ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" липня 2012 р. Справа № 57/60-09 (н.р. 44/07-08)
вх. № 2298/4-57
Колегія суддів господарського суду в складі:
Головуючий суддя Аюпова Р.М.
суддя Шатерніков М.І.
суддя Бринцев О.В.
при секретарі судового засідання Лобов Р.М.
за участю представників сторін:
прокурора - Суходубова І.В., посв. № 1 від 05.01.2012 р.; позивача - не з'явився відповідача - Рожкова С.Г., дов від 05.06.2012 р., керівник групи претензійно-позовоної роботи;
розглянувши справу за позовом Лозівського міжрайонного прокурора Харківської області м. Лозова в інтересах держави в особіЯковлівської сільської рада, с. Яковлівка
до Відкритого акціонерного товариства "Харківгаз" м. Харків
про повернення устаткування
ВСТАНОВИЛА:
В січні 2008 року Лозівський міжрайонний прокурор Харківської області звернувся до господарського суду Харківської області з позовом в інтересах держави в особі Яковлівської сільської ради до ВАТ "Харківгаз" та просив суд зобов'язати ВАТ "Харківгаз" повернути газопровід високого тиску довжиною 27 метрів вартістю 6870 грн., газопровід низького тиску довжиною 780 метрів вартістю 52517 грн. та газорозподільну мережу вартістю 19 560 грн., які розташовані по вул. Ворошилівській в с. Нижня Краснопавлівка, до комунальної власності територіальної громади в особі Яковлівської сільської ради Лозівського району Харківської області. В обґрунтування позову прокурор вказав, що Лозівською міжрайонною прокуратурою Харківської області було проведено перевірку з питань дотримання законодавства України при передачі Яковлівською сільською радою газотранспортних мереж, якою встановлено, що згідно з рішенням Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 18.04.2007 Лозівській філії було безкоштовно передано згідно актів приймання-передачі від 20.09.2007 у власність газопровід низького тиску по вул. Ворошилівська с. Нижня Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, газопровід високого тиску довжиною 27 метрів, ШРП, газопровід низького тиску довжиною 780 метрів. Рішенням Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 14.11.2007 "Про розгляд протесту в. о. Лозівського міжрайонного прокурора на рішення Х сесії V скликання від 18.04.2007 "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз" визнано таким, що втратило чинність рішення Яковлівської сільської ради від 18.04.2007, у зв'язку з чим прокурор звернувся до господарського суду Харківської області з позовом про повернення до комунальної власності територіальної громади селища Яковлівка переданого ВАТ "Харківгаз" згідно з рішенням X сесії Яковлівської селищної ради V скликання від 18.04.2007 майна.
Рішенням господарського суду Харківської області від 05 травня 2008 року по справі № 44/07-08 за позовом Лозівського міжрайонного прокурора Харківської області м. Лозова в інтересах держави в особі Яковлівської сільської ради до ВАТ "Харківгаз" про повернення устаткування та зустрічним позовом ВАТ "Харківгаз" м. Харків до Яковлівської сільської ради про визнання права власності, Первісні позовні вимоги задоволено повністю; зобов'язано ВАТ "Харківгаз" повернути до комунальної власності територіальної громади в особі Яковлівської сільської ради Лозівського району Харківської області газопровід високого тиску довжиною 27 метрів вартістю 6870 грн., газопровід низького тиску довжиною 780 метрів вартістю 52517грн. та газорозподільну мережу вартістю 19560грн., розташовано по вул. Ворошилівській в с. Нижня Краснопавлівка Лозівського району Харківської області; стягнуто з ВАТ „Харківгаз" 85 грн. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу; в задоволенні зустрічних позовних вимог відмовлено.
Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 23 грудня 2008 року рішення господарського суду Харківської області від 05 травня 2008 року по справі № 44/07-08 залишено без змін.
Постановою Вищого господарського суду України від 16 березня 2009 року рішення господарського суду Харківської області від 05.05.2008 року та постанову Харківського апеляційного господарського суду від 23.12. 2008 року у справі № 404/07-08 в частині задоволення первісного позову скасовано, справу в цій частині направлено до господарського суду Харківської області на новий розгляд. В решті рішення господарського суду Харківської області від 05.05.2008 року та постанову Харківського апеляційного господарського суду від 23.12.2008 року у справі № 404/07-08 залишено без змін.
Розпорядженням заступника голови господарського суду від 03 липня 2012 року, у зв'язку із відпусткою судді Рильової В.В., для розгляду даної справи призначено судову колегію у складі: головуючий суддя Аюпова Р.М., судді Шатерніков М.І.та Бринцев О.В.
У призначеному судовому засіданні 03 липня 2012 року прокурор позов підтримував та наполягав на його задоволенні.
Відповідач проти позову заперечував та просив відмовити в його задоволенні з підстав, викладених у відзиві на позов та додаткових письмових поясненнях.
У судове засідання представник позивача не з'явився, витребувані судом документи не надав, про причини неявки у судове засідання суд не повідомив, про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Присутні в судовому засіданні 03 липня 2012 року прокурор та відповідач вважають за можливе розглянути справу по суті в даному судовому засіданні без участі представника відповідача, пояснили, що ними надані всі документи, які необхідні для розгляду справи по суті.
Статтею 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, ратифікованою Верховною Радою України ( Закон України від 17.07.1997 року № 475/97 - ВР ), кожній особі гарантовано право на справедливий і відкритий розгляд при визначенні її громадських прав і обов'язків впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, створеним відповідно до закону.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 28 травня 2012 року сторони попереджені про розгляд справи за наявними в ній матеріалами у разі неявки представників сторін у судове засідання та ненадання витребуваних судом документів. Враховуючи це, враховуючи також достатність часу, наданого сторонам для підготовки до судового засідання та підготовки витребуваних судом документів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, закріплені п.4 ч.3 ст. 129 Конституції України, ст. 4-3 та ст. 33 ГПК України, суд вважає, що господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи за наявними у справі матеріалами.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
Рішенням Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 18.04.2007р. "Про прийняття у комунальну власність Яковлівської територіальної громади газопровід високого тиску, ШРП, газопровід низького тиску" прийнято безкоштовно у комунальну власність Яковлівської сільської громади газопровід високого тиску довжиною 27 метрів, ШРП, газопровід низького тиску довжиною 780 метрів по вул.. Ворошилівській в с. Нижня Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, які збудовані у 2007 році за рахунок коштів членів кооперативу "Світанок" загальною вартістю 78947грн.
Факт прийняття об'єктів газопостачання у комунальну власність підтверджується відповідним актом приймання-передачі, підписаним 19.04.2007р. з боку кооперативу "Світанок" та Яковлівської сільської ради.
Крім того, рішенням Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз" безкоштовно передано з комунальної власності Яківсьвської територіальної громади у власність ВАТ "Харківгаз" на баланс Созівської філії ВАТ «Харківгаз» газопровід низького тиску по вул.. Ворошилівська, с. Н-Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, газопровід високого тиску довжиною 27,0 метрів, ШРП, газопровід низького тиску довжиною 780,0 метрів , загальною вартістю 78947,00 грн.
Факт передачі об'єктів газопостачання з комунальної власності у приватну власність ВАТ "Харківгаз" підтверджується відповідним актом приймання-передачі, підписаним 20.09.2007р. з боку Яковлівської сільської ради та ВАТ "Харківгаз".
На вказані рішення сесії Кам'яно-Ярузької сільської ради Чугуївського району Харківської області Чугуївською міжрайонною прокуратурою 01.11.2007 року винесено протести.
На підставі протесту прокурора на рішення Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз" рішенням Яковлівської сільської ради від 14.11.2007р. "Про розгляд протесту в.о. Лозівського міжрайонного прокурора на рішення Х сесії V скликання від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз" визнано таким, що втратило чинність, рішення Яковлівської сільської ради від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз".
Пунктом 2 вказаного рішення передбачено, що угоди з ВАТ «Харківгаз», що стосуються передачі газопроводу в с. Н Краснопавлівка вважаються такими, що втратили чинність.
Як зазначає прокурор, до комунальної власності територіальної громади селища Яковлівка майно, передане ВАТ "Харківгаз" згідно з рішенням X сесії Яковлівської селищної ради V скликання від 18.04.2007 р. на даний час майно не повернуто, що і стало підставою для звернення прокурора до господарського суду Харківської області з позовом про його повернення.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам суд виходить із наступного.
Стаття 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає правовий режим права комунальної власності.
Ст. 29 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що до відання виконавчих органів місцевого самоврядування належить управління комунальним майном.
Відповідно до ст. 23 Господарського кодексу України, відносини між органами місцевого самоврядування та господарюючими суб'єктами, що здійснюється на договірних засадах, регулюються законами та іншими нормативно-правовими актами. В разі порушення договірної дисципліни сторони вправі звертатися до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Так, територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. Доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Доходи від відчуження об'єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку. Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Згідно ч. 6 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконком в межах своїх повноважень приймає рішення, а у частині 10 цієї статті вказано, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
За статтею 31 Закону України "Про власність", який діяв на час виникнення спірних правовідносин, до державної власності в Україні належать загальнодержавна (республіканська) власність та власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальна власність).
Відповідно до п. 10 Прикінцевих і перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.
Статтею 1 Закону України "Про приватизацію державного майна" приватизація визначена, як відчуження майна, що перебуває у державній власності на користь фізичних та юридичних осіб, а відповідно до пункту 4 статті З Закону України "Про приватизацію державного майна" відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюються органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ст.ст. 15, 16 Закону України "Про приватизацію державного майна" приватизація державного майна здійснюється шляхом продажу об'єктів приватизації на аукціоні, за конкурсом.
Частиною 2 ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного майна" передбачено, що приватизації не підлягають об'єкти, які мають загальнодержавне значення.
До об'єктів, що мають загальнодержавне значення, відносяться, у тому числі, об'єкти інженерної інфраструктури, включаючи мережі, споруди, устаткування, які пов'язані з постачанням споживачам води, газу, тепла.
У відповідності до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, серед іншого, питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна.
Як свідчать додані до матеріалів справи докази, спірні газопроводи збудовані у 2007 році за рахунок коштів членів кооперативу «Світанок» та безкоштовно передані головою кооперативу «Світанок» до комунальної власності Яковлівської сільської ради Лозівського району Харківської області (згідно акту від 19.04.2007 року).
Проте, 18 квітня 2007 року було ухвалено рішення X сесії Яковлівської селищної ради V скликання про безкоштовну передачу з комунальної власності Яковлівської селищної ради у власність ВАТ "Харківгаз" газопровіду високого тиску довжиною 27,0 метрів, ШРП, газопровід низького тиску довжиною 780,0 метрів по вул.. Ворошилівська, с. Н-Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, загальною вартістю 78947грн.
Відповідно до приписів статей 1 та 7 Закону України "Про трубопровідний транспорт" об'єктами трубопровідного транспорту є магістральні та промислові трубопроводи. Магістральний трубопровідний транспорт має важливе народногосподарське та оборонне значення та є державною власністю України; зміна форм власності трубопровідного транспорту здійснюється згідно з чинним законодавством.
Об'єктами права комунальної власності, належними територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах, можуть виступати рухоме та нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, підприємства, установи та організації, житловий фонд, нежитлові приміщення, інше майно та майнові права тощо; органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, однак при цьому відповідно до статті 19 Конституції України, статей 2 та 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 345 Цивільного кодексу України визначено, що фізична або юридична особа може набути право власності у разі приватизації державного майна та майна, що є в комунальній власності; приватизація здійснюється у порядку, встановленому законом.
Враховуючи наведені вище приписи законодавства та положення Закону України "Про приватизацію державного майна", колегія суддів дійшла висновку, що рішення X сесії Яковлівської селищної ради V скликання від 18 квітня 2007 року про безкоштовну передачу з комунальної власності Яковлівської селищної ради у власність ВАТ "Харківгаз" газопроводу високого тиску довжиною 27,0 метрів, ШРП, газопроводу низького тиску довжиною 780,0 метрів по вул.. Ворошилівська, с. Н-Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, загальною вартістю 78947грн. не відповідає вимогам статей 3, 5, 15, 16 Закону України "Про приватизацію державного майна».
На підставі протесту прокурора на рішення Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз" рішенням Яковлівської сільської ради від 14.11.2007р. "Про розгляд протесту в.о. Лозівського міжрайонного прокурора на рішення Х сесії V скликання від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз" визнано таким, що втратило чинність, рішення Яковлівської сільської ради від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз".
Постановою Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 03.02.2010 року рішення Яковлівської сільської ради від 14.11.2007р. "Про розгляд протесту в.о. Лозівського міжрайонного прокурора на рішення Х сесії V скликання від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз", яким визнано таким, що втратило чинність, рішення Яковлівської сільської ради від 18.04.2007р. "Про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз", залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 23.11.2011 року, оскільки цими процесуальними документами встановлено неправомірність процедури прийняття рішення органу місцевого самоврядування про скасування свого попереднього рішення (у даному разі про безкоштовну передачу газопроводу з комунальної власності територіальної громади Яковлівської сільської ради у приватну власність ВАТ "Харківгаз".
Натомість, колегія суддів відмічає, що своїм рішенням X сесії V скликання від 18 квітня 2007 року Яковлівська селищна рада Лозівського району Харківської області в порушення норм чинного на той час законодавства розпорядилась своїм майном, безкоштовно передавши у власність ВАТ "Харківгаз" (відповідача у справі) газопроводи високого тиску довжиною 27,0 метрів, ШРП, газопроводу низького тиску довжиною 780,0 метрів по вул.. Ворошилівська, с. Н-Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, у зв'язку з чим колегія суддів вважає прийняття цього рішення Яковлівською селищною радою Лозівського району Харківської області незаконним.
Колегія суддів бере також до уваги той факт, що Постановою Вищого господарського суду Харківської області від 16 березня 2009 року по данній справі при скасуванні Постанови Харківського апеляційного господарського суду від 23.12.2008 року та рішення господарського суду Харківської області від 05.05.2008 року в частині задоволення первісного позову про повернення газопроводів до комунальної власності, Вищий господарський суд України виходив з того, що судом першої інстанції прийнято рішення щодо майна - газорозподільної мережі, яке відсутнє у рішенні X сесії V скликання від 18 квітня 2007 року Яковлівської сільської ради та яке не передавалось відповідачу за актами приймання - передачі у власність газопроводу та споруд на ньому від 20.09.2007 р. При цьому, встановлено що майно, яке передано згідно рішення Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 18.04.2007, та є предметом даного спору, належить Яковлівській територіальній громаді, під час прийняття вказаного рішення було порушено встановлений чинним законодавством порядок відчуження комунального майна, а спірне майно знаходить у володінні ВАТ «Харківгаз» без достатніх правових підстав.
Окрім того, Вищий господарський суд України залишив без змін рішення господарського суду Харківської області від 05.05.2008 року в частині відмови у задоволенні зустрічних позовних вимог про визнання права власності за ВАТ «Харківгаз» на спірні газопроводи.
У відповідності до ст.. 111-12 Господарського процесуального кодексу України, вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи.
За приписами ст. 317 цього Кодексу власникові належить право володіння, користування та розпорядження своїм майном.
Відповідно до ст. 328 Цивільного кодексу України, право власності набувається на підставах, що не заборонені законом. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Суд зазначає про те, що згідно зі ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю; відповідно ст. 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, у тому числі це стосується і нерухомого майна; право власності набувається у порядку, визначеному законом; ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, ратифікованої Законом України від 17.07.1997 року №475/97-ВР, передбачено, що кожна фізична особа або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Ст. 319 Цивільного кодексу України передбачено, що власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений в його здійсненні.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти тільки з підстав, в межах повноважень та у спосіб, які передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст.. 4 ГПК України, господарський суд не застосовує акти державних та інших органів, якщо ці акти не відповідають законодавству України.
Враховуючи встановлення судом обставин невідповідності законодавству України Рішення X сесії Яковлівської селищної ради Лозівського району Харківської області V скликання від 18 квітня 2007 року про безкоштовну передачу з комунальної власності Яковлівської селищної ради у власність ВАТ "Харківгаз" газопроводу високого тиску довжиною 27,0 метрів, газопроводу низького тиску довжиною 780,0 метрів по вул.. Ворошилівська, с. Н-Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, загальною вартістю 78947грн., колегія суддів дійшла до висновку про те, що позовні вимоги прокурора щодо поверенння до комунальної власності Яковлівської сільської ради Лозівського району Харківської області газопроводу високого тиску довжиною 27,0 метрів, газопроводу низького тиску довжиною 780,0 метрів по вул.. Ворошилівська, с. Н-Краснопавлівка Лозівського району Харківської області, загальною вартістю 78947грн., обґрунтовані, законні, підтверджені матеріалами справи, а тому колегія судді вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Щодо вимоги прокурора про зобов'язання відповідача повернути газорозподільну мережу вартістю 19560,00 грн., колегія суддів відмовляє в її задоволенні, оскільки вказане майно відсутнє в рішенні Х сесії V скликання Яковлівської сільської ради від 18.04.2007 року, та суду не представлені докази передачі вказаного майна відповідачу.
Крім того, суд вважає за необхідне відмітити, що статтею 20 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, у тому числі, вимагати для перевірки рішення, розпорядження, інструкції, накази та інші акти і документи. При виявленні порушень закону прокурор або його заступник у межах своєї компетенції мають право вносити подання або протест на рішення місцевих Рад залежно від характеру порушень. У відповідності з ст. 21 Закону України "Про прокуратуру" протест на акт, що суперечить закону, приноситься прокурором, його заступником до органу, який його видав, або до вищестоящого органу. У протесті прокурор ставить питання про скасування акта або приведення його у відповідність з законом. Протест прокурора зупиняє дію опротестованого акта і підлягає обов'язковому розгляду відповідним органом або посадовою особою у десятиденний строк після його надходження. Про наслідки розгляду протесту в цей же строк повідомляється прокурору. У разі відхилення протесту або ухилення від його розгляду прокурор може звернутися з заявою до суду про визнання акта незаконним.
З урахуванням наведених правових норм, суд вважає, що прокурор правомірно звернувся до суду з позовними вимогами в інтересах держави в особі Яковлівської сільської ради Лозівського району Харківської області до ВАТ "Харківгаз", оскільки неповернення спірного майна порушує права законного власника - територіальної громади села Яковлівка в особі відповідної ради володіти, користуватися і розпоряджатися цим майном, що завдає шкоди інтересам держави, яка відповідно до статей 7 та 142 Конституції України гарантує місцеве самоврядування та бере участь в його фінансовій підтримці.
Відповідно статей 55 Конституції України, статей 15, 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутись до суду за захистом свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до вимог ст. 32 ГПК України: доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 4-3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.Враховуючи викладене, колегія суддів вбачає наявність правових підстав для задоволення позову у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 6, 8, 19, 55, 124, 129 Конституції України, статтями 1, 4, 12, 32, 33, 43, 44, 49, 75 статтями 82-85 Господарського процесуального кодексу України, статтями 319,261,1212 Цивільного кодексу України, статтями, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про приватизацію державного майна", суд -
ВИРІШИЛА:
Позов задовольнити частково.
Зобов'язати Відкрите акціонерне товариство "Харківгаз"(код 03359500, 61022, м.Харків, Держпром, 4 під'їзд, 3 поверх,) повернути до комунальної власності територіальної громади в особі Яковлівської сільської ради Лозівського району Харківської області (64625, Харківська обл., Лозівський район, с. Яковлівка, вул.. Леніна, 42, ідентифікаційний код 22672579) газопровід високого тиску довжиною 27 метрів вартістю 6870 грн., газопровід низького тиску довжиною 780 метрів вартістю 52517 грн. які розташовані по вул. Ворошилівській в с. Нижня Краснопавлівка, до комунальної власності територіальної громади в особі Яковлівської сільської ради Лозівського району Харківської області.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Повний текст рішення складено та підписано 05.07.2012 року.
Головуючий суддя Аюпова Р.М.
суддя Шатерніков М.І.
суддя Бринцев О.В.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2012 |
Оприлюднено | 26.07.2012 |
Номер документу | 25315622 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні