Ухвала
від 15.03.2012 по справі 2-а-4958/09
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №2-а-4958/09 Головуючий у суді у 1 інстанції - Євтушенко М.О. Номер провадження 22-а/1890/4872/12 Суддя-доповідач - Левченко Категорія - 99

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2012 року м.Суми

Колегія суддів з розгляду справ адміністративного судочинства Апеляційного суду Сумської області в складі:

головуючого - Левченко Т. А.,

суддів - Жмаки В. Г., Ведмедь Н. І.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Шосткинському районі Сумської області

на постанову Шосткинського міськрайонного суду Сумської області від 18 грудня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Шосткинському районі (Далі - Управління) про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги, як дитині війни та поновлення строку звернення до суду,

в с т а н о в и л а:

Постановою Шосткинського міськрайонного суду Сумської області від 18 грудня 2009 року позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Шосткинському районі Сумської області.

Зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Шосткинському районі Сумської області здійснити перерахунок пенсії позивача з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"та провести відповідні виплати за 2007 рік з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та за 2008 рік з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача витрати зі сплати судового збору в розмірі 3 грн. 40 коп..

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі Управління, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши доповідь судді, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду -залишенню без змін.

Ухвалюючи постанову про часткове задоволення позову, суд першої інстанції вірно виходив з наявності порушення прав позивача.

Колегія суддів знаходить висновок суду законним та обґрунтованим.

Позивач має статус дитини війни. Згідно ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни"(у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% від мінімальної пенсії за віком.

Пунктом 12 статті 71 Закону України від 19 грудня 2006 року N 489-V "Про Державний бюджет України на 2007 рік" дію статті 6 Закону N 2195-IV зупинено на 2007 рік із урахуванням статті 111 цього Закону.

Проте Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення пункту 12 статті 71 та статті 111 Закону N 489-V.

Пунктом 41 розділу 2 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік"та про внесення змін до деяких законодавчих актів України"у ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни"внесені зміни, визначена надбавки дітям війни у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, тобто у розмірі 10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність".

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) положення пункту 41 розділу 2 Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".

Відповідно до частини 2 статті 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Разом із цим, у силу вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи пріоритетність Законів над підзаконними актами, відповідач у період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року мав проводити нарахування підвищення до пенсії позивачу у розмірі, передбаченому ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Доводи відповідача щодо правомірності своїх дій з посиланням на відсутність бюджетних коштів для повної реалізації програми з доплат дітям війни судом обґрунтовано до уваги не взято, оскільки питання фінансування цих видатків не є предметом спору, що розглядається.

Що стосується розміру мінімальної пенсії за віком, з якої має обчислюватись зазначене підвищення до пенсії, то суд обґрунтовано визнав, що розрахунок необхідно проводити з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого частиною першою статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки іншого розміру такої пенсії законодавством не передбачено.

За таких обставин, правильним є висновок суду першої інстанції про те, що позивач має право на підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, та за 2008 рік з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року.

Щодо посилань відповідача на ст. ст. 99, 100 КАС України, то колегія суддів погоджується з висновком суду про те, що позивач пропустив строк звернення до суду з поважних причин. При цьому суд обґрунтовано врахував похилий вік позивача, а також те, що позивач не повинен стежити за внесенням будь-яких змін в діючому законодавстві, відповідно, перевіряти правомірність дій суб'єкта владних повноважень при виконанні ним своїх обов'язків, покладених Державою, що в свою чергу свідчить про поважність причин пропуску ним звернення до суду за захистом свого права щодо отримання доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни».

Інші дводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205 КАС України, Законом України „Про внесення змін до розділу ХІІ „Прикінцеві положення" Закону України „Про судоустрій і статус суддів" щодо передачі справ, пов'язаних із соціальними виплатами", колегія суддів

у х в а л и л а:

Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Шосткинському районі Сумської області залишити без задоволення.

Постанову Шосткинського міськрайонного суду Сумської області від 18 грудня 2009 року у даній справі залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і з цього часу може бути оскаржена у касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий -

Судді -

СудАпеляційний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення15.03.2012
Оприлюднено06.07.2012
Номер документу25058118
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4958/09

Ухвала від 18.06.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Славгородська Н. П.

Ухвала від 18.06.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Славгородська Н. П.

Постанова від 13.04.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Семеній Л. І.

Ухвала від 15.03.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Левченко Т. А.

Постанова від 13.03.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Постанова від 25.12.2009

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Левченко Тетяна Афанасіївна

Постанова від 17.09.2009

Адміністративне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Верес Микола Федорович

Постанова від 30.11.2009

Адміністративне

Петровський районний суд м.Донецька

Мірошниченко Вадим Васильович

Постанова від 23.12.2009

Адміністративне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Малухін Валерій Володимирович

Постанова від 01.12.2009

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Чернота Сергій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні