УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
10.07.12р. Справа № 38/5005/1897/2012
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Бондарєв Е.М.
при секретарі судового засідання Сизончик Н.В.
за участю представників сторін:
від боржника - Толкачов Є.В., представник за довіреністю № 22/02 від 22.02.2012р.
розглянувши справу
за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФО-КОМП", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "СК-ДНІПРОМЕТ", м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Мукаша Салакунова, буд. 25, корпус 2, офіс 8, порушено 29.02.12р. за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФО-КОМП", м. Дніпропетровськ.
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі вказано те, що боржник має перед кредитором безспірну заборгованість за отриманий товар, шляхом надання кредитору просторого векселя АА № 1733072 на загальну суму 18 432, 00 грн., що підтверджується виконавчим написом № 10273 від 27.07.2011р. та постановою про відкриття виконавчого провадження від 22.08.2011 року.
За даними кредитора боржник відсутній за місцезнаходженням.
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.12р. боржника визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура у справі, призначено ліквідатора ініціюючого кредитора товариство з обмеженою відповідальністю "ІНФО-КОМП", (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Фрунзе, буд. 4), код ЄДРПОУ 36727323.
Відповідно до ст.4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
25.04.12р. на затвердження до господарського суду Дніпропетровської області надійшов звіт про проведену роботу з додатками вих. № 24/04-12/1 від 24.04.12р. та ліквідаційний баланс ліквідатора.
Відповідно до вимог ч.ч. 1, 5 ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон) у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що
свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань. Ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Отже, законодавством передбачено особливу процедуру встановлення всіх відомих ліквідатору кредиторів зі ст.52 Закону, яка є спеціальною по відношенню до загальних процедур банкрутства. До таких потенційних кредиторів належать органи податкової служби, фонди соціального страхування та їх повідомлення ліквідатором здійснюється шляхом надіслання письмових повідомлень таким кредиторам.
28.03.12р. в газеті "Голос України" № 56 (5306) опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.
В результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлена та підтверджена кредиторська заборгованість:
- товариство з обмеженою відповідальністю "ІНФО-КОМП", м. Дніпропетровськ на суму 18 432,00 грн.
Згідно довідок КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" № 5257 від 23.04.12р., ДП "Центр державного земельного кадастру" № Ц/5022-14 від 26.04.12 р., ВРЕР роботи ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 підпорядкований ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-1768 від 05.04.12р., Інспекції Державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 887-02-13 від 28.03.12р., за боржником нерухомого майна, автотранспортних засобів, сільськогосподарської техніки, великовантажних автомобілів, земельних ділянок не зареєстровано.
На запити ліквідатора отримані відповіді Бабушкінської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, Управління Пенсійного фонду України в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного центру зайнятості, Бабушкінського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні.
Згідно листа ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ДПС № 3678/10/10-011 від 17.04.2012р. податковий борг у ТОВ "СК-ДНІПРОМЕТ" відсутній та рахунки боржника закриті.
17.04.2012р. ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська звернулась до ліквідатора з проханням надати документи фінансово-господарської діяльності ТОВ "СК-ДНІПРОМЕТ" для проведення перевірки відповідно до вимог чинного законодавства. Також податкова інспекція до завершення позапланової перевірки просить не подавати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс та не повідомляти державний орган з питань банкрутства про завершення ліквідаційної процедури.
Слід зазначити, що відповідно до п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, п. 6 ч. 6 ст. 11-1 Закону України "Про державну податкову службу" від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (із наступними змінами та доповненнями), п. 3 Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" від 23.07.1998 р. № 817/98 (із наступними змінами та доповненнями) документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з передбачених у п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України обставин, зокрема, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:
- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Таким чином, ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС повинна була протягом місяця, а саме до 20.04.12р., розпочати проведення позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "СК-ДНІПРОМЕТ".
Крім того ліквідатор повідомив податковий орган, що ТОВ "СК-ДНІПРОМЕТ" є відсутнім боржником, керівні органи якого не знаходяться за його місцезнаходженням. Посадовими особами ТОВ "СК-ДНІПРОМЕТ" не передавалась бухгалтерська та інша документація. Таким чином ліквідатор не має можливості надати документи, необхідні для проведення позапланової перевірки, у зв'язку з їх відсутністю у ліквідатора.
Статтею 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб (підприємців) створюється ЄДР, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про внесення змін до нього, дати видачі або зміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та № записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, тощо.
Відповідно до вимог ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який набув чинності з 01.07.04р., в ЄДР містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до вимог ч.ч.1, 3 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до ЄДР були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до ЄДР, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою. Вказаний Закон, також, визначає порядок внесення до ЄДР записів про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, які здійснюються державним реєстратором (п.7 ст.19 вищевказаного закону).
Згідно з ч.8 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", до ЄДР внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Божник за юридичною адресою відсутній, фактична адреса не відома. В підтвердження відсутності керівних органів боржника-юридичної особи за місцезнаходженням кредитором подано довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 13141183 станом на 23.02.12р. статус відомостей про юридичну особу боржника - відсутність юридичної особи за місцезнаходження. У зв'язку з чим виявити майно, провести інвентаризацію активів боржника, витребувати бухгалтерську документацію у посадових осіб, неможливо та не дозволяє здійснити дії з розшуку дебіторів та зі стягнення дебіторської заборгованості.
Виходячи з вимог ч.2 ст.34 Господарського процесуального кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", суд вважає, що ліквідатор надав суду достатньо доказів про відсутність боржника за адресою місцезнаходження, повно відобразив обставини справи, додав відповідні документи до звіту.
Ліквідатором наданий простий вексель серії АА 1733072 від 24.06.12р. на суму 18432,00 грн., який з моменту пред'явлення його кредитором до платежу боржником втратив статус цінного паперу, у зв'язку з реалізацією основного передбаченого ним права на отримання платежу, в подальшому був опротестований із вчиненням виконавчого напису, виконавче провадження з примусового виконання його було закінчено через неможливість виконання. За таких обставин, вказаний вексель не може вважатися активом боржника, за рахунок якого можуть бути задоволені вимоги його кредиторів.
В ліквідаційному балансі ліквідатором відображено активи банкрута та пасив, який виявлений в ліквідаційній процедурі.
Наданий реєстр вимог кредиторів, який підтверджує визнані грошові вимоги ліквідатором у справі.
Майна, грошових коштів та інших активів, що належить банкруту, не виявлено. У зв'язку з тим, що активів банкрута не виявлено, задоволення вимог кредиторів не відбувалось.
Згідно п.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.
Розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, заслухавши у судовому засіданні представника ліквідатора суд знаходить достатньо підстав щодо затвердження ліквідаційного балансу та ліквідації юридичної особи-банкрута.
За результатами ліквідаційного балансу у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Згідно п.6 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст.32 цього Закону.
Керуючись ст.86 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст.22-32, п.6 ст.40, ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "СК-ДНІПРОМЕТ", м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Мукаша Салакунова, буд. 25, корпус 2, офіс 8, код ЄДРПОУ 36727632.
Ліквідувати юридичну особу -товариство з обмеженою відповідальністю "СК-ДНІПРОМЕТ", вул. Мукаша Салакунова, 25, корпус 2, офіс 8, м. Дніпропетровськ, код ЄДРПОУ 36727632.
Згідно п.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вважати погашеними вимоги:
- товариство з обмеженою відповідальністю "ІНФО-КОМП", м. Дніпропетровськ на суму 18 432,00 грн.
Припинити повноваження ліквідатора у справі № 38/5005/1897/2012 про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "СК-ДНІПРОМЕТ", м. Дніпропетровськ ініціюючого кредитора товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФО-КОМП" (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Фрунзе, буд.4, код ЄДРПОУ 36727323).
Провадження у справі припинити.
Згідно п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" копію цієї ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, а також власнику (органу, уповноваженому управляти майном), органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Суддя Е.М. Бондарєв
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2012 |
Оприлюднено | 26.07.2012 |
Номер документу | 25176852 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні