Постанова
від 12.06.2012 по справі 2а-4562/11/0170/9
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 червня 2012 р. (10:51) Справа №2а-4562/11/0170/9

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Гаманка Є.О., за участю секретаря Сироватського М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Сімферопольського міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Кореїзської селищної ради; Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК

до Алупкінської міської ради АР Крим

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1

про визнання протиправним та скасування рішення №5/2 від 02.06.2008р.

Представники сторін:

представник позивача1(Кореїзська селищна рада) - Заварін А.В., довіреність № 02.11/1224 від 28.04.12р.;

представник прокуратури, Бекірова Д.І. посвідчення №11273, посвідчення № 10169;

представник Рескомзема - Мешок С.В., довіреність № 1765/10-29 від 15.12.11р.,

Сімферопольський міжрайонний природоохоронний прокурор в інтересах держави в особі Кореїзської селищної ради, Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Алупкінської міської ради АР Крим про визнання протиправним та скасування рішення від 02.06.08р. №5/3.

Уточнивши позовні вимоги, позивач просять визнати протиправним та скасувати рішення 25-ої сесії 5-го скликання Алупкінської міської ради АР Крим № 5/2 від 02.06.2008 року "Про затвердження проекту землеустрою та передачі у власність гр. ОСОБА_1 ділянки, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд".

Ухвалою суду від 10.06.11р. залучено до участі у справі у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1.

Ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.06.2011 року призначено по справі судову будівельно-технічну землевпорядну експертизу та зупинено провадження по справі до одержання судом результатів експертизи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.10.2012 року поновлено провадження по справі та справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.02.2012р. у справі призначено судово-землевпорядну експертизу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.05.2012 року поновлено провадження по справі та справу призначено до судового розгляду на 12.06.2012р.

У судове засідання, що відбулося 12.06.2012р., відповідач та третя особа яву представників не забезпечили, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, ніяких клопотань від них до суду не надходило, письмових пояснень не надано.

Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників відповідача та третьої особи, на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників позивачів та прокурора, суд,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням 25 сесії V скликання Алупкінської міської ради АР Крим від 02.06.2008 року № 5/2 "Про затвердження проекту землеустрою і передачі у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка)" внесені зміни у рішення 40 сесії IV скликання № 13/5 від 27.12.2005 року Алупкінської міської ради АР Крим у відношенні адреси земельної ділянки і читати у наступній редакції: "… за адресою: АР Крим, м. Алупка, Алупкінське шосе, район Хаста -Баш… для передачі її у власність". Затверджено акт вибору та обстеження земельної ділянки гр. ОСОБА_1 від 26.06.2006 року для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд за адресою: м. Алупка, західніше басейну ріки Хаста -Баш; затверджено проект землеустрою з відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), код цільового використання - 1.8, загально площею 0,0500 га, за адресою: АДРЕСА_1. Передано безоплатно громадянці України ОСОБА_1 у власність земляну ділянку (кадастровий номер 0111970200:01:001:0036) загальною площею 0,0500 га (з коректуванням меж землекористування) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) з земель житлової та громадської забудови Алупкинської міськради не переданих у власність і не наданих у користування у межах населеного пункту (рядок 12.3, шифр 96, форми 6-зем), у тому числі за угіддями - відкриті землі без рослинного покрову або з незначним рослинним покровом, у тому числі інші землі (графа 67, 71 форми 6-зем.) за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.5,52).

Судом встановлено, що Голова Кореїзської селищної ради звернуся із заявою за вих. № 02-13/1021 від 20.12.2010 року, у тому числі й до Генеральної прокуратури України, у якій просив здійснити перевірку фактів, викладених у заяві, провести перевірку дотримання Алупкінською міською радою АР Крим вимог діючого законодавства при вирішення питань виділення земельних ділянок за межами м. Алупки, зокрема, на території Кореїзської селищної ради (а.с.20-24).

На підставі заяви Голови Кореїзської селищної ради за вих. № 02-13/1021 від 20.12.2010 року Прокуратурою АР Крим було доручено Сімферопольському міжрайонному природоохоронному прокурору організувати перевірку викладених у зверненні фактів, за наявності підстав, вжити вичерпних заходів реагування, спрямованих на усунення встановлених порушень закону та притягнення винних до відповідальності (а.с.19).

Сімферопольським міжрайонним природоохоронним прокурором було проведено перевірку дотримання Алупкінською міською радою АР Крим вимог діючого законодавства при вирішення питань виділення земельних ділянок за межами м. Алупки та встановлені певні порушення, зокрема, прийняття рішення 25 сесії V скликання Алупкінської міської ради АР Крим від 02.06.2008 року № 5/2 "Про затвердження проекту землеустрою і передачі у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка)", у зв'язку з чим за захистом порушених прав та інтересів Сімферопольський міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся до суду з цим позовом.

Перевіряючи обґрунтованість заявлених позовних вимог, судом встановлено наступне.

Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:

а) розпорядження землями територіальних громад;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Отже Алупкінська міська рада АР Крим є органом місцевого самоврядування, який наділений повноваженнями щодо розпорядження землями відповідної територіальної громади.

У відповідності до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави.

Поняття землі визначено у ст.1 Земельного Кодексу України як основне національне багатство, що перебуває під особливою охороною держави.

Статтею 2 Земельного кодексу України встановлено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Відповідно до п. Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Рішенням Верховної Ради АР Крим від 20.02.2002 року № 2278-2/02 "Про встановлення меж селища Кореїз" встановлено межі с. Кореїз на площу 355 га, у тому числі 23 га - земель природно - заповідного фонду (Мисхорський парк) (а.с.6).

Відповідно до акту встановлення меж земельної ділянки в натурі від 25.12.2003 року, ТОВ "Кримський інститут екології і проектування" винесено межі смт. Кореїз в натурі на площу 355 га, яке узгоджено у встановленому законом порядку, в тому числі із Алупкинською міською радою. Земельна ділянка закріплена межовими знаками, які передані на відповідальне зберігання землекористувачеві (а.с.27).

Таким чином, в межах с. Кореїз землями державної та комунальної власності має право розпоряджатися Кореїзська селищна рада АР Крим.

З огляду на вищевикладене, враховуючи те, що земельна ділянка загально площею 0,0500 га, за адресою: АР Крим, м. Алупка, Алупкінське шосе, яка спірним рішенням передана у власність гр. ОСОБА_1, знаходиться у межах смт. Кореїз, суд приходить до висновку, що Алупкінська міська рада АР Крим розпорядилася землею, яка не знаходиться у її адміністративних межах.

Крім того, для вирішення питання місцерозташування спірної земельної ділянки, судом у справі було призначено судову будівельно-технічну землевпорядну експертизу, проведення якої було доручено Кримському науково-дослідному інституту судових експертиз. На розгляд експерта було поставлено питання:

- Де, та в яких межах, земельна ділянка, що виділена Алупкінською міською радою громадянину ОСОБА_1 (кадастровий номер - 0111970200:01:001:0036) накладається на межі земельної ділянки населеного пункту смт. Кореїз?

В ході проведення експертизи, експертом встановлено наступне.

Рішенням Верховної Ради АР Крим від 29.02.2002 року були встановлені межі селища Кореїз загальною площею 355 га, у тому числі 23 га - землі природоохоронного призначення (Місхорский парк), Ялтинській міській та Кореїзській селищній радам виступити замовниками по встановленню в натурі меж вищезгаданого населеного пункту.

Проект встановлення меж смт. Кореїз був розроблений Кримською філією інституту землеустрою Української академії аграрних наук, пройшов державну землевпорядну експертизу від 26.10.2000 року № 1890, затверджену 06.06.2001 року.

Згідно із пояснювальною запискою - проект встановлення меж смт. Кореїз був виконаний відповідно до технічних вказівок по складанню проектів встановлення меж населених пунктів, затверджених Державним комітетом України із земельних ресурсів ЗО жовтня 1991 року, для складання проекту встановлення меж були використані наступні матеріали:

- проект встановлення меж Корейської селищної Ради;

- планові матеріали, надані Ялтинським міським управлінням по архітектурі і містобудуванню;

- держакти на право постійного користування землею, видані землекористувачам, що знаходяться на території Кореїзської селищної Ради;

- проект розроблявся з урахуванням змін, викликаних ерерозподілом земель між землевласниками і землекористувачами відповідно до земельного кодексу України, а також з урахуванням даних інвентаризації земель, проведеної згідно Постанови ВР України "Про земельну реформу";

- при проведенні робіт були уточнені межі смт. Кореїз та узгоджені з усіма зацікавленими сторонами, про що складений відповідний акт і креслення узгоджень.

У 2003 році ТОВ "Кримський інститут екології та проектування" був розроблений технічний звіт по встановленню меж смт. Кореїз в натурі;

Актом встановлення меж земельної ділянки в натуру від 25.12.2003 року ТОВ "Кримський інститут екології і проектування" зробив винесення меж смт. Кореїз Кореїзської селищної ради, площею 355 гектарів, у тому числі 23 гектари - землі природоохоронного призначення (Місхорский парк). Земельна ділянка закріплена межовими знаками у кількості 350 штук, які передані на відповідальне зберігання землекористувачеві за актом прийому - передачі.

При дослідженні плану меж смт. Кореїз у складі проекту встановлення меж селища Кореїз вказано, що:

з боку м. Алупки від т. А до т. І - землі населеного пункту Кореїз межують з Ялтинським гірсько-лісовим заповідником

від т. І до т. З - землі радгоспу - заводу "Лівадія"Алупкінської міськради

від т. З до т. Ж - землі Алупкінської міськради

межі селища Кореїз узгоджені з суміжними землекористувачами, у тому числі з Головою Алупкінської міськради

- також за матеріалами проекту та технічного звіту зазначається, що за геодезичними даними:

із заходу:

точки 324-332 межують із землями Алупкінської міськради (за геоданими держакту санаторію "Морський прибій" санаторного комплексу "Дюльбер"

точки 332-345 - із землями ПП "Мис Наталі" Алупкінської міськради (майданчик перед альтанкою)

точки 345-347 - із землями радгоспу - заводу "Лівадія" Алупкінської міськради

з точки 347 по точку 1 межа проходить по річці Хаста- Баш і межує із землями Ялтинського горно - лісового природного заповідника, розташованого на території Алупкінської міськради.

- координати меж суміжних ділянок відбиті в наданому на дослідженні технічному звіті по встановленню меж смт. Кореїз в натурі;

Таким чином, на дату проведення досліджень межі населеного пункту смт. Кореїз є встановленими.

Також в процесі дослідження було встановлено, що Кримською філією інституту землеустрою Української академії аграрних наук у 2001 році проведена інвентаризація земель смт. Кореїз і розроблений технічний звіт "З інвентаризації земель смт. Кореїз, Кореїзської селищної ради, м. Ялти". Цей технічний звіт затверджений 29 березня 2001 року рішенням Кореїзської селищної ради № 904.

Рішенням №1 від 16.10.2006 року 7 чергової сесії 5 скликання Алупкінської міськради був затверджений технічний звіт по топографо - геодезичним роботам по встановленню і винесенню в натуру меж міста Алупка загальною площею 541,6366 га.

З метою з'ясування місцеположення земельної ділянки, наданої у власність ОСОБА_1, експертом був досліджений проект землеустрою та технічний звіт по землеустрою та відскановано кадастровий план земельної ділянки в районі розміщення зазначеної земельної ділянки в масштабі 1:500 в місцевій системі координат, що мається у складі технічного звіту по землеустрою в частині встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) виконаної ЧП «Геркулес».

Згідно ВИСНОВКУ вищенаведеної експертизи земельна ділянка, що надана у власність ОСОБА_1 із земель АДРЕСА_1, площею 0,0500га (кадастровий номер - 0111970200:01:001:0036), розташована значною частиною у межах смт. Кореїз (схема місце розташування земельної ділянки, наданої ОСОБА_1 відносно меж смт. Кореїз приведена у додатку 1 до висновку, та залучена до матеріалів справи (а.с.145)).

Враховуючи те, що висновки експерта підтверджуються наданими до матеріалів справи документами, суд погоджується зі вказаними висновками.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не надав суду доказів того, що приймаючи спірне рішення він діяв у межах повноважень та у спосіб визначний законодавством України, навпаки, суд дійшов до висновку, що спірне рішення не відповідає визначеній законом компетенції суб'єкта владних повноважень, який видав це рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд знаходить доведеними позовні вимоги відносно протиправності оскаржуваного рішення, яке підлягає скасуванню.

При таких обставинах суд вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

В судовому засіданні 12.06.12р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 18.06.12р.

На підставі викладеного, керуючись статтями ст.ст.158,160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення 25-ої сесії 5-го скликання Алупкінської міської ради Автономної Республіки Крим № 5/2 від 02.06.2008 року "Про затвердження проекту землеустрою і передачі у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка)".

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Гаманко Є.О.

Дата ухвалення рішення12.06.2012
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25174448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4562/11/0170/9

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Ухвала від 23.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Ухвала від 28.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Постанова від 12.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні