Постанова
від 10.07.2012 по справі 5021/654/12
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"5" липня 2012 р. Справа 5021/654/12

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Фоміна В.О., суддя Кравець Т.В., суддя Шутенко І.А.

при секретарі Деркач Ю.О.

за участю представників:

ДП ДАК «Хліб України» «Сумський комбінат хлібопродуктів»в ос. Клемберга С.В. - Климова К.В. (довіреність №28 від 02.07.2012р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів»в особі голови ліквідаційної комісії Клемберга Сергія Володимировича (вх. № 2027С/2) на ухвалу господарського суду Сумської області від 28.05.2012р. у справі № 5021/654/12 (суддя Костенко Л.А.),

за заявою боржника ДП ДАК «Хліб України» «Сумський комбінат хлібопродуктів»в особі голови ліквідаційної комісії Клемберга Сергія Володимировича,

про визнання банкрутом в порядку ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», -

ВСТАНОВИЛА:

У травні 2012 року голова ліквідаційної комісії ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів»Клемберг Сергій Володимирович звернувся до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів»на підставі рішення засновника боржника про припинення господарської діяльності ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів»шляхом ліквідації юридичної особи - ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів».

Ухвалою господарського суду Сумської області від 11.05.2012р. по даній справі порушено провадження про визнання банкрутом - ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів», введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 28.05.2012р провадження у даній справі припинено, оскільки боржник є державним підприємством та включений до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації відповідно до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» №847-ХІV від 07.07.1999р.

ДП ДАК «Хліб України» «Сумський комбінат хлібопродуктів»в особі голови ліквідаційної комісії Клемберга Сергія Володимировича не погодившись з зазначеною ухвалою, звернулося до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційної скаргою, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Сумської області від 28.05.2012 р. у справі № 5021/654/12 та поновити провадження у справі про банкрутство, матеріали справи направити до господарського суду сумської області для розгляду по суті. Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального права, зокрема Постанови Кабінету Міністрів України "Про заходи з утворення державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" від 11.08.2010 року, ст.ст. 5, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 214 Господарського кодексу України, а також норм процесуального права.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 21.06.2012р. вищевказану апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду.

Кредитори та боржник відзиву на апеляційну скаргу не надали, своїх представників в судове засідання не направили.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення присутнього представника боржника, дослідивши доводи апеляційної скарги в межах вимог, передбачених ст. 101 ГПК України, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду дійшла висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою господарського суду Сумської області від 28.05.2012р провадження у даній справі припинено. Господарський суд вказав, що оскільки боржник є державним підприємством та включений до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації відповідно до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»№847-ХІV від 07.07.1999р., то до боржника встановлені обмеження відносно процедури ліквідації, тому правові підстави розглядати заяву дану справу відсутні.

Оскаржуючи дану ухвалу, голова ліквідаційної комісії боржника зазначає, що прийняттям оскаржуваної ухвали унеможливлюється виконання ДАК обов'язку щодо ліквідації дочірніх підприємств ДАК (серед яких є Боржник), який був покладений згідно постанови Кабінету Міністрів України "Про заходи з утворення державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" від 11.08.2010 року. Також, скаржник зазначає, що у разі реорганізації шляхом перетворення за юридичною особою зберігається ідентифікаційний код, однак обсяг немайнових прав змінюється, а Боржник по даній справі не є підприємством, який був внесений в перелік об'єктів права державної власності, які не підлягають приватизації. Крім цього, голова ліквідкомісії боржника наголошує, що рішення про ліквідацію Боржника було прийнято власником і досудова процедура відповідно до норм ч. 1 ст. 51 Закону про банкрутство дотримана.

Проте, з таким висновком погодитись не можна з наступних підстав.

ДП ДАК «Хліб України» «Сумський комбінат хлібопродуктів»створене шляхом реорганізації Державного підприємства Сумський комбінат хлібопродуктів на виконання постанови Кабінету Міністрів України "Про прискорення приватизації хлібоприймальних і хлібозаготівельних підприємств" від 15.11.1997 р. № 1218, рішенням спостережної ради Державної акціонерної компанії "Хліб України" від 10.03.1998 р., протокол №3 та зареєстроване Сумською райдержадміністрацією, ідентифікаційний код 00956017, місцезнаходження: м. Суми, вул. 2-га Залізнична, 3.

Відповідно до ст. ст. 104, 111 Цивільного кодексу України юридична особа є припиненою або ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення або ліквідацію.

Як встановлено господарським судом, записи до єдиного державного реєстру про припинення або ліквідацію підприємства Сумський комбінат хлібопродуктів (державне підприємство) не вносились, оскільки зазначене підприємство реорганізоване у Дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів»із збереженням ідентифікаційного коду, який відповідно до п. 7 ст. 58 Цивільного кодексу України є обов'язковим елементом печатки та штампів юридичної особи, тобто обов'язковим атрибутом, який ідентифікує юридичну особу.

Крім цього, статутні та реєстраційні документи підтверджують, що включене до Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, державне підприємство Сумський комбінат хлібопродуктів (ідентифікаційний код 00956017, місцезнаходження: м. Суми, вул. 2-га Залізнична, 3, було реорганізоване у Дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів», яке має той же ідентифікаційний код і місцезнаходження.

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про прискорення приватизації хлібоприймальних і хлібозаготівельних підприємств" від 05.11.1997 р. № 1218 на Міністерство агропромислового комплексу було покладено обов'язок передати у двомісячний термін до статутного фонду Державної акціонерної компанії "Хліб України" державне майно підприємств, зазначених у додатку № 3, перетворивши їх у дочірні підприємства Компанії.

Частиною 2 цієї ж норми визначено обов'язок Державної акціонерної компанії "Хліб України" у зазначений термін розробити і подати Кабінетові Міністрів України пропозиції про внесення змін до статуту Компанії і в тримісячний термін після затвердження цих змін зареєструвати в Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку випуск акцій Компанії.

В додатку № 3 постанови КМУ серед інших підприємств, державне майно яких необхідно було передати до статутного фонду ДАК "Хліб України", визначений Сумський комбінат хлібопродуктів.

За приписами норм абзацу 2 ч. 1 ст. 51 Закону про банкрутство, повноваження приймати рішення про ліквідацію боржника належить його власникові (уповноваженій на те особі).

Однак, норми Закону про банкрутство встановлюють обмеження та особливості щодо порушення та здійснення провадження у справі про банкрутство відносно деяких категорій суб'єктів.

Зокрема, такі обмеження наведені в нормах ч. 5 ст. 5 Закону про банкрутство, якими передбачено, що положення цього Закону застосовуються до юридичних осіб - підприємств, що є об'єктами права державної власності, які не підлягають приватизації, в частині санації чи ліквідації після виключення їх у встановленому порядку з переліку таких об'єктів.

Крім цього, слід зазначити, що особливість здійснення провадження у справі в порядку норм ст. 51 Закону про банкрутство полягає в тому, що визнання боржника банкрутом, який ліквідується власником, та перехід до ліквідаційної процедури здійснюються господарським судом одразу (без застосування процедури розпорядження майном) за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство.

Таким чином, у тому числі і положення ч. 3 ст. 214 Господарського кодексу України, і Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", і ч. 5 ст. 5 Закону про банкрутство, встановлюють обмеження в застосуванні норм Закону про банкрутство (щодо процедур санації чи ліквідації) до юридичних осіб - підприємств, що є об'єктами права державної власності, та які включені до переліку таких об'єктів, що не підлягають приватизації.

Отже, навіть за наявності прийнятого власником в порядку норм ст. 51 Закону про банкрутство рішення про ліквідацію юридичної особи - підприємства, що є об'єктом права державної власності, та включено до переліку підприємств, які не підлягають приватизації, здійснення провадження у справі із застосуванням до такої особи процедури банкрутства, передбаченої нормами ст. 51 цього закону, не допускається, тому що протиричіть вищенаведеним нормам Закону про банкрутство.

Таким чином, встановивши що частка державної власності у статуті Боржника становить 100%, підприємство боржника утворено в результаті реорганізації (шляхом перетворення) державного підприємства Сумський комбінат хлібопродуктів із збереженням за правонаступником Боржником, ідентифікаційного коду та переходом до нього майнових та немайнових прав, правоприємник боржника внесений до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (додаток № 1 до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації"), суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відсутність підстав для застосування до підприємства боржника норм ст. 51 Закону про банкрутство та необхідність припинення провадження у справі.

Що ж до посилання скаржника на неможливість ДАК виконати вимоги Постанови Кабінету Міністрів України "Про заходи з утворення державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" від 11.08.2010 року в частині ліквідації дочірніх підприємств ДАК та протиріччя оскаржуваної ухвали вказаній постанові, слід зазначити, що Закон про банкрутство є спеціальним законом з питань банкрутства суб'єктів підприємницької діяльності. Закон про банкрутство має вищу юридичну силу. Крім цього, в п. 2 вказаної постанови КМУ йдеться про ліквідацію дочірніх підприємств ДАК (згідно з додатком), а не щодо банкрутства та застосування щодо цих підприємств відповідних процедур (у тому числі і процедури ліквідації) згідно норм Закону про банкрутство.

Наведене свідчить, що доводи, викладені в апеляційній скарзі, не знайшли свого підтвердження в матеріалах справи.

Тому, колегія суддів дійшла висновку про те, що при винесенні ухвали від 28.05.2012р. по даній справі, місцевий господарський суд забезпечив дотримання вимог чинного законодавства та дав належну правову оцінку наявним у матеріалах справи доказам, через що оскаржувана ухвала підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга Голови ліквідаційної комісії ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів»Клемберга Сергія Володимировича - залишенню без задоволення.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, п. 1, ст. 103, ст. 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду, одностайно, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Голови ліквідаційної комісії ДП ДАК «Хліб України»«Сумський комбінат хлібопродуктів»Клемберга Сергія Володимировича залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Сумської області від 28.05.2012р. по справі №5021/654/12 залишити без змін.

Дана постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена протягом двадцяти днів до Вищого господарського суду України через Харківський апеляційний господарський суд.

Повний текст підписаний 05.07.2012 р.

Головуючий суддя Фоміна В.О.

Суддя Кравець Т.В.

Суддя Шутенко І.А.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.07.2012
Оприлюднено26.07.2012
Номер документу25160957
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5021/654/12

Ухвала від 21.06.2012

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Кравець Т.В.

Постанова від 09.10.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Погребняк В. Я.

Ухвала від 24.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Погребняк В. Я.

Постанова від 10.07.2012

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Кравець Т.В.

Ухвала від 28.05.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 11.05.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні