Категорія №5.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 липня 2012 року Справа № 2а/1270/4230/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Колесніковій Я.А.,
за участю представників
позивача: Войтенко Н.Г. (довіреність № 2086/8/10 від 31.05.2012),
першого відповідача: Сахненко І.І. (довіреність б/н від 10.06.2012),
другого відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект», Державного реєстратора Старобільської районної державної адміністрації Луганської області про визнання недійсними змін до установчих документів, скасування реєстраційної дії, -
ВСТАНОВИВ:
30 травня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект», Державного реєстратора Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, у якому позивач просив:
- визнати недійсними зміни до установчих документів, якими змінено місцезнаходження Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект» (код ЄДРПОУ 01413336) з вул. Струтинського, б.6, Печерського району, м. Києва на площу Товарну, б.3, м. Старобільськ, Луганської області;
- скасувати реєстраційну дію від 15.06.2011 № 1 070 107 0018 003204, якою змінено місцезнаходження Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект» (код ЄДРПОУ 01413336) з вул. Струтинського, б.6, Печерського району, м. Києва на площу Товарну, б.3, м. Старобільськ, Луганської області;
- визнати неправомірними дії Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект» (код ЄДРПОУ 01413336) щодо надання недостовірних даних Державному реєстратору Печерської районної в м. Києві державної адміністрації.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що Закрите акціонерне товариство Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект» зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичною особою Печерською районною державною адміністрацією у м. Києві 02.11.2004 за № 10701200000003204 за юридичною адресою: 01014, вул. Струтинського, б. 6, Печерський район, м. Київ.
Державним реєстратором Печерської районної державної адміністрації у м. Києві 15.06.2011 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснено запис № 14 за № 10701070018003204 про зміну місцезнаходження ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект», а саме: з вул. Струтинського, б. 6, Печерський район, м. Київ на площу Товарну, б. 3, м. Старобільськ, Луганської області.
У зв'язку із зміною місцезнаходження юридичної особи та внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, реєстраційну справу ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект» передано до державного реєстратора Старобільської районної державної адміністрації Луганської області за новим місцезнаходженням.
Позивачем, шляхом опитування фізичних осіб-підприємців, які здійснюють підприємницьку діяльність за адресою площа Товарна, б. 3, м. Старобільськ, Луганської області, виходом за місцезнаходженням ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект», встановлено, що підприємство за цієї адресою не знаходиться, підприємницьку діяльність не здійснює.
Таким чином позивач вважає, що ним було встановлено, що перереєстрація ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект» та зміна його місцезнаходження була проведена з порушенням закону, які не можливо усунути.
26.04.2012 державним реєстратором Старобільської районної державної адміністрації Луганської області здійснено запис № 13771440020000791 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Таким чином, позивач вважає, що ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект» при реєстрації змін щодо свого місцезнаходження подав державному реєстратору Печерської районної державної адміністрації у м. Києві недостовірні дані щодо зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою підприємство ніколи не знаходилось, внаслідок чого, на думку позивача, державний реєстратор вніс до реєстру неправдиві записи № 14-15, а тому, в порушення ст.16 Закону № 755, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є недостовірними.
Позивач також зазначає, що зміни до установчих документів відповідача, які були подані невідомою особою для внесення державним реєстратором запису про зміну місцезнаходження підприємства містять неправдиву інформацію щодо юридичної адреси платника.
На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Ухвалою суду від 01 червня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом в частині визнання недійсними змін до установчих документів та скасування реєстраційної дії від 15.06.2011, якою змінено місцезнаходження Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект» та призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні. У відкритті провадження в адміністративній справі за позовною вимогою про визнання неправомірними дій Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект» (код ЄДРПОУ 01413336) щодо надання недостовірних даних Державному реєстратору Печерської районної в м. Києві державної адміністрації, відмовлено.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві.
Представник ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект» проти задоволення позовних вимог заперечував, про що надав письмові заперечення на позов (а.с.69-70), у яких зазначив, що підприємство з даним позовом не згодне з огляду на таке.
03.12.2010 загальними зборами акціонерів ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект» прийнято рішення про зміну місцезнаходження товариства з вул. Струтинського, б. 6, Печерський район, м. Київ на площу Товарну, б. 3, м. Старобільськ, Луганської області.
Відповідно до положень Закону України «Про господарські товариства» та Закону України «Про акціонерні товариства» дане рішення є легітимним і не було оскаржено жодним з акціонерів товариства, яких на дату прийняття рішення налічувалось 121 особа. Дана обставина, на думку відповідача, свідчить про правомірність і належність рішення прийнятого акціонерами товариства на загальних зборах, що відбулися 03.12.2010.
Що стосується тверджень позивача про відсутність підприємства за його місцезнаходженням, представник позивача повідомив, що дані твердження спростовуються договором оренди приміщення за цієї адресою.
Крім того, представник відповідача повідомив, що підприємством постійно подається податкова звітність на адресу позивача, керівником підприємства надані пояснення з причин відсутності прибутку на підприємстві.
Представник відповідача зазначає, що підприємством не порушується чинне законодавство України під час здійснення господарської діяльності.
На підставі вищевикладеного представник ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект» у задоволенні позовних вимог просив відмовити у повному обсязі.
Державний реєстратор Старобільської районної державної адміністрації Луганської області у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав до суду заяву про розгляд адміністративної справи за його відсутності (а.с.67). Правом подати заперечення на адміністративний позов не скористався.
З огляду на положення ст.128 КАС України, суд ухвалив розглядати адміністративну справу за відсутності Державний реєстратор Старобільської районної державної адміністрації Луганської області.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають, з огляду на таке.
Згідно із ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог ч.3 ст.2 КАС України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що Закрите акціонерне товариство Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект» зареєстровано як юридична особа, про що 02.11.2004 за № 1 070 120 0000 003204 державним реєстратором Печерської районної у м. Києві державної адміністрації включено відомості про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (запис № 1 у Довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців).
15.06.2011 за № 1 070 105 0017 003204 державним реєстратором Печерської районної у м. Києві державної адміністрації здійснено запис № 13 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи.
15.06.2011 за № 1 070 107 0018 003204 державним реєстратором Печерської районної у м. Києві державної адміністрації здійснено запис № 14 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог та оцінюючи обґрунтованість заперечень відповідача, суд виходить з такого.
Згідно із п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з п.67.2 ст.67 ПК України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Як встановлено у судовому засіданні позивач - Старобільська міжрайонна державна податкова інспекція Луганської області Державної податкової служби звернулася до суду із позовом про визнання недійсними змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження товариства та скасування реєстраційної дії від 15.06.2011 № 1 070 107 0018 003204, якою змінено місцезнаходження ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект».
Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (9-13), державним реєстратором Печерської районної у м. Києві державної адміністрації здійснено запис № 14 15.06.2011, номер реєстраційної дії № 1 070 107 0018 003204, внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.
Тобто, враховуючи приписи п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 та п.67.2 ст.67 ПК України, суд прийшов до висновку, що у даному випадку у позивача відсутнє право на звернення до суду, оскільки позивач звернувся з вимогами про визнання недійсними змін до установчих документів ЗАТ НВФ «Укрспецмонтажпроект», яким змінено місцезнаходження товариства, оскільки таке рішення не є установчим (засновницьким) документом суб'єкта господарювання, та про визнання недійсною та скасування у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, від 15 червня 2011 року за номером № 1 070 107 0018 003204, оскільки така реєстраційна дія не є державною реєстрацією змін до установчих документів.
За таких обставин, суд приходить висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач відповідно ст.5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 03 липня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 09 липня 2012 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст.2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Закритого акціонерного товариства Науково-виробнича фірма «Укрспецмонтажпроект», Державного реєстратора Старобільської районної державної адміністрації Луганської області про визнання недійсними змін до установчих документів, скасування реєстраційної дії, - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 09 липня 2012 року.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25176422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні