Cправа № 2а-0770/2250/11
Ряд стат. звіту № 8.1.5
Код - 04
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 червня 2012 р. м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І
при секретарі судового засідання -Шмідзен І.Ю.
за участю представників
позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 05.01.2012 року № 105)
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Іршавському районі Закарпатської області до приватного підприємства "Етра -Ір" про стягнення заборгованості у сумі 150,00 грн., в уточненому (зменшеному) предметі позову, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 7 червня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 15 червня 2012 року.
Державна податкова інспекція у Іршавському районі Закарпатської області (далі - позивач, ДПІ у Іршавському районі) звернулася до суду з позовом до приватного підприємства "Етра -Ір" (далі -відповідач, ПП "Етра -Ір"), яким просить стягнути заборгованість у сумі 23450,00 грн. по застосованих штрафних (фінансових) санкціях.
В судовому засіданні 07.06.2012 року представником позивача надано суду заяву про уточнення позовних вимог (лист ДПІ у Іршавському районі від 14.05.2012 року за № 288, а.с.61), якою фактично зменшено позовні вимоги та просить стягнути заборгованість у сумі 150,00 грн.
В судове засідання відповідач явку представника не забезпечив, про причини неявки представника суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений судом про відкриття провадження у справі, про дату, час і місце розгляду даної справи. Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справа вирішується за відсутності представника відповідача, на підставі доказів наявних в матеріалах справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення уточненого (зменшеного) адміністративного позову, виходячи з наступного.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, проведеною Державною податковою адміністрацією у Закарпатській області перевіркою суб'єкта господарської діяльності - ПП "Етра -Ір", що розташоване за адресою: м. Іршава, пл. Народна, 4/8 виявлено порушення вимог п. 2.6 ст. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затверджене постановою Правління Національного Банку України від 15 грудня 2004 року № 637) (акт ДПА у Закарпатській області від 25.08.2010 року за № 006664, а.с.14-15). Відповідно до розділу 2 "Описова частина" акту ДПА у Закарпатській області від 25.08.2010 року за № 006664, перевіркою встановлено неоприбуткування готівки в касі за період з 01.01.2009 року по 19.08.2010 року, що полягає в наступних випадках, згідно прибуткових касових ордерів: 31 березня 2009 року ПП "Етра -Ір" отримало від ПП ОСОБА_2 170,00 грн. за сервісне обслуговування, 24 грудня 2009 року ПП "Етра -Ір" отримало від ПП ОСОБА_3 250,00 грн. за сервісне обслуговування, 16 лютого 2010 року ПП "Етра -Ір" отримало від ПП ОСОБА_4 250,00 грн. та ПП ОСОБА_5 270,00 грн. за сервісне обслуговування, 21 квітня 2010 року ПП "Етра -Ір" отримало від ПП ОСОБА_6 290,00 грн. за сервісне обслуговування, 25 травня 2010 року ПП "Етра -Ір" отримало від ПП ОСОБА_7 290,00 грн. за сервісне обслуговування, 09 червня 2010 року ПП "Етра -Ір" отримало від ПП. ОСОБА_8 270 грн. за сервісне обслуговування, а також, від ПКО № 17 (дата відсутня) за договір гарантійного обслуговування в сумі 270,00 грн. ПП "Етра -Ір" було отримано кошти у сумі 2060,00 грн. про що відсутні записи в касовій книзі, а також, згідно виписок банку ВАТ КБ "Надра" ПП "Етра -Ір" 10.02.2009 року було отримано готівкові кошти в сумі 2000,00 грн., 03.03.2009 року в сумі 600,00 грн. на закупку товару, про що записи в касовій книзі відсутні.
На підставі зазначеного акту, 06 вересня 2010 року ДПІ у Іршавському районі прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за № 0001882323, яким за порушення п. 2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні та на підставі абзацу 3 ст. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" до ПП "Етра -Ір" застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 23300,00 грн. та рішення від 11 листопада 2010 року за № 0002132323 (а.с.13), яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 150,00 грн.
Відповідачем було оскаржено рішення ДПІ у Іршавському районі від 06 вересня 2010 року № 0001882323, однак, скарга залишена без задоволення, а рішення без змін. Також, рішенням про результати розгляду скарги ДПА у Закарпатській області від 02.11.2010 року № 4814/7/25-055, згідно матеріалів перевірки та на підставі ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 року № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" застосовано до ПП "Етра -Ір" 150,00 грн. фінансових санкцій за порушення п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.
Рішення ДПІ у Іршавському районі від 11 листопада 2010 року за № 0002132323 в адміністративному порядку не оскаржувалось.
Відповідно до преамбули Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР (з наступними змінами та доповненнями, в редакції Закону чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі -Закон 265) - цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Згідно абзацу четвертого ст. 2 Закону 265, розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Пунктом 12 ст. 3 Закону 265 встановлено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг)
Відповідно до ст. 6 цього Закону, облік товарних запасів фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року за № 1269 затверджено Порядок ведення книги обліку доходів і витрат, та згідно п. 1 цього Порядку - книга обліку доходів і витрат ведеться суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, оподаткування доходів яких здійснюється згідно із законодавством з питань оподаткування суб'єктів малого підприємництва (у тому числі шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку), а також особами, які мають пільговий торговий патент для продажу товарів (крім підакцизних) (надання послуг) відповідно до законодавства з питань патентування деяких видів підприємницької діяльності, якщо такі особи не є платниками податку на додану вартість згідно із законодавством (далі - суб'єкти підприємницької діяльності). Згідно п. 5 цього Порядку, суб'єктом підприємницької діяльності до книги заносяться такі відомості: порядковий номер запису; дата здійснення операції, пов'язаної з проведеними витратами і/або отриманим доходом; сума витрат за фактом їх здійснення, в тому числі заробітна плата найманого працівника; сума вартості товарів, отриманих для їх продажу (надання послуг); сума виручки від продажу товарів (надання послуг) - з підсумком за день.
Форма книги обліку доходів і витрат передбачена Інструкцією про оподаткування доходів фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю, затвердженою наказом Головної державної податкової інспекції України від 21 квітня 1993 року за № 12 (зареєстрована в Мінюсті 09.06.1993 року за № 64, з наступними змінами та доповненнями), згідно додатку 10 до якої книга обліку доходів і витрат містить наступні розділи: 1 -період обліку (день, тиждень, місяць, рік); 2 -кількість виготовленої продукції, наданих послуг (в одиницях виміру); 3 - витрати на виробництво продукції (крб.); 4 -кількість проданої продукції (наданих послуг) (в одиницях виміру); 5 -ціна продажу продукції (послуг) (крб.); 6 -сума виручки (доходу) (крб.); 7 -чистий доход (крб.).
Пунктом 8 Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку (затвердженого наказом ДПА України від 29 жовтня 1999 року, зареєстровано в Мінюсті 02.11.1999 року за № 752/4054, з наступними змінами та доповненнями), для визначення результатів власної підприємницької діяльності на підставі хронологічного відображення здійснених господарських і фінансових операцій платник єдиного податку веде Книгу обліку доходів і витрат згідно із додатком N 10 до Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 21.04.93 N 12 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09.06.93 за N 64. При цьому обов'язковому заповненню підлягають графи "період обліку", "витрати на виробництво продукції", "сума виручки (доходу)", "чистий доход".
Постановою Правління Національного Банку України від 15 грудня 2004 року за № 637 затверджено Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні (зареєстровано в Мінюсті 13.01.2005 року за № 40/10320, з наступними змінами та доповненнями, далі -Положення) та згідно преамбули Положення - це Положення визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою.
Згідно п.1.2 Положення, оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
Пунктом 2.2 Положення встановлено, що підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів.
Відповідно до п. 2.6 Положення, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Згідно п. 7.3 Положення, відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку.
У разі виявлення порушень установленого порядку ведення операцій з готівкою органи державної податкової служби України застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю згідно з законодавством України.
При цьому, згідно п.7.7 Положення, під час перевірок здійснюється контроль за виконанням підприємством вимог цього Положення, що пов'язані з веденням касової книги та оформленням операцій з приймання та видачі готівки з каси, веденням відповідних касових документів.
Відповідно до абзацу третього ст. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" від 12 червня 1995 року за № 436/95 (з наступними змінами та доповненнями, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки -застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Відповідно до ст. 3 цього Указу, контроль за додержанням особами, зазначеними у ст. 1 Указу (крім банків), норм з регулювання обігу готівки в національній валюті, що встановлюються Національним банком України, здійснюють, в тому числі, органи державної податкової служби.
Статтею 2 Указу встановлено, що штрафні санкції, передбачені цим Указом, застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 цього Указу, органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, рішенням ДПІ у Іршавському районі від 06.09.2010 року за № 0001882323 застосовано фінансові санкції у сумі 23300,00 грн. що становить п'ятикратний розмір не оприбуткованої суми вартості наданих послуг (4660,00 грн. * 5 = 23300,00 грн.), тобто, у розмірі, встановленому абзацом третім ст. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки". Також, рішенням ДПІ у Іршавському районі від 11.11.2010 року за № 0002132323 на відповідача накладено штраф за порушення податкового законодавства у розмірі 150,00 грн.
Згідно ч. 4 ст. 1 Указу, передбачені цією статтею штрафи в повному обсязі стягуються до державного бюджету в порядку, встановленому законодавством.
Законом України "Про державну податкову службу в Україні" встановлено право державних податкових інспекцій подавати до суду позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Оскільки чинним законодавством не передбачено самостійне стягнення до бюджетів суми заборгованості за штрафними санкціями за рішенням податкового органу, а виключно за рішенням суду, отже є правомірним звернення позивача до адміністративного суду з позовом про їх стягнення до бюджету за рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Матеріалами справи та поясненнями представника позивача доведено правомірність застосування фінансових санкцій за порушення відповідачем вимог п. 2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, правомірність та правильність визначення розміру застосованих фінансових санкцій на підставі абзацу 3 ст. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки", правомірність звернення до суду з позовом про стягнення штрафних (фінансових) санкцій.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами, відповідачем не спростовані та підлягають до задоволення повністю.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної податкової інспекції у Іршавському районі Закарпатської області до приватного підприємства "Етра -Ір" про стягнення заборгованості у сумі 150,00 грн., в уточненому (зменшеному) предметі позову -задовольнити повністю.
2. Стягнути з приватного підприємства "Етра -Ір" (Закарпатська область, Іршавський район, м. Іршава, площа Народна, 4 код 13596460) до державного (місцевого) бюджету за відповідним кодом бюджетної класифікації заборгованість у сумі 150,00 грн. (сто п'ятдесят гривен) по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям.
3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя С. І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2012 |
Оприлюднено | 05.07.2012 |
Номер документу | 24954856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні