Справа № 1570/3931/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2012 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Корой С.М., розглянувши в порядку скороченого провадження позовну заяву управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до приватного підприємства «Будкомплект-2008»про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до приватного підприємства «Будкомплект-2008»в якій позивач просить стягнути з приватного підприємства «Будкомплект-2008»заборгованість зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування перед управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси в сумі 17 288 гривень 99 копійок.
10.07.2012 року відповідач - приватне підприємство «Будкомплект-2008»отримав копію ухвали про відкриття скороченого провадження у справі, що підтверджується повідомленням про вручення поштових відправлень, але жодних заяв про визнання позовних вимог чи заперечень на адміністративний позов до суду не надходило.
Відтак, суддя прийшов до висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.
Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Приватне підприємство «Будкомплект-2008»зареєстроване Виконавчим комітетом Одеської міської ради 02.06.2008 року, за юридичною адресою: 65000, м.Одеса, вул. Велика Арнаутська, 4, кв.16, ідентифікаційний код -35930538, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (копія а.с.32). Відповідно до наданих відповідачем письмових доказів, які досліджені судом, приватне підприємство «Будкомплект-2008»перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси за реєстраційним №16625, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»№400/97-ВР від 26.06.1997 року, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи -суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
Пунктом 6 ч.2 ст.17 Закону „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Відповідно до ч.6 ст.20 цього Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Згідно з ч.12 ст.20 цього Закону, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до ч.2 ст.106 цього Закону суми страхових внесків своєчасно несплачені страхувальниками у строки, визначені ст.20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених ч.3 ст.20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків -недоїмкою.
Судом встановлено, що відповідачем було подано звіти за листопад - грудень 2010 року в яких були самостійно визначені відповідачем зобов'язання перед Пенсійним фондом. Вказані звіти були подані відповідачем в електронному вигляді, що підтверджується наявними в матеріалах справи та засвідченими позивачем розрахунками суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за 11 та 12 місяці 2010 року (а.с.23, 24). Вказаними розрахунками визначена сума страхових внесків в розмірі 704 гривні за кожен місяць, відповідно загальна сума заборгованості склала 1408 гривні. Поряд із цим, судом встановлено, що згідно із карткою особового рахунку страхувальника, за ПП «Будкомплект-2008» станом на 2011 рік рахувалась недоїмка зі сплати страхових внесків в сумі 113 гривень 20 копійок (а.с.16, 17). З урахуванням зазначених вище розрахунків управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси встановлена загальна сума заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1 518 гривень 17 копійок.
Судом встановлено, що на адресу відповідача надсилалась вимоги про сплату боргу з повідомленням, що підтверджується корінцем вимоги від 07.02.2011 року №2807, яка надсилалась на адресу відповідача, що підтверджується копією відповідного конверту (копія а.с.21).
Як вбачається із матеріалів справи відповідачем до Пенсійного фонду подавались також звіти про суми заборгованості зі сплати єдиного внеску за період з січня по квітень 2011 року, відповідно до яких загальна сума заборгованості зі сплати єдиного внеску склала 15 770 гривень 82 копійки. Вказане підтверджується наданими позивачем розрахунками зі сплати та нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (копії а.с.25-32).
Згідно ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»від 8 липня 2010 року №2464-VI (далі -Закон №2464, Закон) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування -консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно з п.п.1,4 ч.2 ст.6 зазначеного Закону платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.7 Закону №2464 єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Частинами 3, 4, 5 ст.7 Закону встановлено, що нарахування єдиного внеску здійснюється в межах максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. Єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, не зменшені на суму відрахувань податків, інших обов'язкових платежів, що відповідно до закону сплачуються із зазначених сум, та на суми утримань, що здійснюються відповідно до закону або за договорами позики, придбання товарів та виплат на інші цілі за дорученням отримувача. Єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.
Розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюється ст.8 Закону №2464.
Відповідно до ч.8 ст.9 Закону №2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).
Приписами ч.5 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»встановлено, що сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування. Згідно ч.12 зазначеної статті, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями зі сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
В порядку забезпечення сплати вказаної заборгованості по єдиному внеску на адресу відповідача Пенсійним фондом було направлено вимогу №Ю-511 від 07.06.2011 року на загальну суму 15770 гривень 82 копійки (копія а.с. 20).
Судом встановлено, що на момент розгляду справи, відповідачем у добровільному порядку сума заборгованості по сплаті єдиного внеску у розмірі 11 570 гривень 21 копійка не погашена.
Згідно ч.1 ст. 12 Закону, завданнями Пенсійного фонду є забезпечення збору єдиного внеску, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.
У відповідності до Положення «Про Пенсійний фонд України», затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 р. № 121/2001, ПФУ є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, проводить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України.
Згідно вимог п.3 ч.1 та ч.2 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Положеннями ч.3 та 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Відповідно до ч. 3, п.2, ч.5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення десятиденного строку отримання відповідачем адміністративного позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Статтями 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене та посилаючись на зазначені вище норми законодавства, суд вважає, що позовні вимоги Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до приватного підприємства «Будкомплект-2008»про стягнення заборгованості є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ч.2 ст.46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-71, 86, 94, 158-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до приватного підприємства «Будкомплект-2008»про стягнення заборгованості -задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства «Будкомплект-2008» (юридична адреса: 65000, м.Одеса, вул. Велика Арнаутська, 4, кв.16, ідентифікаційний код -35930538) на користь управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси заборгованість зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування перед управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси в сумі 17 288 (сімнадцять тисяч двісті вісімдесят вісім) гривень 99 копійок.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М.Корой
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25409426 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні