Постанова
від 18.07.2012 по справі 2а/0570/7162/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/7162/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кірієнка В.О.

при секретарі Федоровій А.О.

за участю:

представника позивача: Заботіна А.В.,

представників відповідача: Осьмачко Н.О., Леонова І.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» до Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення від 28.05.2012 року № 0001021742/6930 на суму штрафу з податку доходів фізичних осіб 27121,13 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія» звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення від 28.05.2012 року № 0001021742/6930 на суму штрафу з податку доходів фізичних осіб 27121,13 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказав, що на підставі акта № 703/22-1/33371833 від 14.05.2012 відповідачем було винесене податкове повідомлення-рішення від 28.05.2012 року № 0001021742/6930, яким нараховано штрафні санкції на податок з доходів фізичних осіб згідно п. 127.1. ст. 127 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-IV у сумі 27121,13 грн. відокремленому підрозділу «Донецька автобаза» ДП «Донецька вугільна енергетична компанія». За вересень 2008 року, лютий 2009 року та червень-листопад 2011 року у бухгалтерському обліку рахується заборгованість за податком з доходів фізичних осіб у сумі 108484,53 грн. Ця сума станом на 31.12.2011 року змінилась і становить 108484,53 грн. у зв'язку з тим, що кошти були помилково перераховані. Тобто податковий борг з податку на доходи фізичних осіб не погашався, не сплачувався. Податок з доходів фізичних осіб за період 2010-2011 рр., окрім червня та листопада 2011 року у зв'язку з помилковим перерахуванням коштів до ДПІ у м. Донецьку, а слід було до ДПІ у Куйбишевському районі у м. Донецьку, перерахувався до бюджету своєчасно і в повному обсязі без порушень пп. 8.1.2 ст. 8 Закону України від 22.05.2003 року № 889-IV «Про податок з фізичних осіб» і пп. 168.1.2 ст. 168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-IV разом перерахуванням доходу працівникам.

Крім того, зазначив, що з урахуванням ст. 58 Конституції України до податкових порушень, вчинених до набрання чинності ПК України, але виявлених за період до 06 серпня 2011 року, може застосовуватися найнижчий із тих обсягів відповідальності, що передбачені Законом України від 21.12.2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

На підставі викладеного просив скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.05.2012 року № 0001021742/6930 на суму штрафу з податку з доходів фізичних осіб у сумі 27121,13 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечували, просили відмовити у їх задоволенні та надали письмове заперечення, наявне в матеріалах справи.

Вислухавши у судовому засіданні представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія» є юридичною особою та зареєстроване Виконавчим комітетом Донецької міської ради 02.09.2004 року за 3 1 266 102 0000 000843, про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ, за адресою: 83001, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, буд. 63, код за ЄДРПОУ 33161769, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії ААБ № 572000 та знаходиться на обліку у ДПІ у Куйбишевському районі.

На підставі направлень від 11.04.2012 № 001746/124, № 001749/126, № 001711/134, № 001710/133, № 001770/151, № 001772 виданих ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька у Донецькій області Державної податкової служби,згідно із п. 78.2 ст. 78 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та на підставі отриманого листа від директора ВП «Донецька Автобаза» ДП «ДВЕК» (код ЄДРПОУ 33371833) від 27.03.2011 року № 120 з проханням провести перевірку структурного підрозділу у зв'язку із проведенням документальної планової перевірки головного підприємства ДП «ДВЕК» (код ЄДРПОУ 33161769) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.10 по 31.12.11 було проведено планову виїзну перевірку Відокремленого підрозділу «Донецька автобаза» Державного підприємства «донецька вугільна енергетична компанія» (код за ЄДРПОУ 33371833) з питань дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 по 31.12.2011, про що було складено акт від 14.05.2012 року № 703/22-1/33371833.

Зазначеною перевіркою були встановлено порушення:

- ч.1 ст. 24 Закону України «про оплату праці» від 24.03.1995 року № 108/95-ВР в частині не своєчасної виплати заробітної плати робітникам підприємства за періоди: грудень 2009 року, квітень 2010 року, травень 2010 року, січень 2011 року;

- пп. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8, пп.16.3.5 п. 16.3. ст. 16 Закону України від 22.05.03 р. № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» та пп. 168.1.1 пп. 168.1.2 п. 168. 1 ст .168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) - виплата заробітної плати за лютий 2009, вересень 2008 та не перерахування податку з доходів фізичних осіб у сумі 87891,27 грн.;

- пп. 8.1.2 п. 8.1. ст. 8 Закону України від 22.05.03 р. № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб», згідно пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) за несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб за грудень 2009 року, квітень 2010, травень 2010, січень 2011 нараховано пеню з розрахунку 120 відсотків річної ставки НБУ на загальну суму 346,81 грн.

На підставі акту перевірки податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення від 28.05.2012 року № 0001021742/6930, яким з податку на доходи фізичних осіб нараховано суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 27121,13 грн.

З відомостей розшифровки руху грошових коштів вбачається, що платежі від:

- 14.09.2011 року за № 4869 на суму 4652,50 грн.,

- 21.10.2011 року за № 7058 на суму 4652,50 грн;

- 17.11.2011 року за № 9137 на суму 5447,50 грн.;

- 23.12.2011 року за № 11432 на суму 5447,50 грн.;

- 25.01.2011 року за № 288 на суму 5761,00 грн. було перераховано на розрахунковий рахунок СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку, а саме - 33212800700002, код ЄДРПОУ якого 23977045, тоді як реквізити ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька на рахунок 332114802700008, код ЄДРПОУ 38034041.

21.02.2012 року за № 8-161 позивачем було надано заяву до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку про зарахування податку на доходи фізичних осіб на орендовані автомобілі, які надійшли на рахунок у загальній сумі 26021,00 грн. до ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька. Відповіддю № 7087/10/19-013-1 від 23.02.2012 року про розгляд листа було повідомлено, що повернення помилково сплачених грошових зобов'язань відбудеться після повного погашення податкового боргу на підставі пп. 43.1. ст. 43 розділу II Податкового кодексу України.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з п. 15.1. ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 63.1. ст. 63 ПК України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

З пп. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54 ПК України вбачається, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.

Пунктом 127.1. ст. 127 ПК України встановлює, що не нарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.

Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб" із змінами і доповненнями, внесеними Законами України, що діяли на момент виявлення правопорушення.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином, при прийнятті рішення судом застосовуються норми законів, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.

Як вбачається з п.п. 8.1.2. п. 8.1 ст. 8 Закону України від 22 травня 2003 року "Про податку з доходів фізичних осіб" податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Підпункт 16.3.5 п. 16.3 ст. 16 Закону України від 22 травня 2003р. "Про податок з доходів фізичних осіб" встановлює, що відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

Підпунктом 20.3.2. п. 20.3 ст. 20 Закону України від 22 травня 2003р. "Про податок з доходів фізичних осіб" встановлено, що у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу.

Розмір штрафних (фінансових) санкцій за порушення норм цього Закону та підстави для їх застосування визначаються законом, що регулює такі питання, якщо інше не встановлене нормами цього Закону.

Підпунктом 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Позивач, оскаржуючи спірне податкове рішення, визнає існування податкової заборгованості з податку доходів фізичних осіб та його не сплату, втім вважає, що податковий орган неправомірно застосував штрафні санкції у розмірі 25% на підставі приписів Податкового кодексу України , які набрали чинність 01.01.2011, тобто до часу виникнення спірних правовідносин.

Пунктом 11 підрозділу 10 розділу ХІХ Податкового кодексу України, що набув чинності з 6 серпня 2011 року, встановлено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

З аналізу правових норм, які діяли на час виникнення спірних право відношень та діючих правових норм, на підставі яких нарахована штрафна санкція вбачається, що розмір штрафної санкції, встановлений Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" більший, ніж той, який встановлений Податковим кодексом України, при цьому склад правопорушення визначений зазначеними правовими нормами є тотожнім. Отже, в даному випадку Податковий кодекс пом'якшує відповідальність за вчинене позивачем правопорушення.

Виходячи з викладеного, суд вважає, що за податкове правопорушення, яке було вчинено позивачем до набрання чинності Податковим кодексом України, повинна бути застосована відповідальність, яка передбачена п. 127.1. ст. 127 Податкового кодексу України.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як передбачено п.п. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем у відповідності до ст. 71 КАС України, в судовому засіданні не було доведено підстав на підтвердження позовних вимог про скасування спірного податкового повідомлення-рішення, позов є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати розподіляються відповідно до задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні позову Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» до Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення від 28.05.2012 року № 0001021742/6930 на суму штрафу з податку доходів фізичних осіб 27121,13 грн. - відмовити.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частина у судовому засіданні 18 липня 2012 року.

Повний текст постанови буде складений 23 липня 2012 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25330239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7162/2012

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Постанова від 18.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні