Справа № 1570/656/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 липня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Стеценко О.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Прокурора Ширяївського району Одеської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ширяївському районі Одеської області до Державного підприємства «Ширяївський виправний центр управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Одеській області (№ 111)»про стягнення заборгованості по страховим внескам в розмірі 116920,94 гривень,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Ширяївського району Одеської області (далі -прокурор) діючи в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ширяївському районі Одеської області (далі -УПФ) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства «Ширяївський виправний центр управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Одеській області (№ 111)»(далі -Відповідач), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог просить стягнути з відповідача заборгованість по страховим внескам на загальну суму 116920,94 гривень.
В обґрунтування своїх позовних вимог, прокурор вказав, що відповідач перебуває на обліку в УПФ України в Ширяївському районі Одеської області, як платник страхових внесків та згідно з розрахунками сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків на загальну суму 116920,94 гривень, з яких 99649,84 гривень борг по єдиному внеску, 10182,92 гривень борг по фінансовим санкціям та 7088,18 гривень борг по сплаті пені.
В судовому засіданні представник прокуратури, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримав в повному обсязі
УПФ у судове засідання не з'явилось, про дату, час та місце розгляду справи було повідомлено належним чином, надавши до суду клопотання про розгляд справи без його участі (а.с.113).
Відповідач про день та час слухання справи був повідомлений належним чином та своєчасно (а.с.89,101,105,106,108,111), жодних клопотань про розгляд справи за його відсутністю чи про відкладення розгляду справи на іншу дату до суду не надходило.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що причина неявки відповідача в судове засідання є не поважною та можливим розглядати справу у його відсутність на підставі наданих доказів, оскільки в справі достатньо матеріалів про права і взаємовідносини сторін.
Частиною 6 статті 128 КАС України передбачено, що якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справ, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Відтак, суд доходить висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів.
Судом встановлено, що Державне підприємство «Ширяївський виправний центр управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Одеській області (№ 111)»зареєстровано, як юридична особа Ширяївською районною державною адміністрацією Одеської області 18 травня 2000 року за № 15511050003000071 та перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Ширяївському районі Одеської області (а.с.7-8).
У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»№ 1058-IV від 09.07.2003 року (в редакції, що діяла на момент виникнення правовідносин) (далі Закон № 1058-IV) загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають, зокрема, громадяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України) та особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств та організацій, в об'єднаннях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент) на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених законодавством, або виконують роботи на зазначених підприємствах, в установах, організаціях чи у фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру.
Відповідно до вимог ст. 14 Закону № 1058-IV, страхувальниками-роботодавцями визначені підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії ( у тому числі філії, представництва, відділення, та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи, включаючи юридичних та фізичних осіб -суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільгоспподаток), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах , передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Згідно із положеннями ст. 15 Закону № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники (роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування), зазначені в статті 14 цього Закону, а саме: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Крім того, згідно зі ст. 20 Закону № 1058-IV страхові внески нараховуються на суми, зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати, та страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Також аналогічні норми містить Інструкція «Про порядок обчислення і сплати застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», що затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 року № 21-1 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663 (далі -Інструкція).
Пунктом 5 Інструкції регламентовано порядок обчислення і строки сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Зокрема, п.п. 5.1.3, 5.1.4 Інструкції передбачено, що страхові внески нараховуються незалежно від того чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати. Нараховані за відповідний базовий період страхові внески сплачуються платниками (крім гірничих підприємств) шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.
Відповідно до п. 2 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»суми страхових внесків, своєчасно не сплачені страхувальниками у строки, визначені ст. 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій, розмір яких визначено ч. 8,9 ст. 106 даного Закону.
На підставі п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Судом встановлено, що відповідач за період з 01.01.2011 року по 05.06.2012 року має борг по єдиному внеску в розмірі 99649,84 гривень.
УПФ були винесені рішення про застосування до відповідача штрафів та пені, а саме:
- Рішенням № 211 від 30.12.2011 року про застосування штрафу в розмірі 693,69 гривень та пені в розмірі 478,10 гривень, яке було отримано відповідачем 30.12.2011 року (а.с.28);
- Рішенням № 43 від 25.08.2011 року про застосування штрафу в розмірі 11236,56 гривень та пені в розмірі 3712,26 гривень, яке було отримано відповідачем 25.08.2011 року (а.с.29);
- Рішенням № 159 від 28.11.2011 року про застосування штрафу в розмірі 1924,64 гривень та пені в розмірі 1073,62 гривень, яке було отримано відповідачем 28.11.2011 року (а.с.30);
- Рішенням № 121 від 10.10.2011 року про застосування штрафу в розмірі 2255,00 гривень та пені в розмірі 451,00 гривень, яке було отримано відповідачем 10.10.2011 року (а.с.31);
- Рішенням № 191 від 14.12.2011 року про застосування штрафу в розмірі 500,00 гривень та пені в розмірі 275,00 гривень, яке було отримано відповідачем 14.12.2011 року (а.с.32);
- Рішенням № 58 від 29.09.2011 року про застосування штрафу в розмірі 870,15 гривень та пені в розмірі 162,67 гривень, яке було отримано відповідачем 29.09.2011 року (а.с.33).
Тобто, відповідач за період з 01.01.2011 року по 05.06.2012 року має заборгованість зі сплати страхових внесків на загальну суму 116920,94 гривень, з яких: 99649,84 гривень - борг по єдиному внеску, 10182,92 гривень - борг по фінансовим санкціям та 7088,18 гривень - борг по сплаті пені (а.с.34-50, 75-83, 122-132).
Згідно ч. 14, 15 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються у тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки. Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Відповідно до пп. 8.2 п. 8 Інструкції органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу за формою і у строки встановлені правлінням в разі, якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суму недоїмки та суми фінансових санкцій.
На адресу відповідача була направлена вимога про сплату боргу № Ю-180 від 05 червня 2012 року на загальну суму 116920,94 гривень (а.с.120), яка була отримана відповідачем.
Відповідно до картки особового рахунку страхувальника станом на 01 червня 2012 року відповідачем непогашена заборгованість перед УПФ, та складає 116920,94 гривень (а.с.122-132).
У разі, якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі, якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.
Враховуючи те, що судом не встановлено обставин які б звільняли відповідача від сплати заборгованості, а також відсутність доказів повної сплати суми боргу на час розгляду справи, суд на підставі положень ст. 67 Конституції України, ч.2 ст.162 КАС України вважає за необхідне прийняти постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі та стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість по страховим внескам на загальну суму 116920,94 гривень.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 79, 86, 94, 128, 158-162, КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Ширяївського району Одеської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ширяївському районі Одеської області до Державного підприємства «Ширяївський виправний центр управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Одеській області (№ 111)» про стягнення заборгованості по страховим внескам в розмірі 116920,94 гривень - задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства «Ширяївський виправний центр управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Одеській області (№ 111)» (66850, Одеська область, Ширяївський район, с. Орджонікідзе, р\р 26009026026001 в АТ «Імексбанк» м Одеса, МФО 328384, код ЄДРПОУ 08680612) на користь держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ширяївському районі Одеської області (код ЄДРПОУ 24527491, р/р 256003017777 в Іванівському відділенні ВАТ «Ощадний державний банк України» № 5437 МФО 388119) заборгованість з єдиного внеску на загальну суму 116920,94 гривень (сто шістнадцять тисяч дев'ятсот двадцять гривень 94 копійки), з яких: 99649,84 гривень (дев'яносто дев'ять тисяч шістсот сорок дев'ять гривень 84 копійки) - заборгованість по єдиному внеску; 10182,92 гривень (десять тисяч сто вісімдесят дві гривні 92 копійки) - заборгованість по фінансовим санкціям та 7088,18 гривень (сім тисяч вісімдесят дві гривні 18 копійок) - заборгованість по сплаті пені.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, або в порядку ч. 3 ст. 186 КАС України.
Суддя Стеценко О.О.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25346240 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стеценко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні