ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 червня 2012 р. № 2а-3565/12/1370
Львівський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого -судді: Костецького Н.В.,
за участю секретаря судового засідання: Голоднікова О.В.
представника позивача Галуга Я.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби, в якому просить визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001881521 від 09.04.2012 року, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в розмірі 186250 грн., в т.ч. основний платіж 124166,67 грн. та штрафні (фінансові) санкції 62083,33 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що твердження відповідача про включення позивачем до податкового кредиту сум ПДВ в розмірі 82500 грн. на підставі податкових накладних, які незареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, є помилковим, оскільки контрагентами позивача було проведено коригування сум ПДВ внаслідок виявленої помилки, а реєстр податкових накладних по цих сумах було скеровано до моменту проведення камеральної перевірки.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник в судове засідання не з'явився, хоча повідомлявся про розгляд справи належним чином, що підтверджується розпискою від 19.06.2012р., заперечення на позовну заяву суду не надав.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Як вбачається з матеріалів справи, ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»зареєстроване 06.04.2007р.
16.03.2012р. посадовими особами ДПІ в Галицькому районі м. Львова Львівської області ДПС проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ, за результатами якої складено акт №1150/141/152/35101387 від 16.03.2012р.
За наслідками перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0001881521 від 09.04.2012р. яким позивачу визначено податкове зобов'язання з ПДВ в розмірі 186250 грн., з яких 124166,67 грн. -основний платіж, 62083,33 грн. -штрафні санкції.
Як вбачається з матеріалів справи позивачем 27.03.2012р. подано заперечення на акт перевірки. Проте листом ДПІ в Галицькому районі м. Львова Львівської області ДПС від 04.04.2012р. №754/15-214 заперечення позивача відхилено.
Згідно акту перевірки, відповідачем встановлено, що ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»порушило пп.201.1, 200.2 ст. 200 та п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, п. 4.1 розділу 5 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, а саме позивачем включено до податкового кредиту суму ПДВ в розмірі 82500 грн. на підставі податкової накладної №48 від 31.01.2012р. по контрагенту ТзОВ «Науково-технічна книга»та податкової накладної №4 від 31.01.2012р. по контрагенту ТзОВ»Холдинг емоцій «!Фест», які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів згідно з ч.2 цієї ж статті можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Закріплений у ч.1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 138 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Як вбачається з матеріалів справи, господарські відносини між ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»(замовник) та ТзОВ»Холдинг емоцій «!Фест»(виконавець) підтверджуються Договором про надання інформаційно-консультаційних послуг щодо фінансового аналізу рентабельності ведення ресторанного бізнесу від 04.01.2012р.
Факт виконання сторонами договірних зобов'язань підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними від 19.01.2012р. №4, від 22.01.2012р. №5, від 25.01.2012р. №6, від 28.01.2012р. №7, від 31.01.2012р. №8, актами надання послуг №1 від 19.01.2012р., №4 від 22.01.2012р., №5 від 25.01.2012р., №6 від 28.01.2012р., №7 від 31.01.2012р.
Господарські відносини між ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»(замовник) та ТзОВ «Науково-технічна книга»(виконавець) підтверджується Договором про надання послуг по організації рекламних заходів та проведення маркетингових досліджень №06-Нт/ас/2011-в від 01.11.2011р.
Факт виконання сторонами договірних зобов'язань підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними від 07.01.2012р. №50, від 08.01.2012р. №51, від 09.01.2012р. №52, від 10.01.2012р. №53, від 11.01.2012р. №54, від 12.01.2012р. №55, від 13.01.2012р. №56, від 14.01.2012р. №57, від 15.01.2012р. №58, актами надання послуг №45 від 07.01.2012р. №46 від 08.01.2012р., №47 від 09.01.2012р., №48 від 10.01.2012р., №49 від 11.01.2012р., №50 від 12.01.2012р., №51 від 13.01.2012р., №52 від 14.01.2012р., №53 від 15.01.2012р.
Суми податку на додану вартість в розмірі 82500 грн. по контрагенту ТзОВ «Науково-технічна книга»та 41666,67 грн. -по контрагенту ТзОВ»Холдинг емоцій «!Фест», позивачем віднесено до складу податкового кредиту та відображено у податковій декларації з податку на додану вартість за січень 2012р.
Згідно з пп. 14.1.181. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України ) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пунктом 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.2 ст. 198 цього Кодексу визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 Податкового кодексу України).
Згідно п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Підставою для нарахування податкового кредиту, відповідно до підпункту абз. 1 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України є податкова накладна, яка видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.
У податковій накладній повинні бути зазначені наступні реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Відповідно до п.201.6 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу.
На підтвердження правомірності включення позивачем відповідних сум ПДВ до складу податкового кредиту за січень 2012р., позивачем долучено до матеріалів справи реєстр виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012р., податкову декларацію з податку на додану вартість з розрахунком коригування сум податку та розшифровкою податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів з яких вбачається, що позивачем відображено скориговані контрагентами внаслідок виявленої помилки суми ПДВ у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012р., що був скерований до ДПІ в Галицькому районі м. Львова Львівської області ДПС 14.03.2012р.
Відтак, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно сформовано податковий кредит на підставі податкових накладних, які відображені у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012р.
Таким чином, сукупність вищенаведених встановлених обставин підтверджено документально, що дає суду підстави визнати позовні вимоги обґрунтованими, доведеними матеріалами справи, і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати у вигляді судового збору (1862,50 грн.), відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, слід стягнути з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 7-14, 17, 18, 49, 51, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби від 09.04.2012 року №0001881521.
3. Зобов'язати Головне управління Державного казначейства у Львівській області стягнути з Державного бюджету України шляхом безспірного списання з рахунку Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби в користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»1862 (одну тисячу вісімсот шістдесят дві) грн. 50 коп. судових витрат.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 25 червня 2012 року
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2012 |
Оприлюднено | 09.07.2012 |
Номер документу | 25122003 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні