Постанова
від 27.06.2012 по справі 1570/2652/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/2652/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2012 року

10 год. 52 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тарасишиної О.М.,

за участю секретаря Таратунської О.В.,

представника позивача Селюкової А.В.,

представника відповідача Рудь Р.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД»до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дії ,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД»до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 24.02.2012 року співробітниками ДПІ у Приморському районі м. Одеси було проведено зустрічну звірку ТОВ «ВАРРА ТРЕЙД»щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період січень-грудень 2011 року.

За результатами звірки було складено акт від 24.02.2012 року № 89231/7/23-1 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВАРРА ТРЕЙД»код ЄДРПОУ 36611932 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень-грудень 2011 року», в якому відповідачем зроблено висновки про нереальність здійснення господарської діяльності з контрагентами-резидентами за період 2011 року.

Позивач вказує, що зустрічна звірка була проведена з порушенням вимог ст. 73 Податкового Кодексу України , а сам акт про неможливість проведення звірки складено з порушенням вимог, встановлених Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011 р. № 236.

Позивач зазначає, що відомості та висновки що містяться в акті не відповідають дійсності та негативно вливають на господарську діяльність товариства, оскільки вищезазначений акт було розповсюджено серед податкових органів, на обліку в яких перебувають контрагенти товариства, через що низка контрагентів вже розірвала ділові стосунки з підприємством, а інші висловили про свій намір припинити співпрацю.

З урахуванням викладеного, позивач просить захистити його права шляхом визнання протиправними дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС.

В ході розгляду справи представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача, ДПІ в Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС, позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні їх просив відмовити, наполягаючи на законності проведення звірок та обґрунтованості висновків прийнятих за результатами їх проведення.

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, приходить до наступного висновку.

Як встановлено в ході розгляду справи, 24.02.2012 року ДПІ у Приморському районі м. Одеси було здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за період січень-грудень 2011 року. За результатами проведеної звірки було складено Акт № 89231/23-1 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ВАРРА ТРЕЙД»код ЄДРПОУ 36611932 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень-грудень 2011 року, який містить в собі висновки про неможливість встановлення реального здійснення товариством господарської діяльності(а.с. 5-23).

Відповідно до положень п. 73.5 ст. 73 Податкового Кодексу України , з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Суд не бере до уваги пояснення представника відповідача, що за результатами перевірки було складено саме довідку, а назва довідки -Акт, оскільки судом достовірно встановлено, що відповідачем в порушення податкового законодавства був складений саме акт перевірки.

Відповідно до положень п. 2.1 Наказу ДПА України № 236 від 22.04.2011 року «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» , для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

В актах відповідача не зазначені суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків) щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних.

Відповідно до п. 2.2 Наказу № 236, необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т. ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т. ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

Обґрунтування необхідності проведення зустрічних звірок в актах взагалі не зазначено.

Відповідно до п. 3.1. Наказу № 236, з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС-виконавець), Запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи «Зустрічні звірки»(далі - ІС «Зустрічні звірки»).

В акті перевірки відповідачем не зазначено орган ДПС - ініціатор, та орган ДПС -виконавець.

З метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС - ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій.

При цьому, інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в органі ДПС - виконавця у зв'язку із направленням суб'єктом господарювання за місцем реєстрації інформації відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених звірок (перевірок) та отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання тощо.

У разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.

Згідно акту перевірки ДПІ у Приморському районі м. Одеси керівнику товариства, вручено запит № 10175/10/23-5 від 24.02.2012 року про надання підтверджуючих документів з питань підтвердження господарських відносин з контрагентами за період січень-грудень 2011 року .

Відповідно до положень п. 73.3 ст. 73 Податкового Кодексу України , платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту.

Відповідно до положень п.4.4. Наказу № 236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

В акті перевірки ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС робить висновки, що у підприємства відсутня достатня кількість трудових та виробничих ресурсів для виконання своєї господарської діяльності.

У додатку № 3 наказу № 236 затверджено зразок форми акту про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.

Так, в п.15 проформи, у разі наявності зазначається інша інформація (в т. ч. отримана від підрозділів податкової міліції), що має відношення до питань запиту і може бути використана органом-ініціатором при перевірці. Одночасно надаються належним чином завірені копії таких документів, що не підтверджують дані платника податків, наведені у запиті.

Тобто висновки щодо реальності здійснення господарської діяльності, акт про не можливість проведення звірки містити не повинен.

Таким чином, в розглядаємому акті про неможливість проведення зустрічних звірок, ДПІ у Приморському районі м. Одеси виклала висновки які за змістом не відповідають назві та інформаційному призначенню документу.

Також в актах зазначено, що згідно висновку ВМ ДПІ у Малиновському районі м. Одеси від 24.02.2012 року № 1331/26-53 встановлено відсутність підприємства за юридичною адресою та щодо наявності ознак фіктивності та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності позивачем.

Зазначені відомості були спростовані наданим до суду витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 22.06.2012р., підтверджено відомості про юридичну особу (а.с. 69-70).

З урахуванням викладеного, судом в ході розгляду справи було встановлено, що зустрічна звірка ТОВ «ВАРРА ТРЕЙД»була проведена з порушенням вимог Податкового Кодексу України та відомчих нормативно - правових актів, висновки які містяться в акті про неможливість проведення зустрічної звірки зроблені безпідставно та ґрунтуються на недостовірних даних.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України , у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.

На підставі викладеного, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 4, 5, 7-14, 69-71, 76, 79, 86, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД»до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по проведенню 24.02.2012 року зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД»з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 р., за результатами якої було складено акт від 24.02.2012 року № 527/23-5/36611932 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 року».

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по складанню акту від 24.02.2012 року № 527/23-5/36611932 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 року».

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по формуванню в акті від 24.02.2012 року № 527/23-5/36611932 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 року»висновків про нереальність здійснення господарської діяльності ТОВ «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з контрагентами-резидентами за період 2011 р.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо рішення було прийняте у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії такого рішення.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили у відповідності зі статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 27.06.2012 року.

Суддя О.М. Тарасишина

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по проведенню 24.02.2012 року зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД» з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 р., за результатами якої було складено акт від 24.02.2012 року № 527/23-5/36611932 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 року».

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по складанню акту від 24.02.2012 року № 527/23-5/36611932 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 року».

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по формуванню в акті від 24.02.2012 року № 527/23-5/36611932 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з питань взаємовідносин з контрагентами-резидентами за податковий період жовтень 2011 року» висновків про нереальність здійснення господарської діяльності ТОВ «ВАРРА ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 36611932, з контрагентами-резидентами за період 2011 р.

27 червня 2012 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2012
Оприлюднено05.07.2012
Номер документу24955926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/2652/2012

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 21.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 26.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 16.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 18.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 25.07.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 27.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 14.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні