ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 квітня 2012 р. Справа №2а-14820/11/0170/26
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
Приватного підприємства «Фараон-Ойл»
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
за участю представників:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився.
Суть спору: Приватне підприємство «Фараон-Ойл» звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0029391502 від 26.09.2011 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцію в АР Крим неправомірно та безпідставно прийняте податкове повідомлення - рішення № 0029391502 від 26.09.2011 року, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 32897,53 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.11.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.12.2011 року призначено по справі судову економічно - бухгалтерську експертизу та зупинено провадження по справі до одержання судом результатів експертизи.
16.03.2012 року до Окружного адміністративного суду АР Крим надійшли матеріали адміністративної справи з висновком експерта.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.03.2012 року поновлено провадження у справі та справу призначено досудового розгляду.
Сторони явку своїх представників у судове засідання 03.04.2012 року не забезпечили, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином - під розписку та поштою.
Надіслане на адресу відповідача, зазначену в позовній заяві (а.с.3-11) та у Свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 614095 (а.с.26), повідомлення повернулось з відміткою про закінчення терміну зберігання (а.с.171-172), так відповідно до ст. 37 КАС України особа, яка відмовилась одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частинами 1, 3 статті 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.
Таким чином, органи державної податкової служби, в даному випадку Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим є суб'єктом владних повноважень, яка у правовідносинах з фізичними та юридичними особами реалізує надані владні управлінські функції, а тому спори за участю Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції адміністративних судів.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо скасування податкового повідомлення-рішення, суд зобов'язаний перевірити, чи являлися правомірними дії відповідача - Спеціалізованої Державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР Крим, у зв'язку з прийняттям такого повідомлення - рішення, дотримання порядку, строків та підстав проведення перевірки.
Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
ПП «Фараон-Ойл» є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100230561 серії НБ № 326325 (а.с.28).
Таким чином, судом встановлено, що - ПП «Фараон-Ойл» є суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Судом встановлено, що у період з 01.09.2011 року по 07.09.2011 року посадовими особами Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим проведено документальну невиїзну перевірку з питання своєчасності, вірогідності, повноти нарахування і сплати до бюджету податку на додану вартість за квітень 2011 року по Декларації з ПДВ від 20.05.2011 року ПП «Фараон-Оіл» щодо взаємовідносин з контрагентом ТОВ «Кєол Крим», за результатами якої складено Акт перевірки за № 3507/1502/36242756 від 07.09.2011 року (а.с.12-20).
Перевіркою встановлено порушення абз. «г» п. 201.1 ст. 201, п. 198.2 ст. 198 р., п. 198.6 ст. 198 р. V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року, а саме: при заповненні декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 року встановлено завищення податкового кредиту на суму ПДВ 31770 грн.
На підставі акту перевірки № 3507/1502/36242756 від 07.09.2011 року Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією в АР Крим винесено податкове повідомлення - рішення № 0029391502 від 26.09.2011 року, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 32897,53 грн., у тому числі 31760,50 грн. за основним платежем та 1029,03 грн. штрафних (фінансових) санкцій (а.с.21).
Не погодившись з податковим повідомленням - рішенням № 0029391502 від 26.09.2011 року, позивач оскаржив його до суду.
Перевіряючи наявність підстав для задоволення позовних вимог суд зазначає наступне.
20.04.2011 року ПП «Фараон-Ойл» (Покупець) був укладений договір поставки паливно - мастильних матеріалів №20-04 з Постачальником - ТОВ «Кєол Крим», предметом якого є передача у встановлені договором строки паливно-мастильних матеріалів (далі -ПММ) у власність Покупця. Покупець зобов'язується прийняти ПММ та сплатити за них встановлену цим договором грошову суму. Загальний об'єм поставки ПММ за договором визначається по факту поставки. Розрахунки за договором здійснюються шляхом 100% попередньої оплати в безготівковій формі. Моментом виконання зобов'язань по сплаті за ПММ є дата зарахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника. У разі, коли ПММ будуть відвантажені без попередньої оплати, Покупець зобов'язаний сплатити повну вартість кожної поставки ПММ не пізніше 3 (трьох) календарних днів з дати отримання ПММ. Договір вступає в силу з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2011р., але, в будь-якому разі, до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором (а.с.24-25).
Відповідно до копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №614095 ТОВ «Кєол Крим» зареєстроване виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим як юридична особа 12.05.2006р. (а.с.26).
ТОВ «Кєол Крим» за даними копії довідки АА №376957 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) від 27.12.2010р. розташоване за адресою: 95023, м. Сімферополь, Київський район, вулиця Лісна, будинок 4, ідентифікаційний код - 34372183.
За даними ксерокопій видаткової накладної №РН-0000122 від 20.04.2011 року та податкової накладної № 40 від 20.04.2011 року ТОВ «Кєол Крим» за договором № 20-04 від 20.04.2011 року було поставлене дизельне пальне у кількості 21910 л за ціною 7,25 грн. без урахування ПДВ загальною вартістю 190617,00 грн. покупцю - ПП «Фараон-Ойл», у тому числі ПДВ - 31769,50 грн. (а.с.29, 30).
При співставленні даних ксерокопії податкової накладної № 40 від 20.04.2011 року ТОВ «Кєол Крим» з даними декларації з ПДВ за квітень 2011 року ПП «Фараон-Ойл» встановлене, що сума ПДВ 31769,50 грн. включена ПП «Фараон-Ойл» до складу податкового кредиту з ПДВ і відображена в розшифровці податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів, що є додатком № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 року (п/п №4).
Відповідно до п.185.1 ст.185 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу.
Відповідно до п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно із абзацом а) п.198.1 ст.198 розділу V Податкового Кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі у разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту відповідно до п.198.2 ст.198 розділу V Податкового Кодексу України вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 розділу V Податкового Кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 розділу І цього Кодексу, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього розділу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.198.6 ст.198 розділу V Податкового Кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього розділу). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність, установлену законодавством. У разі коли платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної.
Вимоги до оформлення податкової накладної перелічені у п.201.1 ст.201 розділу V Податкового Кодексу України, за змістом якого платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата виписування податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) вид цивільно-правового договору.
Відповідно до п.201.4 ст.201 розділу V Податкового Кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Відповідно до п.201.6 ст.201 розділу V Податкового Кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу.
Згідно з п.201.8 ст.201 розділу V Податкового Кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому ст.183 цього Кодексу.
Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу).
У матеріалах справи відсутні документи бухгалтерського та податкового обліку ПП «Фараон-Ойл», що підтверджують здійснення господарської операції з придбання паливне - мастильних матеріалів у ТОВ «Кєол Крим» 20.04.2011 року, а також оригінал податкової накладної № 40 від 20.04.2011 року ТОВ «Кєол Крим», які також не надані на вимогу експерта.
За даними копії довідки ДПІ в м. Сімферополі АР Крим №864/15-02/34372183 від 24.06.2011р. проведення зустрічної звірки ТОВ «Кєол Крим» з питань відображення сум ПДВ в податкових деклараціях за квітень 2011 року неможливо, у зв'язку з тим, що підприємство не знаходиться за юридичною адресою. В ході проведення перевірки встановлена неможливість фактичного здійснення ТОВ «Кєол Крим» господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу (а.с.89-92).
Враховуючи викладене, проведеним дослідженням встановлене порушення Позивачем норм ст.201, п.198.2 ст.198, п.198.6 ст.198 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI.
Таким чином, висновки за актом перевірки Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК №3507/1502/36242756 від 07.09.2011 «Про результати документальної невиїзної перевірки з питання своєчасності, вірогідності, повноти нарахування і сплати до бюджету податку на додану вартість за квітень 2011 року по декларації з ПДВ від 20.05.2011 року №9003618475 приватним підприємством «Фараон-Ойл» (ЄДРПОУ 36242756), щодо взаємовідносин з контрагентом Товариство з обмеженою відповідальністю «Кєол Крим» (код ЄДРПОУ 34372183) підтверджені документами, наявним у матеріалах адміністративної справи.
Відповідно до п.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року №996-XV, із змінами та доповненнями (надалі - Закон про бухгалтерський облік), що визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, дія якого поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно до п. 1 ст. 9 розділу I Закону про бухгалтерський облік підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи повинні бути складені при здійсненні господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення.
Для контролю і впорядкування обробки даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Поняття первинного документа наведено в статті 1 розділу I Закону про бухгалтерський облік, а саме: первинний документ - це документ, що містить відомості про господарську операцію й підтверджує її здійснення.
Згідно із п.2 - п.8 ст.9 Закону про бухгалтерський облік первинні й зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати наступні обов'язкові реквізити:
- назва документа (форми);
- дату й місце складання;
- назва підприємства, від імені якого складений документ;
- зміст й обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
- посадових осіб, відповідальних за здійснення господарської операції й правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, що приймала участь у здійсненні господарської операції.
Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.
Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.
Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами. Підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку.
Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Відповідно до п.1.2 ст.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 року, зареєстрованого Міністерством юстиції України 05.06.1995 року під № 168/704 (надалі - Положення № 88), господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.
Згідно із п.2.4 ст.2 Положення № 88 первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
До матеріалів адміністративної справи не надані первинні документи і регістри бухгалтерського та податкового обліку, що підтверджують фактичне виконання угод, укладених ПП «Фараон-Ойл» з ТОВ «Кеол Крим» у квітні 2011 року.
Також не надані:
- первинні документи і регістри бухгалтерського та податкового обліку, що підтверджують факт використання товарів, отриманих від ТОВ «Кєол Крим», в господарській діяльності ПП «Фараон-Ойл» за квітень 2011 року;
- матеріальні звіти по оприбуткуванню товарів, отриманих від ТОВ «Кєол Крим», за період квітень 2011 року;
- платіжні документи банку та платіжні доручення, прибуткові та видаткові касові ордери, звіти касиру про видачу під звіт грошових коштів, журнали-ордери і оборотні відомості по балансовим субрахункам 311 «Поточний рахунок в банку», 301 «Каса», що підтверджують оплату товарів, отриманих від ТОВ «Кєол Крим» за період квітень 2011 року;
- журнали - ордери і відомості аналітичного обліку по балансовим субрахункам 361, 631, 372 за період квітень 2011 року;
- головні книги за період квітень 2011 року;
- оборотно-сальдові відомості по матеріальних рахунках приросту - убутку товарно-матеріальних залишків за період квітень 2011 року;
- подорожні листи на перевезення товарів, отриманих від ТОВ «Кєол Крим» за період квітень 2011 року до місяця їх зберігання і використання;
- авансові звіти посадових осіб ПП «Фараон-Ойл» про використання грошових коштів, отриманих під звіт, для розрахунків з ТОВ «Кєол Крим» за отримані товари в період квітень 2011р.
Копії договорів купівлі-продажу нафтопродуктів № 2804-1 від 28.04.2011 року, № 27051-1 від 27.05.2011 року, № 2106-1 від 21.06.2011 року, № 2704-1 від 27.04.2011 року, із додатками до них копій видаткових та податкових накладних ПП «Фараон-Ойл» на поставку паливне-мастильних матеріалів покупцям у квітні - червні 2011 року, не підтверджені первинними документами та регістрами податкового і бухгалтерського обліку позивача, які свідчать про продаж цим покупцям саме того дизельного пального, відбитого в ксерокопії податкової накладної № 40 від 20.04.2011 року ТОВ «Кєол Крим», щодо якої Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим визнала недійсним податковий кредит у сумі 31770 грн. за квітень 2011 року (а.с.29, 37-39,124-125, 130-131,137-138, 144-145).
Таким чином, документами ПП «Фараон-Ойл» придбання, оплата та використання у господарській діяльності товарів (робіт, послуг) від ТОВ «Кєол Крим», щодо яких Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим визнала недійсним податковий кредит у сумі 31770 грн. не підтверджується.
Для перевірки обставин, що мають суттєве значення для вирішення даного спору, які потребують спеціальних бухгалтерських знань, судом була призначена у справі судова економічно - бухгалтерська експертиза, на вирішення якої були поставлені питання:
- Чи підтверджуються первинним документами бухгалтерського та податкового обліку ПП «Фараон-Ойл» висновки за актом перевірки Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим № 3507/1502/36242756 від 07.09.2011 року щодо завищення податкового кредиту з ПДВ за квітень 2011 року на суму 31770 грн. ?
- Чи підтверджується належними первинними документами бухгалтерського та податкового обліку ПП «Фараон-Ойл» придбання, оплата та використання у господарській діяльності товарів (робіт, послуг) від ТОВ «Кєол Крим», щодо яких Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим визнала недійсним податковий кредит у сумі 31770 грн. ?
За результатами проведеної експертизи експертом зроблені висновки про те, що висновки за актом перевірки Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК № року3507/1502/36242756 від 07.09.2011 «Про результати документальної невиїзної перевірки з питання своєчасності, вірогідності, повноти нарахування і сплати до бюджету податку на додану вартість за квітень 2011 року по декларації з ПДВ від 20.05.2011 року №9003618475 приватним підприємством «Фараон-Ойл» ЄДРПОУ 36242756, щодо взаємовідносин з контрагентом Товариство з обмеженою відповідальністю «Кєол Крим» (код ЄДРПОУ 34372183)» підтверджені документами, наявними у матеріалах адміністративної справи №2а-14820/11/0170/26 і наданими на дослідження Відповідачем, перелік яких приведений судовим експертом у вступній частині висновку.
Наданими на дослідження судової експертизи документами ПП «Фараон-Ойл» придбання, оплата та використання у господарській діяльності товарів (робіт, послуг) від ТОВ «Кєол Крим», щодо яких Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим визнала недійсним податковий кредит у сумі 31770 грн., не підтверджується.
Таким чином, суд погоджується з висновками експерта, викладеними у Висновку № 5 судово - економічної експертизи по адміністративній справі № 2а-14820/11/0170/26 від 15.03.2012 року, як з такими, що підтверджуються матеріалами справи та обґрунтовані, на думку суду, у повному обсязі.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0029391502 від 26.09.2011 року задоволенню не підлягають.
Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до ст. 87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать:
1) витрати на правову допомогу;
2) витрати сторін та їхніх представників, що пов'язані із прибуттям до суду;
3) витрати, пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз;
4) витрати, пов'язані з проведенням огляду доказів на місці та вчиненням інших дій, необхідних для розгляду справи.
Відповідно до калькуляції вартості проведення економічної експертизи вартість експертизи визначена в сумі 7032,80 грн. (а.с.161).
Згідно Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, досудового слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним спеціалізованим установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.1996 року № 710, нормативна вартість однієї експертогодини у державних спеціалізованих установах судової експертизи експертизи середньої складності складає 39,10 грн.
Суд зазначає, що Наказом № 570/5 від 18.02.2011 року, «Про встановлення нормативної вартості однієї експертогодини у 2011 році», відповідно до пункту 1-2 постанови Кабінету Міністрів України від 01.07.1996 року № 710 ( 710-96-п ) «Про затвердження Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, досудового слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним спеціалізованим установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів» (із змінами) та з метою впорядкування вартості проведення експертиз у науково-дослідних установах судових експертиз Міністерства юстиції України, встановлено, що з урахуванням індексу споживчих цін за 2010 рік нормативна вартість однієї експертогодини у 2011 році становить:
- експертиза проста - 46,9 грн.;
- експертиза середньої складності - 58,6 грн.;
- експертиза особливої складності - 70,5 грн.
Відповідно до калькуляції № 5 витрат на проведення судово-економічної експертизи у справі № 2а-14820/11/0170/26 експертом затрачено 120 годин на проведення судово-економічної експертизи середньої складності по даній справі.
Таким чином, перевіряючи вірність розрахування витрат на проведення судово-економічної експертизи по справі № 2а-14820/11/0170/26, суд зазначає, що сума витрат розрахована у відповідності до діючого законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 92 КАС України витрати, пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз, несе сторона, яка заявила клопотання про виклик свідків, залучення спеціаліста, перекладача та проведення судової експертизи.
Позивачем не надано суду доказів сплати.
З урахуванням викладеного, суд вважає необхідним покласти витрати на проведення судово-економічної експертизи на позивача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні позовних вимог відмовити.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Фараон-Ойл» (ідентифікаційний код 36242756) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримська експертна служба»7032,00 грн. витрат, пов'язаних з проведенням судово-економічної експертизи.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Петренко В.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25170134 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні