Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-1299/11/16/0170
04.07.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Яковенко С.Ю.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Санакоєвої М.А.
розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 2а-1299/11/16/0170 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Александров О.Ю. ) від 20.04.11
до Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим (вул. Васильєва, 16, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.04.11 позов задоволено у повному обсязі.
Визнано протиправними та скасовані податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим №0002251502/0 від 23.07.2010 р. та №0002251502/3 від 20.01.2011 р. про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліта-Ялос" штрафних санкцій у розмірі 170 грн. 00 коп.
Судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з рішенням суду, Державна податкова інспекція у м. Ялта АР Крим звернулася з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.04.11 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
У судове засідання 04.07.2012 сторони не з'явилися, про день, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Враховуючи наявні у справі матеріали, судова колегія визнала можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Еліта-Ялос" зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим 17.11.2003 (ідентифікаційний код 32684632), що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А 00 № 445735.
ТОВ "Еліта-Ялос" взяте на податковий облік до Державної податкової інспекції у м. Ялта 21.03.2003 за № 1235, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків № 5561/2 від 30.04.2009 ТОВ «Еліта-Ялос" зареєстроване платником податку на додану вартість, про що видане свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 00514754 серії НБ № 377110.
Позивачем у порядку податкової звідності до ДПІ у м. Ялта подана податкова декларація з податку на додану вартість за травень 2010 року в електронному варіанті.
Листом від 21.06.2010 за № 13054/10/15-2 ДПІ у м. Ялта повідомила ТОВ "Еліта-Ялос" про те, що декларація з податку на додану вартість за травень 2010 року не визнана податковою звітністю.
06.07.2010 Державною податковою інспекцією в м. Ялті АР Крим за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності складено акт 2923/15-2/32684632, у якому зазначено про порушення позивачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме: неподання податкової декларації в строки, визначені законодавством, або її затримку.
Граничний строк подання податкової декларації, зазначений у акті перевірки, 21.06.2010, також зазначено, що фактично декларація не подана. У акті не вказано, які саме порушення були допущені позивачем, що потягли за собою визнання декларації не поданою. Акт перевірки відповідачем отриманий.
23.07.2010 Державною податковою інспекцією в м. Ялті АР Крим на підставі Акту перевірки від 06.07.2010, відповідно до п.п «а»пп. 4.2 п. 4.2 ст.4, п.п.17.1.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та п. 10.2. ст.. 10 Закону України «Про податок на додану вартість»за неподання податкової декларації у встановлені законодавством строки винесено податкове повідомлення -рішення № 0002251502/0 про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00грн.
За результатами оскарження вказаного податкового повідомлення рішення до ДПА України, Державною податковою інспекцією в м. Ялті АР Крим 20.01.2011 прийнято податкове повідомлення -рішення № 0002251502/3 про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00грн.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано.
Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Податковим кодексом України, судова колегія вважає за необхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.
Спеціальним законом з питань з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення, був Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.00.
Статтею 4 Закону № 2181 визначений порядок подання податкової декларації та визначення суми податкових зобов'язань, де у п.п. 4.1.2 п. 4.1 зазначено, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (посадової) особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.
Абзацом 5 п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 закріплено, що податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган звертається до платника податків з письмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття попередньої), то такий платник податків має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгодження.
Вважаючи дії щодо невизнання податкової звітністю декларації ТОВ «Еліта-Ялос»з ПДВ за травень 2010 року протиправними, позивач звернувся до суду.
Рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим по адміністративної справі № 2а-10903/10/18/0170, яке залишено без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2011, визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Ялта щодо невизнання податковою звітністю податкової декларації товариства з обмеженою відповідальністю "Еліта-Ялос" з податку на додану вартість за травень 2010 року, які доведені листом Державної податкової інспекції у м. Ялта № 13054/10/15-2 від 21.06.2010.
Рішення Окружного адміністративного суду АР Крим по адміністративної справі № 2а-10903/10/18/0170 набрало законної сили.
Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративної справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи, з урахуванням чого факт протиправної відмові відповідача в прийнятті податкової декларації позивача з ПДВ за травень 2010р. є доведеним, а вказана декларація повинна вважатися поданою у встановленому порядку.
Таким чином, висновки акту перевірки від 06.07.2010 № 2923/15-2/32684632 щодо неподання ТОВ "Еліта-Ялос" декларації з ПДВ за травень 2010 року є необґрунтованими.
З урахуванням викладеного, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення відповідача про застосування до відповідача фінансових санкцій в розмірі 170,00 грн. за несвоєчасне подання вказаної декларації є протиправним, а позовні вимоги є обґрунтованими.
Рішення судом першої інстанції прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Згідно статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.04.11 № 2а-1299/11/16/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис С.Ю. Яковенко
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис М.А.Санакоєва
З оригіналом згідно
Головуючий суддя С.Ю. Яковенко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2012 |
Оприлюднено | 24.07.2012 |
Номер документу | 25340366 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні