вважає позивач була повторною.

Підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення стало встановлене перевіркою порушення п. 1.8 ст. 1, п.п. 7.4.1 п. 7.4 та п.п. 7.7.1, п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", а саме позивачем проведено ряд господарських операцій з контрагентами, постачальники яких, на думку відповідача, в ланцюгах постачання мають ознаки сумнівності у відповідності до бази даних інформаційних ресурсів ДПА України. Позов мотивує тим, що включення позивачем сум до бюджетного відшкодування в розмірі 1511393,00 грн. здійснено у відповідності до норм Закону України "Про податок на додану вартість" та не залежить від діяльності постачальників контрагентів позивача.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі, просив задовольнити на підставі наявних матеріалів справи.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно. Про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. Відповідно ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Заперечень не подав.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Суд встановив, що працівниками ДПІ у Печерському районі м. Києва було проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ВАТ «Лезниківський кар'єр» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий, березень, квітень, травень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року, про що складено акт від 30.11.2011 року №221/07-03/00292468 (а.с.20-41).

Перевірка проведена на підставі Наказу № 420 від 24.11.2011 р., в якому підставою для його проведення зазначено п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.8 п. 78 ст. 78 ПК України у зв'язку поданням позивачем декларацій з податку на додану вартістю та заяв про повернення суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок за лютий 2010 року в сумі 235502 грн., за березень 2010 р. в сумі 3308676 грн., за квітень 2010 р. в сумі 770608 грн., за травень 2010 р. в сумі 552929 грн., за вересень 2010 р. 453314 грн., за жовтень 2010 р. в сумі 321482 грн., за листопад 2010 р. 203191 грн., за грудень 2010 р. в сумі 187942 грн.

Відповідно до п. 79.1 ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Згідно п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється при обставині, коли платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень.

Проте ст.78 ПК України не передбачає можливості проведення повторних перевірок. Дана позапланова перевірка за своєю суттю є повторною, оскільки питання правомірності відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок ВАТ «Лезниківський кар'єр» за лютий - травень, вересень - грудень 2010 року вже неодноразово було предметом як позапланових перевірок ДПІ у Печерському районі м. Києва (акт перевірки від 27.04.2010р. №45/07-03/00292468, довідки по результатам перевірок від 11.08.2010р. №581/07-02/00292468, від 30.11.2010р. №881/07-03/00292468, від 23.12.2010р. №951/07-03/00292468, від 21.02.2011р. №84/07-03/00292468), так і планової виїзної перевірки (акт перевірки від 06.07.2011р. №238/23-2/00292468).

Таким чином, вказана вище документальна невиїзна позапланова перевірка проведена без будь-яких законних підстав на її проведення.

Відповідно п. 79.2 ст. 79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Наказ про проведення документальної позапланової перевірки № 420 від 14.11.2011 р. та повідомлення № 33 від 24.11.2011 р. були направлені позивачу 24.11.2011 р., що підтверджується поштовим штемпелем на конверті (а.с. 46). Вказане поштове відправлення отримане позивачем 29.11.2011 р. , про що свідчить письмове підтвердження начальника ВПЗ Червоногранітнянське Реготун В.С. (а.с. 52).

Таким чином відповідачем перевірка була розпочата з порушенням строків повідомлення позивача про проведення перевірки, що позбавило його можливості в реалізації своїх прав подати необхідні документи.

Пунктом 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України визначено, що за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки, яка, в свою чергу, проводиться на протязі 30 календарних днів, що настають за граничним терміном подання декларації з ПДВ.

Проте, позапланова невиїзна документальна перевірка з питань достовірності нарахування ВАТ «Лезниківський кар'єр» сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий, березень, квітень, травень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року фактично проведена через 10 місяців після декларування останньої суми бюджетного відшкодування, що є грубим порушенням вимог податкового законодавства та спрямоване на обмеження в реалізації платником податків прав на законно задекларовані суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

ПеревіркоюДПІ у Печерському районі м.Києва встановлено порушення п. 1.8 ст. 1, п.п. 7.4.1 п. 7.4 та п.п. 7.7.1, п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", згідно яких ВАТ "Лезниківський кар'єр" завищено суму бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок у лютому 2010 року на 55562 грн., березні 2010 року на 920496 грн., квітні 2010 року на 169281 грн., травні 2010 р. на 74079 грн., вересні 2010 р. на 38685 грн., жовтні 2010 року на 136760 грн., листопаді 2010 року на 66091 грн., грудні 2010 р. на 50439 грн.

До такого висновку податковий орган прийшов в зв'язку з тим, що відповідно до баз даних - інформаційних ресурсів ДПА України - системи обробки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено, що контрагенти першого або другого ланцюга постачання мають ознаки сумнівності (неподання податкової звітності, невідображення сум ПДВ у звітності, в базі інформаційних ресурсів ДПА України мають стан 23 - місцезнаходження не встановлено, 10 - запит на встановлення місцезнаходження, 14- банкрутство або ліквідація та ін.). Це дало підстави податковому органу зробити висновок про неможливість підтвердження заявленої суми до бюджетного відшкодування.

21.12.2011 р. ДПІ у Печерському районі м. Києва винесено податкове повідомлення-рішення № 0002500703 (а.с. 18), яким ВАТ "Лезниківський кар'єр" зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 1511393 грн.

Суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення щодо зменшення позивачу суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість є протиправним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав.

Закон України "Про податок на додану вартість" визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету.

Відповідно до п. 1.8 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

Пунктом 7.7 статті 7 цього Закону передбачений порядок визначення суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету та строки розрахунків з бюджетом.

Зокрема, суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-якою поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.

Сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду є податковим кредитом.

Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду

Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 цього Закону, не дозволяється включати до податкового кредиту будь-які витрати по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями, а при імпорті робіт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським документом, який засвідчує перерахування коштів в оплату вартості таких робіт (послуг).

Судом встановлено, що ВАТ "Лезниківський кар'єр" у вересні 2008 року сформувало податковий кредит у зв'язку з господарськими відносинами з ТОВ «Ойл Трейдінг» та ТОВ «РУБІКОН LTD».

За даними офіційного веб-сайту Єдиного державного реєстру:

- ТОВ «Ойл Трейдінг» (код ЄДРПОУ 25288054) зареєстроване за адресою: 01042, м.Київ, Печерський район, Саперне поле, будинок 25, квартира 1, відомості про дану юридичну особу підтверджені; зареєстровано платником ПДВ по даний час, підприємство є сумлінним платником податків;

- ТОВ «Рубікон LTD» (код ЄДРПОУ 22953462) зареєстроване за адресою: 01042, м.Київ, Печерський район, вул. Патріса Лумумби, будинок 11, відомості про дану юридичну особу підтверджені; зареєстровано платником ПДВ по даний час, підприємство є сумлінним платником податків.

В листопаді 2008 року податковий кредит ВАТ «Лезниківський кар'єр» сформовано на підстав господарських відносин з ТОВ «Білаз Україна», що, на думку податкового органу, має ознаки фіктивності, оскільки має 14 стан - визнано банкрутом та ТОВ «Компанія «Лізинговий дім», у якого анульовано свідоцтво про платника ПДВ.

Проте ТОВ «Білаз Україна» було визнано банкрутом на підставі постанови Господарського суду Дніпропетровської області від 17.05.2011 року по справі №Б29/349-09, тобто через 2,5 роки після формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр». При цьому, перевіряючими навіть не було встановлено той факт, що ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 30.06.2011 року було скасовано вищевказану постанову Господарського суду Дніпропетровської області від 17.05.2011р. про визнання банкрутом ТОВ «Білаз Україна». Крім того, ТОВ «Білаз Україна» на момент існування господарських відносин між даним товариством та ТОВ «Компанія «Лізинговий дім», яке було посередником, основним постачальником - ТОВ«Білаз Україна», мали статус платника ПДВ.

Податковий кредит ВАТ «Лезниківський кар'єр» за грудень 2008 року сформований за допомогою здійснення господарських відносин крім підприємств ТОВ «Ойл Трейдінг», ТОВ «РУБІКОН LTD», ТОВ «Білаз Сервіс» також з ТОВ «Діол Сервіс». ТОВ «Діол Сервіс» станом на грудень 2008 року було зареєстровано платником ПДВ. Анулювання платника ПДВ було проведено 14.09.2009 року, тобто через дев'ять місяців після того, як ВАТ «Лезниківський кар'єр» реалізувало законне право на декларування податкового кредиту.

Також незрозумілим є висновок перевіряючих щодо прямого зв'язку між декларуванням податку на прибуток та наявністю основних засобів в платника податків та фіктивністю господарської діяльності товариства.

Безпідставним (у зв'язку з вищевикладеним) є також висновок перевіряючих щодо незаконності формування податкового кредиту в січні - лютому, квітні -липні 2009 року за рахунок підприємств ТОВ «Ойл Трейдінг», ТОВ «РУБІКОН LTD», ТОВ «Білаз Сервіс».

Згідно акту перевірки податковий кредит ВАТ «Лезниківський кар'єр» за березень 2009 року безпідставно сформований в тому числі за рахунок ПП ОСОБА_3

Згідно бази даних ДПС «Дані про платників податків», розміщеної на офіційному сайті Державної податкової служби України ПП ОСОБА_3 зареєстрований платником ПДВ по даний час, підприємець є сумлінним платником податків.

Згідно акту перевірки податковий кредит ВАТ «Лезниківський кар'єр» за серпень 2009 року безпідставно сформований в тому числі за рахунок підприємств : ТОВ «Компанія «Центр Автоматики» та ТОВ «Тех-Пром-Постач».

Разом з тим, згідно даних офіційного веб-сайту Єдиного державного реєстру ТОВ «Компанія «Центр Автоматики» припинено державну реєстрацію в зв'язку з банкрутством та анульовано реєстрацію платника ПДВ в зв'язку з припиненням 28.02.2011 року, а ТОВ «Тех-Пром-Постач» - 24.06.2010 року, тобто на момент формування податкового кредиту - серпень 2009 року дані підприємства не мали жодних ознак фіктивності.

Формування податкового кредиту в грудні 2009 року в тому числі відбулося за рахунок ТОВ «Зетта Фін» по причині визнання його банкрутом та анулювання свідоцтва платника ПДВ. При цьому, анулювання свідоцтва відбулося 18.10.2010 року, а формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр» в грудні 2009 року, тобто за 10 місяців до анулювання свідоцтва платника ПДВ. Крім того, визнано банкрутом ТОВ «Зетта Фін» було лише 20.12.2010 року постановою Господарського суду м. Києва по справі №46/544-б, тобто через рік після дати формування податкового кредиту.

В січні 2010 року податковий кредит ВАТ «Лезниківський кар'єр» за висновками акту перевірки сформовано в тому числі за рахунок підприємств: ТОВ «Транснафтротрейд» та ТОВ «ТК Континент-М».

За даними офіційного веб-сайту Єдиного державного реєстру:

- ТОВ «Транснафтротрейд» зареєстроване за адресою: 04053, м.Київ, Шевченківський район, пров. Бехтерівський, 4, літ."В", відомості про дану юридичну особу підтверджені; зареєстровано платником ПДВ по даний час, підприємство є сумлінним платником податків;

- та ТОВ «ТК Континент-М» зареєстроване за адресою: 03039, м.Київ, Голосіївський район, вул. Байкова, 7, відомості про дану юридичну особу підтверджені; зареєстровано платником ПДВ по даний час, підприємство є сумлінним платником податків.

Безпідставним (у зв'язку з вищевикладеним) є також висновок перевіряючих щодо незаконності формування податкового кредиту в лютому-квітні 2010 року за рахунок підприємств ТОВ «Ойл Трейдінг», ТОВ «Транснафтротрейд», ПП ОСОБА_3, ТОВ «ТК Континент-М».

Податковий кредит ВАТ «Лезниківський кар'єр» за серпень 2010 року сформований за рахунок підприємств ТОВ «Донмаштехнологія». За даними офіційного веб-сайту Єдиного державного реєстру по ТОВ «Донмаштехнологія» внесено запис про припинення підприємницької діяльності 11.10.2011 року (через понад рік від періоду формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр», а згідно бази даних ДПС «Дані про платників податків», розміщеної на офіційному сайті Державної податкової служби України анулювання свідоцтва платника ПДВ відбулося лише 12.11.2010 року, тобто станом на серпень 2010 року були відсутні підстави для неврахування сум податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр».

В вересні 2010 року податковий кредит ВАТ «Лезниківський кар'єр» за висновками акту перевірки сформовано в тому числі за рахунок підприємства ПФ «Софія». За даними офіційного веб-сайту Єдиного державного реєстру по ПФ «Софія» до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність підтвердження про юридичну особу 15.11.2011 року (через понад рік від періоду формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр»), а згідно бази даних ДПС «Дані про платників податків», розміщеної на офіційному сайті Державної податкової служби України свідоцтво платника ПДВ ПФ «Софія» анульовано 16.11.2011 року, тобто у вересні 2010 року були відсутні підстави для неврахування сум податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр».

Також безпідставними є висновки перевіряючих щодо відсутності підстав для формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр» в жовтні 2010 року по операціям за участю підприємства ТОВ «Март». Оскільки за даними офіційного веб-сайту Єдиного державного реєстру ТОВ «Март» зареєстроване за адресою: 69006, Запорізька обл., місто Запоріжжя, Ленінський район, вул. В. Лобановського, буд. 30, при цьому відсутні в державному реєстрі записи щодо не встановлення місцезнаходження юридичної особи. Крім того, ТОВ «Март» зареєстровано платником ПДВ згідно офіційного сайту ДПС України.

Аналогічно безпідставними є висновки перевіряючих щодо формування податкового кредиту в листопаді 2010 року за рахунок наступних підприємств: ТОВ «Регіонпромсервіс», ТОВ «Будметалпластик», ТОВ «Транс Агенство Сервіс», ТОВ «Родоніт-М» та ТОВ «Теплосервіс Плюс».

ТОВ «Регіонпромсервіс» зареєстроване за адресою: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпропетровськ, Ленінський район, вул. Качалова, 1, Єдиний державний реєстр не містить даних щодо не встановлення місцезнаходження даного підприємства. За даними сайту ДПС України в листопаді 2010 року (період формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр») ТОВ «Регіонпромсервіс» було зареєстроване платником ПДВ.

За даними офіційного веб-сайту Єдиного державного реєстру ТОВ «Будметалпластик» зареєстроване за адресою: 49100, Дніпропетровська обл., місто Дніпропетровськ, Жовтневий район, пр-т Героїв, 9, кВ. 166, при цьому відсутні в державному реєстрі записи щодо не встановлення місцезнаходження юридичної особи. Також дане підприємство зареєстроване платником ПДВ.

ТОВ «Транс Агентство Сервіс» зареєстроване за адресою: 94220, Луганська обл., місто Алчевськ, вул. Волгоградська, 132, блок В, офіс 422, Єдиний державний реєстр не містить даних щодо не встановлення місцезнаходження даного підприємства. За даними сайту ДПС України в листопаді 2010 року (період формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр») і на сьогоднішній день товариство було зареєстроване платником ПДВ.

По ТОВ «Родоніт-М» було порушено провадження у справі про банкрутство лише 21.09.2011 року (згідно ухвали Господарського суду Дніпропетровської області по справі №26/5005/12419/2011), а не до листопада 2010 року (термін формування податкового кредиту ВАТ «Лезниківський кар'єр»). Згідно бази даних ДПС «Дані про платників податків», розміщеної на офіційному сайті Державної податкової служби України ТОВ «Родоніт-М» було зареєстровано як платник ПДВ до 30.08.2011 року.

Щодо ТОВ «Теплосервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 33249256), то згідно даних веб-сайту Єдиного державного реєстру запис про відсутність за місцезнаходженням даного підприємства внесено до ЄДР лише 16.05.2011 року, що жодним чином не свідчить про те, що в листопаді 2010 року дане підприємство мало якісь ознаки фіктивності.

Таким чином, в перевіряючих не було жодних законних підстав відносити вказані підприємства до таких, що мають ознаки фіктивності.

Крім того, чинним законодавством України на покупця товару, послуг - платника податку не покладено обов'язку при формуванні податкового кредиту та заявленні суми від'ємного значення до бюджетного відшкодування перевіряти дотримання постачальниками товару у ланцюгу постачання, вимог податкового законодавства зі сплати податкових зобов'язань до бюджету.

Також, чинним законодавством України не передбачено обов'язку платника податків перевіряти законність реєстрації контрагента, дійсність свідоцтва платника ПДВ та належних повноважень особи на підписання податкової накладної, справність сплати контрагентом податків та чинність установчих документів.

Загальним принципом юридичної відповідальності є вина в порушенні законодавчо встановленого імперативного правила поведінки. Закон не передбачає відповідальності за винні дії іншої особи.

Слід зазначити, що актом перевірки не було встановлено невідповідність первинних документів, на підставі яких ВАТ «Лезниківський кар'єр» включено суми сплаченого (нарахованого) податку на додану вартість до складу податкового кредиту, вимогам пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість». Отже, суд може зробити висновок про те, що всі господарські та податкові операції підтверджені належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами.

Також суд звертає увагу на те, що висновки акту перевірки від 30.11.2011 року в повній мірі спростовуються результатами позапланових перевірок ДПІ у Печерському районі м. Києва (акт перевірки від 27.04.2010р. №45/07-03/00292468, довідки по результатам перевірок від 11.08.2010р. №581/07-02/00292468, від 30.11.2010р. №881/07-03/00292468, від 23.12.2010р. №951/07-03/00292468, від 21.02.2011р. №84/07-03/00292468), так і планової виїзної перевірки ДПІ у Печерському районі м. Києва (акт перевірки від 06.07.2011р. №238/23-2/00292468), якими не було встановлено порушень, зазначених в акті перевірки від 30.11.2011 року, порядку декларування ВАТ «Лезниківський кар'єр» відшкодування від'ємного значення ПДВ на розрахунковий рахунок.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, суд вважає, що висновки ДПІ в Печерському районі м. Києва, викладені в акті перевірки, є передчасними та невмотивованими, що є підставою для задоволення позову та визнання протиправними дії посадових осіб ДПІ у Печерському районі м. Києва по проведенню позапланової невиїзної документальної перевірки та визнання протиправним податкового повідомлення-рішення.

Згідно платіжного доручення № 828 від 03.01.2012 (а.с. 2), позивачем сплачений судовий збір в розмірі 64,38 грн. та платіжним дорученням № 897 від 27.02.2012 р. - 2113,81 грн. Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Отже, витрати понесені позивачем в розмірі 2178.19 грн. слід відшкодувати Державного бюджету України.

Керуючись Законом України "Про податок на додану вартість", Податковим кодексом України, ст.ст. 71, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії посадових осіб Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва по проведенню з 25.11.2011 по 28.11.2011р. позапланової невиїзної документальної перевірки Відкритого акціонерного товариства "Лезниківський кар'єр" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий, березень, квітень, травень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № НОМЕР_1 від 21.12.2011 р.

Відшкодувати з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства "Лезниківський кар'єр" судові витрати в сумі 2178,19 грн., шляхом їх безспірного списання органами Державної казначейської служби України з рахунків Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва.

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя: Т.В. Іваненко

Повний текст постанови виготовлено: 06 березня 2012 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2012
Оприлюднено03.07.2012
Номер документу24951009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/89/12

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 06.01.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Іваненко Тетяна Володимирівна

Постанова від 01.03.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Іваненко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні