ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 липня 2012 року 11:00 № 2а-7549/12/2670
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:
Судді Добрянської Я.І.
секретаря судового засідання Юзини О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За позовом Окружної державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби
До Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Крахмалопродукт»
про стягнення коштів за податковим боргом в розмірі 662 100,23 грн.
за участю представників сторін:
від позивача: Мороз О.Г. (довіреність № 29/9/10-130 від 14.05.2012 р.)
від відповідача: Гончарова М.В. (довіреність № 2/06-12 від 19.06.2012 р.);
Буленко В.Ю. (довіреність № 3/07-12 від 02.07.2012 р.)
Відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в судовому засіданні 12.07.2012 р. оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Окружної державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Крахмалопродукт»про стягнення коштів за податковим боргом в розмірі 804 829,60 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06.06.2012 р. суддею Добрянською Я.І. було відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-7549/12/2670 та призначено справу до судового розгляду на 03.07.2012 р.
Зважаючи на неявку представника позивача в судове засідання 03.07.2012 р., суд оголошував перерву в розгляді справи до 12.07.2012 р.
В судовому засіданні 12.07.2012 р. представник позивача уточнив позовні вимоги та в судових дебатах просив суд:
- надати дозвіл на стягнення на користь Державного бюджету з банківських рахунків ТОВ «Торговий дім «Крахмалопродукт»(код ЄДРПОУ 30404368) суми податкового боргу розмірі 662 100,23 грн.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що оскільки сплата відповідачем суми податку на прибуток за 2011 р. відбулася на інший рахунок, а саме на рахунок Державної податкової інспекції у Дніпровському районі замість рахунку Окружної державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби, то відповідно поступлення коштів від відповідача на рахунок позивача по податку на прибуток за 2011 р. не надходило, а отже, згідно довідки про стан податкового боргу від 11.07.2012 р. відповідач має заборгованість перед державним бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 662 100,23 грн.
Представники відповідача в судовому засіданні 12.07.2012 р. проти позову заперечили та в судових дебатах просили суд у задоволенні позовних вимог позивача відмовити повністю.
В обґрунтування наданих заперечень представники відповідача зазначили, що сума податку на прибуток за 2011 р., визначена в податковій декларації з податку на прибуток підприємства за податковий період 2011 р. в розмірі 906 000,00 грн. була повністю та у визначені законодавством строки перерахована до Державного бюджету платіжними дорученнями № 802 від 17.02.2012 р. на суму 100 000 грн. та № 6754 від 17.02.2012 р. на суму 806 000 грн., однак перерахування зазначених коштів було помилково здійснено на рахунок Державної податкової інспекції у Дніпровському районі замість рахунку Окружної державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби, зважаючи на що, з метою виправлення зазначеної помилки, відповідач неодноразово звертався із заявами та листами до ДПІ в Дніпровському районі м. Києва та до позивача про перерахування таких коштів з невірного на вірний рахунок, проте як станом на час розгляду даної адміністративної справи відповідних дій щодо повного перерахування зазначених коштів позивачем вчинено не було, а тому зазначена позивачем в позовній заяві сума податку на прибуток в розмірі 662 100,23 грн. не може кваліфікуватися як сума податкового боргу, а є сумою, що внаслідок протиправної бездіяльності органів державної податкової служби так і не була перерахована на відповідний рахунок, оскільки фактично кошти по податку на прибуток повністю та у визначені законодавством строки поступили до Державного бюджету.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Крахмалопродукт»зареєстровано в Дніпровському районі м. Києва за адресою: м. Київ, вул. Алма-Атинська, 8, та перебуває на податковому обліку в Окружній державній податковій службі - Центральному офісі з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби.
17 лютого 2012 року відповідачем самостійно у строки, визначені для перерахування податку на прибуток за 2011 рік, був перерахований в бюджет податок на прибуток в сумі 906 000,00 грн. (платіжні доручення № 802 від 17.02.2012 р. на суму 100 000 грн. та № 6754 від 17.02.2012 р. на суму 806 000 грн.).
Однак, після зазначеної сплати, відповідачем було виявлено, що рахунок, на який було здійснено пе рерахування коштів по податку на прибуток, призначений для зарахування податку на прибуток платників податків Дніпровського району у м. Києві.
Таким чином, перерахування зазначених коштів було помилково здійснено відповідачем на рахунок Державної податкової інспекції у Дніпровському районі замість рахунку Окружної державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби.
Зважаючи на таке, 27.02.2012 р. відповідачем було подано заяву (вих. № 11164 від 27.02.2012 р.) на ім'я начальника ДПІ у Дніпровському р-ні м. Києва Лозовського Є.М., в якій відповідач просив перерахувати помилково сплачені кошти на рахунок № 31116009700205 в ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, одержувач - УДКС у Дніп ровському районі м. Києва (ЄДРПОУ 38012871).
Оскільки в 20-денний строк зазначені кошти пере раховані не були, 02.04.2012 р. відповідачем також була подана повторна заява на ім'я начальника ДПІ у Дніпровському районі м. Києва Лозовського Є.М. про перерахування коштів на вищезазначений рахунок від 02.04.2012 р. № 11243.
На вказану заяву відповідачем було отримано відповідь від 23.04.2012 р. № 2912/10/20-011 «Щодо надання інформації», в якій зазначається про надіслання інформації до Державної податкової адміністрації у м. Києві Державної податкової служби для погодження.
22.06.2012 р. відповідач направив до ДПІ у Дніпровському районі м. Києва лист ( вих. № 11369 від 22.06.2012 р.), яким просив надати інформацію про фактично перераховані кошти або графік перерахування коштів, що надійшли від відповідача на рахунок ДПІ у Дніпровському районі м. Києва.
02.07.2012 р. відповідач отримав відповідь (вих. № 5582/10/20-111 від 02.07.2012 р.), якою повідомлено, що станом на 01.07.2012 р. перераховано 149 000 грн., та на даний висновок на перерахування суми 49 000 грн., а залишок перерахованої суми ДПІ у Дніп ровському районі м. Києва передбачає перерахувати в третьому кварталі поточного року.
Згідно наданої позивачем довідки про стан податкового боргу від 11.07.2012 р., відповідач має заборгованість перед державним бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 662 100,23 грн.
Як видно із зворотнього боку облікової картки платника, зазначена сума 662 100,23 грн. складається також із нарахованої позивачем пені за несвоєчасну сплату суми основного зобов'язання по податку на прибуток. Так, позивачем нараховано пеню за лютий місяць 2012 року в сумі 125,80 грн., всього за рік -1828,26 грн.
Таким чином, вважаючи податковим боргом зазначений залишок суми податкового зобов'язання відповідача по податку на прибуток за 2011 рік (у визначені законодавством строки та в повному обсязі сплаченого до Держаного бюджету, однак на рахунок іншого податкового органу), що станом на 12.07.2012 р. ще не був перерахований з рахунку ДПІ у Дніп ровському районі м. Києва на рахунок позивача, на який також нарахована пеня за несвоєчасну сплату, позивач просить суд стягнути з відповідача кошти за податковим боргом в розмірі 662 100,23 грн.
Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши матеріали справи та норми чинного законодавства, Окружний адміністративний суд м. Києва дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, зважаючи зокрема на наступне.
Як підтверджується наявними матеріалами справи та не заперечувалося представником позивача, відповідач у визначені законодавством строки та в повному обсязі сплатив суму податку на прибуток за 2011 р. до Державного бюджету, проте на інший (помилковий) рахунок.
Відповіддю на звернення відповідача Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві (лист-відповідь № 06-08/3761-9179 від 11.07.2012 р.) повідомило, що перерахування помилково сплачених коштів можливе лише за умови надання висновку ДПІ в Дніпровському районі м. Києва.
Як зазначалося судом в обставинах справи, та підтверджується наданими до справи документами, з метою перерахування помилково сплачених на невірний рахунок коштів, на відповідний рахунок позивача, відповідач неодноразово звертався із заявами до ДПІ у Дніпровському районі м. Києва та до позивача (як контро люючому податковому органу відповідача), однак згідно відповіді ДПІ у Дніпровському районі м. Києва вих. № 5582/10/20-111 від 02.07.2012 р. станом на 01.07.2012 р. було перераховано тільки 149 000 грн., та наданий висновок на перерахування суми 49 000 грн., та залишок перерахованої суми ДПІ у Дніп ровському районі м. Києва передбачає перерахувати в третьому кварталі 2012 року.
А з довідки позивача про стан податкового боргу від 11.07.2012 р. вбачається, що станом на час розгляду даної адміністративної справи, сплачена відповідачем сума податку на прибуток за 2011 р., за вирахуванням суми нарахованої пені в загальному розмірі 1 828,26 грн., залишається не перерахованою ДПІ у Дніпровському районі м. Києва на рахунок позивача в сумі 660 271, 97 грн. (662 100,23 грн. - 1 828,26 грн. = 660 271, 97 грн.).
Так, повернення коштів, помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевого бюджетів регулюється Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим Наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року № 226 та Порядком взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернен ня платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвер дженим наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 21.12.2010 р. № 974/1597/499. Отримання висновку передбачено п.10 зазначеного Порядку.
Згідно вимог п.43.5 ст.43 Податкового кодексу України, контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові Державного казначейства України.
На підставі отриманого висновку орган Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому Державним казначейством України.
Також, відповідно до п.8 Порядку, ч.3 п.43.5 ст.43 Податкового кодексу України, орган держав ної податкової служби несе відповідальність згідно із Законом за несвоєчасність передачі територіальному органу державного казначейства України для виконання висновку про повернен ня відповідних сум коштів з бюджету.
Таким чином, з наявних матеріалів справи вбачається, що несвоєчасне перерахування коштів, помилково сплачених відповідачем (податок на прибуток за 2011 рік) на невірний рахунок, відбулося саме внаслідок недотримання органами податкової служби (ДПІ у Дніпровському районі м. Києва, позивачем) вимог Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів та Порядку взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернен ня платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, а також вимог ч.3 п.43.5 ст.43 Податкового кодексу України.
Отже, враховуючи наведене, та наявні у справі докази, суд вважає, що застосування до відповідача п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, на що посилається позивач, є неправомірним, оскільки відповідно до зазначеної норми Податкового кодексу - стягнення податкового боргу з рахунків платника податків виникає в органу податкової служби у випадку, якщо платник податків не здійснює самостійних заходів з погашення податкового боргу.
Однак, як було зазначено вище, відповідачем вчинялися самостійні заходи, передбачені Податковим кодексом України, спрямовані на пога шення суми недоїмки шляхом звернення до податкових органів із заявами про надання висновку органу Державної казначейської служби щодо перерахування помилково сплачених коштів на відповідний рахунок позивача.
Таким чином, відповідач виконав всі, передбачені чинним законодавством дії, щодо виконання свого обов'язку із сплати податків.
Також, суд погоджується із посиланням відповідача на те, що зазначена позивачем в позовній заяві сума податку на прибуток в розмірі 660 271, 97 грн. (за вирахуванням нарахованої пені в загальному розмірі 1 828,26 грн.) не може кваліфікуватися як сума податкового боргу, а є сумою, що внаслідок бездіяльності органів державної податкової служби не була перерахована на відповідний рахунок, оскільки фактично кошти по податку на прибуток повністю поступили до Державного бюджету, однак на помилковий рахунок.
Отже, відповідачем були здійсненої всі залежні від нього дії, передбачені чинним законодавством, щодо перерахування таких коштів з невірного рахунку в ДПІ у Дніпровському районі м. Києва на вірний рахунок позивача, а відповідно позовна вимога позивача в цій частині задоволенню не підлягає.
Проте, враховуючи наявні матеріали справи, суд вважає правомірною вимогу позивача в частині наявності підстав щодо стягнення з відповідача суми нарахованої пені в розмірі 125,80 грн., зважаючи зокрема на таке.
Як підтверджується наявними матеріалами справи, та не заперечувалося представниками відповідача, податок на прибуток за 2011 рік був сплачений відповідачем до Державного бюджету 17 лютого 2012 року, однак на рахунок ДПІ у Дніпровському районі м. Києва.
Проте, із заявою до ДПІ у Дніпровському районі м. Києва про перерахування помилково сплачених коштів, відповідач звернувся тільки 27.02.2012 р. Тобто, з простроченням в 10 днів, а отже в зазначений період кошти на рахунок позивача не поступали.
Відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема ст.ст.2, 8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», якими передбачено, що завданням та функцією Державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі), - позивачем (автоматизованою системою обліку повноти надходження податків) було виявлено не поступлення відповідних коштів відповідача на рахунок позивача у визначені законодавством строки, та автоматично нараховано пеню за затримку такої сплати.
Враховуючи наведене, а саме те, що відповідачем було із запізненням в 10 днів вчинено дії щодо звернення до контролюючого органу про перерахування помилково сплачених коштів, то відповідно дії позивача щодо нарахування відповідачу пені за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання саме за період з 18.02.2012 р. по 27.02.2012 р. суд вважає правомірними, оскільки в період з 17 лютого 2012 року по 27 лютого 2012 р. кошти з податку на прибуток на відповідний рахунок позивача не поступали, та відповідачем не вчинялося жодних дій щодо перерахування таких коштів з невірного рахунку в ДПІ у Дніпровському районі м. Києва на вірний рахунок позивача.
Однак, нарахування позивачем пені відповідачу після вчинення останнім відповідних заходів, передбачених чинним законодавством, щодо перерахування відповідних коштів з помилково сплаченого рахунку на вірний рахунок позивача (з 27.02.2012 р.), - суд вважає неправомірним, оскільки з моменту звернення платника податків до відповідного податкового органу з заявою про перерахування помилково сплачених коштів, обов'язок щодо здійснення такого перерахування законодавством покладено на контролюючий (податковий) орган.
Таким чином, суд вважає правомірним нарахування позивачем пені відповідачу за несвоєчасну сплату останнім податкового зобов'язання саме за лютий 2012 р. в сумі 125,80 грн. (що визначено в обліковій картці платника), оскільки в подальшому, після звернення відповідача до контролюючого (податкового) органу щодо перерахування відповідних коштів, затримка по їх перерахуванню, як було наведено вище та підтверджується матеріалами справи, відбувалася саме з вини органів державної податкової служби.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених ним позовних вимог в частині стягнення на користь Державного бюджету з банківських рахунків ТОВ «Торговий дім «Крахмалопродукт»суми податкового боргу зі сплати нарахованої пені в розмірі 125,80 грн.
Натомість позивач надав суду обґрунтовані пояснення та допустимі докази на їх підтвердження, щодо протиправності заявленого до нього стягнення в сумі 661 974, 43 грн.
Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.ст. 2, 71, 86, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути на користь Державного бюджету з банківських рахунків ТОВ «Торговий дім «Крахмалопродукт»(код ЄДРПОУ 30404368, адреса: 02090, м. Київ, вул. Алма-Атинська, 8) суму податкового боргу зі сплати нарахованої пені в розмірі 125,80 грн.
3. В іншій частині позовних вимог відмовити
Стягувач - Окружна державна податкова служба -Центральний офіс з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби (03680, м. Київ, вул. Леванєвського, 2, код ЄДРПОУ 26088707).
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя: Я.І. Добрянська
Дата складання та підписання в повному обсязі постанови 16.07.2012 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25298720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні