Постанова
від 12.07.2013 по справі 2а-3565/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2013 року Справа № 135186/12/9104

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

головуючого судді: Ліщинського А.М.,

суддів: Костіва М.В., Довгої О.І.,

при секретарі судового засідання: Рак Х.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 червня 2012 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!» до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И Л А:

25.04.2012 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про скасування податкового повідомлення-рішення.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем 16.03.2012 року проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ, за результатами якої складено акт №1150/141/152/35101387 від 16.03.2012 року. Згідно даного акту встановлено, що порушено пп.201.1, 200.2 ст.200 та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, п. 4.1 розділу 5 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, а саме включено до податкового кредиту суму ПДВ в розмірі 82500 грн. на підставі податкової накладної №48 від 31.01.2012р. по контрагенту ТзОВ «Науково-технічна книга» та податкової накладної №4 від 31.01.2012р. по контрагенту ТзОВ «Холдинг емоцій «!Фест!», які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. 27.03.2012 року позивачем подано заперечення на акт перевірки, проте листом ДПІ в Галицькому районі м. Львова Львівської області ДПС від 04.04.2012 року №754/15-214 заперечення відхилено. На підставі даного акту прийнято податкове повідомлення-рішення №0001881521 від 09.04.2012 року яким визначено податкове зобов'язання з ПДВ в розмірі 186250 грн., з яких 124166,67 грн. - основний платіж, 62083,33 грн. - штрафні санкції. Просять скасувати вищезазначене податкове повідомлення-рішення та стягнути з відповідача витрати пов'язані із сплатою судового збору.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 20 червня 2012 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби від 09.04.2012 року №0001881521. Зобов'язано Головне управління Державного казначейства у Львівській області стягнути з Державного бюджету України шляхом безспірного списання з рахунку Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби в користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!»1862 (одну тисячу вісімсот шістдесят дві) грн. 50 коп. судових витрат.

Відповідач постанову оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та є незаконною, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В апеляційній скарзі покликається на те, що камеральною перевіркою встановлено порушення п.200.1, 200.2 ст.200 та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, п.4.1 розділу 5 Порядку заповнення та подання податкової звітності з ПДВ затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року №41, а саме включення до податкового кредиту суму ПДВ в розмірі 154 055,00 грн., на підставі податкових накладних по контрагенту ТзОВ «ЦЕНТРУМІКС ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 30602673), які не зареєстровані в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється КМУ (постанова від 29.12.2010 року №1246). Згідно якого покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладні, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

У ході апеляційного розгляду представник позивача Візнович Р.І. надав пояснення та просить відхилити апеляційну скаргу.

Інші особи які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч.4 ст. 196 КАС України.

Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її задовольнити з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що на підтвердження правомірності включення позивачем відповідних сум ПДВ до складу податкового кредиту за січень 2012 р., позивачем долучено до матеріалів справи реєстр виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 р., податкову декларацію з податку на додану вартість з розрахунком коригування сум податку та розшифровкою податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів з яких вбачається, що позивачем відображено скориговані контрагентами внаслідок виявленої помилки суми ПДВ у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 р., що був скерований до ДПІ в Галицькому районі м. Львова Львівської області ДПС 14.03.2012 р.

Проте, колегія суддів вважає, що даний висновок суду першої інстанції не можна визнати обґрунтованим.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, що ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест!» зареєстроване 06.04.2007 р.

16.03.2012 р. посадовими особами ДПІ в Галицькому районі м. Львова Львівської області ДПС проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ, за результатами якої складено Акт №1150/141/152/35101387 від 16.03.2012 р.

За наслідками перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0001881521 від 09.04.2012 р. яким позивачу визначено податкове зобов'язання з ПДВ в розмірі 186250 грн., з яких 124166,67 грн. - основний платіж, 62083,33 грн. - штрафні санкції.

Позивачем 27.03.2012 р. подано заперечення на Акт перевірки. Проте листом ДПІ в Галицькому районі м. Львова Львівської області ДПС від 04.04.2012 р. №754/15-214 заперечення позивача відхилено.

Відповідно до пп. 75.1.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Згідно п. 76.1 та п. 76.2 ст. 76 ПК України визначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Під час перевірки з'ясовується питання порушення терміну подання звітності, правильність визначення об'єкта оподаткування та нарахованого грошового зобов'язання з податку на додану вартість, а також несвоєчасної сплати визначеного платником податку грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 86.2 ст. 86 ПК України, за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відповідно до п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 ПК України, передбачено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Згідно п. 200.10 ст. 200 ПК України, протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Наказом ДПА України від 25.01.11 №41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2011 р. за № 197/18935, затверджено «форми та порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість 4.1 до розділу II «Податковий кредит» (рядки 10-15 декларації) включаються обсяги придбання (виготовлення, будівництва, спорудження, створення) з податком на додану вартість або без податку на додану вартість товарів/послуг, необоротних активів на митній території України, імпортованих товарів, необоротних активів, отриманих на митній території України від нерезидента послуг з метою їх подальшого використання у межах господарської діяльності платника податку, а також тих, які не призначаються для використання у господарській діяльності або придбані з метою використання для постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України окремо за напрямами використання (здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню, звільнені від оподаткування, не є об'єктом оподаткування).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Колегія суддів погоджується з доводами апелянта, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (постанова КМУ від 29.12.10 №1246). Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

За таких обставин справи, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку, оскільки відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.

Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги являються суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 160 ч.3, 195, 196, 198 п.3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби задовольнити, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 червня 2012 року у справі №2а-3565/12 скасувати та прийняти нову, яку в позові відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя А.М.Ліщинський

Судді М.В. Костіва

О.І. Довга

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2013
Оприлюднено16.07.2013
Номер документу32389935
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3565/12/1370

Постанова від 12.07.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Постанова від 20.06.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 03.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 03.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні