cpg1251
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" липня 2012 р. Справа № 27/106
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого суддів :Грейц К.В., Бакуліної С.В., Глос О.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали касаційної скаргиТовариства з обмеженою відповідальністю "Інтер-Лев" на постановувід 05.04.2012 року Львівського апеляційного господарського суду у справі№ 27/106 господарського суду Львівської області за позовомГалицької районної адміністрації Львівської міської ради доТовариства з обмеженою відповідальністю "Інтер-Лев" третя особа проЛьвівська міська рада ддемонтаж літнього майданчика
в судовому засіданні взяли участь представники : від позивача: не з'явились від відповідача: від третьої особи:не з'явились не з'явились В С Т А Н О В И В:
Рішенням Господарського суду Львівської області (суддя Манюк П.Т.) від 30.01.2012 року, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду (головуючий суддя -Орищин Г.В., судді -Галушко Н.А., Краєвська М.В.) від 05.04.2012 року, у справі № 27/106 позов задоволено повністю; зобов'язано ТОВ "Інтер-Лев" демонтувати самочинно встановлений літній майданчик, розташований за адресою: м. Львів, вул. Краківська, 5; стягнуто з ТОВ "Інтер-Лев" на користь Галицької районної адміністрації Львівської міської ради 85,00 грн. державного мита та 315,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
В касаційній скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтер-Лев" просить скасувати ухвалені по справі судові акти та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю, посилаючись на порушення норм матеріального права.
Відзиву на касаційну скаргу позивач та третя особа не надіслали.
Сторони та тертя особа не скористались наданим процесуальним правом на участь в засіданні суду касаційної інстанції.
Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в постанові апеляційного господарського суду, колегія суддів Вищого господарського суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Галицька районна адміністрація Львівської міської ради звернулась до Господарського суду Львівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтер Лев" про демонтаж самочинно встановленого літнього майданчика, розташованого за адресою: м. Львів, вул. Краківська, 5. Позовні вимоги обґрунтовано посиланням на відсутність у відповідача дозволу на встановлення відкритого літнього майданчику у м Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності.
Судами попередніх інстанцій позовні вимоги правомірно задоволено, виходячи з наступного.
27.04.2009 року Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради скеровано на адресу ТОВ "Інтер-Лев" припис, яким зобов'язано в термін до 30.04.2009 року демонтувати самовільно встановлений літній майданчик за адресою: м. Львів, вул. Краківська, 5 у зв'язку з відсутністю дозвільних документів (а.с.9), який залишений ТОВ "Інтер-Лев" без виконання.
06.05.2009 року на адресу Галицької районної адміністрації Львівської міської ради надійшов припис прокурора Галицького району м. Львова про усунення порушень Закону України "Про благоустрій населених пунктів". Вказаним приписом Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради зобов'язано невідкладно вжити заходів у межах компетенції по усуненню виявленого порушення вимог чинного законодавства та вирішити питання про звернення до суду із позовною заявою про примусовий демонтаж літнього майданчика на вул. Краківській, 5 у м. Львові, встановлений ТОВ "Інтер-Лев" (а.с.10).
09.05.2009 року на виконання припису прокуратури Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради повторно скеровано на адресу ТОВ "Інтер-Лев" припис, яким зобов'язано невідкладно демонтувати самовільно встановлений літній майданчик за адресою: м. Львів, вул. Краківська, 5 у зв'язку з відсутністю дозвільних документів (а.с.11).
На виконання вказаного припису прокуратури та з метою забезпечення благоустрою території району, враховуючи відсутність дозвільних документів на розміщення літнього майданчика за адресою: вул. Краківська, 5, керуючись ухвалами Львівської міської ради від 05.03.2009 року № 2452 "Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності" та від 26.10.2000 року № 816 "Про правила благоустрою і утримання території м. Львова", 12.05.2009 року головою Галицької районної адміністрації Львівської міської ради винесено розпорядження № 345 "Про демонтаж самочинно встановленого літнього майданчика на вул. Краківській, 5" (а.с.12).
22.05.2009 року Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради на виконання вимог зазначеного розпорядження скеровано на адресу відповідача попередження про зобов'язання терміново демонтувати самовільно встановлений літній майданчик за адресою: м. Львів, вул. Краківська, 5 (а.с.14), яке відповідачем не виконано.
26.05.2009 року, 09.12.2011 року комісіями працівників Галицької районної адміністрації Львівської міської ради з виходом на місце складено акти, якими зафіксовано, що відкритий літній майданчик на вул. Краківська, 5, який належить ТОВ "Інтер-Лев", не демонтовано, майданчик продовжує функціонувати (а.с.15, 114).
Дані обставини стали підставою для звернення Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до суду з позовом про зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтер-Лев" здійснити демонтаж самочинно встановленого літнього майданчика, розташованого за адресою: м. Львів, вул. Краківська, 5.
Відповідно до частин 1, 3, 4 ст.11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Нормами ч.1 ст.13 ЦК України визначено, що цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.
Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Частинами 1, 4 статті 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Згідно із ч.1 ст.73 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Порядок отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затверджений ухвалою міської ради № 2452 від 05.03.2009 року з наступними змінами та доповненнями, регламентує набуття дозволів на розміщення літніх майданчиків лише біля стаціонарних закладів ресторанного господарства.
Відкритий літній майданчик - стаціонарний або тимчасовий (щоденного демонтажу) пункт ресторанного господарства, який розташовується виключно біля стаціонарного закладу (ресторану, кафе, бару, їдальні) у теплий період року з 1 квітня по 1 листопада і не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей.
Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" (в редакції чинній до 17.02.2011 року) та пункту 1.3. Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженої ухвалою Львівської міської ради № 2542 від 05.03.2009 року (Порядок), дозволи на встановлення літніх майданчиків видає управління архітектури департаменту містобудування (львівської міської ради) на підставі позитивних висновків комісії з видачі дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків.
У п.4.1. зазначеного Порядку контроль за дотриманням цього Порядку здійснюють районні адміністрації за місцем знаходження літнього майданчика.
Пунктом 6.4.1. Порядку встановлено, що демонтажу підлягають самочинно встановлені літні майданчики.
Відповідно до п.4.2.3. Порядку районні адміністрації забезпечують демонтаж літніх майданчиків на підставі рішення суду.
Відповідно до ст.5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Положенням про Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 27.02.2009 року № 116, позивач є виконавчим органом Львівської міської ради, тобто, є органом місцевого самоврядування, а також наділений правом звернення до суду з позовами зі справ, що виникають у процесі здійснення наданих районній адміністрації повноважень.
Розпорядженням голови Галицької районної адміністрації Львівської міської ради №345 від 12.05.2009 року "Про демонтаж самочинно встановленого літнього майданчика на вул. Краківській, 5" зобов'язано ТОВ "Інтер-Лев" до 20.05.2009 року демонтувати самочинно встановлений відкритий літній майданчик за вказаною адресою; у випадку не проведення демонтажу власником відкритого літнього майданчика, зобов'язано юридичний відділ підготувати позовну заяву до суду про примусовий демонтаж відкритого літнього майданчика на вул. Краківській, 5 у м. Львові.
Докази скасування даного розпорядження в матеріалах справи відсутні.
Відповідачем вимог даного розпорядження не виконано, доказів отримання дозволу на розміщення літнього майданчика, суду не подано, відтак, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підтверджені відповідними доказами.
Посилання скаржника на Закон України "Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарювання", який набув чинності 01.01.2012 року, вважається судовою колегією безпідставним, оскільки дія нормативно-правового акта починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події чи факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Натомість, на час звернення позивача з позовом дозвіл на встановлення літнього майданчика був передбачений Порядком отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затверджений ухвалою міської ради № 2452 від 05.03.2009 року з наступними змінами та доповненнями.
Відповідачем не надано будь-яких інших документів, які б підтверджували його право на розміщення літнього майданчика (договір користування чи оренди землі - тротуару на вул. Краківській, 5 у центральній частині міста Львова, договір оренди конструктивних елементів благоустрою міста, тощо).
Беручи до уваги все наведене та вимоги чинного законодавства в їх сукупності, колегія суддів не вбачає підстав для скасування постанови Львівського апеляційного господарського суду.
Керуючись ст.ст.111 5 , 111 7 , 111 8 , п.1 ч.1 ст.ст.111 9 , 111 11 ГПК України, Вищий господарський суд України ,-
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтер-Лев" залишити без задоволення, а постанову Львівського апеляційного господарського суду від 05.04.2012 року у справі № 27/106 -без змін.
Головуючий-суддя К.Грейц С у д д і С.Бакуліна О.Глос
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2012 |
Оприлюднено | 09.07.2012 |
Номер документу | 25119583 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Бакуліна С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні