Постанова
від 26.07.2012 по справі 2а-2123/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2012 р. № 2а-2123/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд в складі

Головуючого -судді Мричко Н.І.,

за участю секретаря судових засідань Якимець О.І.

представника позивача Петрущака Ю.В.

представника відповідача Стародуба В.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державного підприємства «Укрспирт»до Державної податкової інспекції у Самбірському районі Львівської області про визнання протиправними дій та скасування податкового повідомлення-рішення №0000082300 від 22.02.2012р.,-

встановив :

Державне підприємство «Укрспирт» (далі -ДП «Укрспирт») звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Самбірському районі Львівської області, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення №0000082300 від 22.02.2012р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ДП «Укрспирт»вважає, що відповідач не мав права здійснювати перевірку його структурного підрозділу, а саме Воютицького місця провадження діяльності та зберігання спирту (далі -Воютицького МПД), оскільки він не є юридичною особою, не є відокремленим підрозділом ДП «Укрспирт»та не є платником податків і зборів. Представник позивача вважає, що ДПІ у Самбірському районі Львівської області було безпідставно виявлено заниження збору за спеціальне використання води, всього на суму 399983,04 грн. та розраховано штрафні санкції в п'ятикратному розмірі. Відтак позивач вважає оскаржуване податкове повідомлення - рішення протиправними та таким, що підлягають скасуванню в частині, що стосується зазначених вище податкових накладних.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання з'явився, просив у позові відмовити в повному обсязі, з підстав зазначених у заперечення на позов №599/9/10-0009/150 від 09.04.2012р. Так, представником ДПІ у Самбірському районі Львівської області зазначено, що відповідно до Додатку №1 Постанови КМУ №672 від 28.07.2010р. «Про утворення державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості»Міністерством аграрної політики України видано наказ від 27.09.2010р. №593, яким передбачено реорганізувати, зокрема, ДП «Воютицький спиртовий завод», шляхом приєднання до державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості «Укрспирт» ( код ЄДРПОУ 37199618, Київська область, м.Бровари, вул.Гагаріна, 10) та створити на базі майна реорганізованих підприємств відокремлені підрозділи (філії) без права юридичної особи. Вважає, що перевірку було здійснено на законних підставах. Податкове повідомлення-рішення. Винесене за наслідками проведення перевірки скасуванню не підлягає.

Вислухавши пояснення представника позивача, перевіривши інші докази, зібрані в справі, суд приходить до висновку, що позов ДП «Укрспирт»до ДПІ у Самбірському районі Львівської області про скасування податкового повідомлення-рішення податкове повідомлення-рішення №0000082300 від 22.02.2012р. не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Як вбачається з позовної заяви, ДПІ в Самбірському районі Львівської області була проведена планова виїзна перевірка ДП «Укрспирт»з питань дотримання вимог податкового законодавства при обчисленні та сплаті податків за період з 01.02.2011р. по 30.09.2011р.

За наслідками проведення зазначеної перевірки було складено Акт №91/23-0/37199618 від 06.02.2012р., де зазначено, що перевіркою правильності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати збору за спеціальне використання води встановлено, що за перевірений період з 01.02.2011р. по 30.09.2011р. нараховано ДП «Укрспирт»по Воютицькому МПД даного збору в сумі 115739,11 грн.

Проведеною перевіркою відображеного показника за І-ІІІ квартали 2011 року в сумі 115739,11 грн. на підставі таких даних: обсяг використаної води, визначений за технологічними даними (тривалість роботи агрегатів, обсяг виготовленої продукції), журнал обліку використання води, «Звіт про використання води»(форма №2-ТП»). Перевіркою повноти нарахування збору за спеціальне використання води (визначення суми податку), що підлягала сплаті до бюджету за період з 01.02.2011р. по 30.09.2011р. встановленого його заниження всього на суму 399983,04 грн., в тому числі за І квартал 2011 року -61809,52 грн., ІІ квартал 2011 року -190042,68 грн. та ІІІ квартал 2011 року -148130,84 грн.

Тобто, на думку ДПІ у Самбірському районі Львівської області головне підприємство за наявності у нього структурного підрозділу як Воютицьке МПД повинно було стати на облік як платник збору за спеціальне використання води в органі державної податкової служби за місцем знаходження водних об'єктів та відповідно до п.328.6 ст.328 ПК України подавати декларації по збору та сплачувати збір за місцем знаходження водних об'єктів та за ставками збору, встановленими для цих водних об'єктів.

Крім того, у ДП «Укрспирт»відсутній дозвіл на спеціальне водокористування, обов'язковість якого передбачена ст.49 Водного кодексу України.

Відповідно до п.327.3 ст.327 ПК за відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води збір справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як понадлімітне використання. А у разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту використання води збір обчислюється і сплачується у п'ятикратному розмірі, виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок збору та коефіцієнтів.

26.03.2012р. представником позивача було подано заяву про уточнення адміністративного позову №4/2/123 від 20.03.2012р. (вх.№13254 від 26.03.2012р.) , де він зазначає, що відповідно до п.7 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01.01.2011р. по 30.06.2011р. застосовуються в розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення. Ця норма зобов'язує податкові органи при нарахуванні розміру штрафу брати до уваги і період вчинення податкового порушення, однак відповідачем зазначене положення, на думку позивача всупереч вимогам ПК України, не було взято до уваги, натомість було нараховано штрафні санкції у розмірі на суму 149993,64 грн. за період з 01.02.2011р. по 30.09.2011р.,тоді як штраф мав становити не більше 1 гривні. У зв'язку з наведеним просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Р»№0000082300 від 22.02.2012р. на на суму 149993,64 грн. за основним платежем та 13888,26грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, а також стягнути судовий збір у розмірі 1638,90 грн.

Щодо покликання представника позивача на неможливість проведення перевірки Воютицького МПД, а відтак визнання протиправним самого акту перевірки, то суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Представником позивача було подано в якості доказу Наказ ДПА в Київській області №12127/7/23-612/473 від 12.12.2011р. «Про організацію перевірки регіональних підрозділів ДП «Укрспирт» (код ЄДРПОУ 37199618), у якому зазначено, що на виконання наказу ДПС України від 24.11.2011р. №7165/7/22-1217 буде проводитись перевірка ДП «Укрспирт»за період з 19.08.2010р. по 30.09.2011р. Згідно ЦБД України зазначене підприємство знаходиться на обліку в ДПА у Київській області та має відокремлений підрозділ за адресою Львівська область с.Воютичі. Тому ДПА у Київській області було скеровано цей лист відповідача з проханням провести перевірку вищезазначеного підрозділу ДП «Укрспирт»в межах компетенції податкового органу, а результати перевірки скерувати ДПА у Київській області.

Тому, 23.01.2012р. ДПІ у Самбірському районі Львівської області було видано наказ №21 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки відокремленого підрозділу ДП «Укрспирт»з питань дотримання вимог податкового законодавства при обчисленні та сплаті податків, як платника окремих видів податків, а також направлення на проведення перевірки №29/23-0 від 24.01.2012р., яке було вручено представнику Воютицького МПД Петрущаку Ю.В. 24.01.2012р., про що свідчить його підпис.

Згідно поданого ДПІ у Самбірському районі Львівської області розрахунку фінансових санкцій (штрафів), передбачених ст..123 ПК України за порушення податкового законодавства по ДП «Укрспирт» по Воютицькому МПД за спеціальне використання води, розмір штрафної (фінансової) санкції становить 25% від виявленого органом ДПС заниження податкового зобов'язання за звітний податковий період -149993,64 грн., тобто сума штрафної (фінансової) санкції становить 13888,26 грн.

В судовому засіданні 26.06.2012р., представник позивача Петрущак Ю.В. просив суд при винесенні рішення, уточнення щодо санкцій не враховувати.

Крім того, із п.326.12 ст.326 Кодексу органи, що видають дозволи на спеціальне водокористування, щороку до 20 січня подають органам державної податкової служби та органам водного господарства інформацію про водокористувачів, яким видано такі дозволи.

У разі зміни умов водокористування, видачі протягом року нових дозволів на спеціальне водокористування, укладення договорів на поставку води водокористувачі, які отримали переоформлені дозволи на спеціальне водокористування, договори на поставку води, зобов'язані протягом 10 днів повідомити про це органам державної податкової служби та органам водного господарства.

Платники збору подають одночасно з податковими деклараціями органам державної податкової служби копії дозволу на спеціальне водокористування, договору на поставку води та статистичної звітності про використання води (п.328.7 ст.328 Податкового кодексу).

Форми податкових декларацій збору за спеціальне використання води затверджені наказом ДПА України від 24.12.10 № 1009. Разом з тим, водокористувачі відповідно Інструкції щодо заповнення форми № 2-ТП (водгосп), затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 30.09.97 № 230, складають статистичний звіт про використання води за формою № 2-ТП (водгосп).

Однак, ДП «Укрспирт»не подавало по Воютицькому МПД документів щодо переоформлення дозволу на спеціальне водокористування за перевіряємий період тобто з 01.02.2011р. по 30.09.2011р., помилково вважаючи, що дозвіл на спеціальне водокористування, виданий Державному підприємству «Воютицький спиртовий завод»до проведення злиття з ДП «Укрспирт»та перетворення на відокремлений підрозділ Воютицьке МПД, продовжує бути чинним.

Однак, за даними ДПІ у Самбірському районі Львівської області ДП «Воютицький спиртовий завод»на момент розгляду справи в суді, ще не закрите в не зняте з реєстрації ні в органах податкової служби, ні в соціальних фондах, ні тим паче в державного реєстратора. Тому вважає всі нормативно-правові та дозвільні документи стосовно ДП «Воютицький спиртовий завод»є чинними, на підставі цього на Воютицькому МПД ДП «Укрспирт» як правонаступником, було помилково використано Дозвіл на спеціальне використання води, виданий ДП «Воютицький спиртовий завод», який був чинний до 16.09.2011р.. Після цієї дати Воютицьке МПД ДП «Укрспирт»розраховувало і сплачувало збір за спеціальне використання води згідно чинного законодавства у 5-ти кратному розмірі.

Однак, як вбачається з наявних у справі документів ДП «Укрспирт»було проведено реорганізацію, шляхом приєднання та злиття з багатьма підприємствами лікеро-горілчаної промисловості, серед яких і було ДП «Воютицький спиртовий завод», який в свою чергу було реорганізовано у відокремлений підрозділ без права юридичної особи Воютицьке МПД.

Зазначене підтверджується Наказом Міністерства Аграрної політики України №593 від 27.09.2010р., зокрема зазначено, що міністерство наказує реорганізувати державні підприємства, зокрема і ДП «Воютицький спиртовий завод»(код ЄДРПОУ 00374781) шляхом приєднання до ДП «Укрспирт»та створити на базі майна реорганізованих державних підприємств відокремлені підрозділи (філії) без прав юридичної особи.

Згідно положення ст. 59 Господарського кодексу України Припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду. У разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до іншого суб'єкта господарювання до цього останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання.

Тому, ДП «Укрспирт»по Воютицькому МПД не мала права використовувати дозвіл на спеціальне водокористування, виданий ДП «Воютицький спиртовий завод», тому що він не належить до майнових прав та обов'язків.

Крім того, відповідно до вимог положення ст. 48 Водного кодексу України до спеціального водокористування відноситься забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.

Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами для задоволення питних потреб, а також для господарсько-побутових, промислових, сільськогосподарських та інших потреб на підставі дозволу та є платним.

Згідно із ст. 42 Водного кодексу України водокористувачі можуть бути первинними і вторинними. Первинні водокористувачі - це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Вторинні водокористувачі (абоненти) - це ті, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їх системи на умовах, що встановлюються між ними.

Отже, дозвіл на спеціальне водокористування оформлює лише первинний водокористувач. Для вторинних водокористувачів дозволом на спеціальне водокористування є встановлений у дозволі первинного водокористувача ліміт використання води та відведення стічних вод абонентами і договір між ними.

Окремим документом дозвіл на спеціальне водокористування для вторинних водокористувачів не оформлюється.

Отже, збір за спеціальне використання води вторинним водокористувачем обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води, встановлених у дозволі первинного водокористувача лімітів, ставок збору та коефіцієнтів.

Як вбачається з Дозволу на спеціальне водокористування по ДП «Воютицький спиртовий завод»№Укр-731-08/льв.ГДС від 16.09.2008р., що наявний у матеріалах справи, термін його дії з 16ю09.2008р. по 16.09.2011р., дане підприємство має власні джерела водопостачання та приймачі зворотних вод, а саме чотири арт.свердловини, які розташовані в с.Воютичі Самбірськогь району (одна з них резервна) , водозябір з р.Стрвяж, водозабір на стр.Сльоза, приймач госпобутових вод -вигрібні ями, та приймач забруднених стічних вод від виробництва спирту -поле фільтрації загальною площею 19,7га. Також зазначено, що облік води з арт.свердловин та поверхневих водозаборів, а також стічних вод ведеться розрахунковим методом. В п.6 (м) даного дозволу зазначено, що при змінах в умовах водокористування дозвіл на спец використання необхідно переоформити.

Однак, після перетворення ДП «Воютицький спиртовий завод»на відокремлений підрозділ Воютицьке МПД, воно продовжувало здійснювати спеціальне використання води, що підтверджується наданими суду і органам ДПІ у Самбірському районі Львівської області документами, а саме журналом розходу води (водокористування) по свердловині №1, звітами про використання води за І квартал 2011р. від 18.04.2011р., за ІІ квартал 2011р. від 18.07.2011р., за ІІІ квартал 2011р. від 18.10.2011р., податкової декларацією збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод за І квартал 2011р., податкової декларацією збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод за І півріччя 2011р., податкової декларацією збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод за 3 квартали 2011р.

Відповідно до ст. 48 Водного кодексу України до спеціального водокористування відноситься забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.

Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами для задоволення питних потреб, а також для господарсько-побутових, промислових, сільськогосподарських та інших потреб на підставі дозволу та є платним.

Згідно із ст. 42 Водного кодексу України водокористувачі можуть бути первинними і вторинними. Первинні водокористувачі - це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Вторинні водокористувачі (абоненти) - це ті, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їх системи на умовах, що встановлюються між ними.

Отже, дозвіл на спеціальне водокористування оформлює лише первинний водокористувач, яким в даному випадку і є Воютицьке МПД. Для вторинних водокористувачів дозволом на спеціальне водокористування є встановлений у дозволі первинного водокористувача ліміт використання води та відведення стічних вод абонентами і договір між ними.

Окремим документом дозвіл на спеціальне водокористування для вторинних водокористувачів не оформлюється.

Отже, збір за спеціальне використання води вторинним водокористувачем обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води, встановлених у дозволі первинного водокористувача лімітів, ставок збору та коефіцієнтів.

Відповідно до вимог п.323,1 ст. 323 Податкового кодексу України платниками збору є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Відповідно до п.328.6 ст.328 ПК України, якщо до складу водокористувача входять структурні підрозділи, які не мають банківських рахунків, не ведуть окремого бухгалтерського обліку своєї діяльності, не складають окремого балансу, то декларації збору подаються і збір вноситься водокористувачем, до складу якого входять такі структурні підрозділи, за місцем знаходження водних об'єктів та за ставками збору, встановленими для цих водних об'єктів.

Зважаючи на те, що позивачем не надано жодних доказів правомірної своєї позиції, натомість зібраними та дослідженими судом доказами, а також наданими ДПІ у Самбірському районі Львівської області доказами правомірність позиції позивача ДП «Укрспирт»не була доведена в суді.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст.2, 4, 7, 14, 23, 86, 94, 99, 100, 128, 158, 159, 160, 161, 163, 162, 165 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Судові витрати покласти на позивача.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження

Повний текст постанови виготовлений 29 червня 2012 року.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25416125
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2123/12/1370

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

Постанова від 26.07.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні