ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 червня 2012 р. (13:25) Справа №2а-4689/12/0170/28
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., при секретарі судового засідання Кириченко Ю.І., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженої відповідальністю "Ювас-Транс"
до Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування наказу,
за участю представників:
від позивача -Черкасов А.М.-представник, довіреність №209-11 від 05.09.2011 року;
від відповідача -Бабаян А.Ю.-представник, довіреність №134/10/10-00 від 02.03.2012 року;
Суть спору: Товариство з обмеженої відповідальністю "Ювас-Транс" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу №221 від 24.04.2012 року щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ювас-Транс» за квітень, липень 2011 року. Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно наказу №786 від 20.07.2011 року та направлення №521/23-1 від 20.07.2011 року виданих ДПІ в м. Керчі відповідачем вже проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Ювас-Транс".
В судовому засіданні, яке відбулось 06.06.2012 року представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі просив останні задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, та зазначив, що наказ №221 від 24.04.2012 про проведення позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ «Ювас -Транс» з питань взаємовідносин з ПП «Салют -С» є повністю правомірним.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, та оцінивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Ювас - Транс» є юридичною особою, яка зареєстрована 02.08.2004 року виконавчим комітетом Керченської міської ради АРК, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 444009, довідкою з ЄДРПОУ № 05.3-06-02/1794 від 17.12.2004 року.
ТОВ «Ювас - Транс» взято на облік в органах податкової служби 03.07.2002 року за № 119, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків.
ТОВ «Ювас - Транс» є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість №00337777 від 09.08.2002 року.
Таким чином, ТОВ «Ювас - Транс» є суб'єктом господарювання, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ в м.Керчі видано наказ від 20.07.2011 року №786 «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Ювас-Транс».
На підставі наказу № 786 від 20.07.2011 року та повідомлення про проведення перевірки № 521/23-1 від 20.07.2011 року, виданих ДПІ в м.Керчі, згідно з вимогами п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Ювас -Транс» щодо підтвердження відомостей, отриманих від осіб, які мали правові відносини з ПП «Салют - С» за квітень 2011 року, за результатами проведення якої складено довідку № 619/23-1/31929178 від 01.08.2011 року.
Судом встановлено, що 24.04.2011 року ДПІ в м.Керчі було видано наказ №221 «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Ювас-Транс», з якого вбачається, що на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України наказано провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Ювас-Транс» за квітень, липень 2011 року.
Позивач, не погодившись наказом ДПІ в м.Керчі АРК №221 від 24.04.2012 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Ювас -Транс», звернувся до суду.
Заслухавши пояснення учасників процесу, які були надані у судових засіданнях, дослідивши матеріали справи та надані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Суд звертає увагу позивача на те, що в межах спору, що виник між сторонами досліджується виключно питання щодо дотримання органом державної податкової служби положень ПК України, що регламентують підстави та процедуру проведення документальної позапланової виїзної перевірки, без вирішення питання щодо наявності або відсутності порушень з боку ТОВ «Ювас-Транс» під час визначення розміру податкових зобов'язань з ПДВ.
Згідно п.п. 75.1.2. статті 75 ПКУ Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Згідно п.п. 78.1.1. статті 78 ПКУ за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно п.п. 72.1.5. статті 72 ПКУ для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла: від підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю.
Стаття 78 ПКУ, Глава 8 ПКУ «Перевірки», інші норми ПКУ не містять обмежень щодо кількості позапланових документальних виїзних перевірок, які можуть проводитись органами державної податкової служби, за наявності законних підстав для проведення перевірки.
Згідно п.п. 78.4. статті 78 ПКУ про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до п.п. 83.1.2 статті 83 ПКУ для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставою для висновків є податкова інформація.
Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби проведена документальна позапланова виїзна перевірка TOB «Ювас-Транс» (код ЄДРПОУ 31929178) щодо підтвердження відомостей, отриманих від осіб, які мали правові відносини ПП «Салют - С» за квітень 2011р., по результатам якої складено довідку від " 01.08.11р. № 619 /23-1/31929178 .
Однак, на дату завершення перевірки до ДПІ у м. Керчі не надходило податкової інформації щодо нікчемності проведених операції з боку ПП «Салют - С» (отримана лише від 04.04.12р. № 371/7 та від 03.03.12р. № 62/7), тому висновки, викладені у довідці від 01.08.11р. № 619 /23-1/31929178 зроблені на підставі представлених на момент проведення перевірки, документів.
При тому на сторінці 7 вищевказаної довідки зроблено запис «При отриманні матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб'єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо проведення документальної позапланової перевірки відповідно до ст.83, 78, 79 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ».
Підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки TOB «Ювас-Транс» (код ЄДРПОУ 31929178) щодо підтвердження відомостей, отриманих від осіб, які мали правові відносини з ПП «Салют - С» за квітень 2011р. та липень 2011р. (акт від 28.04.2012р. № 243/22- 1/31929178 ) було отримання податкової інформації від Державної податкової інспекції у м. Херсоні «Про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій суб'єкта господарювання ПП "Салют-С" (37238908) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків у лютому 2011 року, квітні-травні 2011 року від 11.11.11 № 64/15-2/ 37238908 (вх.. від 04.04.12р. № 371/7 ) та у липні 2011 року від 29.02.12 №35 /15-2/ 37238908 (вх. від 03.03.12р. № 62/7 ).
21.11.2011р. №11003/7/15-211 та 03.03.12р. вх № 62/7 (після проведення первинної перевірки за квітень та складання довідці від 01.08.11р. № 619 /23-1/31929178) від Державної податкової інспекції у м. Херсоні надійшов лист про надання інформації щодо контрагента позивача ПП «Салют -С» та акти перевірки контрагента від 29.02.2012р. №35 та від 11.11.11 №64 «Про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій суб'єкта господарювання ПП "САЛЮТ-С" (37238908) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків у лютому 2011 року, квітні-травні 2011 року та у липні 2011 року.
Для отримання пояснень по даному факту, податковою на адресу TOB «Ювас-Транс» направлено письмові запити щодо надання документів та письмових пояснень по взаємовідносинам з ПП «Салют - С» за квітень 2011р. та липень 2011р. (вих. № 3313/10/22-01 від 11.04.12р. - за квітень 2011р., яке отримано TOB «Ювас-Транс» згідно поштової відмітки 12.04.12р. та вих. № 882/10/22-01 від 14.03.12р. - за липень 2011р., яке отримано TOB «Ювас-Транс» згідно поштової відмітки 15.03.12р.).
У вищевказаних письмових запитах зазначено, що у випадку ненадання документів, буде проведено позапланову виїзну документальну перевірку у відповідності з п.п. 78.1.1. п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями).
Письмові пояснення та їх документальне підтвердження в установлені законодавством строки не надані.
На виконання п.1.3. Наказу ДПА України, обґрунтовані пропозиції щодо необхідності проведення перевірки оформлюються доповідною запискою (висновком) за підписом керівника структурного підрозділу, який відповідно до функціональних обов'язків має інформацію, що може слугувати підставою для проведення такої перевірки відповідно до чинного законодавства.
Доповідна записка (висновок) надається на розгляд керівника органу ДПС, який приймає рішення про доцільність проведення такої перевірки та визначає підрозділ, який буде проводити (очолювати) цю перевірку, відповідати за її організацію та координацію дій залучених працівників інших структурних підрозділів, а також реалізацію матеріалів.
- 23.04.2012р. начальнику ДПІ в м. Керчі - Золотарьову А.І. була надана доповідна записка №92/22-01 з вказівкою обставин, які обґрунтовують доцільність проведення перевірки TOB «Ювас Транс»
- 24.04.2012р., за результатами розгляду доповідної записки, з врахуванням вимог Податкового кодексу начальником ДПІ в м. Керчі АРК Золотарьовим А.І. був прийнятий Наказ №221
- до початку проведення перевірки, копія наказу ДПІ у м. Керчі АР Крим ДПС від 24.04.12р. № 221 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки TOB «Ювас-Транс» вручені під розписку головному бухгалтеру Круковер Наталії Володимирівні 24.04.2012р. у 15-00 годині.
У відповідності з вимогами ст. 81 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями) направлення на проведення перевірки від 24.04.2012р. №154 пред'явлено під розписку головному бухгалтеру Круковер Наталії Володимирівні 24.04.2012р. у 15-00 годині. В журналі реєстрації перевірок зроблено запис від 24.04.2012р. № 25.
Таким чином, дотримані вимоги ст. 81 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями) в частині дотримання умов та порядку допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення документальних перевірок.
Звертаємо увагу суду на те, що позивач допустив представників податкового органу до перевірки, надав документи та в ході проведення перевірки (з 04.04.12р. по 26.04.12р.) скарги підприємства відносно порушень закону з оформлення документів, які є підставою для проведення перевірки, до ДПІ у м. Керчі ДПС не надходило.
Таким чином, можна однозначно стверджувати, що позапланова документальна виїзна перевірка ТОВ «Ювас-Транс» за квітень 2011 року, яка проведена згідно наказу ДПІ у м. Керчі від 24.04.2012, результати якої оформлені актом від 28.04.2012 №243/22-01/31929178, проведена за тої самий період - квітень 2011 року, що і документальна позапланова виїзна перевірка, результати якої оформлені довідкою від 01.08.2011 №619/23-1/31929178, однак на підставі інших документів, за наявності нової податкової інформації, отриманої від ДПІ у м. Херсоні, за результатами перевірки іншого платника податків - ПП «Салют-С», які не були відомі відповідачу на момент проведення першої перевірки за квітень 2011 року.
З урахуванням викладеного, посилання відповідача на позицію Окружного адміністративного суду, викладену в постанові від 21.11.2011 у справі №2а-13386/11/0170/1 є не коректними, оскільки вказана справа розглядалась за обставин, коли орган державної податкової служби повторно провів перевірку за тих же самих підстав, з того ж самого питання, за той же самий період на підставі тих же самих первинних документів.
Стосовно призначення наказом начальника ДПІ у м. Керчі №221 від 24.04.2012 документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ювас-Транс» за період - липень 2011 року, позивачем в позовній заяві не наведено жодного доводу щодо протиправності дій органу державної податкової служби при призначенні перевірки за вказаний період, в ході судового розгляду фактів протиправності дій органу державної податкової служби при призначенні перевірки за вказаний період також не встановлено.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Під час судового засідання, яке відбулось 06.06.2012 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Повний текст постанови складено 11.06.2012 року.
Керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25171204 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні