ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 травня 2012 р. Справа №2а-4587/12/0170/10
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
при секретарі судового засідання - Левченко Д.С.,
за участю представників сторін:
від позивача - Северненко Д.Л., довіреність від 10.01.2011 року;
від відповідача - Мирошніченко К.С., довіреність від 01.03.2012 року,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест"
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової Служби
про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" 04.05.2012 року звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової Служби із вимогами про визнання протиправними відмови в прийнятті податкових декларацій позивача з податку на додану вартість за період червень 2011 - березень 2012 року, оформлені листами № 31923/10/28-4 від 22.07.2011 року; № 38302/10/28-4 від 25.08.2011 року; № 41655/10/28-4 від 27.09.2011 року; № 44495/10/28-4 від 25.10.2011 року; № 48034/10/28-4 від 21.11.2011 року; № 51193/10/28-4 від 20.12.2011 року; № 1738/10/28-4 від 25.01.2012 року; № 5174/10/28-4 від 24.02.2012 року; № 2279/10/28-4 від 22.03.2012 року; № 5773/10/28-4 від 24.04.2012 року; зобов'язання відповідача прийняти податкові декларації позивача з податку на додану вартість за червень 2011 року вх. № 146351 від 18.07.2011 року; липень 2011 року вх. № 169204 від 22.08.2011 року; серпень 2011 року вх. № 173867 від 21.09.2011 року; вересень 2011 року вх. № 191679 від 19.10.2011 року; жовтень 2011 року вх. № 205864 від 17.11.2011 року; листопад 2011 року вх. № 208227 від 19.12.2011 року; грудень 2011 року вх. № 224865 від 19.01.2012 року; січень 2012 року вх. № 4735 від 20.02.2012 року; лютий 2012 року вх. № 6364 від 19.03.2012 року; березень 2012 року вх. № 15741 від 18.04.2012 року. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що подані позивачем податкові декларації з ПДВ за період червень 2011 року - березень 2012 року відповідають вимогам ст. 48 Податкового кодексу України. Крім того, у відповідача відсутні умови, згідно яких податковому органу надається право податкову декларацію з ПДВ не визнавати як податкову звітність. Позивач наполягає на тому, що він зареєстрований як платник ПДВ, рішення ДПІ в м. Сімферополі АРК про анулювання реєстрації позивача як платника ПДВ було визнано постановою Окружного адміністративного суду протиправним та скасовано; вказана постанова Окружного адміністративного суду АРК від 01.08.2011 року набрала законної сили.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 07.05.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та справа призначена до судового розгляду.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, наполягав на їх задоволенні з підстав, викладених в адміністративному позові та матеріалах справи.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, надав письмові заперечення на позов, в яких зазначено, що податкові декларації з ПДВ за період червень 2011 року - березень 2012 року не могли бути прийняті і визнані як податкові декларації, тому що ТОВ "Дарсанстройінвест" не зареєстровано платником податку на додану вартість в ДПІ у м. Сімферополі.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та надані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" (ідентифікаційний номер 33267296, адреса: 95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Будьоного, б. 24, корп. 1) зареєстровано виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 23.11.2004 року, дані внесені до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України (а.с. 15-16). Позивач взятий на облік в ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 02.12.2004 року за № 303-ГР, що підтверджено довідкою від 02.12.2004 року № 4601/28-1 (а.с. 17).
Як свідчать матеріали справи ТОВ "Дарсанстройінвест" 18.07.2011 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за червень 2011 року (а.с. 52-53).
Листом вих. № 31923/10/28-4 від 22.07.2011 року за підписом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за червень 2011 року (вх. № 146351 від 18.07.2011 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 35).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 22.08.2011 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за липень 2011 року (а.с. 105-106).
Листом вих. № 38302/10/28-4 від 25.08.2011 року за підписом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за липень 2011 року (вх. № 169204 від 22.08.2011 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 36).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 21.09.2011 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за серпень 2011 року (а.с. 100-101).
Листом вих. № 41655/10/28-4 від 27.09.2011 року за підписом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за серпень 2011 року (вх. № 173867 від 21.09.2011 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 37).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 19.10.2011 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за вересень 2011 року (а.с. 92-93).
Листом вих. № 44495/10/28-4 від 25.10.2011 року за підписом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за вересень 2011 року (вх. № 191679 від 19.10.2011 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 38).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 17.11.2011 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за жовтень 2011 року (а.с. 86-87).
Листом вих. № 48034/10/28-4 від 21.11.2011 року за підписом заступника голови Комісії з проведення реорганізації ДПІ в м. Сімферополі АРК, заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за жовтень 2011 року (вх. № 205864 від 17.11.2011 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 39).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 19.12.2011 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за листопад 2011 року (а.с. 81-82).
Листом вих. № 51193/10/28-4 від 20.12.2011 року за підписом заступника голови Комісії з проведення реорганізації ДПІ в м. Сімферополі АРК, заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за листопад 2011 року (вх. № 208227 від 19.12.2011 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 40).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 19.01.2012 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за грудень 2011 року (а.с. 74-75).
Листом вих. № 1738/10/28-4 від 25.01.2012 року за підписом заступника голови Комісії з проведення реорганізації ДПІ в м. Сімферополі АРК, заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за грудень 2011 року (вх. № 224865 від 19.01.2012 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 41).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 20.02.2012 року до ДПІ в м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за січень 2012 року (а.с.72-73).
Листом вих. № 5174/10/28-4 від 24.02.2012 року за підписом заступника голови Комісії з проведення реорганізації ДПІ в м. Сімферополі АРК, заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за січень 2012 року (вх. № 4735 від 20.02.2012 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 42).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 19.03.2012 року до ДПІ у м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за лютий 2012 року (а.с. 68-69).
Листом вих. № 2279/10/28-4 від 22.03.2012 року за підписом заступника начальника ДПІ у м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за лютий 2012 року (вх. № 6364 від 19.03.2012 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 43).
ТОВ "Дарсанстройінвест" 18.04.2012 року до ДПІ у м. Сімферополі АРК була надана податкова декларація з ПДВ за березень 2012 року (а.с. 64-65).
Листом вих. № 5773/10/28-4 від 24.04.2012 року за підписом заступника начальника ДПІ у м. Сімферополі АРК Алієва Р.Р. позивачу повідомлено, що надана позивачем податкова декларація з ПДВ за березень 2012 року (вх. № 15741 від 18.04.2012 р.) не вважається податковою декларацією відповідно до статей 48, 49 Податкового кодексу України, п.10 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935), оскільки подана ТОВ "Дарсанстройінвест", яке відсутнє в Реєстрі платників ПДВ (а.с. 44).
Вищенаведені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.
Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд вважає необхідним зазначити наступне.
Підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби, визнані контролюючими органами.
Повноваження податкового органу, що дозволяють відмовити в прийнятті податкової декларації встановлені п.49.11 ст.49 Податкового кодексу України, який набрав чинності на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи податкової служби зобов'язані здійснювати свої функції виключно на підставі, у спосіб, в межах повноважень, визначених законом.
Вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо визнання протиправними дій відповідача, суд зобов'язаний перевірити, чи вчинені дії на підставі закону, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.
Згідно із п. 46.1. ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Статтею 16 Податкового кодексу України встановлені обов'язки платника податків, зокрема платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (п.16.1.2. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України)
Порядок складання податкової декларації, обов'язкові реквізити податкової декларації передбачені ст. 48 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Пунктом 48.2 ст. 48 Податкового кодексу України передбачено, що обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Згідно п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Відповідно до пп. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку.
Згідно до п. 48.7 ст. 48 Податкового кодексу України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією.
Під час судового засідання судом досліджені надані позивачем декларації та будь-яких порушень наведених норм законодавства під час заповнення декларацій з боку позивача суд не вбачає; про наявність таких порушень також не зазначено в листах відповідача № 31923/10/28-4 від 22.07.2011 року, № 38302/10/28-4 від 25.08.2011 року, № 41655/10/28-4 від 27.09.2011 року, № 44495/10/28-4 від 25.10.2011 року, № 48034/10/28-4 від 21.11.2011 року, № 51193/10/28-4 від 20.12.2011 року, № 1738/10/28-4 від 25.01.2012 року, № 5174/10/28-4 від 24.02.2012 року, № 2279/10/28-4 від 22.03.2012 року, № 5773/10/28-4 від 24.04.2012 року.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом 49.8. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно п. 49.9 ст. 49 Податкового кодексу України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою:
за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою (п. 49.9.2 п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України);
у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк (п.49.9.2 п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 49.11 ст. 49 Податкового кодексу України у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови:
- у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання;
- у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання.
Пунктом 49.12. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, що у разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податкової декларації платник податків має право:
- подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання;
- оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.
Виходячи з системного аналізу наведених норм законодавства, підставами для неприйняття податкової звітності є недотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 Податкового кодексу України, перелік яких є вичерпаним та не підлягає розширеному тлумаченню.
В листах № 31923/10/28-4 від 22.07.2011 року, № 38302/10/28-4 від 25.08.2011 року, № 41655/10/28-4 від 27.09.2011 року, № 44495/10/28-4 від 25.10.2011 року, № 48034/10/28-4 від 21.11.2011 року, № 51193/10/28-4 від 20.12.2011 року, № 1738/10/28-4 від 25.01.2012 року, № 5174/10/28-4 від 24.02.2012 року, № 2279/10/28-4 від 22.03.2012 року, № 5773/10/28-4 від 24.04.2012 року ДПІ в м. Сімферополі АРК посилається на те, що ТОВ "Дарсанстройінвест" відсутнє в Реєстрі платників ПДВ.
Судом під час розгляду справи встановлено, що ТОВ "Дарсанстройінвест" було зареєстровано як платник податку на додану вартість (Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 10011484439 від 31.10.2008 року). Вказана обставина підтверджена постановою Окружного адміністративного суду АРК від 01.08.2011 року по справі №2а-8130/11/0170/1, представником відповідача під час розгляду справи не оспорювалась та не заперечувалась.
Суд зазначає, що постановою Окружного адміністративного суду АРК від 26.08.2010 року по справі №2а-7291/10/12/0170 задоволено адміністративний позов ТОВ "Дарсанстройінвест", визнано протиправним та скасовано рішення ДПІ в м. Сімферополі АРК про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ "Дарсанстройінвест", яке оформлене актом № 397/15-2 від 19.05.2010 року. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2011 року апеляційна скарга ДПІ в м. Сімферополі АРК залишена без задоволення, вказана постанова Окружного адміністративного суду АРК - без змін. Частиною 3 статті 254 КАС України передбачено, що у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження (а.с. 19-22).
Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, на підставі рішення суду, що набрало законної сили, судом під час розгляду даної справи встановлено, що ТОВ "Дарсанстройінвест" на час подання податкових декларацій з ПДВ за період червень 2011 року - березень 2012 року є таким, що зареєстровано як платник податку на додану вартість; інше рішення про скасування його реєстрації як платника податку на додану вартість ДПІ в м. Сімферополі АРК під час розгляду справи не надано.
Посилання податкового органу на те, що ТОВ "Дарсанстройінвест" відсутнє в реєстрі платників податків, суд вважає безпідставним. Зазначене твердження ДПІ в м. Сімферополі АРК може за певних обставин свідчити про невиконання відповідачем рішення суду, що набрало законної сили, однак не свідчить про те, що позивач не є платником податку на додану вартість, оскільки єдине рішення про його анулювання було визнано судом протиправним та скасовано.
Крім того, жоден із зазначених у судовому рішенні наказів ДПА України не може бути визнаний таким, що розширює або звужує перелік підстав, за якими не можуть бути визнані податковою звітністю декларації платників податку на додану вартість.
Суд звертає увагу представника відповідача, що повноваження органів державної податкової служби щодо прийняття податкових декларацій обмежено вичерпним переліком - прийняти декларацію або відмовити в її прийнятті з підстав, визначених законом.
Право же привласнювати декларації статус "не є податковою декларацією" з підстав інших, ніж встановлено Податковим кодексом України, податковим законодавством України не передбачено.
Крім того, суд зауважує, що у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України у податкового органу взагалі відсутні повноваження щодо невизнання податкової декларації документом податкової звітності, тобто привласнення ній статусу "не є податковою декларацією", оскільки згідно вищенаведених норм Податкового кодексу України податковий орган має право або прийняти податкову декларацію, або відмовити у її прийнятті.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про не визнання поданих позивачем декларацій з податку на додану вартість за період червень 2011 року - березень 2012 року були оформлені листами № 31923/10/28-4 від 22.07.2011 року, № 38302/10/28-4 від 25.08.2011 року, № 41655/10/28-4 від 27.09.2011 року, № 44495/10/28-4 від 25.10.2011 року, № 48034/10/28-4 від 21.11.2011 року, № 51193/10/28-4 від 20.12.2011 року, № 1738/10/28-4 від 25.01.2012 року, № 5174/10/28-4 від 24.02.2012 року, № 2279/10/28-4 від 22.03.2012 року, № 5773/10/28-4 від 24.04.2012 року. Однак, вказані документи не містять жодних підстав (обґрунтувань) відмови відповідача у прийнятті декларацій з податку на додану вартість за червень 2011 року - березень 2012 року. Крім того, у листі не зазначено, що податковий орган відмовив платнику податку у прийнятті податкових декларацій, як це передбачено нормами Податкового кодексу України, а вказано тільки про невизнання декларацій (зазначено "не вважається податковою декларацією"), отже, на думку суду, зазначені листи не є рішеннями суб'єкта владних повноважень у розумінні КАС України та Податкового кодексу України про відмову у прийнятті податкових декларацій.
Крім того, зважаючи на постійний процес вдосконалення та змінення форм податкової звітності з боку ОДПС, визначення її органами переліку обов'язкових реквізитів своїми наказами, неприпустимо змінювати перелік таких реквізитів або змінювати перелік підстав, за якими податкові декларації можуть бути не визнані як податкові декларації у кожному окремому випадку, не спираючись на норми діючого законодавства. В той же час, відповідно до п. 3 ст. 9 КАС України суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною радою України.
Доказів наявності передбачених ст.ст. 48, 49 Податкового кодексу України обставин, які б дозволяли податковому органу відмовити у прийнятті податкової декларації, відповідач у встановленому порядку не надав.
Таким чином, виходячи з системного аналізу наведених норм права та встановлених судом обставин, суд вважає, що дії відповідача щодо невизнання податкових декларацій з податку на додану вартість позивача за період червень 2011 року - березень 2012 року податковою звітністю не ґрунтуються на Законі, норми якого регулюють спірні правовідносини, вчинені з порушенням основних принципів адміністративної юстиції, дотримання яких є складовою частиною демократичного суспільства, тому є протиправними.
Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України (далі - Інструкція), затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 № 276, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за № 843/11123, яка діє на час вирішення спору по суті, встановлюється порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), надходження яких контролюється органами державної податкової служби і які передбачені бюджетною класифікацією України за доходами до Державного бюджету України, місцевих бюджетів та державних цільових фондів, надходжень на погашення простроченої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками, а також сум штрафних (фінансових) санкцій та пені, що застосовуються до платників податків відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 1.3 Інструкції оперативний облік платежів, що надходять до бюджету, ведеться підрозділом адміністрування облікових показників та звітності органу державної податкової служби відповідно до порядку, установленого для справляння платежів до бюджету.
Проведення операцій в особових рахунках платників здійснюється в хронологічному порядку (п.1.6 Інструкції).
Згідно з п. 3.1 Інструкції з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
Нарахуванню в особових рахунках платників підлягають: податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, самостійно визначені платником; податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, нараховані органом державної податкової служби та узгоджені платником відповідно до чинного законодавства; пеня за порушення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання; відсотки за користування розстроченням (відстроченням) податкових зобов'язань; непогашені суми векселя, що видається суб'єктом господарювання при здійсненні операцій з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах (п.4.1 Інструкції).
Відповідно до пп.4.2.1 Інструкції податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри.
Нарахування податкових зобов'язань та штрафних санкцій, що самостійно визначені та узгоджені платником, обліковується у розділі "Нараховано платежів - зменшено платежів" за відповідними кодами операцій.
Наведені положення законодавства свідчать про наявність у платника податків матеріально-правового інтересу в тому, щоб дані карток особових рахунків правильно відображали фактичний стан платежів до бюджету.
Виходячи з встановлених судом обставин та зазначених норм законодавства, суд вважає, що належним способом захисту права позивача, у даному випадку, є задоволення позивних вимог саме шляхом визнання протиправними дій відповідача щодо невизнання податкових декларацій документами податкової звітності з податку на додану вартість за період червень 2011 року - березень 2012 року, отриманих від ТОВ "Дарсанстройінвест", та зобов'язання відповідача відобразити основні показники поданих ТОВ "Дарсанстройінвест" податкових декларацій з податку на додану вартість за червень 2011 року - березень 2012 року в особовому рахунку підприємства.
Таким чином адміністративний позов підлягає задоволенню.
Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 Кодексу адміністративного судочинства України).
Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.
Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Під час судового засідання, яке відбулось 29 травня 2012 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 30 травня 2012 року.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової Служби щодо невизнання документом податкової звітності податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2011 року, липень 2011 року, серпень 2011 року, вересень 2011 року, жовтень 2011 року, листопад 2011 року, грудень 2011 року, січень 2012 року, лютий 2012 року, березень 2012 року, отриманих від Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" (код ЄДРПОУ 33267296).
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової Служби відобразити за даними картки особового рахунку з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" (ідентифікаційний код юридичної особи 33267296) за:
- червень 2011 року вх. № 146351 від 18.07.2011 року,
- липень 2011 року вх. № 169204 від 22.08.2011 року,
- серпень 2011 року вх. № 173867 від 21.09.2011 року,
- вересень 2011 року вх. № 191679 від 19.10.2011 року,
- жовтень 2011 року вх. № 205864 від 17.11.2011 року,
- листопад 2011 року вх. № 208227 від 19.12.2011 року,
- грудень 2011 року вх. № 224865 від 19.01.2012 року,
- січень 2012 року вх. № 4735 від 20.02.2012 року,
- лютий 2012 року вх. № 6364 від 19.03.2012 року,
- березень 2012 року вх. № 15741 від 18.04.2012 року.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дарсанстройінвест" (код ЄДРПОУ 33267296) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 32 (тридцять дві) гривні 19 копійок шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової Служби .
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25170425 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні