Постанова
від 04.07.2012 по справі 2а-7121/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. № 38/152

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 липня 2012 року 14:06 № 2а-7121/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

суддів Катющенка В.П.

Іщука І.О.

при секретарі судового засідання Деруги Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомВиконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного комітету України у справах національностей та релігій простягнення суми штрафних санкцій

встановив:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відповідача, в якому просить стягнути з Державного комітету України у справах національностей та релігій на користь Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності суму штрафних санкцій в розмірі 90 888,51 грн.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати штрафних санкцій у розмірі 90 888,51 грн., яка виникла у відповідача внаслідок допущення порушень ст. 2 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування», і яку відповідач в добровільному порядку у передбаченні законодавством строки не сплатив.

В судовому засіданні позивач просив суд позовні вимоги задоволити в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не прибув, письмових заперечень не надав, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання попереджався належним чином.

Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача вважає, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Виконавча дирекція Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулась до суду з вимогою стягнути з відповідача штрафні санкції на користь Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Правовий статус та засади діяльності Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності визначені Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»від 18.01.2001 р. № 2240-ІП.

Згідно абз. 2 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»управління Фондом здійснюють правління та Виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавча дирекція відповідних відділень Фонду.

Постановою правління Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 11.09.2001 року № 2-3а затверджено Положення про Київське міське відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до п. 5.5. Положення директор Виконавчої дирекції відділення діє від імені Київського міського відділення Фонду, здійснює загальне керівництво дирекціями, а керівники міжрайонних виконавчих дирекцій діють від імені відділення Фонду на підставі довіреності, що видається керівником Виконавчої дирекції відділення.

Міжрайонні виконавчі дирекції є робочими органами Київського міського відділення Фонду, входять до структури органів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, підзвітні Виконавчій дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та правлінню відділення.

Міжрайонні виконавчі дирекції не є юридичними особами (п. 1 Положення).

Враховуючи вищевикладене Подільська міжрайонна виконавча дирекція являється робочим органом Київського міського відділення без статусу юридичної особи.

Відповідно до п. 5.1. Положення Виконавча дирекція відділення представлає інтереси страховика (Фонду) в судових та інших органах, розглядає матеріали ревізій та перевірок по коштах Київського міського відділення Фонду.

Відповідач, Державний комітет України у справах національностей та релігії як платник страхових внесків зареєстрований під реєстраційним номером 20004091 в Подільській міжрайонній виконавчій дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач, Державний комітет України у справах національностей та релігій перебуває в стані припинення підприємницької діяльності.

Відповідно до частини другої статті 81 Цивільного кодексу України юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права. Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Частиною третьою вказаної статті передбачено, що порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом.

Зокрема, порядок утворення, реорганізації та ліквідації міністерств та інших центральних органів виконавчої влади врегульовано статтею 5 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади».

Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Президента України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України (частина сьома статті 5 Закону).

На виконання частини дев'ятої статті 5 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади»постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року N 1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

Пунктом 12 цього Порядку встановлено, що орган виконавчої влади, щодо якого набрав чинності акт Президента України про його припинення (у даному випадку Указ Президента України від 09 грудня 2010 року № 1085 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади»), продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації державної політики у визначеній Президентом України сфері до набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.

Акт Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов'язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій (пункт 13 Порядку).

Таким чином, вищевикладеним положеннями забезпечено безперервне виконання функцій держави у справах національностей та релігій.

Аналогічна позиція викладена в листі Вищого адміністративного суду України від 08.02.2012 року № 373/11/13-12.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач, Державний комітет України у справах національностей та релігій не виключений з реєстру юридичних осіб, а отже на теперішній час продовжує виконувати свої, визначені законом та нормативно-правовими документами функції.

Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві.

Статтею 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»(в редакції до набрання з 01.01.2011 року чинності з 01.01.2011 року Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»№ 2464 від 08.07.2010 року), передбачено що Фонд здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Керуючись статтею 28 Закону України України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», Інструкцією «Про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності», затвердженої постановою правління Фонду від 19.09.2001 року № 38 (далі -Інструкція №38) та на підставі наказу Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 08.06.10 року № 633-р було проведено документальну ревізію по коштах Фонду за період з 01.01.2010 року по 31.05.2010 року.

За результатами ревізії складено Акт ревізії № 641 від 14.06.2010 року по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

В ході ревізії виявлені порушення ст. 2 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування», а саме виявлено неправомірне використання коштів Фонду на виплату допомоги з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3, починаючи з листка непрацездатності № 238039, виданого з 09.06.2009 року по 19.06.2009 року, а всього по 19 листках непрацездатності (№238039, 222313, 998320, 532120, 238313, 061614, 607086, 251325, 532765, 830688, 573402, 775827, 776103, 576560, 610367, 610368, 776821, 420858) на загальну суму 54858,05 грн.

Відповідно до згаданої вище норми, допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, виплачується застрахованим особам Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) інвалідності незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності у порядку та розмірах, встановлених законодавством.

За порушення порядку використання страхових коштів, відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Відповідно до п. 15.14.5 Інструкції № 38, за матеріалами акта ревізії протягом 20 календарних днів керівники виконавчої дирекції Фонду або його відділень, їх заступники приймають рішення про застосування фінансових та штрафних санкцій до страхувальника. Рішення приймається за встановленою формою, вказуються суми фінансових санкцій, які належить зарахувати до бюджету Фонду, шляхом відображення у звіті страхувальника по коштах Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП.

Враховуючи зазначене, після закінчення ревізії прийнято рішення про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності сум фінансових (штрафних) санкцій № 166 від 27 липня 2010 року.

Згідно даного Рішення № 166 відповідач повинен був перерахувати до бюджету Фонду платежі та фінансові санкції в розмірі 82 287,08 грн., а саме: не прийняті до зарахування витрати - 54858,05 грн. та штраф - 27429, 03 грн.

Дане Рішення відповідачем було оскаржено до Виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. За результатами розгляду скарги Рішення № 166 було залишено без змін, про що повідомлено Відповідача листом від 18.08.2010 року № 1603-07.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням Виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідач повторно звернувся із скаргою до Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, за результатами розгляду якої Рішення № 166 було скасовано та зобов'язано Київське міське відділення прийняти нове рішення про застосування та зарахування до бюджету Фонду сум фінансових (штрафних) санкцій неправомірних витрат по всім листкам непрацездатності виданих ОСОБА_3 після його звільнення за розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.05.2009 року № 500 «починаючи з листка непрацездатності № 303726 з 16.05.2009 року по 05.06.2009 року).

У зв'язку з вищевикладеним, Виконавча дирекція Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийняло нове Рішення № 208 від 20.09.2011 року.

Згідно Рішення № 208 відповідач повинен був перерахувати до бюджету Фонду платежі та фінансові санкції в розмірі 90888,51 грн., а саме: не прийняті до зарахування витрати -60 592,34 грн. та штраф -30 296,17 грн.

Матеріали справи містять підтвердження того, що з даним рішенням Державний комітет України у справах національностей та релігій не погодився та звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом про визнання протиправним та скасування Рішення № 208, проте, позовну заяву було залишено без розгляду, про що винесено ухвалу від 28 квітня 2012 року № 2а-15272/10/2670. Ухвала в апеляційному порядку не оскаржувалась.

Таким чином, заборгованість відповідача, яка несплачена згідно Рішення № 208 від 20.09.2010 року, станом на час розгляду спору складає 90 888,51 грн.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Беручи до уваги те, що сума фінансових та штрафних санкцій до Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 90 888,51 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується, наявними у матеріалах справи документами, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких Позивачем є суб'єкт владних повноважень, а Відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з Відповідача не стягуються.

Враховуючи наведене та керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 69-71, 94, 160-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

постановив:

Позов Виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності задоволити.

Стягнути з Державного комітету України у справах національностей та релігії (код ЄДРПОУ 00032879; р/р № 35213001003705 в Оперу ДКУ; МФО 820172); юридична адреса: 01025, м. Київ, вул. Володимирська, 9; фактична адреса: 01025, м. Київ, вул. Володимирська, на користь Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код ЄДРПОУ 26079364; р/р № 25603292578003 в ПАТ «КБ «НАДРА»м. Київ, ЦЕНТР; МФО 380764) суму штрафних санкцій в розмірі 90 888,51 (дев'яносто тисяч вісімсот вісімдесят вісім грн.) 51 коп.

Постанова набирає законної сили у відповідності з нормами ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Шейко Т.І.

судді: Катющенко В.П.

Іщук І.О.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.07.2012
Оприлюднено17.08.2012
Номер документу25158209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7121/12/2670

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 28.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 10.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Постанова від 04.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні