Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-4689/12/0170/28
17.10.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Кобаля М.І. ,
Щепанської О.А.
при секретарі судового засідання Карповій І.І.
за участю сторін:
представник позивача, з обмеженою відповідальністю "Ювас-Транс"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник відповідача, Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби - не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши матеріали справи № 2а-4689/12/0170/28 за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювас-Транс" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Калініченко Г.Б. ) від 06.06.12 у справі № 2а-4689/12/0170/28
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювас-Транс" (вул. Свердлова, буд. 49, м. Керч, Автономна Республіка Крим, 98320)
до Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби (вул. Борзенко, буд. 40, м. Керч, Автономна Республіка Крим, 98300)
про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.06.12 у справі № 2а-4689/12/0170/28 у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювас-Транс" відмовлено.
Не погодившись з зазначеною постановою позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.06.12 та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, позивач посилається на те, що 24.04.2011 року ДПІ в м.Керчі було видано наказ №221 «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Ювас-Транс», з якого вбачається, що на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України наказано провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Ювас-Транс»за квітень, липень 2011 року. Апелянт зазначає, що згідно наказу №786 від 20.07.2011 року та направлення №521/23-1 від 20.07.2011 року виданих ДПІ в м. Керчі відповідачем вже проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Ювас-Транс".
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 01.08.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювас-Транс".
Сторони в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового розгляду сповіщені належним чином та своєчасно.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що сторони викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності нез 'явившихся сторін.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
ТОВ «Ювас -Транс»є юридичною особою, яка зареєстрована 02.08.2004 року виконавчим комітетом Керченської міської ради АРК, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 444009, довідкою з ЄДРПОУ № 05.3-06-02/1794 від 17.12.2004 року.
ТОВ «Ювас -Транс»взято на облік в органах податкової служби 03.07.2002 року за № 119, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків.
ТОВ «Ювас -Транс»є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість №00337777 від 09.08.2002 року.
Таким чином, ТОВ «Ювас -Транс»є суб'єктом господарювання, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ в м.Керчі видано наказ від 20.07.2011 року №786 «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Ювас-Транс».
На підставі наказу № 786 від 20.07.2011 року та повідомлення про проведення перевірки № 521/23-1 від 20.07.2011 року, виданих ДПІ в м.Керчі, згідно з вимогами п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Ювас -Транс»щодо підтвердження відомостей, отриманих від осіб, які мали правові відносини з ПП «Салют - С»за квітень 2011 року, за результатами проведення якої складено довідку № 619/23-1/31929178 від 01.08.2011 року.
24.04.2011 року ДПІ в м.Керчі було видано наказ №221 «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Ювас-Транс», з якого вбачається, що на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України наказано провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Ювас-Транс»за квітень, липень 2011 року.
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно п.п. 75.1.2. статті 75 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Згідно п.п. 78.1.1. статті 78 ПКУ за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно п.п. 72.1.5. статті 72 ПКУ для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла: від підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю.
Стаття 78 ПКУ, Глава 8 ПКУ «Перевірки», інші норми ПКУ не містять обмежень щодо кількості позапланових документальних виїзних перевірок, які можуть проводитись органами державної податкової служби, за наявності законних підстав для проведення перевірки.
Згідно п.п. 78.4. статті 78 ПКУ про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до п.п. 83.1.2 статті 83 ПКУ для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставою для висновків є податкова інформація.
Державною податковою інспекцією у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби проведена документальна позапланова виїзна перевірка TOB «Ювас-Транс»(код ЄДРПОУ 31929178) щодо підтвердження відомостей, отриманих від осіб, які мали правові відносини ПП «Салют - С»за квітень 2011р., по результатам якої складено довідку від " 01.08.11р. № 619 /23-1/31929178 .
Однак, на дату завершення перевірки до ДПІ у м. Керчі не надходило податкової інформації щодо нікчемності проведених операції з боку ПП «Салют - С» (отримана лише від 04.04.12р. № 371/7 та від 03.03.12р. № 62/7), тому висновки, викладені у довідці від 01.08.11р. № 619 /23-1/31929178 зроблені на підставі представлених на момент проведення перевірки, документів.
При тому на сторінці 7 вищевказаної довідки зроблено запис «При отриманні матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб'єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо проведення документальної позапланової перевірки відповідно до ст.83, 78, 79 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ».
Підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки TOB «Ювас-Транс»(код ЄДРПОУ 31929178) щодо підтвердження відомостей, отриманих від осіб, які мали правові відносини з ПП «Салют - С»за квітень 2011р. та липень 2011р. (акт від 28.04.2012р. № 243/22- 1/31929178 ) було отримання податкової інформації від Державної податкової інспекції у м. Херсоні «Про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій суб'єкта господарювання ПП "Салют-С" (37238908) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків у лютому 2011 року, квітні-травні 2011 року від 11.11.11 № 64/15-2/ 37238908 (вх.. від 04.04.12р. № 371/7 ) та у липні 2011 року від 29.02.12 №35 /15-2/ 37238908 (вх. від 03.03.12р. № 62/7 ).
21.11.2011р. №11003/7/15-211 та 03.03.12р. вх № 62/7 (після проведення первинної перевірки за квітень та складання довідці від 01.08.11р. № 619 /23-1/31929178) від Державної податкової інспекції у м. Херсоні надійшов лист про надання інформації щодо контрагента позивача ПП «Салют -С»та акти перевірки контрагента від 29.02.2012р. №35 та від 11.11.11 №64 «Про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій суб'єкта господарювання ПП "САЛЮТ-С" (37238908) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків у лютому 2011 року, квітні-травні 2011 року та у липні 2011 року.
Для отримання пояснень по даному факту, податковою на адресу TOB «Ювас-Транс»направлено письмові запити щодо надання документів та письмових пояснень по взаємовідносинам з ПП «Салют - С»за квітень 2011р. та липень 2011р. (вих. № 3313/10/22-01 від 11.04.12р. - за квітень 2011р., яке отримано TOB «Ювас-Транс»згідно поштової відмітки 12.04.12р. та вих. № 882/10/22-01 від 14.03.12р. - за липень 2011р., яке отримано TOB «Ювас-Транс»згідно поштової відмітки 15.03.12р.).
У вищевказаних письмових запитах зазначено, що у випадку ненадання документів, буде проведено позапланову виїзну документальну перевірку у відповідності з п.п. 78.1.1. п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями).
Письмові пояснення та їх документальне підтвердження в установлені законодавством строки не надані.
На виконання п.1.3. Наказу ДПА України, обґрунтовані пропозиції щодо необхідності проведення перевірки оформлюються доповідною запискою (висновком) за підписом керівника структурного підрозділу, який відповідно до функціональних обов'язків має інформацію, що може слугувати підставою для проведення такої перевірки відповідно до чинного законодавства.
Доповідна записка (висновок) надається на розгляд керівника органу ДПС, який приймає рішення про доцільність проведення такої перевірки та визначає підрозділ, який буде проводити (очолювати) цю перевірку, відповідати за її організацію та координацію дій залучених працівників інших структурних підрозділів, а також реалізацію матеріалів.
- 23.04.2012р. начальнику ДПІ в м. Керчі - Золотарьову А.І. була надана доповідна записка №92/22-01 з вказівкою обставин, які обґрунтовують доцільність проведення перевірки TOB «Ювас Транс»
- 24.04.2012р., за результатами розгляду доповідної записки, з врахуванням вимог Податкового кодексу начальником ДПІ в м. Керчі АРК Золотарьовим А.І. був прийнятий Наказ №221
- до початку проведення перевірки, копія наказу ДПІ у м. Керчі АР Крим ДПС від 24.04.12р. № 221 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки TOB «Ювас-Транс»вручені під розписку головному бухгалтеру ОСОБА_3 24.04.2012р. у 15-00 годині.
У відповідності з вимогами ст. 81 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями) направлення на проведення перевірки від 24.04.2012р. №154 пред'явлено під розписку головному бухгалтеру ОСОБА_3 24.04.2012р. у 15-00 годині. В журналі реєстрації перевірок зроблено запис від 24.04.2012р. № 25.
Таким чином, дотримані вимоги ст. 81 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями) в частині дотримання умов та порядку допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення документальних перевірок.
Позивач допустив представників податкового органу до перевірки, надав документи та в ході проведення перевірки (з 04.04.12р. по 26.04.12р.).
Таким чином, судова колегія приходить до висновку, що позапланова документальна виїзна перевірка ТОВ «Ювас-Транс»за квітень 2011 року, яка проведена згідно наказу ДПІ у м. Керчі від 24.04.2012, результати якої оформлені актом від 28.04.2012 №243/22-01/31929178, проведена за тої самий період -квітень 2011 року, що і документальна позапланова виїзна перевірка, результати якої оформлені довідкою від 01.08.2011 №619/23-1/31929178, однак на підставі інших документів, за наявності нової податкової інформації, отриманої від ДПІ у м. Херсоні, за результатами перевірки іншого платника податків -ПП «Салют-С», які не були відомі відповідачу на момент проведення першої перевірки за квітень 2011 року.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювас-Транс" залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.06.12 у справі № 2а-4689/12/0170/28 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 22 жовтня 2012 р.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис М.І. Кобаль
підпис О.А.Щепанська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2012 |
Оприлюднено | 22.01.2013 |
Номер документу | 28734127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні