ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032,
м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16
тел.
230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"21"
жовтня 2008 р.
Справа № А4/137-08
Господарський суд
Київської області в складі:
Головуючого судді Щоткіна
О.В.
розглянувши
адміністративну справу № А4/137-08
за
позовом Заступника
прокурора Дніпровського району м. Києва в інтересах держави в особі
Міністерства палива та енергетики України в особі Державного підприємства
«Національна енергетична компанія «Укренерго», м. Київ
до СПД ОСОБА_1, м. Березань
про
стягнення 1 700 грн.
Представники: прокурор -Чирва О.О. -пом.
прокурора, дов. № 23-к від 04.10.2008р.
позивач
-Доботун О.О. -предст.
ДП «НЕК «Укренерго», дов. № 084085 від 06.05.2008р.
відповідач
-ОСОБА_2. -предст.,
дов. № 2431 від 06.10.2008р.
Обставини справи:
Заступником
прокурора Дніпровського району м. Києва заявлено адміністративний позов в
інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України в особі
Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” до СПД
ОСОБА_1 про стягнення штрафу в розмірі 1
700 грн.
В
обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем
законодавства у сфері електроенергетики та невиконання відповідачем приписів
Державної інспекції з енергонагляду.
В
судовому засіданні прокурор, представник позивача підтримали позовні
вимоги, посилаючись на обставини викладені в позові.
Представник
відповідача надав суду заперечення проти позову, в якому просить відмовити у
задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень проти позову
відповідач посилається на те, що підстав для застосування адміністративного
стягнення у вигляді штрафу у позивача не було.
Дослідивши
матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представників сторін, суд
встановив:
Державною
інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і
теплової енергії в Київській області відповідно до ст. 9 Закону України “Про
електроенергетику” та Положення про державний енергетичний нагляд,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996р. № 929 в
період з 09.01.2008р. по 10.01.2008р.. було проведено перевірку елктрогосподарства
СПД ОСОБА_1, де було встановлено порушення Правил користування електричною
енергією, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та Правил
улаштування електроустановок, що підтверджується актом від 09.01.2008р. № 16.
На підставі ст. 9 Закону України “Про
електроенергетику” та зазначеного акта обстеження Державною інспекцією з
енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в
Київській області винесено припис від 10.01.2008р. № 16 про усунення
відповідачем виявлених порушень з терміном виконання до 11.02.2008р.
Зазначений
акт обстеження та припис отримані відповідачем 10.01.2008р., про що свідчать
відмітки на зворотньому боці названих документів про їх отримання відповідачем.
Державною
інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і
теплової енергії в Київській області 04.08.2008р. проведена перевірка
відповідача, щодо дотримання останнім вимог законодавства про
електроенергетику.
За
результатами вказаної перевірки був
складений акт перевірки № 92 від 04.06.2008 р., яким встановлено, що
відповідачем в порушення вимог ст. 26, 27 Закону України “Про
електроенергетику” не виконано
вимог припису від 10.01.2008 р. № 16.
На
підставі зазначеного акту перевірки за ухилення від виконання припису від
10.01.2008 р. № 16 Державним інспектором з енергетичного нагляду Лисивець М. І.
прийнята постанова № 51 від 03.08.2008 р. про накладання штрафу на відповідача
за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 100 неоподаткованих
мінімумів, що становить 1700 грн.
В
зв'язку з несплатою відповідачем зазначеної вище суми в добровільному порядку,
прокурор звернувся за її стягненням до суду.
Згідно
п. 3 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор здійснює в
суді представництво інтересів держави в порядку, встановленому цим кодексом та
іншими законами.
Відповідно
до ч. 4 ст. 26 Закону України „Про електроенергетику” (далі -Закон) споживач
енергії несе відповідальність за
порушення умов договору з
енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою
енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду
за режимами споживання
електричної та теплової енергії
згідно із законодавством України.
Відповідно
до п. 2 ч. 3 ст. 27 Закону встановлено, що за ухилення від виконання або
несвоєчасне виконання рішень чи приписів
Національної комісії регулювання
електроенергетики України,
Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж,
Державної інспекції з
енергетичного нагляду за режимами
споживання електричної та теплової
енергії та порушення
умов ліцензій - штраф
у розмірі до
п'яти тисяч неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян.
Зазначена
норма також міститься в п. 2 Положення “Про порядок накладення на суб'єктів
господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про
електроенергетику”, (далі -Положення) затвердженого Постановою Кабінету
Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312. Згідно якої штрафи за порушення
законодавства про електроенергетику накладаються на суб'єктів господарської
діяльності, зокрема, за ухилення від
виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної
комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції
з експлуатації електричних
станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами
споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Відповідно
до п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта
перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами
Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації
електричних станцій і мереж або Державної інспекції з енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної та теплової енергії.
Пунктом
8 зазначеного Положення зазначено, що рішення
про накладення штрафу
оформляється постановою
відповідно Національної комісії
регулювання електроенергетики,
Державної інспекції з експлуатації електричних
станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного
нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Згідно
з Указом президента України “Про міністерство палива та енергетики України” від
14.04.2000 р. №598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним
органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів
виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в
електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та
нафтогазовому комплексах.
Державне
Підприємство “Національної енергетичної компанії “Укренерго” підпорядковується
Міністерству палива та енергетики України та здійснює централізоване
диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України.
Відповідно
до ст. 5 Закону України “Про електроенергетику” одним із принципів державної
політики в електроенергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів
електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників
та споживачів.
Згідно
зі ст. 9 цього Закону Державний нагляд в електроенергетиці здійснюють, зокрема, Державна інспекція з
енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної та теплової енергії (далі
-Держенергонагляд) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державні інспектори з енергетичного
нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право
застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до
суб'єктів господарської діяльності за
порушення нормативно-правових актів.
Відповідно
до Положення “Про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами
споживання електричної і теплової енергії”, затвердженого Головним державним
інспектором України з енергетичного нагляду, Держенергонагляд створена у
відповідності до Положення “Про Державний енергетичний нагляд за режимами
споживання електричної і теплової енергії”, затвердженого Постановою Кабінету
Міністрів України № 323 від 30.05.2002 р. та здійснює свою діяльність у складі
Регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання
електричної і теплової енергії в Центральному регіоні яка є її структурним
підрозділом.
Таким
чином, проаналізувавши вищенаведені норми законодавства суд прийшов до
висновку, що Державним інспектором з енергетичного нагляду була правомірно прийнята
постанова № 51 від 03.07.2008р. про накладання штрафу на відповідача за
порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 100 неоподаткованих
мінімумів, що становить 1700 грн.
Отже,
дослідивши детально обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги
правомірні та обґрунтовані, а тому підлягають задоволенню повністю.
Доводи
відповідача щодо усунення ним порушень законодавства у сфері електроенергетики,
не приймаються судом до уваги, оскільки
відповідно до припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області від
10.01.2008р. № 16 зобов'язано відповідача усунути виявлені порушення до
11.02.2008р. Однак, як вбачається з акту перевірки № 92 від 04.06.2008 р., відповідачем
в порушення вимог ст. 26, 27 Закону України “Про електроенергетику” не були виконані вимоги припису від 10.01.2008 р. № 16.
Судом
також встановлено, що станом на день розгляду справи постанова позивача № 51
від 03.07.2008 р. про накладення штрафу є чинною, оскільки в порядку,
встановленому чинним законодавством, оскаржена не була. Доказів оскарження
постанови відповідачем суду не надано. Судові витрати розподіляються відповідно
до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись
ст. ст. 128, 158, 160 - 163, 167, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень
Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Суб'єкта підприємницької
діяльності -фізичної особи ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) 1700 (одну тисячу
сімсот) грн. штрафу в доход Державного бюджету України на розрахунковий рахунок
31113106700003, одержувач -ВДК у м. Березань, банк одержувача -ГУ ДКУ у
Київській області, МФО 821018, ЄДРПОУ 23569754, код бюджетної класифікації
21081100.
Постанова
суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду
через господарський суд Київської області шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження протягом 10 днів з дня складення у повному обсязі та наступної
подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня подання заяви про апеляційне
оскарження.
Постанова
суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у 20-ти денний строк після подання заяви, постанова суду набирає
законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги
у встановлений строк постанова суду набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а постанови суду - без змін.
Суддя
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2008 |
Оприлюднено | 19.12.2008 |
Номер документу | 2527221 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Щоткін О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні