cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18.07.2012 Справа № 5008/516/2012
Розглянувши матеріали справи
За позовом Берегівського міжрайонного прокурора Закарпатської області, м. Берегово
в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Закарпатській області, м. Ужгород
До відповідача Комунального підприємства „Житлово-комунального об'єднання Гранд", с. Велика Бакта Берегівського району
Про стягнення 24086,16 грн. шкоди,
Суддя Якимчук Л.М.
За участі представників сторін:
від прокуратури -Шинко С.В., прокурор відділу захисту інтересів держави та громадян у суді прокуратури Закарпатської області.
від позивача -Мазуренко А.Є., головний спеціаліст-юрисконсульт, довіреність від 08.05.2012 №1767/12;
від відповідача -Кошан Д.Д., директор.
СУТЬ СПОРУ :
Прокурор звернувся з позовом до суду в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Закарпатській області, м. Ужгород, до відповідача, Комунального підприємства „Житлово-комунального об'єднання Гранд", с. Велика Бакта Берегівського району, про стягнення 24086,16 грн. шкоди за порушення норм водного законодавства.
Прокурором у процесі та представником позивача позов підтримано в повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві та доповненнях до неї.
Зокрема, вказують на те, що відповідач, здійснюючи забір води із свердловини №1, яка розташована по проспекту Свободи, б/н у с. В.Бакта, самовільно використав із свердловини №1 2835 м.куб. води за період з 30.09.2011 по 29.11.2011, що підтверджено Актом перевірки від 29.11.2011.
Пояснюють також, що відповідачем скинуто 12958 тис. м. куб. неочищених стічних вод у канал Верке за період з 01.01.2011 по 29.11.2011, що підтверджують згаданим Актом перевірки.
Враховуючи підтвердження матеріалами справи вказаних порушень, вважають, що з відповідача належить стягнути до державного бюджету 24086,16 грн. шкоди відповідно до розрахунку Державної екологічної інспекції у Закарпатській області та на підставі ст.ст.44, 48, 49, 110, 111 Водного кодексу України, ст. 38 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища".
Представник відповідача визнав, що підприємство забирало воду із свердловини №1, яка розташована по проспекту Свободи, б/н у с. В.Бакта, без дозвільної документації, однак зазначив, що на час розгляду справи у суді відповідач отримав всі необхідні дозвільні документи (Ліцензія серії АВ№366386 зі строком дії з 19.08.2011 по 19.08.2016, Дозвіл на спеціальне водокористування УКР №4720-А/ЗАК від 29.12.2011 містяться у матеріалах справи). Просить суд врахувати важкий фінансовий стан, відсутність дотацій від місцевого та районного бюджетів, а тому просить відстрочити виконання рішення суду.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Проведеною Брегівською міжрайонною прокуратурою за участі Державної екологічної інспекції у Закарпатській області перевіркою дотримання вимог природоохоронного законодавства встановлено факт самовільного скиду відповідачем за період з 01.05.2011 по 29.09.2011 неочищених стічних вод -12958 тис. м. куб. у канал Верке, а також самовільний забір відповідачем води із свердловини №1 у с. В.Бакта по просп. Свободи, б/н у розмірі 2835 м.куб. за період з 30.09.2011 по 29.11.2011 (Акт №251 (09/17.10-251 від 29.09.2011 та Акт від 29.11.2011 містяться у матеріалах справи), що є порушенням вимог ст.ст. 48, 49 Водного кодексу України, відповідно до яких спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів; спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу .
Згідно з розрахунком розмірів збитків, заподіяних державі КП "Житлово-комунальне об'єднання Гранд" при самовільному водокористуванні без дозволу на спеціальне водокористування за період з 30.09.2011 по 29.11.2011, поданим позивачем, сума завданих відповідачем збитків у результаті здійснення вищевказаного правопорушення, визначена відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 р. № 389, складає 24086,16 грн.
Позивач надіслав підприємству претензію від 20.12.2011 №183/09/11 з вимогою відшкодувати завдані збитки за порушення водного законодавства у розмірі 24086,16 грн., однак відповідач вимог інспекції не виконав та нараховані збитки не відшкодував.
Згідно зі ст. 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
Статтею 224 Господарського кодексу України встановлено, що учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.
З огляду на викладене, позов підлягає задоволенню в повному обсязі шляхом присудження до стягнення з відповідача суми 24086,16 грн. завданих збитків в дохід державного бюджету.
Заява відповідача про відстрочку виконання рішення суду підлягає до задоволення, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 6 ст. 83 Господарського процесуального кодексу України господарський суд, приймаючи рішення, має право відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Відповідно до пункту 2 роз'яснень Вищого арбітражного суду України від 12.09.96 N 02-5/333, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.
У даному випадку, враховуючи те, що на момент проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства відповідачем вже було розпочато роботу по підготовці документації на отримання відповідного дозволу, відсутність дотацій від місцевого та районного бюджетів, можливість припинення діяльності підприємства у випадку стягнення позовної суми (відповідач обслуговує 370 дворогосподарств, з яких 40% - пенсіонери, малозабезпечені та пільгові верстви населення), суд, як виняток, відстрочує виконання рішення суду до кінця 2012 року.
Керуючись ст. ст. 33, 34, 35, 43, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України,
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Комунального підприємства „Житлово-комунальне об'єднання Гранд" (код:37520283, Берегівський район, с. Велика Бакта, пр. Свободи, 10А):
а) до спеціального фонду місцевого бюджету Великобактянської сільської ради (р/р 33117331700018, банк одержувача -ГУДКСУ у Закарпатської області, МФО банку одержувача -812016) 24086,16 грн. (двадцять чотири тисячі вісімдесят шість грн. 16 коп.) збитків за порушення водного законодавства ;
б) до державного бюджету (р/р 31211206783002 у ГУДКСУ у Закарпатській області, одержувач: держбюджет м. Ужгорода 2203001, код ЄДРПОУ: 38015610, МФО:812016, код ЄДРПОУ суду:03499922) 1609,50 грн. (одну тисячу шістсот дев'ять грн. 50 коп.) судового збору.
3. Відстрочити виконання рішення у частині стягнення збитків у розмірі 24086,16 грн. до 31.12.2012.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду.
Повний текст рішення складено 20.07.2012.
Суддя Л. М. Якимчук
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2012 |
Оприлюднено | 26.07.2012 |
Номер документу | 25321151 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Закарпатської області
Якимчук Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні