ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Іваненко Т.В.
Суддя-доповідач:Зарудяна Л.О.
УХВАЛА
іменем України
"15" серпня 2012 р. Справа № 0670/89/12
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегіі:
головуючого судді Зарудяної Л.О.
суддів: Кузьменко Л.В.
Пасічник С.С.,
при секретарі Зеліковій О.В.,
за участю сторін:
від позивача: Файдюка С.М., представника за довіреністю,
від відповідача: не з"явились,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "01" березня 2012 р. у справі за позовом Відкритого акціонерного товариства "Лезниківський кар'єр" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва про визнання дій незаконними, скасування податкового повідомлення-рішення №0002500703 від 21.12.2011р. ,
ВСТАНОВИВ:
Житомирський окружний адміністративний суд постановою від 01 березня 2012 року позовні вимоги задовольнив. Визнав протиправними дії посадових осіб Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва по проведенню з 25.11.2011 по 28.11.2011р. позапланової невиїзної документальної перевірки Відкритого акціонерного товариства "Лезниківський кар'єр" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий, березень, квітень, травень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року.
Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 0002500703 від 21.12.2011 р.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідач у справі звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи, апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, враховуючи таке.
З матеріалів справи суд вбачає, що позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати незаконними дії ДПІ у Печерському районі м. Києва по проведенню з 25.11.2011р. по 28.11.2011р. позапланової невиїзної документальної перевірки ВАТ «Лезниківський кар'єр» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий, березень, квітень, травень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року; визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0002500703 від 21.12.2011 року ДПІ у Печерському районі м. Києва, відповідно до якого зменшено суму бюджетного відшкодування сум ПДВ на розрахунковий рахунок Відкритого акціонерного товариства «Лезниківський кар'єр» у розмірі 1511393,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі 28175,00 грн.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказав, що відповідачем порушено порядок проведення перевірки, оскільки наказ про її проведення отриманий після його реалізації; порушено строк проведення, передбачений п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України. Проте, позапланова невиїзна документальна перевірка фактично проведена через 10 місяців після декларування останньої суми бюджетного відшкодування. Підставою для проведення перевірки зазначено п. п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України - платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Однак, питання правомірності відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок ВАТ «Лезниківський кар'єр» за лютий - травень, вересень - грудень 2010 року вже неодноразово перевірялася, тому дана перевірка, вважає позивач, була повторною. Підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення стало встановлене перевіркою порушення п. 1.8 ст. 1, п.п. 7.4.1 п. 7.4 та п.п. 7.7.1, п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", а саме позивачем проведено ряд господарських операцій з контрагентами, постачальники яких, на думку відповідача, в ланцюгах постачання мають ознаки сумнівності у відповідності до бази даних інформаційних ресурсів ДПА України. Позов мотивує тим, що включення позивачем сум до бюджетного відшкодування в розмірі 1511393,00 грн. здійснено у відповідності до норм Закону України "Про податок на додану вартість" та не залежить від діяльності постачальників контрагентів позивача.
В ході розгляду справи суд апеляційної інстанції встановив, що з 25.11.2011 р. по 28.11.2011 р. працівниками ДПІ у Печерському районі м. Києва було проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ВАТ «Лезниківський кар'єр» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий, березень, квітень, травень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року, про що складено акт від 30.11.2011 року №221/07-03/00292468 (а.с.20-41).
Перевірка проведена на підставі наказу № 420 від 24.11.2011 р., в якому підставою для його проведення зазначено п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.8 п. 78 ст. 78 ПК України у зв'язку поданням позивачем декларацій з податку на додану вартістю та заяв про повернення суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок за лютий 2010 року в сумі 235502 грн., за березень 2010 р. в сумі 3308676 грн., за квітень 2010 р. в сумі 770608 грн., за травень 2010 р. в сумі 552929 грн., за вересень 2010 р. 453314 грн., за жовтень 2010 р. в сумі 321482 грн., за листопад 2010 р. 203191 грн., за грудень 2010 р. в сумі 187942 грн.
Задовольняючи позовні вимоги в цій частині, суд першої інстанції виходив з того, що документальна невиїзна позапланова перевірка проведена без будь-яких законних підстав на її проведення; була розпочата з порушенням строків повідомлення позивача про проведення перевірки, що позбавило його можливості в реалізації своїх прав подати необхідні документи та фактично проведена через 10 місяців після декларування останньої суми бюджетного відшкодування, що є грубим порушенням вимог податкового законодавства.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції.
Так, відповідно до п. 79.1 ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Згідно п. п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 документальна позапланова перевірка здійснюється при обставині, коли платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень.
Стаття 78 ПК України не передбачає можливості проведення повторних перевірок. Проте, дана позапланова перевірка за своєю суттю є повторною, оскільки питання правомірності відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок ВАТ «Лезниківський кар'єр» за лютий - травень, вересень - грудень 2010 року вже неодноразово було предметом як позапланових перевірок ДПІ у Печерському районі м. Києва (акт перевірки від 27.04.2010р. №45/07-03/00292468, довідки по результатам перевірок від 11.08.2010р. №581/07-02/00292468, від 30.11.2010р. №881/07-03/00292468, від 23.12.2010р. №951/07-03/00292468, від 21.02.2011р. №84/07-03/00292468), так і планової виїзної перевірки (акт перевірки від 06.07.2011р. №238/23-2/00292468).
Крім того, відповідно п. 79.2 ст. 79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Проте, в порушення вказаних вимог Закону, наказ про проведення документальної позапланової перевірки № 420 від 14.11.2011 р. та повідомлення № 33 від 24.11.2011 р. були направлені позивачу 24.11.2011 р., що підтверджується поштовим штемпелем на конверті (а. с. 46). Вказане поштове відправлення отримане позивачем 29.11.2011 р. , про що свідчить письмове підтвердження начальника ВПЗ Червоногранітнянське Реготун В.С. (а.с. 52).
Податковим органом також допущені порушення пункту 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України, яким визначено, що за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки, яка, в свою чергу, проводиться на протязі 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації.
В результаті проведеної перевірки ДПІ у Печерському районі м.Києва встановлено порушення п. 1.8 ст. 1, п.п. 7.4.1 п. 7.4 та п.п. 7.7.1, п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", згідно яких ВАТ "Лезниківський кар'єр" завищено суму бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок у лютому 2010 року на 55562 грн., березні 2010 року на 920496 грн., квітні 2010 року на 169281 грн., травні 2010 р. на 74079 грн., вересні 2010 р. на 38685 грн., жовтні 2010 року на 136760 грн., листопаді 2010 року на 66091 грн., грудні 2010 р. на 50439 грн.
До такого висновку податковий орган прийшов в зв'язку з тим, що відповідно до баз даних - інформаційних ресурсів ДПА України - системи обробки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено, що контрагенти першого або другого ланцюга постачання мають ознаки сумнівності (неподання податкової звітності, невідображення сум ПДВ у звітності, в базі інформаційних ресурсів ДПА України мають стан 23 - місцезнаходження не встановлено, 10 - запит на встановлення місцезнаходження, 14- банкрутство або ліквідація та ін.). Це дало підстави податковому органу зробити висновок про неможливість підтвердження заявленої суми до бюджетного відшкодування.
21.12.2011 р. ДПІ у Печерському районі м. Києва винесено податкове повідомлення-рішення № 0002500703 (а. с. 18), яким ВАТ "Лезниківський кар'єр" зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 1511393 грн.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення щодо зменшення позивачу суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Так, відповідно до п. 1.8 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Пунктом 7.7 статті 7 цього Закону передбачений порядок визначення суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету та строки розрахунків з бюджетом. Зокрема, суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-якою поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.
Сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду є податковим кредитом.
Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду
Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 цього Закону, не дозволяється включати до податкового кредиту будь-які витрати по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями, а при імпорті робіт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським документом, який засвідчує перерахування коштів в оплату вартості таких робіт (послуг).
Слід зазначити, що висновки акту перевірки від 30.11.2011 року в повній мірі спростовуються результатами позапланових перевірок ДПІ у Печерському районі м. Києва (акт перевірки від 27.04.2010р. №45/07-03/00292468, довідки по результатам перевірок від 11.08.2010р. №581/07-02/00292468, від 30.11.2010р. №881/07-03/00292468, від 23.12.2010р. №951/07-03/00292468, від 21.02.2011р. №84/07-03/00292468), так і планової виїзної перевірки ДПІ у Печерському районі м. Києва (акт перевірки від 06.07.2011р. №238/23-2/00292468), якими не було встановлено порушень, зазначених в акті перевірки від 30.11.2011 року, порядку декларування ВАТ «Лезниківський кар'єр» відшкодування від'ємного значення ПДВ на розрахунковий рахунок.
Крім того, матеріалами справи стверджується, що контрагенти позивача ТОВ «Ойл Трейдінг», ТОВ «РУБІКОН LTD», ТОВ «Білаз Україна», ТОВ «Діол Сервіс», ТОВ «Компанія «Центр Автоматики», ТОВ «Тех-Пром-Постач», ТОВ «Зетта Фін», ТОВ «Транснафтротрейд», ТОВ «ТК Континент-М», ТОВ «Донмаштехнологія», ПП Рафальський Ю.А, ПФ "Софія", ТОВ "Март", ТОВ «Регіонпромсервіс», ТОВ «Будметалпластик», ТОВ «Транс Агенство Сервіс», ТОВ «Родоніт-М» та ТОВ «Теплосервіс Плюс» на момент здійснення господарських операцій з позивачем були зареєстровані платниками ПДВ та не мали ознак фіктивності.
Суд також правильно вказав, що чинним законодавством України на покупця товару, послуг - платника податку не покладено обов'язку при формуванні податкового кредиту та заявленні суми від'ємного значення до бюджетного відшкодування перевіряти дотримання постачальниками товару у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства зі сплати податкових зобов'язань до бюджету.
Також, чинним законодавством України не передбачено обов'язку платника податків перевіряти законність реєстрації контрагента, дійсність свідоцтва платника ПДВ та належних повноважень особи на підписання податкової накладної, справність сплати контрагентом податків та чинність установчих документів.
Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що актом перевірки не було встановлено невідповідність первинних документів, на підставі яких ВАТ «Лезниківський кар'єр» включено суми сплаченого (нарахованого) податку на додану вартість до складу податкового кредиту, вимогам пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість». Отже, всі господарські та податкові операції підтверджені належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами.
Зважаючи на викладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про задоволення позовних вимог.
Рішення суду прийняте з повним з"ясуванням всіх обставин справи, дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому його слід залишити без змін. Доводи апеляційної скарги спростовуються матеріалами справи.
Керуючись ст.ст. 195,198,200,205,206,212,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі м.Києва залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "01" березня 2012 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Л.О. Зарудяна
судді: Л.В. Кузьменко С.С. Пасічник
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу Відкрите акціонерне товариство "Лезниківський кар'єр" вул.Леніна, 1,с.Червоногранітне,Володарсько - Волинський район, Житомирська облас,12135
3- відповідачу Державна податкова інспекція у Печерському районі м.Києва вул. Лєскова,2,м.Київ,Центральна Частина Києва, Київ,01011 (р/п)
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2012 |
Оприлюднено | 25.10.2012 |
Номер документу | 26523240 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Зарудяна Л.О.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Іваненко Тетяна Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Іваненко Тетяна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні